Hoe mensen aan het dansen krijgen (1/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Big-x    posted on 06-09-2008 18:08
Hallo,,

Zoals het topic titel zegt,
vraag ik jullie hulp over Welke muziek het goed doet zodat je de mensen kan laten dansen.
Binnenkort moet ik draaien op een kinderfeestje van 13 jarigen,
dus welke muziek doet het daar goed?
Daarna een keertje op een verjaardag van mijn tante die 60 wordt,
en ook hier de vraag welke muziek het hier goed doet.

Natuurlijk weet ik dat ik op een verjaardags feestje van 50/60 jarigen niet House ofzo moet draaien,
maar meer 60',70', 80',90', en nederlandstalige meezingnummers, Sirtaki enzo,,

En ook op een kinderfeestje moet je geen hardcore draaien :p
maar top 40, nederlandstalige meezingnummers, en dat soort.

Maar wanneer moet je welk nummer draaien,
met wat voor'n nummer moet je beginnen?

Misschien wat ingewikkeld uitgelegd,
maar ik hoop dat jullie snappen wat ik wil weten Winking my eye

Groeten

What do you think about Hoe mensen aan het dansen krijgen ??

Vote :   
Boyd    posted on 06-09-2008 18:55
Oke, 13 jarige zijn lastig publiek.

Je kan beter meer letten op je platenkeus, dan op je mixtechnieken. Voor dat soort leeftijd kan je de top40 aanhoude. maar ook nummer die er ooit ingestaan hebben.
BassCracker    posted on 06-09-2008 19:51
zeg niet te snel dat je geen hardcore moet draaien bij 13 jarige.. Heb hier op de basisschool genoeg groep 8'ters met een hc petje zien lopen ofzo.

Let er op hoe het publiek reageerd op de platen die je draait. Puzzel dus een beetje uit wat ze het liefste horen. Winking my eye
Big-x    posted on 06-09-2008 19:53
en bij 50+ 'ers Confused
zalo    posted on 06-09-2008 20:13
zo liedjes van 'Ik heb een boot' of Kate Rayn doet het goed bij snotneuzen en top 40 die ooit in den top 10 hebben gestaan
BassCracker    posted on 06-09-2008 20:23
Natuurlijk, bij 50+'ers helemaal vergeten.
Lekkere meezing muziek en af en toe is een top 40 nummertje. Die nemen bijna alles wel aan.
RiX    posted on 07-09-2008 00:00
Poster: BassCracker
Natuurlijk, bij 50+'ers helemaal vergeten.
Lekkere meezing muziek en af en toe is een top 40 nummertje. Die nemen bijna alles wel aan.

Misschien een goede tip: voor 50+ers... niet met te hoog volume starten :D
DJADMIN    posted on 07-09-2008 00:48
voor 50+ : neem frans bauer en die muziek mee ! vinden ze heel leuk, Jan Smit, en die dingen. En dan liefst niet té nieuwe nummers, maar wel ''heb je even voor mij'', ''als de morgen is gekomen'' enzovoort ! Lekkere meezingers dus !
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
Big-x    posted on 07-09-2008 09:34
jaja, begrijp ik..
Convert    posted on 07-09-2008 12:44
Poster: BassCracker
zeg niet te snel dat je geen hardcore moet draaien bij 13 jarige.. Heb hier op de basisschool genoeg groep 8'ters met een hc petje zien lopen ofzo.

