Poster: BoydGrift
Oke, 13 jarige zijn lastig publiek.
Je kan beter meer letten op je platenkeus, dan op je mixtechnieken. Voor dat soort leeftijd kan je de top40 aanhoude. maar ook nummer die er ooit ingestaan hebben.
Poster: JollyJunkie
De meeste mensen komen meestal tog wel aan alcohol en dus vinden ze harde stijlen ook wel leuk(niet beledigend voor de hardstyle/core liefhebbers bedoeld)
Van Top 40 wordt ik altijd helemaal gek, egt kut. Zal er ook wel aan liggen dat ik House-Dj ben maar ik vondt dat ze op een schoolfeest van ons maar vrij goede muziek draaide.
Poster: Illusion
Allereerst!:D cool dat je op die leeftijd op een schoolfeest mag draaien. Als 2e... Vergeet niet dat je op een 'Schoolfeest' draait voor veel kinderen/jeugd/mensen met 'verschillende stijlen'.
Je kan je dus houden aan een aantal stijlen of hits die worden opgenoemd. Het kan ook zijn dat de muziek helemaal niet bevalt. Zorg in ieder geval dat je de vrouwen aan het dansen krijgt.. nou ja vrouwen:p meisjes:p Ga niet alleen hardcore draaien of trance, dat valt niet in de smaak. Vrouwen op die leeftijd houden van Top 40 (wat je ook moet draaien) of beetje hiphop en andere stijlen.
Als je alleen draait wat jij leuk vind gaat dat niet goed, en gaan ze toch zeuren naar verzoekjes.
Ga er maar vanuit dat er veel top 40 wordt aangevraagt.
Dat is een mening van jou! Als ik als school moest kiezen tussen een aantal dj's, zal ik jou niet kiezen. Een schoolfeest verzorgen is niet even een house setje draaien + een aantal hardcore hits. Op een schoolfeest draai je Allround (tenzij anders aangevraagt door de school of organisatie).
Je moet laten zien dat er voor ieder wat wils is, en dat jij ervoor kan zorgen dat iedereen plezier heeft.
Poster: Illusion
Als je alleen draait wat jij leuk vind gaat dat niet goed, en gaan ze toch zeuren naar verzoekjes.
Ga er maar vanuit dat er veel top 40 wordt aangevraagt.
Dat is een mening van jou! Als ik als school moest kiezen tussen een aantal dj's, zal ik jou niet kiezen. Een schoolfeest verzorgen is niet even een house setje draaien + een aantal hardcore hits. Op een schoolfeest draai je Allround (tenzij anders aangevraagt door de school of organisatie).
Je moet laten zien dat er voor ieder wat wils is, en dat jij ervoor kan zorgen dat iedereen plezier heeft.
Poster: struner
Ik draai maandelijks op een Teenage Party in de plaatselijke discotheek 2 Brothers. Ik begin de avond altijd lekkker rustig, met rustige nummer's uit de top40. Wanneer het redelijk vol staat begin ik met reggeaton en bubbeling, daarna ga ik altijd over naar een paar zomer hits, zoals: Ozone, Vengaboys, enz.... Als ik dat weer heb gehad gaat altijd heel standaard de grease megamix erin, een loop maken van de gil op het einde. De handjes de lucht in en kom maar met die dronken monkey - calabria, DHT. Daarna wat feest nummer's: in your head, Put your hands up, pakito, dan iets hardere nummer's zoals: scooter - maria, stampuh, unleasth the beast, de attennnes - broek af. Daarna een paar nederlandse feest nummer's zoals: dj arnoud dj jasper - De soldaat, Gebroeders Ko, Rosanne, Jodeljump, clap en jump. Als laatste nummer: Henny huisman - Met zen allen en daarna een klein stukje van bier en tieten.
Dit is natuurlijk in elke regio anders lijkt mij, want bij mij in groningen lopen ze achter met muziek:P
Maarja hebben jullie beetje een indruk hoe ik de avond elke maand weer tot een geslaagde avond maak...
Poster: Big-x
Hallo,,
Zoals het topic titel zegt,
vraag ik jullie hulp over Welke muziek het goed doet zodat je de mensen kan laten dansen.
Binnenkort moet ik draaien op een kinderfeestje van 13 jarigen,
dus welke muziek doet het daar goed?
Daarna een keertje op een verjaardag van mijn tante die 60 wordt,
en ook hier de vraag welke muziek het hier goed doet.
Natuurlijk weet ik dat ik op een verjaardags feestje van 50/60 jarigen niet House ofzo moet draaien,
maar meer 60',70', 80',90', en nederlandstalige meezingnummers, Sirtaki enzo,,
En ook op een kinderfeestje moet je geen hardcore draaien :p
maar top 40, nederlandstalige meezingnummers, en dat soort.
Maar wanneer moet je welk nummer draaien,
met wat voor'n nummer moet je beginnen?
Misschien wat ingewikkeld uitgelegd,
maar ik hoop dat jullie snappen wat ik wil weten
Groeten
Poster: Electrobeatz
blablabla.... en je zal bv zeggen van ja ik ga hier geen polonaise tussendoordoen want dat doen ze niet. nou echt wel.heb op een schoolfeest van Voortgezet onderwijs gedraait en dat ging erg goed.... blablabla
Poster: Snoey
De mensen het gewoon heet onder de voeten maken!
Poster: Ilja
Een hele simpele. Goede muziek draaien en niet alleen slome housem, daar krijgen mensen na paar uur genoeg van. Dan moet de tempo omhoog richting techno / trance
Poster: djdolivieira
Ben ik het niet met je eens ilja. Het is niet alleen tempo om hoog en dan ben je er. Ik draai niet boven de 133 bpm krijg ze toch aan het dansen. Gewoon de juiste platen op zetten in de juiste volgerde.
Poster: Electrobeatz
daarna begin je met een goed nummer zoals boom boom pow