[M] First Mix (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

qntr0l    posted on 15-07-2008 20:10
Hallo dan,

Heb dus sinds een weekje of 3 mijn booth aangekocht. Heb er helaas door werk en school nog maar weinig achter gestaan (denk totaal nu een uurtje of 15), maar wilde toch even een mixje opnemen.

Bij deze dus, drie platen, ongeveer 12 minuten. Ik hoop veel feedback te krijgen, omdat ik nog maar een beginnende mixert ben. Wees dus lekker kritisch, daar hou ik wel van. Naar mijn idee gaat het beatmatchen re-de-lijk, alleen vind ik het nog moeilijk te bepalen wanneer ik een plaat in moet mixen etc.

Tracklist:

- Natural born grooves - Candy on the dancefloor (Original club Mix)
- Peter Gelderblom vs. Muzikjunki - Trapped
- Roger Sanchez - Free (Gregor Salto & DJ Madskillz remix)

Reply = Link!

Hidden Message

Reply to view the Secret Message

What do you think about [M] First Mix ??

Vote :   
kobalt    posted on 15-07-2008 22:14
wel, ik zal eens luisteren
bartezzz    posted on 15-07-2008 23:14
check....
LouisCasper    posted on 15-07-2008 23:34
check
http://www.louiscasper.com
Bartjens    posted on 16-07-2008 12:09
Punt

Edit,
Een erg kort mixje. Klink best leuk en het beatmachen gaatje goed af.
Je platen keuze is ook goed vind ik, ze passen lekker bijelkaar.
Alleen vind ik de mix een beetje langdradig zo, wanneer je de volgende plaat inmixt is de lopende plaat zo goed als afgelopen.
Probeer bij je volgende mix de nummers eerder in te mixen zodat de mix wat flotter wordt.
Misschien het nummer starten wanneer de "climax" van de lopende plaat net is geweest of je ceu punt verder in het nummer zetten i.p.v de eerste beat of allebij Happy, laughing.
Let er wel op dat je dan geen melodie lijnen of verschillende acapellas door elkaar heen gaat mixen want dat klinkt voor geen meter :P

succes
www.djbrowbeat.com
User edit by Bartjens on 16-07-2008 @ 12:27:13 (100%)
qntr0l    posted on 16-07-2008 13:42
Poster: Bartjens
Punt

Edit,
Een erg kort mixje. Klink best leuk en het beatmachen gaatje goed af.
Je platen keuze is ook goed vind ik, ze passen lekker bijelkaar.
Alleen vind ik de mix een beetje langdradig zo, wanneer je de volgende plaat inmixt is de lopende plaat zo goed als afgelopen.
Probeer bij je volgende mix de nummers eerder in te mixen zodat de mix wat flotter wordt.
Misschien het nummer starten wanneer de "climax" van de lopende plaat net is geweest of je ceu punt verder in het nummer zetten i.p.v de eerste beat of allebij Happy, laughing.
Let er wel op dat je dan geen melodie lijnen of verschillende acapellas door elkaar heen gaat mixen want dat klinkt voor geen meter :P

succes

Bedankt voor je reactie! Ik ben het helemaal met je eens qua langdradigheid. Vind het zelf ook wat saai. Zoals ook in de beginpost is aangegeven vind ik het dus nog zeer lastig te bepalen wanneer ik een plaat moet starten. Dit heeft denk ik ook met ervaring te maken. Hoe meer je oefent, hoe meer feeling je daarvoor krijgt denk ik Happy, laughing. Dus weer hard aan het oefenen, maar dan om een plaat er iets na de qlimax in te starten. Bedankt, hier heb ik veel aan!
Bartjens    posted on 16-07-2008 13:50

Je krijgt idd meer feeling erbij wanneer je veel oefent. En je ontwikkeld misschien ook wel een eigen manier van mixen.
Gewoon een beetje uitproberen. Elke plaat is weer anders en kun je dus ook weer op een andere manier mixen.

www.djbrowbeat.com
justjustin    posted on 16-07-2008 14:53

Nou ff luistere

Ashley    posted on 16-07-2008 15:39

ik ga hem checken !

edit: goed gedaan als eerste mix zeg! het mag alleen in wat meer tempo allemaal zoals bartjens al gezegt heeft Happy, laughing succes!

Maar wat nou als het lukt, mama?
User edit by Ashley on 16-07-2008 @ 16:18:24 (100%)
DeteqBoy    posted on 16-07-2008 16:01
ik ook Happy, laughing
qntr0l    posted on 16-07-2008 19:48
Ook Ashley bedankt voor je reactie!