Dat zijn meestal wannabe's heb zovaak tegen 1tje gezegt, van welke muziek hou je en hij zei hardcore. Dus ik antwoord daar op: oke, welk nummer dan zegt ie Angerfist en dan vraag je naar meer hc dj's en die kennen ze niet .. :S Dus dat is soms stoer gedrag die alleen maar angerfist kennen :P Winking my eye
Bastian    posted on 07-09-2008 13:18
Je gaat al de fout in met afgekraakte hitjes draaien, doe gewoon beetje house (nu toch wel populair) en afwisselend met wat bekend spul van r&b ofzo.
Afgelopen vrijdag voor publiek van 12 tm 16/17 gedraaid en die digte gewoon een house setje, en dat was hier in het dorp dus kan je nagaan dat het niet eens in de stad was.
Ywe    posted on 07-09-2008 14:24
zo heb ik gister ook gedaan voor 12 -15 jaar... after summer teenage disco, dus veel zomerse electro en latin house, dat ging er wel in. En dan een tijdje urban, reggeaton en Ali-B achtige dingen. Vervolgens weer opnieuw beginnen met opbouwen. 

Hou het swingend, als je zelf de muziek voelt en staat te swingen achter de draaitafels dan komt dat ook wel over op de dansvloer! 
Lyst    posted on 07-09-2008 15:31
Bij 13jarigen vooral meezingers. Ze geven totaal niet om een nette overgang ofzo dus gewoon populaire gevallekes zoals bv please don't stop the music, captain jack, toeter op mn waterscooter Winking my eye

Oja, bij 13-jarigen is het vaak zo dat ze na 1, max 2 min n liedje zijn beugehoord.. best wel iets om rekening mee te houden.
Ferrox    posted on 07-09-2008 18:01
Poster: Lyst
Bij 13jarigen vooral meezingers. Ze geven totaal niet om een nette overgang ofzo dus gewoon populaire gevallekes zoals bv please don't stop the music, captain jack, toeter op mn waterscooter Winking my eye
.

Laatst gedraaid voor de 1ste klas. Zij vonden grease en dat soort spul weer leuk.. Best vaag eigenlijk haha.
bastianhecker    posted on 07-09-2008 19:21
voor de 13jarige kun je ook als je in het begin van de avond bent en ze willen maar niet gaan dansen jumpstyle erin knallen, je hebt altijd wel van die jochies die dan gaan jumpen en ja iedereen kan jumpen dus dan gaan er meer etc. Hou er rekening mee dat het ze niks kan schelen wat jij doet, deze avond is voor hun het moment om beetje stoer te doen en voor de meisjes om er mooi uit te zien en bijv. met ze alle op de wc gaan zitten om te praten over jongens ofso!ik had laatst een feestje voor groep 8 en vreemd genoeg vroegen die alleen maar slow nummers. Ook al had ik 1 bepaald nummer al 4 keer gedraaid dat vonden zeniet erg!
Bart_    posted on 07-09-2008 19:42
hetzelfde hier, overlaatst hier in de buurt ook een 'afscheidsfeestje' van 12 jarige moeten draaien, nouja; zet is een keer mika op, en marco borsato, ook jan smit, euhm.. Rihanna, Milk Inc. (zéker opzetten!Winking my eye), madonna, enz.
En uiteraard komen ze zelf ook wel wat aanvragen, denk ook na bij het aanvragen en draai ook muziek uit dezelfde genre. Winking my eye

Veel succes.
Xtremer    posted on 07-09-2008 19:53
Mensen aan het dansen maken is niet moeilijk, zolang je maar weet welke platen je moet pakken in een bepaalde sfeer... Ik draai op gevoel en let op mijn publiek, aan de hand daarvan zoek ik goede tracks. Je moet zelf ook naar uitdagingen zoeken, als het publiek de hele avond al niks doet moet je eens kijken naar een totaal andere muziekstijl. Bevalt het of misschien wel totaal niet dan weet je dat weer voor een volgende keer, ervaring opbouwen dus!

Edit: zorg voor een ruime muziekcollectie die van alle stijlen is voorzien, zelfs Hardcore etc.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
User edit by Xtremer on 07-09-2008 @ 19:54:53 (21%)
cross-over    posted on 08-09-2008 10:37
Voor het kinderfeestje is het vooral de groep goed inschatten. Hierboven staan behoorlijk wat bruikbare tips.

