Hoe mensen aan het dansen krijgen (2/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Big-x    posted on 06-09-2008 18:08
Hallo,,

Zoals het topic titel zegt,
vraag ik jullie hulp over Welke muziek het goed doet zodat je de mensen kan laten dansen.
Binnenkort moet ik draaien op een kinderfeestje van 13 jarigen,
dus welke muziek doet het daar goed?
Daarna een keertje op een verjaardag van mijn tante die 60 wordt,
en ook hier de vraag welke muziek het hier goed doet.

Natuurlijk weet ik dat ik op een verjaardags feestje van 50/60 jarigen niet House ofzo moet draaien,
maar meer 60',70', 80',90', en nederlandstalige meezingnummers, Sirtaki enzo,,

En ook op een kinderfeestje moet je geen hardcore draaien :p
maar top 40, nederlandstalige meezingnummers, en dat soort.

Maar wanneer moet je welk nummer draaien,
met wat voor'n nummer moet je beginnen?

Misschien wat ingewikkeld uitgelegd,
maar ik hoop dat jullie snappen wat ik wil weten Winking my eye

Groeten

What do you think about Hoe mensen aan het dansen krijgen ??

Vote :   
JollyJunkie    posted on 09-09-2008 10:05
Poster: BoydGrift
Oke, 13 jarige zijn lastig publiek.

Je kan beter meer letten op je platenkeus, dan op je mixtechnieken. Voor dat soort leeftijd kan je de top40 aanhoude. maar ook nummer die er ooit ingestaan hebben.

Dus ik ben heel lastig volgens jou Cool
En zeg vooral niet dat ze geen hardcore willen :P
Ik zit zelf nu in de 2e en ben 13 en als er op ons schoolfeest (wel iets later dan, niet op het begin) hardcore gedraait wordt gaa iedereen helemaal los :P
De meeste mensen komen meestal tog wel aan alcohol en dus vinden ze harde stijlen ook wel leuk Winking my eye (niet beledigend voor de hardstyle/core liefhebbers bedoeld)
Van Top 40 wordt ik altijd helemaal gek, egt kut. Zal er ook wel aan liggen dat ik House-Dj ben maar ik vondt dat ze op een schoolfeest van ons maar vrij goede muziek draaide.
Dat vondt de rest ook allemaal goed en het was muziek zoals Follow The Leader en I wannebe a hippy, ook werd er  veel commerciele house gedraait zoals Be, Bay Of Figs, veeel Laidback Luke en als ik jou was zou ik ook maar de cd's van Sensation meenemen want die liedje sdaarvan kent nu iedereen Winking my eye
R&B werkt oook goed maar dan niet van die Nederlandse rap, nummers zoals Dizzee Rascal & Calvin Harris - Dance Wiv Me.
En als je dan tog nog Top 40 moet draaien draai dan de hele nieuwe nummers en vooral niet de nummers die al een tijdje in de top 40 staan.
Trouwens; N.E.R.D. doet et ook wel goed!
User edit by JollyJunkie on 09-09-2008 @ 10:07:42 (3%)
Illusion    posted on 09-09-2008 12:50
Poster: JollyJunkie

De meeste mensen komen meestal tog wel aan alcohol en dus vinden ze harde stijlen ook wel leuk Winking my eye (niet beledigend voor de hardstyle/core liefhebbers bedoeld)

Allereerst!:D cool dat je op die leeftijd op een schoolfeest mag draaien. Als 2e... Vergeet niet dat je op een 'Schoolfeest' draait voor veel kinderen/jeugd/mensen met 'verschillende stijlen'. 

Je kan je dus houden aan een aantal stijlen of hits die worden opgenoemd. Het kan ook zijn dat de muziek helemaal niet bevalt. Zorg in ieder geval dat je de vrouwen aan het dansen krijgt.. nou ja vrouwen:p meisjes:p Ga niet alleen hardcore draaien of trance, dat valt niet in de smaak. Vrouwen op die leeftijd houden van Top 40 (wat je ook moet draaien) of beetje hiphop en andere stijlen.

Als je alleen draait wat jij leuk vind gaat dat niet goed, en gaan ze toch zeuren naar verzoekjes.

Ga er maar vanuit dat er veel top  40 wordt aangevraagt.

Van Top 40 wordt ik altijd helemaal gek, egt kut. Zal er ook wel aan liggen dat ik House-Dj ben maar ik vondt dat ze op een schoolfeest van ons maar vrij goede muziek draaide.

Dat is een mening van jou! Als ik als school moest kiezen tussen een aantal dj's, zal ik jou niet kiezen. Een schoolfeest verzorgen is niet even een house setje draaien + een aantal hardcore hits. Op een schoolfeest draai je Allround (tenzij anders aangevraagt door de school of organisatie).

