Poster: ilseentje
Weet je hoeveel een boete kost als ze pakken?
Per kopie 250€. 250€ per cd die niet orgineel is.
Een gouden raad van me, neem deze licentie, heb ze nu al een tijdje, heb al controle gehad en ze kijken zelfs niet in je cd bakken...
Trouwens bij een klant komt het ook proffesioneler over als je het kan voorleggen.
Normaal krijg je toch een mail, ofzoiets met daarin dat je voor de track hebt betaald.
Ik denk dat je die dan normaal moet laten zien.
Maar iets op cd branden moet je eigenlijk ook een licentie voor hebben.
Die je ook weeral € schandelig veel gaat kosten!
Nee!
Je hebt ze legaal gekocht natuurlijk want je hebt ervoor betaald.
Maar om ze dan weeral op CD te mogen zetten heb je een licentie nodig.
@ Roy - 776:
Waarschijnlijk via time-code op je laptop wel, maar als je ze dan weeral brand niet.
Poster: JollyJunkie
Maar ik heb nooit mijn email ingevuld,
Dus dat betekent dat ik eigenlijk gewoon illegal tracks gekocht heb?
Poster: Roy-776
Dus dat betekend dus dat je nooit een bewijs van aankoop heb ontvangen?
Meestal moet je een e-mail adres invullen mocht je je wahtwoord vergeten zijn, en natuurlijk voor het toezenden van je aankoop bewijs.
Ik print ze altijd uit, lamineer ze en stop ze in eem map.
@ DJ Fantasy: Nee, geen time code vinyl, ik brand de gekochte tracks op CD.
En de albums die ik heb die staan op hun cd :P Bijv. Armin van Buuren - Imagine (album)
Poster: View
reggae is legaal, vet gaaf.
Poster: ilseentjeje moet niet enkel het origineel kunnen voorleggen, je hebt ook die licentie van doen omdat je strikt genomen geen eigenaar bent van muziek, niemand, maar eigenaar van de drager waarop de muziek zich bevind.
In Belgie mag je een kopie gebruiken indien je het orgineel kunt laten zien.
Dus... het orgineel, hetzij plaat, hetzij cd moet je bijhebben om te kunnen laten zien.
Trouwens, denken jullie dat een sabam controleur alleen komt?
Er is altijd politie bij! Gewoon omwille van agressie in het verleden.
Mensen echt als ik dit zo lees vraag ik me echt af of dit allemaal zo is hoor? Het is toch gewoon belachelijk dat je moet betalen om een kopie van de door jou gekochte CD's te maken voor de veiligheid! Meer dan de helft van mijn CD's is een kopie van het origineel en kom er gewoon clubs en feesten mee in. Volgens mij is het ook nog eens zo dat het in België een stukje strenger is als we het over illegale muziek hebben.
Ik weet ook niet wie er hier in NL de controle doet maar volgens mij zijn er maar 3 van in het hele land, ik heb ze nog nooit gezien of van gehoord...
@ Sebasz: Er bestaat nog 1 hele grote illegale downloadsite in NL, je mag zelf raden welke... En het valt je tegen hoeveel je nog illegaal kunt downloaden hoor! Mijn hele collectie waar ik zo tussen de 10 en 20 eu per disc voor betaal staat nog eerder op die site dan dat het in de winkel ligt. Ik geef dan ook eerlijk toe dat 1/3 van mijn collectie uit niet legale singles bestaat, dit zijn dan ook alleen illegale singles die niet te vinden zijn in de winkel of alleen als vinyl te verkrijgen zijn!
ik heb al mijn muziek( bijna allemaal) gekocht bij beatport
en dan op cd gebrand .. dit kan toch gewoon als je kan aantonen dat het gekocht is?