Voor de groep ouderen is het een kwestie van terug tellen en je komt uit dat de muziek uit hun jeugd uit de jaren 70, 80 kwam. Ik zou dus zeker even wat populaire muziek uit die tijd bij elkaar zoeken.

Verder is het makkelijk om de betere top 40 nummers en de "standaard zomerhits" van de laaste jaren te hebben.
http://soundcloud.com/lau-daniels
RuudV    posted on 08-09-2008 13:00
Voor een kinderfeesje moet je de kits bezig houde met soort van spelletjes en bekende dansjes zoals de ''macarena''. Ook gewoon bekende nummers die ze allemaal kennen van ''gebroeders ko'' enzo. Kijk anders even in de ''kidstop 20'' wat er op dit moment speelt voor die snotneuzen :P

voor de ouderen raad ik je ook die 70's en 80's muziek aan, ''u2, simpleminds, meatlove... enzz.. Neem zeker ook een hoop nederlandstalige nummers mee, van rob vandaal, rene schuurmans enzo Winking my eye doen het altijd goed Winking my eye

ik wens je succes jonge Winking my eye en rustig beginnen altijd heh.. Winking my eye 
Big-x    posted on 08-09-2008 18:08
Heb nog een vraagje,
een tijdje geleden stond ik op een feestje, ook van 13-14 jarigen, toen draaide ik zeg maar veel top 40,
maar ook af en toe meezing liedjes en jumpstyle voor de jongens, wat nou het vervelende was, is dat als ik na 10 nummers top 40 en meezing liedjes is 1 keer een jumpstyle nummertje ofzet, de meisjes gingen zitten ( en sommige) niet meer recht kwamen omdat ze er door dat ene nummer niks meer aan vonden..

Ligt dat aan die meisjes, of ligt het aan mij, had ik een andere muziekvolgorde moeten aannemen?

Dus even voor de duidelijkheid, 10 nummers top 40 + meezing -> 1 nummer jumpstyle -> weer 5 nummertje top 40 enzo..
User edit by Big-x on 08-09-2008 @ 18:09:42 (23%)
Lyst    posted on 08-09-2008 18:53
Poster: Big-x
Heb nog een vraagje,
een tijdje geleden stond ik op een feestje, ook van 13-14 jarigen, toen draaide ik zeg maar veel top 40,
maar ook af en toe meezing liedjes en jumpstyle voor de jongens, wat nou het vervelende was, is dat als ik na 10 nummers top 40 en meezing liedjes is 1 keer een jumpstyle nummertje ofzet, de meisjes gingen zitten ( en sommige) niet meer recht kwamen omdat ze er door dat ene nummer niks meer aan vonden..

Ligt dat aan die meisjes, of ligt het aan mij, had ik een andere muziekvolgorde moeten aannemen?

Dus even voor de duidelijkheid, 10 nummers top 40 + meezing -> 1 nummer jumpstyle -> weer 5 nummertje top 40 enzo..

Tja jump vinden meisjes van die leeftijd absoluut niks. Wat ik vaak merk als k ga draaien dat die meisjes gaan dansen gwn om de dj te versieren of te imponeren. (beetje ziekelijke gedachte maar heb het jammer genoeg al meegemaakt dat er plots een aantal wel héél vervelend begonnen te doen)
Vanaf je dan in hun ogen n liedje draait dat ze absoluut niet aanstaat heb je plots afgedaan en krijg je soms gwn niet meer mee. Enfin, dat was toch de commentaar die ik via via te horen kreeg van die kinders.

