Hoeveel digitale tracks heb jij ? (3/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

niiicola    posted on 20-08-2009 09:04
Hey DJR,

Ik vraag me wel eens af hoeveel muziek?de dj's van dit forum hebben! En van welk Genre...

Ikzelf ben pas net begonnen en heb dus nog maar heel weinig nummers?zo'n 200 nummers?
(daarom heb ik ook dat "Goeie muziek om te draaien" topic geopend).
Vooral van het Genre: Dance, House en Techno!

Greetz, Nicola!

[MOD EDIT: Even voor de duidelijkheid, dit topic betreft DIGITALE muziek, om je hoeveelheid muziek op fysieke media te melden zie Hoeveel Platen/CD's heb jij ?]
Gewoon.
Mod edit by Lead on 21-08-2009 00:45 (53%)

What do you think about Hoeveel digitale tracks heb jij ? ??

Vote :   
MaximDJ    posted on 12-10-2009 23:29
Ik heb het allemaal netjes gesorteerd. Ong. 90.000 nummers legaal. Deze neem ik ook altijd mee op klus, de rest niet Winking my eye
Party Sensations. Excellence in entertainment.
Roov    posted on 12-10-2009 23:52
Poster: Luni-B

hardsleers , waarom?? gratis muziek bestaat niet ? , er zijn maar enkele producers die hun muziek weg geven.

meer dan jij denkt waarschijnlijk! Veel house DJ's komen nu bijvoorbeeld ook met gratis bootleg CDs
gizzy    posted on 13-10-2009 00:13
Poster: MaximDJ
Ik heb het allemaal netjes gesorteerd. Ong. 90.000 nummers legaal. Deze neem ik ook altijd mee op klus, de rest niet Winking my eye

Gast... :P
Hoezo neem je 90.000 tracks mee op een klus?? En vraag 2: Hoe neem je ze allemaal mee? Aangezien je dan aan zo'n 4500 cd's zit in het gunstigste geval...
ArCee    posted on 13-10-2009 05:53
Rijkelijk veel ja, 90.000 en wat moet je ermee? Hoeveel ik op de pc heb, geen idee. Op cd ongeveer 7000 tracks. Ik brand nummers als cd single, 1 numer per cd, wel met alle remixen erbij.
MaximDJ    posted on 13-10-2009 08:25
Ik neem ze mee op MP3Cool Gewoon voor de zekerheid. Altijd veel verzoeknummers...
FML    posted on 13-10-2009 12:30
Poster: Roov

meer dan jij denkt waarschijnlijk! Veel house DJ's komen nu bijvoorbeeld ook met gratis bootleg CDs

Geen idee in die gerne , maar dat zullen de opkomende producers zijn die dat doen. mijn ervaring is dat de kwaliteit niet super is. maar dat verschilt per producer. de 1 master hem , de andere niet zodat de release versie beter is etc. maar 9000 bootlegjes in 1 maandje Happy, laughing.

Edit: best grappig :p Dj's met Gratis bootlegs , Officieel is een bootleg een record niet van de producer Winking my eye

# fckMyLlF3/ fmlsound.tumblr.com /myspace.com/fckmylif3
User edit by FML on 13-10-2009 @ 17:35:07 (100%)
Victor    posted on 13-10-2009 13:16
90.000 nummers van ieder 2,5 minuut, dan duurt het al 3.750 uur om ze allemaal ??n keer te luisteren. Of bij werkdagen van 12 uur 312 dagen. Bijna een jaar nonstop luisteren. En dan heb je alles nog maar ??n keer gehoord. Ik vraag me af wat je ermee moet, zo zie je door de bomen het bos niet meer.
MaximDJ    posted on 13-10-2009 14:04
Alles netjes gesorteerd hoorCool
Twizz    posted on 13-10-2009 15:44
Tegen de 30.000 nummers, alles geheel netjes gesorteerd in iTunes.
Verzamelalbums heb ik alleen als het complete reeksen zijn(zoals Cafe Del Mar, Hitzone, Damn, Now Music etc.) en ik downoad nooit losse nummers. Dus vooral artiestenalbums, van minstens 192kb/s.
Het is niet zo dat ik maar wat afdownload. Deze collectie is in de afgelopen 5 jaar ontstaan, en bevat eigenlijk een heel breed scala aan genres. Een greep hieruit is latin, dance, jazz, pop, lounge, dance, trance, wat nederlandstalig en ook behoorlijk wat niet-alledaagse genres.

