Waar haal JIJ je muziek vandaan (3/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Poll : Waar haal Jij je muziek vandaan?

-Platenzaak
-Internet 'legaal'
-Internet 'illegaal'

Voting is only possible for our Members
Enzyme    posted on 30-06-2008 22:36
Ik download sinds een tijdje 'legaal' muziek via diverse internet sites,
bevalt me goed, en je vind altijd de nummers die je nodig hebt in de beste kwaliteit.Cry

En nu ben ik wel eens benieuwd waar jullie je muziek vandaan halenCry

zoals:

-Platenzaak
-Internet 'legaal'
-Internet 'illegaal'

Oja, als hier al een topic over is mag er een slotje opCry

What do you think about Waar haal JIJ je muziek vandaan ??

Vote :   
freezer    posted on 23-08-2008 22:00
mijn platen haal ik bij freaky en mijn mp3s bij dance-tunes.nl
kardon    posted on 24-08-2008 11:51
youtube,limewire
RoyBeware    posted on 24-08-2008 14:28
Tot nu toe alleen bij Dance-Tunes.
Of bij de Free Recordshop
Legaal dus.
User edit by RoyBeware on 24-08-2008 @ 14:29:35 (92%)
DJ-Maurice    posted on 24-08-2008 15:05
Ik ben nog beginnend DJ dus nu nog illegaal voor op de kleine feestjes..
Worden het de wat grotere feestjes dan ga ik wel over op kopen van tracks of cd's..
De singeltjes zijn uit de markt toch ?
RoyBeware    posted on 24-08-2008 15:20
Ik zie nog wel eens bij de Free Record Shop singles liggen, maar kijk er nooit in.
vroeger wel, maar toen was er een hele wand voor gemaakt van nr. 1 t/m 40.
mixjob    posted on 24-08-2008 17:00
limewire
D-Nasty    posted on 24-08-2008 18:34
platen : usa import
cd's    : usa import , frs
muziek pc : limewire ( niet voor te draaien , enkel voor te luisteren )
A-flex    posted on 24-08-2008 19:42
Wat mij opvalt is dat er in de pol veel mensen op illigaal gestemt hebben. En dat er nog maar heel weinig zijn die effectief naar de platenzaak gaan voor hun muziek. (wat wel normaal is) Maar toch vind  ik het wel leuk om afentoe eens bij de platenzaak langs te gaan.
Bastian    posted on 24-08-2008 19:49
Traxsource.com/dance-tunes.com
DJArvee    posted on 24-08-2008 20:06
Recess.nl
en Dance-Tunes
Antoine88    posted on 25-08-2008 17:05
Waarom zoveel nog illegaal. Ik denk dat als je legaal koopt, je begint te onderscheiden van het gros. Of te wel een graadje hoger als DJ zijnde.

Sammow    posted on 25-08-2008 17:11
Idd! zo denk ik ook Happy, laughing

Ik draai strikt legaal, of het moest zijn dat er eens een bom gereleased wordt die niet legaal te downloaden valt. Dan wil ik wel eens een uitzondering maken. Ik draai dus 99% legaal Happy, laughing
Djaspow    posted on 25-08-2008 19:56
nee hoor downloaden van muziek is tegenwoordig illegaal

De unieke situatie in Nederland waarbij het downloaden van beschermd materiaal als niet strafbaar wordt beschouwd, zal binnenkort wellicht verleden tijd zijn.Een rechter in Den Haag oordeelde vandaag dat “de door de minister voorgestane en door de regering onderschreven uitleg, waarbij ervan wordt uitgegaan dat een privé-kopie van een illegale bron legaal is, in is strijd met de wetgeving”, zo meldt Webwereld.Voorheen was in Nederland alleen het uploaden van beschermd materiaal strafbaar. De rechter heeft nu besloten dat wanneer de bron als illegaal wordt beschouwd, hetzelfde geldt voor alle kopieën. De precieze gevolgen van de uitspraak zijn vooralsnog onduidelijk. De Nederlandse Vereniging van Producenten en Importeurs van beeld- en geluidsdragers (NVPI) heeft zich inmiddels tevreden uitgelaten over de ontwikkeling.Bron: Spitsnieuws.nl

ik moet bekennen dat ik zelf illegaal draai.
maar puur omdat ik het geld nog nodig heb voor mijn gear.
later wil ik met vinyl/cd gewoon lekker legaal

gr'z
Stefjuuh    posted on 25-08-2008 21:16
Poster: Djaspow
nee hoor downloaden van muziek is tegenwoordig illegaal

