Waar haal JIJ je muziek vandaan (1/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Poll : Waar haal Jij je muziek vandaan?

-Platenzaak
-Internet 'legaal'
-Internet 'illegaal'

Voting is only possible for our Members
Enzyme    posted on 30-06-2008 22:36
Ik download sinds een tijdje 'legaal' muziek via diverse internet sites,
bevalt me goed, en je vind altijd de nummers die je nodig hebt in de beste kwaliteit.Cry

En nu ben ik wel eens benieuwd waar jullie je muziek vandaan halenCry

zoals:

-Platenzaak
-Internet 'legaal'
-Internet 'illegaal'

Oja, als hier al een topic over is mag er een slotje opCry

What do you think about Waar haal JIJ je muziek vandaan ??

Vote :   
A-flex    posted on 30-06-2008 22:38

Bij de musicman natuurlijk! Omdat er helaas nog geen usb vinyl perser bestaat :P

Enzyme    posted on 30-06-2008 22:40
Poster: A-flex

Bij de musicman natuurlijk! Omdat er helaas nog geen usb vinyl perser bestaat :P

usb vinyl perser?Cry
is het dom als ik vraag wat het zou wezen?Cry
Stefjuuh    posted on 30-06-2008 22:44
net zoiets als een usb harddisk, op een usb floppy drive?
Enzyme    posted on 30-06-2008 22:47
Poster: Stefjuuh
net zoiets als een usb harddisk, op een usb floppy drive?

Hahahaha!

ja had hem later doorCry

Nu weer On-topic
A-flex    posted on 30-06-2008 22:48
Poster: Enzyme

usb vinyl perser?Cry
is het dom als ik vraag wat het zou wezen?Cry

Nee zodat je je liedjes van beatport op vinyl kan persen en zo draaien op TT's. is nog net iets anders dan timecode.... kan je ook nog eens in je platenbak snuffelen :P
Sebasz    posted on 30-06-2008 23:24
Internet 'illegaal' bestaat niet in Nederland :P Volgens de Wet is downloaden van muziek/films nog altijd legaal.

Anyways :P van Limewire of goed via Google zoeken naar links
NielsR    posted on 30-06-2008 23:29
Kuch weeral een topic hierover, maar om heel eerlijk te zijn ik haal dat van mij nu de laatste tijd van blogs dan heb je altijd het nieuwste van het nieuwste en zelfs meestal nog 320 kbps.
tom-j    posted on 01-07-2008 11:21
Poster: Sebasz
Internet 'illegaal' bestaat niet in Nederland :P Volgens de Wet is downloaden van muziek/films nog altijd legaal.

wat bedoelt wordt is dat als je muziek van bijv. limwire haalt, je die niet mag gebruiken op een feest! idd de zoveelste topic! gekochte muziek wel maar met vergunning, but that's an other story!

on-topic:
ik haal al mijn muziek van dance-tunes en wat ik daar niet vind en toch wel graag wil hebben haal ik dan wel illegaal!
User edit by tom-j on 01-07-2008 @ 11:22:08 (1%)
bambamstudio    posted on 01-07-2008 11:40
Poster: A-flex

Nee zodat je je liedjes van beatport op vinyl kan persen en zo draaien op TT's. is nog net iets anders dan timecode.... kan je ook nog eens in je platenbak snuffelen :P

ow zoiets bestaat al lang: Vestax VRX-2000 Vinyl Recorder

CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
User edit by bambamstudio on 01-07-2008 @ 11:42:16 (2%)
RiX    posted on 01-07-2008 11:52
Ja, tuurlijk, schaffen we even aan... haha!
Bambilaner    posted on 01-07-2008 12:06
Poster: RiX
Ja, tuurlijk, schaffen we even aan... haha!

Voor de verwaarloosbare prijs van 12.000 euro...Happy, laughing
www.facebook.com/vinniebegooddj
Stefjuuh    posted on 01-07-2008 12:06
Pff.. nog duur ook!
Jori    posted on 01-07-2008 12:07
Ik downloade eerst veel via P2P, nu gebruik ik dance-tunes, niet zo heel duur(omgerekend 1,20 per track), beste kwaliteit en je vindt er bijna alles. Vind ik wat fijner, download ook lekker snel. Zo toon je ook nog wat respect voor de wat minder bekende, maar wel heel goeie en creatieve producers/DJ's.

Voor de zoveelste keer: Om je muziek collectie legaal te maken moet je 90,- per jaar aan de Buma/Stemra betalen, ook al zijn je tracks van Limewire, dance-tunes maakt het niet legaal voor op feestjes, limewire is ook niet minder legaal dan dance-tunes. Als je op sites "legaal" koopt, toon je wat respect voor de producers en heb je gewoon kwaliteit en de echte officiele versies. Ook moet je voor elk feest nog een bepaald bedrag betalen voor het openbaar draaien van die nummers(doet meestal de organisaor van het feest). Maar als we het over dit soort dingen gaan hebben, heb je het ook over redelijk professionele en grote feesten en dan heb je daar ook genoeg geld voor. Kortom: boeit niet waar je je tracks vandaan haalt, het gaat vooral om de kwaliteit en zekerheid die je op online sites krijgt en wat respect voor de makers. Draai je op een groot feest waag de gok op een boete of betaal wat...
Bastian    posted on 01-07-2008 12:12
Defected, Strictly Rhythm, Hed Kandi etc. (full length) cd's koop ik bijna altijd wel orgineel in de winkels.
Rest download ik van dance-tunes.com, liefst zou ik ook vaak op traxsource willen kopen maar is nu het geld even niet voor en verder krijg ik wel eens wat binnen via vrienden.
Jorrit    posted on 01-07-2008 13:21
Poster: Jori

Voor de zoveelste keer: Om je muziek collectie legaal te maken moet je 90,- per jaar aan de Buma/Stemra betalen, ook al zijn je tracks van Limewire, dance-tunes maakt het niet legaal voor op feestjes, limewire is ook niet minder legaal dan dance-tunes.