Je moet laten zien dat er voor ieder wat wils is, en dat jij ervoor kan zorgen dat iedereen plezier heeft.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
JollyJunkie    posted on 09-09-2008 16:16
Poster: Illusion

Allereerst!:D cool dat je op die leeftijd op een schoolfeest mag draaien. Als 2e... Vergeet niet dat je op een 'Schoolfeest' draait voor veel kinderen/jeugd/mensen met 'verschillende stijlen'. 

Je kan je dus houden aan een aantal stijlen of hits die worden opgenoemd. Het kan ook zijn dat de muziek helemaal niet bevalt. Zorg in ieder geval dat je de vrouwen aan het dansen krijgt.. nou ja vrouwen:p meisjes:p Ga niet alleen hardcore draaien of trance, dat valt niet in de smaak. Vrouwen op die leeftijd houden van Top 40 (wat je ook moet draaien) of beetje hiphop en andere stijlen.

Als je alleen draait wat jij leuk vind gaat dat niet goed, en gaan ze toch zeuren naar verzoekjes.

Dat is een mening van jou! Als ik als school moest kiezen tussen een aantal dj's, zal ik jou niet kiezen. Een schoolfeest verzorgen is niet even een house setje draaien + een aantal hardcore hits. Op een schoolfeest draai je Allround (tenzij anders aangevraagt door de school of organisatie).

Je moet laten zien dat er voor ieder wat wils is, en dat jij ervoor kan zorgen dat iedereen plezier heeft.

Hooow, w8 ff :P
Volgens mij begrijp je me verkeerd: ik draai niet op schoolfeesten.
Dat is inderdaad mijn mening maar ik dacht dat in dit topic toch onze meningen werden gevraagt?
Ik zeg dat bij ons op een schoolfeest me mijn jaarlaag wordt dat gedraait en vinden ze dat leuk (hardcore).
Ik spreek dus niet alleen over mezelf, dat je all-round moet draaien snap ik ook wel hoor. Ik ben niet dom ofzo omdat ik 13 ben Winking my eye
Maar All-round draaien houdt nog steeds in dat je niet alles draait maar wat het publiek leuk vind (wel meerdere stijlen), dus ik zei dat R&B, commerciele House, Hardcore & hele nieuwe hits goed werken bij mij op school.

En Jij zegt nu zelf in het algemeen 'vrouwen' van die leeftijd (....) , misschien de vrouwen die jij kent van die leeftijd wel maar wie zegt dat alle vrouwen dan daarvan houden?
Ik heb zelfs een keer op een schoolfeest meegemaakt dat Ik naar de Dj moest gaan van een paar meisjes van me school omdat er te veel top 40 werdt gedraait en ze vonden het saai worden want al die liedjes kenden ze al helemaal uit  hun hoofd :P
Dus toen moest er R&B en meer wat harders gedraait worden. ! Dit geld dus alleenn voor mijn school, geen garantie dat dat ook voor andere scholen telt !

Bastian    posted on 09-09-2008 17:44
Poster: Illusion

Tegenwoordig is het hip om dat niet te doen hahaha.
Setjes zoals beetje billy the klit stijl slaan gewoon goed aan (ik doe het hem niet direct na, maar de meeste zullen wel begrijpen wat ik bedoel) dus gewoon wat kwaliteit tracks en geen slappe hap ik heb een boot en dan gewoon dik Urban, House etc. draaien.
Natuurlijk heb je nog wel paar plaatjes die altijd leuk zijn om ff langs te laten komen maar hou de energie er ook wel in en laat niet steeds van die kinderachtige hitjes in de rondte vliegen:D
Gerhard    posted on 04-07-2009 14:32
13/14 jarige kunnen best los gaan op House etc vooral als je wat groepjes er bij hebt die aardig kunnen dansen en ook lekker los gaan. Maar nummers van de Party Animals etc doen het nog het best. Beetje hardere bekende style en gewoon feest muziek. Maar gewoon beetje aanvoelen zal bij elke discotheek weer anders zijn. Ben zelf 15 maar vorige jaar kon ik best los gaan op hardcore en voroal op hardstyle hehe.
LLCoolP    posted on 04-07-2009 19:28
Ik verwijs je even naar het topic dat ik hierover zelf ook eens had gestart:
////www.djresource.eu/Forum/topic/12766/Kindermuziek-,-Tips-and-wat-spreek-de-jeugd-aan/
Join the party and become famous!
Seca    posted on 05-07-2009 16:14
Poster: struner
Ik draai maandelijks op een Teenage Party in de plaatselijke discotheek 2 Brothers. Ik begin de avond altijd lekkker rustig, met rustige nummer's uit de top40. Wanneer het redelijk vol staat begin ik met reggeaton en bubbeling, daarna ga ik altijd over naar een paar zomer hits, zoals: Ozone, Vengaboys, enz.... Als ik dat weer heb gehad gaat altijd heel standaard de grease megamix erin, een loop maken van de gil op het einde. De handjes de lucht in en kom maar met die dronken monkey - calabria, DHT. Daarna wat feest nummer's: in your head, Put your hands up, pakito, dan iets hardere nummer's zoals: scooter - maria, stampuh, unleasth the beast, de attennnes - broek af. Daarna een paar nederlandse feest nummer's zoals: dj arnoud dj jasper - De soldaat, Gebroeders Ko, Rosanne, Jodeljump, clap en jump. Als laatste nummer: Henny huisman - Met zen allen en daarna een klein stukje van bier en tieten.