Ik ben al als een malle aan het oefenen, en moet zeggen dat het inderdaad veel beter klinkt. Nu ben ik nog even lekker aan het kutten, probeer nu platen zo snel mogelijk in te mixen. En ik moet zeggen, dat klinkt allemaal een heel stuk beter, ondanks dat ik er nu lekker vaak naast zit (aangezien ik geen tijd heb om te beatmatchen).
Bartjens    posted on 16-07-2008 20:47
Je moet natuurlijuk wel de tijd nemen om je platen goed te leggen eh :P maar dat is natuurlijk ook weer een qwestie van oefenen Happy, laughing
www.djbrowbeat.com
qntr0l    posted on 16-07-2008 21:52
Poster: Bartjens
Je moet natuurlijuk wel de tijd nemen om je platen goed te leggen eh :P maar dat is natuurlijk ook weer een qwestie van oefenen Happy, laughing

Klopt inderdaad, maar was dus gewoon even aan het kutten met het spul om wat meer die "feeling" te krijgen waar jij het over had Winking my eye. Het helemaal strak laten lopen van de plaat interesseerde me even niet, was gewoon even aan het testen wat goed klonk, en wat dan weer wat minder klonk Happy, laughing.
bartezzz    posted on 16-07-2008 22:49
sorry voor de late reactie...
k heb je mix geluisterd en zoals al eerder gezegt is je beatmixen Cry
maar idd ietsje sneller, ik probeer altijd een beetje rond de 2.30min (dit verschild natuurlijk wel een beetje per nummer) voor het eind van het nummer te beginnen met in mixen dan zit je nummer namelijk een beetje aant eind van ze climax.
en verder gwn veeeeel blijven draaien dan gaat t steeds beter...
qntr0l    posted on 16-07-2008 23:44
Poster: bartezzz
sorry voor de late reactie...
k heb je mix geluisterd en zoals al eerder gezegt is je beatmixen Cry
maar idd ietsje sneller, ik probeer altijd een beetje rond de 2.30min (dit verschild natuurlijk wel een beetje per nummer) voor het eind van het nummer te beginnen met in mixen dan zit je nummer namelijk een beetje aant eind van ze climax.
en verder gwn veeeeel blijven draaien dan gaat t steeds beter...

Kijk, aan dit soort reacties heb ik dus veel! Erg bedankt voor de feedback. Ik ga eraan werken.

Vrijdag eerst 10 daagjes naar Lloret, dan kan men daarna weer snel een nieuw (sneller) mixje van mij verwachten!
Sebasz    posted on 17-07-2008 12:35
check
vind hem best wel goed gemixt voor een beginner ook al laat je de nummers er ff in zitten :P
User edit by Sebasz on 17-07-2008 @ 12:42:28 (100%)
Cyspoz    posted on 17-07-2008 12:50

Downloading...

Bles    posted on 17-07-2008 13:16
12 minuten is erg lang voor 3 nummers. Ik mix meestal platen redelijk snel inelkaar. dus ongeveer 2 minuten per plaat. Maar je moet gewoon de nummers van voor naar achter kennen. Wanneer een climax, een brake of wanneer een vocal begint/ endigt.
Zoals ik altijd zeg: Music = Life!!

User edit by Bles on 17-07-2008 @ 13:22:49 (100%)
DeteqBoy    posted on 17-07-2008 17:01
Luister die stijl verder niet zo vaak maar moet zeggen dat ik het best leuk vond Happy, laughing plaatjes sloten goed aan op elkaar alleen je moet inderdaad oppassen dat het niet te langdradig wordt door steeds heel laat uit te mixen. Maar zal hem zeker nog wel is een paar keer opzetten, goed gedaan Happy, laughing
RvOorschot    posted on 18-07-2008 19:29
check.. !
Boyd    posted on 18-07-2008 19:59
punt!
Arno77    posted on 21-07-2008 22:29
check
JuniorDDP    posted on 22-07-2008 21:54
check
V-Ray    posted on 25-08-2008 21:55
check
Steel niet! De belasting duldt geen concurrentie!
BunX    posted on 25-08-2008 23:35
checj
gijsdevriess    posted on 26-08-2008 10:40
check Happy, laughing

270 Users online: 74 Guests (196 Unknown)
Pages generated today : 53.262
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.527.035