Poster: Stefjuuh
Volgens mij niet! Leuk dat je je naam erachter plakt, en evt. voor promotiedoeleinden gebruikt, maar mashups verkopen is niet toegestaan. (Tenzij je rechten hebt van de gebruikte nummers)
Correct me if I'm wrong!
Dus ik mag geen andere jatten en mijn naam erachter plakken.. En de andere artiesten hebben niks over mijn mashup te zeggen!
(soms is er wel iets goed in de regelgeving!^^)
Poster: Ridalio
Dus ik mag wel bijvoorbeeld van Track 1 en Track 2 (ik noem maar iets) een mash-up maken en hem dan bijvoorbeeld: 'Track 1 Track 2 (Ridalio Mash-up)' noemen en ze gratis verspreiden door ze bijvoorbeeld op internet ergens gratis te download zetten?
Poster: bambamstudio
nee, want je hebt geen toestemming van de orgineel rechthebbende van de 2 songs om hun songs te verspreiden.
Poster: Ridalio
Dus eigenlijk heb ik er dan niks aan om een mash-up te maken, want ik mag hem toch nergens posten ofzo?
Poster: Sebasz
Bambam, Buma/Stemra is een stichting. Ze mogen zo veel willen als ze willen, maar ze mogen niet meer dan jij of ik. Of ik je nou aanklaag of Buma/Stemra, dat maakt geen fock uit.
Verschil is dat bij Buma/Stemra een stelletje fuckheads zitten die denken dat ze veel mogen, maar ondertussen niks van hun leven gemaakt hebben
Poster: bambamstudio
Een paar copy/past van de BunaStemra website:
Wat is auteursrecht?
Heeft iemand die andermans muziek bewerkt auteursrecht op de bewerking?
En als ze inderdaad enkel een stichting zijn, waarom moet mijn moeder dan voor haar zaak zoveel geld betalen per jaar? (Radio staat daar aan)
Bambam, Buma/Stemra is een stichting. Ze mogen zo veel willen als ze willen, maar ze mogen niet meer dan jij of ik. Of ik je nou aanklaag of Buma/Stemra, dat maakt geen fock uit.
Verschil is dat bij Buma/Stemra een stelletje fuckheads zitten die denken dat ze veel mogen, maar ondertussen niks van hun leven gemaakt hebben
En als ze inderdaad enkel een stichting zijn, waarom moet mijn moeder dan voor haar zaak zoveel geld betalen per jaar? (Radio staat daar aan)
Omdat ze anders gaan dreigen met aanklachten en de gemiddelde Nederlander laat zich door dit soort maffia intimideren.
Lees ook eens: http://nl.wikipedia.org/wiki/Buma/Stemra
Poster: Flexii
haha, ja en alles wat op wikipedia staat dat klopt? Er staat nergens zoveel onzin als op wikipedia, Als ik wil kan ik jouw naam nu tussen een rijtje serie moordenaars of verkrachters zetten en dan duurt het ongeveer tot morgenmiddag voordat het is aangepast. Er staan echt wel wat fouten op wikipedia dus ik zou niet zo maar alles overnemen