Voor de zoveelste keer: Wie iets beweert, bewijst. Kom maar met een artikel waar ik kan lezen dat ik voor 90 euro per jaar zoveel muziek mag 'jatten' als ik wil!
Roov    posted on 01-07-2008 13:29
Ik download gewoon via Limewire :P
Mineral    posted on 01-07-2008 13:33
LimeWireCry
Bastian    posted on 01-07-2008 13:34
Poster: Jorrit

Voor de zoveelste keer: Wie iets beweert, bewijst. Kom maar met een artikel waar ik kan lezen dat ik voor 90 euro per jaar zoveel muziek mag 'jatten' als ik wil!

Ik heb ook wel eens zo'n verhaal gehoord maar ik geloof er geen drol van.
Dingen die ik koop koop ik en daar moeten ze niet verder over zeikenHappy, laughing
Jori    posted on 01-07-2008 13:41
Het punt is dat ze niet weten waar jij je muziek vandaan haalt, als jij die 90,- euro per jaar betaald mag je op feesten draaien die ook weer betalen. Als dat feest netjes veel geld betaald en jij netjes dat geld voor je muziek collectie betaald gaan ze niet zeuren dat je geen bewijs hebt waar je je tracks vandaan hebt gehaald.
Ik weet dit dus NIET uit ervaring, maar dit heb ik veel gelezen in al die topics en niet alleen op DJR. Ik kan mij namelijk ook niet voorstellen dat alle "professionele" DJ's een enorme map met betalingsbevestigingen etc. bij zich hebben. Het is dus niet helemaal legaal, en ik zou het ook niet doen(vooral uit respect), maar ik kan me niet voorstellen dat je dan nog een boete krijgt terwijl al al die dingen betaald zijn en er geen aanwijzing is dat je het hebt gedownload zonder licentie. Het enige dat je bij dance-tunes krijgt is een thuisgebruikt-licentie, maar om thuis dingen af te spelen en te draaien heb je helemaal geen licentie nodig, daar mag je doen wat je wil.

PS: Ik moedig geen mensen aan "illegaal"(tussen haakjes ja...:P) te downloaden!! Alleen ik begrijp het wel dat je als je wat jonger bent geen geld voor tracks hebt omdat je dat al voor je gear nodig hebt. Ik heb op dit moment best wel veel geld, dus nu koop ik ook gewoon mijn tracks, en heb laatst 50 euro voor draaien gekregen. Dat heb ik dan ook besteed aan tracks.
User edit by Jori on 01-07-2008 @ 14:38:19 (31%)
bambamstudio    posted on 01-07-2008 15:18
Poster: Jorrit

bullshit verhaal.....ik wacht ook gespannen op bewijs
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
mixjob    posted on 01-07-2008 17:12
Poster: Sebasz

dus als ik via limewire download is et niet illegaal

en als ik et dan ook draai op een feest ist dn wel illegaal?
RiX    posted on 01-07-2008 17:52
Bumastemra.nl zegt:

"Wanneer niet betalen?

U hoeft niet altijd te betalen voor muziekgebruik. Thuis, tijdens een feestje of familiebijeenkomst, mag u alle muziek draaien of spelen die u wilt. U mag ook gerust voor eigen gebruik een cd of dvd maken. Toestemming vragen of een vergoeding betalen, is dan niet nodig."

Maar ja. Wat is een feestje en wat niet?

Ik denk dat als je ergens draait waar het toegankelijk is voor allerlei publiek (openbaar), dat je dan niet meer van een 'feestje' kan spreken.

Plus: moet je nu lezen: "thuis tijdens een feestje..." of "thuis (of) tijdens een feestje..." ?
User edit by RiX on 01-07-2008 @ 17:53:21 (15%)
DeteqBoy    posted on 01-07-2008 18:32
dat eerste moet je lezen dus alleen thuis.

verder haal ik via alledrie de wegen in de poll mijn muziek Happy, laughing
Enzyme    posted on 01-07-2008 18:43
Het komt er dus op neer dat jogneren mensen (zonder geld blijkbaar) sneller via bijvoorbeeld limeware downloaden en het gaan draaien, dan oudere dj`s die wel geld hebben om de orginele full lenght tracs met volle kwaliteit te kopen....Cry

klinkt logisch, maar hoe meer geld we in de muziek aankopen pompen, hoe meer je de muziekindustrie helpt Cry
sanderk    posted on 01-07-2008 19:15
nieuwsgroepen ... dus een beetje legaal (grabit)

61 Users online: 42 Guests (19 Unknown)
Pages generated today : 5.820
Most visitors online this month : 200
Lifetime Pageviews since 2003 : 240.212.572