Poster: Illusion
Een echte stagiar
Ik spreek over hitjes... Headhunterz, Wildstylez, etc. De commerciele kant van hardstyle.
@ freezer:
Activator heeft dus niet commerciele hardstyel. Evenals hardstyle mafia, AVIO, Bass Modulators, etc.
Met commerciele plaatjes bedoel ik plaatjes die bijna in elke set wel voorkomen. Headhunterz, Wildstylez, Noisecontrollers.
Niks mis met de muziek hoor, is goed. Maar probeer maar eens een lekker setje te mixen zonder deze plaatjes. Ik zie wel eens sets met 3 plaatjes van headhunterz, of wat dan ook. Zo kan iedereen mixen
toch?
En nu is het niet zo dat ik die plaatjes niet draai. Ik probeer toch mijn set wel zo breed mogelijk te houden. Met niet meer dan 1 dezelfde artiest per set.
Onzin,
Commercieel is géén muziek
stijl Als je het zo bekijkt kun je dus Di-Rect of, in een hardstyle set verwerken. Zelfs de backstreetboys zouden kunnen. Puur omdat ze een commerciele waarde hebben naar hun platenmaatschappij.
Hardstyle zal nooit "commercieel" gaan, het zal nooit doorgaans op de normaleradio te horen zijn en al helemaal niet in de top40. Dat komt omdat er té weinig mensen zijn die de stijl kunnen waarderen. En dan kunnen feesten nog wel binnen 2 uur uitverkocht zijn, het zal nooit gebeuren.
Okay, die nooit veranderd ik bij deze in de komende 2 jaar.
Je kunt hier een eindeloze discussie over voeren, hardstyle is en blijft een stijl die veranderd om de zoveel maanden. Donkey Rollers en Headhunterz kwamen met de nustyle-kick en de verspringende bassline. Iedereen begon het toen ineens te doen.
Volgens mij was het Dozer die kwam met een rustiger synthline (dus geen scheursynth maar wat rustiger Sinus.). En zie daar, sinds TBY het heeft gedaan komt iedereen ermee aanzetten.
Het is en blijft een grote jatterij van ideëen en dergelijke.
Helemaal tof natuurlijk dat mensen erop los kunnen trekken, doe ik ook zo nu en dan maar ik moet er wel bijzeggen dat het ook af en toe begint te vervelen. Als je kijkt naar de Drum 'n Bass scene. Die is net zo onbekend als hardstyle (Pendulum reken ik dan even
niet mee, dat is dus het grote voorbeeld van Commercie). De stijl is verder behoorlijk onbekend maar er ontstaan om de haverklap nieuwe stijlen binnen het DnB genre.
Ik vraag me oprecht af hoe dit komt en waarom er geen hardstyle producers opstaan met een gehele nieuwe tak van hardstyle. Zo houd je scene levend en vernieuwend.
Zo, dat was mijn zegje even