Kindermuziek , Tips & wat spreek de jeugd aan (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

LLCoolP    posted on 27-01-2009 19:12
Hey Folks,binnenkort moet ik op een carnavals middag/avond draaien , eerst voor de jeugd tot 12 & daarna van 16 tot. .  geen idee.
Nu is de vraag: Wat spreekt de jeugd aan van muziek?
Ik dacht zelf al aan platen van:
Jordy van Loon, Dj Maart, Frikandellen medley en beetje top40.
Maar nu wil ik ook meer wat carnavalsmuziek/Aprés Aki draaien.

Heeft iemand misschien tips voor de kids?
Join the party and become famous!
User edit by LLCoolP on 27-01-2009 @ 19:16:02 (11%)

What do you think about Kindermuziek , Tips & wat spreek de jeugd aan ??

Vote :   
Mixt-Ape    posted on 27-01-2009 19:23
Alles wat je net gezegd hebt.:p
LLCoolP    posted on 27-01-2009 19:26
Poster: Mixt-Ape

LLCoolP    posted on 27-01-2009 19:26
Poster: Mixt-Ape

Daar krijg ik geen avond mee vol denk ik.  . .
TjaWinking my eyeIk heb geen idee waar de Jeugd veel naar luistert of kijkt op tv  ..
En tja Jump dat vindt ik nuo weer beetje geweest die periode hé dus proberen we maar met Carnavalsmuziek , apres ski en voor de rest zijn tips welkoM!
User edit by LLCoolP on 27-01-2009 @ 19:27:21 (100%)
GD    posted on 27-01-2009 23:21
Check de kids top 20. Ali B, Yes-r, Rihanna, jeroen vd boom, Dio met zn tijdmachien. En verbaas je niet als een koter van 10 vraagt naar de pointer sisters. Niet typisch carnaval dit, maar voor de categorie wel geschikt ter aanvulling
User edit by GD on 27-01-2009 @ 23:22:07 (51%)
Bartjens    posted on 27-01-2009 23:29
Veel bekende hits, zoals je zelf al zegt top40, apres ski, jump, bekende house platen wat rock. Vooral het meezing / schreeuw gehalte in een plaat is belangrijk voor deze doelgroep. 
Kijk eens naar cd's in de winkel die voor deze kids bedoeld zijn, zullen vast veel nr's op staan waar je wat aan hebt.
Ze kijken ook allemaal veel naar tmf enzo, dus daar kun je misschien ook eens naar kijken....

Op deze manier doe ik het meestal :P

Succes
www.djbrowbeat.com
walteur    posted on 28-01-2009 12:59
samson & gert, K3, plop i don't know :d
Twello    posted on 28-01-2009 13:48
12 en 16 is wel wat heel anders hoorCool 12 zit je nog helemaal in de kinderfase dat je alleen maar luistert wat dan populair is, top 40 enzo en met 16 dan heb je al meer een muzieksmaak (tenminste dat had ik...)
Ashley    posted on 28-01-2009 17:15
de jeugd van tegenwoordig:P die liedjes zoals hollereer doen t meestal wel goed
verder inderdaad rihanna, jeroen vd boom, etc
voor de jeugd vanaf 16 kan je denk ik het best house draaien en de dan wat commerciëlere platen zoals infinity enzo Happy, laughing
Maar wat nou als het lukt, mama?
LLCoolP    posted on 28-01-2009 19:17
AhaHappy, laughingOke dan draai ik(zoals gedacht) vooraal veel bekende top40 platenWinking my eyevoor de rest zijn er blijkbaar geen bijzonder heden . .
Ik weet nog goed dat je ons vroeger nog wel eens blij maakte met een plaatje zoals Boes Boes of iets van Telekids . MaarjaHappy, laughingDe jvd héHappy, laughing

Luc
OneSixty    posted on 28-01-2009 21:08
kdenk dat alles boven de 16 wel alles pruimt wat wij ook luisteren, dus daar hoef je al niet commerciel op te gaan.

alles onder de 12.. niet echt veel ervaring. (wil ik ook graag zo houden Winking my eye )
JollyJunkie    posted on 28-01-2009 21:41
Boven de 16 lijkt me geen probleem; Ik ben zelf 13 (Cool) en draaiook Techno wat nou niet bepaald commercieel is.
12 is echter wel moeilijk, veel tracks die ook op TMF gedraait worden en veel rap/hiphop zoals Tupac/Nino & Priester, vinden ze 'cool' Happy, laughing
Yorick    posted on 28-01-2009 22:57
gewoon bekende niet te moeilijke nummers.

zoals tijdmachine, schude met die billen. in de manenschijn. etc...
djmaarten    posted on 28-01-2009 23:01
beetje beginnen met r&b top 40 rihanna, freestylers-push up dat soort muziek.. en later beetje naar de follow de leader liedjes gaan, en viben enzo!

en voorderest ik ben zelf 16 en volgens mij beginen mensen house leuk te vinden vanaf ongeveer 15/16 vooral het wat commercielere gedeelten! en er zijn altijd mensen die techno, hardcore, hardstyle, jump, dance, trance en nog wel andere stylen vanaf hun 16 leuk gaan vinden... succes ermee!
User edit by djmaarten on 28-01-2009 @ 23:03:34 (46%)
LLCoolP    posted on 31-01-2009 13:12
Gisteren hoorde ik deze Drop down mix in de Mondial:

DJ Chaoz Carnaval Festival RMX

(ook erg leuk voor de jeugd lijkt mij)

