Digidance Failliet (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Stephanie    posted on 24-03-2009 22:27
Tsja....dat het niet goed gaat met de cd-markt dat wisten we. Toch was het wel even schrikken toen ik onderstaande vandaag hoorde. Heb voor hun nog de video Freefall van J&H gemaakt.

Digidance vraagt faillissement aan DVHN | Gepubliceerd op 23 maart 2009, 15:59 
maassluis - 
Digidance, één van de grootste independent platenmaatschappijen van Nederland, is failliet. Dat meldt het vakblad Entertainment Business. De acht werknemers zijn ontslagen. Directeur Jan Voermans noemt diverse redenen voor de faillissementsaanvraag: "Faillissementen van partijen waarmee we zaken doen, een slechte markt, banken en investeerders die niet meer willen. Het is vechten tegen de bierkaai." 

In 2005 voerde het in Maassluis gevestigde Digidance al eens een reorganisatie door. Toen werd het bedrijf getroffen door de krimpende markt voor cd-singles, voorheen een belangrijke bron van inkomsten. Voermans: "Vorig jaar moesten we opnieuw reorganiseren, maar die ingreep hebben we nooit kunnen afmaken. Nu staan we met de rug tegen de muur. Alles is weg. De dagen staan voornamelijk in het teken van praten om te zorgen dat alles zo goed mogelijk wordt opgelost." 

Digidance werd in 1995 opgericht. In de afgelopen jaren scoorde de maatschappij hits met de Klubbheads, DJ Jean en DJ Jurgen.

What do you think about Digidance Failliet ??

Vote :   
DanielD    posted on 24-03-2009 22:30
dat is zondeCoolzijn toch niet de minste namen.
Basrose    posted on 24-03-2009 22:41
Zo dan dit had ik niet verwacht... Ik kreeg een aantal weken geleden nog een mail met een promo track toegestuurd...

Spijtig dat ze failliet zijn.
dj-nick    posted on 24-03-2009 22:45
Zonde, maar had het al een beetje verwacht.
Digidance bookings liep ook al slecht.
Prozei    posted on 24-03-2009 22:48
idd erg zonde.
digidance zorgde altijd voor een groot aantal leuke complicatie cd's en distrubiteerde veel vinyl platen in nl.voor vinyl blijft volgens mij nu alleen astral en midtown over.

ik vraag me af of met dit faillissement ook digidance bookings stopt
hierzitten artiesten als hardwell etc.
Snoey    posted on 24-03-2009 22:54
Hardwell is toch al overgestapt naar een andere agency?
www.soundcloud.com/ten-hooven
x-ample    posted on 24-03-2009 22:55
Zonde zitten bij me echt om de hoek! Had toch iets 'speciaals' dat een (toendertijd) toonaangevende organisatie in mijn woonplaatsje te vinden is/was Unhappy
Sandr    posted on 24-03-2009 23:06
Poster: Snoey
Hardwell is toch al overgestapt naar een andere agency?

Anna agency dacht ik...
Play that funky music white boy....
Yorick    posted on 24-03-2009 23:13
Kreeg ook altijd promo's net als bas van ze.. En zag dit zeker niet aankomen!

Ben benieuwd wat er met de rest van de label's en maatschappijen gaat gebeuren in de toekomst..
Tomazos    posted on 24-03-2009 23:13
idd hardwell zit nu bij anna agency,

ik wist al paar weken dat digidance failliet was/ging, maar werd door iedereen stil gehoudenHappy, laughing,

Het boekings kantoor van digidance was ook slecht geregeld,
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
RAS    posted on 25-03-2009 00:11
Tja, het is niet raar dat door een verandering in het klimaat van de muziekindustrie bedrijven het veld moeten ruimen. Er zullen vast nog wel meer faillissementen komen in de muziekindustrie, maar daarnaast zullen ook genoeg nieuwe bedrijven opbloeien. Bedrijven die weten hoe ze met het huidige internettijdperk om moeten te gaan.
User edit by RAS on 25-03-2009 @ 00:11:45 (1%)
Laidback    posted on 25-03-2009 00:17
zag het al aankomen doordat bijna alle dj's die bij digidance aangesloten waren snel een ander label opzochten..

in het grootste geval "Anna Agency" (Ondermeer Jean, Tony Cha Cha & Mc Boogshe) ..

wel zonde.. maarja.. lastige tijden
Snoey    posted on 25-03-2009 00:34
Als de omgeving waarin je actief bent veranderd, zal je als bedrijf ook mee moeten veranderen anders verlies je. 
Renzis    posted on 25-03-2009 09:18
Het boekingskantoor van Digidance was toch al opgeheven?
Hardwell (anna agency), Vato (101Boekings dacht ik) Rehab (ace agency) waren al weg.