Dit is natuurlijk in elke regio anders lijkt mij, want bij mij in groningen lopen ze achter met muziek:P

Maarja hebben jullie beetje een indruk hoe ik de avond elke maand weer tot een geslaagde avond maak...

Hoezo? Altijd hetzelfde dan?
ArCee    posted on 06-07-2009 11:36
Gewoon een buks op de zaal richten en door de microfoon brullen, en nou bewegen kreng anders............................................Cool
sethie    posted on 20-07-2009 09:30
Poster: Big-x
Hallo,,

Zoals het topic titel zegt,
vraag ik jullie hulp over Welke muziek het goed doet zodat je de mensen kan laten dansen.
Binnenkort moet ik draaien op een kinderfeestje van 13 jarigen,
dus welke muziek doet het daar goed?
Daarna een keertje op een verjaardag van mijn tante die 60 wordt,
en ook hier de vraag welke muziek het hier goed doet.

Natuurlijk weet ik dat ik op een verjaardags feestje van 50/60 jarigen niet House ofzo moet draaien,
maar meer 60',70', 80',90', en nederlandstalige meezingnummers, Sirtaki enzo,,

En ook op een kinderfeestje moet je geen hardcore draaien :p
maar top 40, nederlandstalige meezingnummers, en dat soort.

Maar wanneer moet je welk nummer draaien,
met wat voor'n nummer moet je beginnen?

Misschien wat ingewikkeld uitgelegd,
maar ik hoop dat jullie snappen wat ik wil weten Winking my eye

Groeten

He, Ik ben ook 13 dus JA ik denk dat ik wel kan zeggen wat ze leuk vinden;
Gewoon simpel Hitzone of DanceSmash (of iets in die richting)
DTwisted    posted on 20-07-2009 10:14
ik zal je wat vertellenben zelf ook dj maar draai nog niet volop met turntables :$nu nog gewoon met pc.
begint gewoon rustig met beetje uhm zegmaar iets van keep bleeding enzo van rustige daarna begin je met een goed nummer zoals boom boom pow en dan draai je achter me kaar door goede nummers en je zal bv zeggen van ja ik ga hier geen polonaise tussendoordoen want dat doen ze niet. nou echt wel.heb op een schoolfeest van Voortgezet onderwijs gedraait en dat ging erg goed.
ik hoop dat je hier iets mee kan.
groeten Dennis
Bouncy    posted on 20-07-2009 11:06
Poster: Electrobeatz
blablabla.... en je zal bv zeggen van ja ik ga hier geen polonaise tussendoordoen want dat doen ze niet. nou echt wel.heb op een schoolfeest van Voortgezet onderwijs gedraait en dat ging erg goed.... blablabla

Mwha, ik heb voortgezet onderwijs feesten gedraait waarbij je daar dus echt niet mee moet aankomen! Hangt een beetje van de zaal af, als je aanvoelt dat het kan, DOEN! (mja, ik denk in Oss dat ze eerder polonaise gaan lopen dan in duuve!)
XMatiC    posted on 20-07-2009 17:03
Voor 13 jarige zou ik ;Dance , Groove , Rnb , top40 draaien ,Want dat zijn dingen wat ze op Tv luisteren enzo ..

volwasene ;?nederlandstalige , 90's, top 40 ,meezingers en tege de vroege uurtjes kan je er ook andere stylen doen

Oudere gouden bruiloften ect ..Zou ik nederlandstalig , top40 , slows,de enige die dan die dan dansen zijn de kleinkinderenof eens de oudere die dan slowen ofzo :P