De unieke situatie in Nederland waarbij het downloaden van beschermd materiaal als niet strafbaar wordt beschouwd, zal binnenkort wellicht verleden tijd zijn.Een rechter in Den Haag oordeelde vandaag dat “de door de minister voorgestane en door de regering onderschreven uitleg, waarbij ervan wordt uitgegaan dat een privé-kopie van een illegale bron legaal is, in is strijd met de wetgeving”, zo meldt Webwereld.Voorheen was in Nederland alleen het uploaden van beschermd materiaal strafbaar. De rechter heeft nu besloten dat wanneer de bron als illegaal wordt beschouwd, hetzelfde geldt voor alle kopieën. De precieze gevolgen van de uitspraak zijn vooralsnog onduidelijk. De Nederlandse Vereniging van Producenten en Importeurs van beeld- en geluidsdragers (NVPI) heeft zich inmiddels tevreden uitgelaten over de ontwikkeling.Bron: Spitsnieuws.nl

ik moet bekennen dat ik zelf illegaal draai.
maar puur omdat ik het geld nog nodig heb voor mijn gear.
later wil ik met vinyl/cd gewoon lekker legaal

gr'z

En verdien je ook met die muziek, of oefen je ermee? Ik spaar ook nog zwaar voor mn gear (interresse, kijk maar in mn recentste booth) maar ik heb ook een legale muziekcollectie! Ik verdien momenteel nog niets aan mijn hobby..
T_G    posted on 04-11-2009 21:03
Ik haal me muziek onder andere vandaan bij:

iTunes
DJTunes
Dance Tunes

en de platenzaken
DJ T_G | www.djtg.nl | DJ T_G
feestbeest    posted on 04-11-2009 21:35
Ik haal mijn muziek bij Itunes,
BEn hier net mee begonnen, je gaat eerst 3x het leidje luister en dan denke nee is toch niet echt een goed lied dus legaal zoek je veel specervieker uit!
Maar ik heb ook nog 95 illegale cd's:$
Mac Book Pro, Traktor scratch Duo 2, X1, CDJ 800MK2
Helixon    posted on 05-11-2009 00:28
illegaalCool
Dolivieira    posted on 05-11-2009 01:44
Poster: feestbeest
Ik haal mijn muziek bij Itunes,
BEn hier net mee begonnen, je gaat eerst 3x het leidje luister en dan denke nee is toch niet echt een goed lied dus legaal zoek je veel specervieker uit!

Maar ik heb ook nog 95 illegale cd's:$

Ik zou ook wel een leidje willen luisteren
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Ljrutger    posted on 05-11-2009 01:47
Ik was altijd helemaal into vinyl. Maar ben nu toch overgestapt naar cd/digitaal. Ik haal nu 99% van mijn tracks van Beatport. Vandaag flink naar tracks gevist aangezien er een actie was 0.99 cent per track(groot deel van collectie). Vooral omdat ik in Canada studeer is dat chill aangezien het dan 0.65 eurocent per track is..:D
juless    posted on 05-11-2009 12:52
nouw ik koop alleen de nummers die ik echt heel goed vind, of nergens te vinden zijn. anders download ik het gewoon van blogs waar je dus gewoon 320 met cover art de hele ep kan downloaden... en ja als je niet veel geld hebt is het voor mij op dit moment nog beetje overbodig omdat ik toch alleen thuis draai om alles legaal aan te schaffen
Mixt-Ape    posted on 05-11-2009 13:25
Discogs.
Dolivieira    posted on 05-11-2009 13:50
Overal waar ik het vandaan kan halen, Beatport, Traxsource, Dancetunes, DJ downlaod. Tracking spain. Maar ook ?op sommige Blogs als ik het niet legaal kan vinden. Krijg hier en daar ook wel eens promo`s. Wil toch wel wat bijzondere platen?hebben in mijn sets.??

Edit: Want om eerlijk te zijn als je alleen maar koopt loop je zwaar achter.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 05-11-2009 @ 14:15:11 (30%)
main    posted on 05-11-2009 13:59
4usonly.biz
Julemac    posted on 05-11-2009 16:35
dance-tunes
Beatport
en soms ook op blogs
Stagiar    posted on 05-11-2009 18:42
Ik mis een combinatie van verschillende antwoorden.

65 Users online: 34 Guests (31 Unknown)
Pages generated today : 16.155
Most visitors online this month : 200
Lifetime Pageviews since 2003 : 240.222.907