Kan iemand mij vertellen war ik die kan downlaoden?
Nee, ik kan hem neit van Speedshare downloade:S Stop altijd na enkele procenten
Doorsturen kan op mijn meel

Luc

Laat maar hangen :D Heb de plaat al gekregen van iemand:d
Super melig melodietje:P
User edit by LLCoolP on 31-01-2009 @ 13:16:50 (30%)
fistfull    posted on 31-01-2009 19:20
Vorig jaar heb ik ook met carnaval moeten draaien voor die leeftijdsgroep. Ik draaide toen vooral top40, apresski en muziek die de party animals maken, of scooter ofzo. Een beetje 'happy' muziek. Verder gewoon bekende muziek. Onbekende liedjes moet je nooit draaien voor die leeftijdscategorie.
LLCoolP    posted on 31-01-2009 22:45
Ik geloof dat ik nu genoeg info hebWinking my eye
Gewoon algemeen bekende en blije nummers,
komt goedHappy, laughing

(A)Gelukkig met de carnaval ook nog op een andere feest draaien daar verheug ik me veel meer op,zaaltje met 500/700 manHappy, laughingAllemaal zat en  lala wordt leuke.Samen met een vriend gaan we entertainen daarHappy, laughing

Sluit dit topic maar als dat kanWinking my eye
DjVictorF    posted on 01-02-2009 00:34
Mika vinden ze ook leuk, lollipop bijvoorbeeld. Moest zelf ook een keer een groep 7 feestje. Nou die kinderen kwamen om het nummer vragen naar mika. En verder alex gaudino met watch out enzo
van die top 40 house.
Weet waar ik vandaan kom, weet niet waar ik heen ga.
Joozt    posted on 03-02-2009 14:24
Poster: LLCoolP

Nu is de vraag: Wat spreekt de jeugd aan van muziek?
Ik dacht zelf al aan platen van:
Jordy van Loon, Dj Maart, Frikandellen medley en beetje top40.
Maar nu wil ik ook meer wat carnavalsmuziek/Aprés Aki draaien.

Heeft iemand misschien tips voor de kids?

Ik draai elke maand een teenageparty (11-15 jaar) en over het algemeen bestaat zo'n set uit plaatjes die ik op zaterdag ook draai bij het 'normale' publiek, afgewisseld met (jaja, het is al gezegd) Kabouter Plop met de Kabouterdans (dé teenageparty-hit :P ) en de Grease-megamix (eveneens dé teenagepartyhit....).

Toen ik afgelopen vrijdag Rampeneren draaide kwam er een alleraardigste, turkse medelander me uitermate vriendelijke vertellen dat ik 'oude kutmuziek' draaide maar dat was wel de uitzondering... normaliter doet die plaat het ook goed (bij zowel jeugd als op zaterdag).
Joozt    posted on 03-02-2009 14:24
Oh, en natuurlijk K3  :D

(Jordy van Loon was niet zo'n succes.. gelukkig maar want die draaide ik als wegpestplaat).
no-rush    posted on 03-02-2009 14:32
(dirty) house/bubbling Cool
User edit by no-rush on 03-02-2009 @ 14:32:38 (71%)
RiX    posted on 03-02-2009 14:37
partysquad (crazy funky style, non-stop)
brainpower (z'n hitjes)
jes-R / Dio / Ali B
Tu Pac / Snoop Dog / Will Smith
Smurfenhouse / Kabouter Plop / Henkie / Ome Henk samples / Theme van Megamindy :d
Dance (Cascada, September, Lady Gaga)
Linkin Park / RHCP / Kaiser Chiefs
Marco Borsato (Rood, Ik leef niet meer voor jou)
User edit by RiX on 03-02-2009 @ 14:38:42 (8%)
fistfull    posted on 03-02-2009 16:40
Ik heb Jordy van Loon nu 2x gedraait en t is nog geen succes geweest. Persoonlijk vind ik dat dat kind een zeer vervelende stem heeft. Maarja, dat is persoonlijk.
LLCoolP    posted on 03-02-2009 17:30
Tja Jordy van Loon. . .  ook alleen  maar veel gedraaid omdat Koen & Sander hem helemaal ophemelde (A).
Ik heb de mensen (die gehoord hebben met carnaval moet draaien) al een beetje gelaagd door te zeggen dat ik 3 uur aan een stuk Jordy's plaatje ga draaienWinking my eye De Remix is wel melig, zware stemWinking my eyemaarja voor de rest ag ik hem1x draaien bij de kids en dan is het mooi geweest en kan die plaat ergens diep onder de grond worden begravenWinking my eye

:DOme Henk is wel vet ja, maar denk niet dat de jeugd deze nu nog kent?

:DZe zei meneeer tegen mijWinking my eye
FML    posted on 03-02-2009 20:12
Ik zeg speedcore Cool

Edit: naja toch nog een nuttige tip kijk op www.jetix.nl ( dat is zon kinderzender van vironica ) daar heb je een programma in kids top 50 ofzo dat vinden kinder leuk
# fckMyLlF3/ fmlsound.tumblr.com /myspace.com/fckmylif3
User edit by FML on 03-02-2009 @ 20:15:34 (100%)
OneSixty    posted on 03-02-2009 23:01
jordy van loon ?

ik dacht, ik zoek het even op... jezus christ Coolzou ik nieteens durven draaien, al was het voor de allerkleinste...

261 Users online: 75 Guests (186 Unknown)
Pages generated today : 23.734
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.497.507