& Ook sartaki , die nadoendansen je weet wel de linker vuist omhoog de ....die kennen mensen en is makkelijk zo komen er wel mensen dansen hoor :p& ook niet te veel stoelen ! xd
Zo zou ik het Doen
www.youtube.com/LennertDJ
User edit by XMatiC on 20-07-2009 @ 17:05:30 (46%)
Dolivieira    posted on 20-07-2009 17:20
Gewoon de juiste platen op het juiste moment draaien.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
anciano    posted on 20-07-2009 17:38
Voor 13 jarige (pas nog een keer gedraaid) Top 40 met een paar langzame nummers. Grappig om te zien hoe ze elkaar dan vast houden: ze houden elkaar vast, maar wel met gestrekte armenCool

Voor 50+ is het verstandig om eerst te vragen (organisator) welke type muziek ze willen. Er zijn een heleboel mensen die van disco houden, maar moeten absoluut niets hebben van Nederlandse muziek.? Langzaam beginnen en opbouwen. Vraag door de micro of er nog verzoek nummers zijn, dat vinden ze altijd leuk. De 17 cd's ?Dance Classics hebben mij altijd succes bezorgd.?
Tip voor je tante die je zeker moet draaien: Louis Prima - Buona SeraCool
Heb je nog vragen? Ik hoor het wel.
Succes binnenkort.
User edit by anciano on 20-07-2009 @ 17:41:37 (2%)
maartenwreesmann    posted on 28-07-2009 21:15
ik ben zelf 13 dus ik kan er zelf wel wat van vertellen!,

ze houden van veel van top 40 muziek zoals nu pitbull! maar ook van sommige dance nummers als when love takes over! ze houden niet van 60, 70, 80 nummers! misschien wel Grease ofzo maar dan houd het dan ook mee op! leuke dingen tussendoor zijn hoofdschouders knie en teen of macarena!

hopelijk heb ik je nu een paar tips gegeven!

P.S. ze houden ook van apres ski bijv. ik wil je blijf bij me!
User edit by maartenwreesmann on 28-07-2009 @ 21:16:13 (16%)
Snoey    posted on 28-07-2009 23:08
De mensen het gewoon heet onder de voeten maken!
www.soundcloud.com/ten-hooven
Dolivieira    posted on 28-07-2009 23:14
Poster: Snoey
De mensen het gewoon heet onder de voeten maken!

Hete kolen onder hun voeten dus SnoeyCool
Ilja    posted on 29-07-2009 00:10
Een hele simpele. Goede muziek draaien en niet alleen slome housem, daar krijgen mensen na paar uur genoeg van. Dan moet de tempo omhoog richting techno / trance
Dolivieira    posted on 29-07-2009 09:25
Poster: Ilja
Een hele simpele. Goede muziek draaien en niet alleen slome housem, daar krijgen mensen na paar uur genoeg van. Dan moet de tempo omhoog richting techno / trance

Ben ik het niet met je eens ilja. Het is niet alleen tempo om hoog en dan ben je er. Ik draai niet boven de 133 bpm krijg ze toch aan het dansen. Gewoon de juiste platen op zetten in de juiste volgerde.
Esmee    posted on 29-07-2009 17:35
nou met alleen house kun je makkelijk aan avondje van 4 uur vullen op een schoolfeest van 1 tm 3e klas, mij lukt het in ieder geval. Voor de afwisseling draai ik ook nog wat hip-hop Reggaeton en nog een paar nummers rond de 140 (3 ong. en soms meer mocht het goed aanslaan en ze het niet zat worden na 4 nummers)
Estacy    posted on 29-07-2009 18:07
een backspin (of wat gelul door de mic) en dan een keiharde plaat ering gooien, bijv. Destination Calibra of Put your hands up for Detroit.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Ilja    posted on 29-07-2009 18:14
Poster: djdolivieira

Ben ik het niet met je eens ilja. Het is niet alleen tempo om hoog en dan ben je er. Ik draai niet boven de 133 bpm krijg ze toch aan het dansen. Gewoon de juiste platen op zetten in de juiste volgerde.

Ik draai alleen tussen 130 en 140 BPM en merk bij andere feesten dat veel moe worden van 128 bpm house. ?En luchtige muziek willen horen.
main    posted on 29-07-2009 18:17
ik draai meestal rond de 128-130 bpm en dat gaat me prima af. idd hier endaar wat nummers die hoger of lafer liggen (ligt aan t publiek)
Estacy    posted on 29-07-2009 18:19
Poster: Electrobeatz
daarna begin je met een goed nummer zoals boom boom pow

Cool
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Esmee    posted on 29-07-2009 19:29
en beginnen met bleeding love.... dat zou ik noooit doen
maar het topic is al bijna een jaar oud... dus ik gok dat het feest al geweest is Happy, laughing

143 Users online: 54 Guests (89 Unknown)
Pages generated today : 63.799
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.470.433