Moet eerlijk bekennen dat dat natuurlijk niet allemaal legaal is, maar ik ben aan de goeie weg aan t timmeren, want sinds kort maak ik vol gebruik van de iTunes Store.Cool

Schatting van het aantal legale nummers ligt op 1000.Cool Maja als ik een artiest echt waardeer(zoals Matt Costa) dan download ik uiteindelijk uit respect toch het album via iTunes.
User edit by Twizz on 13-10-2009 @ 15:48:36 (100%)
Bootstrap    posted on 13-10-2009 17:47
Poster: Twizz
Tegen de 30.000 nummers, alles geheel netjes gesorteerd in iTunes.
Verzamelalbums heb ik alleen als het complete reeksen zijn(zoals Cafe Del Mar, Hitzone, Damn, Now Music etc.) en ik downoad nooit losse nummers. Dus vooral artiestenalbums, van minstens 192kb/s.
Het is niet zo dat ik maar wat afdownload. Deze collectie is in de afgelopen 5 jaar ontstaan, en bevat eigenlijk een heel breed scala aan genres. Een greep hieruit is latin, dance, jazz, pop, lounge, dance, trance, wat nederlandstalig en ook behoorlijk wat niet-alledaagse genres.

Moet eerlijk bekennen dat dat natuurlijk niet allemaal legaal is, maar ik ben aan de goeie weg aan t timmeren, want sinds kort maak ik vol gebruik van de iTunes Store.Cool

Schatting van het aantal legale nummers ligt op 1000.Cool Maja als ik een artiest echt waardeer(zoals Matt Costa) dan download ik uiteindelijk uit respect toch het album via iTunes.

Waarom koop je nooit losse nummers? Ik vind het juist fijn als ik tracks koop, dat ik dan precies weet wat ik koop. Ook koop ik alleen maar de dingen die ik echt heel vet vind, bij een verzamelalbum zit er altijd zooi bij.
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
Twizz    posted on 13-10-2009 18:22
Poster: Bootstrap

Waarom koop je nooit losse nummers? Ik vind het juist fijn als ik tracks koop, dat ik dan precies weet wat ik koop. Ook koop ik alleen maar de dingen die ik echt heel vet vind, bij een verzamelalbum zit er altijd zooi bij.

Haha, je geeft juist de reden waarom ik nooit losse nummers koop.
Ooit was ik DJ, maar ik heb gewoon geen zin in al het verdere gedoe dan puur het idee mensen iets nieuws te laten horen. En ik weet niet precies hoe ik die hobby anders kan uiten dan zelf een grote collectie te maken. Ik wil dus zelf ook nieuwe muziek horen, en juist niet iets wat ik al ken. Dat is de reden dat ik enkel albums download, zodat ik ook eens wat anders hoor.Winking my eye
ArCee    posted on 14-10-2009 10:55
Mmm, ik download veel bij Beatport maar altijd losse nummers met eventuele vette remixen. Wel kijk ik verder als de gevestigde namen. Gewoon ff zoeken, hee nieuwe naam, eens horen. Klinkt goed, mooi, kopen. Ist niks, mazzel. Zo kom je ook wel aan nieuwe werken van nog onbekende mensen hoor?+ de diverse promo's die ik wekelijks krijg.?Cool?Draaien met verzamels vind ik vaak lstig. Nummers zijn vaak te kort om lekker mee te kunnen werken of al doorgemixt. Nee dankjewel. Maar goed, over smaak en mening valt niet te twisten Cool
User edit by ArCee on 15-10-2009 @ 16:13:59 (9%)
Woudtje    posted on 14-10-2009 11:06
Ik heb maar een zielige 291 tracks Cool. Ik had 160gb aan digitale tracks maar heb een jaar geleden alles weg gesodemieterd. Ik heb nu alleen maar legale muziek op mijn computer staanCool.
User edit by Woudtje on 15-10-2009 @ 16:37:00 (5%)
gizzy    posted on 14-10-2009 11:11
Poster: Woudtje
Ik heb maar een zielige 291 tracks Cool. Ik had 160gb aan digitale tracks maar heb alles een jaar geleden alles weg gesodemieterd. Ik heb nu alleen maar legale muziek op mijn computer staanCool.

Koning!
Liever iemand die ff eerlijk is. Ik bedoel als je al die 291 tracks door en door kent durf ik er om te wedden dat je daar een zaal 10 keer eerder mee plat draait dan als je 90.000 tracks hebt.
Woudtje    posted on 14-10-2009 11:16
Poster: gizzy

Koning!
Liever iemand die ff eerlijk is. Ik bedoel als je al die 291 tracks door en door kent durf ik er om te wedden dat je daar een zaal 10 keer eerder mee plat draait dan als je 90.000 tracks hebt.