Maar jammer dat de platenmaatschappij nu ook weg gaat. Hadden altijd goede muziek
RAS    posted on 25-03-2009 09:28
Waarom jammer? Platenmaatschappijen maken geen muziek. Dat doen de producers. En die zullen nu echt niet ineens stoppen met muziek maken. Genoeg andere platenmaatschappijen die de taken van digidance over kunnen nemen voor zover dat nodig is.
User edit by RAS on 25-03-2009 @ 09:28:58 (77%)
Down_Town    posted on 25-03-2009 12:29
Muziek zal gewoon blijven komen maar ik vind het als inwoner van Maassluis ook jammer. Ik heb een hoop vinyl in huis dat via hun gedistribueert is. En ik vond het stiekem ook leuk dat zo'n bedrijf in mijn woonplaats zit/zat.
Maar sinds Koen en Addy er weg zijn is het volgens mij hard achteruit gegaan. Dat waren toch de inspirators van het eerste uur.
Luxx    posted on 25-03-2009 13:13
idd was al tijdje bekend dat ze failliet gingen maar werd stil gehouden. Rene Kuppens Calor del Verano (inclusief een remix van madkid en mij) zou ook op Digidance uitkomen maar omdat het toen al bekend was dat ze failliet gingen is die EP nu overgezet naar een ander label. maar denk dat rene dat zelf beter kan uitleggen
www.mothermusic.nl
baath    posted on 25-03-2009 19:17
Poster: RAS
Waarom jammer? Platenmaatschappijen maken geen muziek. Dat doen de producers. En die zullen nu echt niet ineens stoppen met muziek maken. Genoeg andere platenmaatschappijen die de taken van digidance over kunnen nemen voor zover dat nodig is.

maar het zijn wel de bedenkers van een hele hoop verzamel dance cd's
dus echt zonde dat ze verdwijnen....
dj-ync    posted on 25-03-2009 20:57
dit wist ik al zo paar weken, door me vader, die leverde cijfers aan digidance ( MARKETING BUREAU EVEN VOOR ALLE DUIDELIJKHEIDWinking my eye ). tis erg klote, kreeg elke week wel vette promo's binnenWinking my eye...
Convert    posted on 25-03-2009 21:02
Poster: Stephanie
DVHN

Dagblad Van Het Noorden!
Cool
Snoey    posted on 25-03-2009 22:39
Poster: baath

maar het zijn wel de bedenkers van een hele hoop verzamel dance cd's
dus echt zonde dat ze verdwijnen....

Enige fatsoenlijke dance compilatie die tegewoordig uitkomt is van Damn! (Cloud9). Gewoon 3 cd's vol met tracks, zitten er meestal altijd wel 10 vette plaatjes tussen van de afgelopen tijd. 

Sandr    posted on 26-03-2009 01:05
Poster: Snoey

Enige fatsoenlijke dance compilatie die tegewoordig uitkomt is van Damn! (Cloud9). Gewoon 3 cd's vol met tracks, zitten er meestal altijd wel 10 vette plaatjes tussen van de afgelopen tijd. 

Volgens mij zijn ook de meeste:

I (L) Salou
I (L) apres ski
Explosive car tuning
Eclectic beats

van digidance geweest.
Bovendien hadden zij in de meeste stijlen wel wat enkele verzamelaars zitten die best wel interessant waren...
Play that funky music white boy....
User edit by Sandr on 26-03-2009 @ 01:07:04 (4%)
Tomazos    posted on 26-03-2009 01:21
bubbling beats e.d kwam ook uit op digidance,

eigelijk op al mijn verzamel cd's staat het digidance logoHappy, laughing
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
RAS    posted on 26-03-2009 02:05
Ik heb ook wel wat cd's staan waar digidance verantwoordelijk voor is. Ze hebben in het verleden leuke dingen op de markt gebracht, maar aan het nieuwe materiaal heb ik geen behoefte meer aan. Mp3's zijn tegenwoordig meer aan mij besteed dan verzamel cd's.

Alle bedrijven die in het verleden iets betekend hebben in stand houden omdát ze iets betekend hebben lijkt me niet de bedoeling. Het gaat om nu en vooral de toekomst. Dat commodore (van de commodore 64) geen spelcomputers meer maakt is toch ook geen gemis met de xbox 360, wii en PS3 op de markt?
Snoey    posted on 26-03-2009 05:19
Poster: Sandr

Volgens mij zijn ook de meeste:

I (L) Salou
I (L) apres ski
Explosive car tuning
Eclectic beats

van digidance geweest.
Bovendien hadden zij in de meeste stijlen wel wat enkele verzamelaars zitten die best wel interessant waren...

Ik heb al die cd's toen der tijd laten liggen. Tracklists waren niet interesant genoeg of ik had ze al via andere cd's.
Snoey    posted on 26-03-2009 05:20
Poster: Tomazos
bubbling beats e.d kwam ook uit op digidance,

eigelijk op al mijn verzamel cd's staat het digidance logoHappy, laughing

Bubeling beats top 100 heb ik wel gekocht, dat is echt een top compilatie!

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

256 Users online: 55 Guests (201 Unknown)
Pages generated today : 19.865
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.493.638

DJResource

About & Contact Us

Privacy Policy
2001 © 2025Terms of Use