Alles jonger dan 15-16 jaar vind ik persoonlijk een heel moeilijke leeftijd (hier in België toch, weet niet hoe het in Nederland is). Ze geven niks om overgangen en andere mixtechnieken en je ziet direct volk vertrekken als je eens x minder bekend draait of pakweg n lekkere house-track ertussen gooit.
struner    posted on 08-09-2008 18:58
Ik draai maandelijks op een Teenage Party in de plaatselijke discotheek 2 Brothers. Ik begin de avond altijd lekkker rustig, met rustige nummer's uit de top40. Wanneer het redelijk vol staat begin ik met reggeaton en bubbeling, daarna ga ik altijd over naar een paar zomer hits, zoals: Ozone, Vengaboys, enz.... Als ik dat weer heb gehad gaat altijd heel standaard de grease megamix erin, een loop maken van de gil op het einde. De handjes de lucht in en kom maar met die dronken monkey - calabria, DHT. Daarna wat feest nummer's: in your head, Put your hands up, pakito, dan iets hardere nummer's zoals: scooter - maria, stampuh, unleasth the beast, de attennnes - broek af. Daarna een paar nederlandse feest nummer's zoals: dj arnoud dj jasper - De soldaat, Gebroeders Ko, Rosanne, Jodeljump, clap en jump. Als laatste nummer: Henny huisman - Met zen allen en daarna een klein stukje van bier en tieten.

Dit is natuurlijk in elke regio anders lijkt mij, want bij mij in groningen lopen ze achter met muziek:P

Maarja hebben jullie beetje een indruk hoe ik de avond elke maand weer tot een geslaagde avond maak...
Bastian    posted on 08-09-2008 19:15
Poster: Ferrox

Laatst gedraaid voor de 1ste klas. Zij vonden grease en dat soort spul weer leuk.. Best vaag eigenlijk haha.

aaaaaaaaaaaah na het 3/4e schoolfeest bij ons waar die megamix werd gedraaid werd ik het écht beu:P
Gooi der is wat vernieuwing in! Pak een lil wayne megamix ofzo hahha:P
RiX    posted on 08-09-2008 19:28
lol, dat is de reden waarom ik voor 20+ publiek draai. Ik pak die jongere groep niet. Heb de muziek er niet voor en heb een hekel aan dat wispelturige van die tieners... Doe mij maar een groep die waardeert wat je staat de doen en verrast wil worden. :D
Djaspow    posted on 08-09-2008 22:26
van die nummers die al voorschrijven wat ze meoten doen werken meestal wel goed om ze van die stoelen af te krijgen.
tjoeke tjakke partytrain
cha cha slide
zwemles
hoofd schouders knie en teen
laat ze wat jumpen..
en dan in eerste instantie zelf het hardste mee doen van allemaal.
eenmaal dansent is het heel erg belangrijk dat je nummers draait die ze kennen en die ze mee kunnen zingen.
niet te veel remix en dat soort gein.

ik wil toch nog ff zeggen dat Struner een erg goede post heeft gedaan.dit is idd wat de meeste kinderen willen horen
kinderen van 13 zijn bereid naar huis te gaan met het zweet op hun rug.

suc6
ArCee    posted on 09-09-2008 03:51
Poster: Big-x
Hallo,,

Zoals het topic titel zegt,
vraag ik jullie hulp over Welke muziek het goed doet zodat je de mensen kan laten dansen.
Binnenkort moet ik draaien op een kinderfeestje van 13 jarigen,
dus welke muziek doet het daar goed?
Daarna een keertje op een verjaardag van mijn tante die 60 wordt,
en ook hier de vraag welke muziek het hier goed doet.

Natuurlijk weet ik dat ik op een verjaardags feestje van 50/60 jarigen niet House ofzo moet draaien,
maar meer 60',70', 80',90', en nederlandstalige meezingnummers, Sirtaki enzo,,

En ook op een kinderfeestje moet je geen hardcore draaien :p
maar top 40, nederlandstalige meezingnummers, en dat soort.

Maar wanneer moet je welk nummer draaien,
met wat voor'n nummer moet je beginnen?

Misschien wat ingewikkeld uitgelegd,
maar ik hoop dat jullie snappen wat ik wil weten Winking my eye

Groeten

220 op de dansvloer zetten, wedden dat ze zelfs gaan jumpen??Cool

249 Users online: 46 Guests (203 Unknown)
Pages generated today : 1.912
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.475.685