Ik koop niet teveel muziek per maand. Ik heb me eigen een budget gegeven en daar kopen ik vinyl en mp3 van. Zo zorg ik er voor dat ik alleen maar echte goede muziek koop en dat ik WEET wat ik heb. Als ik 40 platen koop kan ik de platen niet binnenstebuiten na een maand. Heb daar gewoon de tijd niet voor.
User edit by Woudtje on 14-10-2009 @ 11:17:50 (1%)
TheOutTaker    posted on 15-10-2009 16:13
Mijn computer zegt dat ik 743 nummers heb, dat in totaal 5 GB is Happy, laughing. Maar er zitten ook live sets tussen en ik download soms een cdtje en als ik die goed vind koop ik hem in de winkel (Zoals met Musical Impressions en Music Made Addicts)
ArCee    posted on 16-10-2009 10:39
Mijn 2009 teller staat op ruim 42 gig. Niet om dik te doen, vanwege mijn radioshow koop en krijg ik veel om toch wekelijks iets nieuws te laten horen. Voor live gigs is zoiets niet nodig, gewoon de laatste klappers hebben en soms een herkenbare klassieker er doorheen werkt prima. Past genoeg van de gebeuren in een slappa Cool
ccc    posted on 16-10-2009 10:46
Poster: MaximDJ

Bijna een miljoen?Cool Ja, vast.....Het kan wel hoor, maar het is wel erruugggg veel....Dat is bijna 100Tb....Ik zelf heb er zo'n 220.000. Maar dit is alleen voor mijn bedrijf...

Ik wil wel eens een screenshot zien van dat miljoen, als het echt zo is, petje afWinking my eye

Dan wil ik wel eens een screenshot zien van je kvk van jou bedrijf.
Dolivieira    posted on 16-10-2009 10:56
Poster: ArCee
Rijkelijk veel ja, 90.000 en wat moet je ermee? Hoeveel ik op de pc heb, geen idee. Op cd ongeveer 7000 tracks. Ik brand nummers als cd single, 1 numer per cd, wel met alle remixen erbij.

Doe ik ook met cd insert. Toch heb ik ook veel losse nummers op verzamelaars gebrandt dus meerdere nummers op een cd. als ik de hele avond ergens moet draaien neem ik 3 slappas mee bij kleine sets 2. moet wel keuze hebben. Als ik een uur of 2 moet draaien maak ik altijd een playlist. Kan ik de boel makkelijk vinden. vooral bij de cd waar meerdere nummers op staan.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Kessler    posted on 16-10-2009 12:05
Legaal: 647 Tracks (deze draai ik als ik ergens moet draaien)

Gedownload op forums, limewire etc..: 13.636 (als ik deze draai, draai ik ze thuis)
BunX    posted on 16-10-2009 16:04
351 mp3's (allemaal legaal)
Ongeveer 170 cd's , 30 singles en een stuk of 15 vinyls

Niet zo heel veel maar mijn collectie groeid wel snel Cool
neutje    posted on 16-10-2009 19:37
ik heb ongeveer 2000 gekochte tracks van Dancetunes en Beatport, ongeveer 300 gekochte cd's, en 65 vinyl
ArCee    posted on 17-10-2009 11:17
Poster: djdolivieira

Doe ik ook met cd insert. Toch heb ik ook veel losse nummers op verzamelaars gebrandt dus meerdere nummers op een cd. als ik de hele avond ergens moet draaien neem ik 3 slappas mee bij kleine sets 2. moet wel keuze hebben. Als ik een uur of 2 moet draaien maak ik altijd een playlist. Kan ik de boel makkelijk vinden. vooral bij de cd waar meerdere nummers op staan.

Als ik weet wat er van me verwacht word qua set en stijl zitten de tracks meestal al op volgorde in mijn slappa. Aangezien je 2 cd's achter elkaar in de slappa kunt doen, doe ik meestal het steverigere werk achterin. Tjah, iets wat ik mezelf aangeleerd hebt maar zo zal iedereen wel een soort van eigen systeem hebben. Sommige dan weer niet, die pakken gewoon waar ze zin in hebben.
Dolivieira    posted on 18-10-2009 06:52
Zo kan het ook. Iedereen heeft weer een systeem wat voor hij of zij beter werkt.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Twizz    posted on 21-10-2009 18:28
Poster: djdolivieira
Zo kan het ook. Iedereen heeft weer een systeem wat voor HEM OF HAAR werkt.

Kon het niet laten..Cool

212 Users online: 62 Guests (150 Unknown)
Pages generated today : 22.814
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.429.448