Pio CDJ100s of Numark Axis 9
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Alex_L    posted on 21-04-2008 16:54
hallo,
ik ga binnenkort 2 2e hands tabletops kopen, welke raden jullie aan?

What do you think about Pio CDJ100s of Numark Axis 9 ??

Vote :   

Trust    posted on 21-04-2008 16:55
Axis 9
Twello    posted on 21-04-2008 16:55
geen van beide eigenlijk, gewoon doorsparen Cry Spaar ff wat euro's meer en je hebt 2x CDJ200 of Denon CDJ's...
Dj_Fantasy    posted on 21-04-2008 16:56

De 1ste vraag die JIJ je moet zeggen (en het ons makkelijker maakt).

Wat zoek je zelf in en Table Top??
Want het zijn alletwee geweldige cd-spelers.

dj2dj.nl
Alex_L    posted on 21-04-2008 17:08
jaa dat heb ik ook gehoord.
Nou ze zeggen dat Pioneer altijd een wat betere qualitiet heeft en het heeft het voordeel van de slot-inn en numark die effecten en een touch sensetive jog, maar of die effecten van goede qualiteit zijnw eet ik niet.
wat me ook wel handig lijkt is de updates van numark voor je Axis, maar wat doen die?
dus mij lijken ze allebij ook wel mooi, maar hebben een van de 2 iets waardoor ik moet denken''die neem ik''?
Dj_Fantasy    posted on 21-04-2008 17:15

De beste manier om antwoorden te krijgen, is door ze te testen.
Nu zal je de CDJ 100 niet zosnel meer vinden maar de axis 9 wel.

Misschien dat je bij iemand die je kent ofzo eens de CDJ 100 kunt testen.

dj2dj.nl
bastianhecker    posted on 21-04-2008 17:19
pioneer cdj100s = top qauliteit + 3 effecten(waarvan 2 zeer bruikbaar en makkelijk bedienbaar) + goed werkende jog + slot in + niet zo gevoellig voor schokken + helder scherm + autoque + goede knoppen + gaat lang mee + staat op best wel wat horeca gelegenheden en kleine drive inss + gebuiksgemak.

numark axis 9 = weet ik eigenlijk niet genoeg over.

maar ik zo net als wat twello zegt nog even van die 400-450 doorsparen naar de 650-700 euro voor 2 cdj200'sHappy, laughing.
Illusion    posted on 21-04-2008 22:34
Poster: Twello
geen van beide eigenlijk, gewoon doorsparen Cry Spaar ff wat euro's meer en je hebt 2x CDJ200 of Denon CDJ's...

Hmm om te beginnen is de 200 best een grootte stap. De cdj 100 is ideaal om op te leren beatmatchen. Zit pitch en jog op. Das gewoon het belangrijkste. Waarom zou je een cdj 200 nemen die duurder is, als je genoeg hebt aan een cdj 100.

Maarja lastig zo te zeggen:p meneer de topicstarter geeft een beetje weinig informatie over zichzelf:D
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Berbo    posted on 21-04-2008 22:42

Pioneer CDJ-100
-Niet Touch Sensitive Jogwheel                -
-16% pitch                                             -
-3 effects                                               -
-slot in                                                  +
-geen loops                                            -
-geen pitch bend knoppen                       -
-geen bpm teller                                    -

Numark Axis 9
-touch sensitive Jogwheel                       +
-100% pitch                                          +
-8 DSP effects (waaronder scratch)         +
-laatje                                                  -
-2 Seamless loops                                 +      
-Pitch bend knoppen                              +
-bpm teller                                            +

De keuze zou voor mij wel duidelijk zijn.
de cdj is nu ook al redelijk oud.
User edit by Berbo on 21-04-2008 @ 22:46:21 (39%)
ArTy    posted on 21-04-2008 22:42
De cdj100 is al erg verouderd.. ik zou hem nu niet meer kopen.. Ik zou idd minimaal voor de cdj-200 gaan.. Of een reloop rmp-2.. Met de axis-9 is ook niet veel mis, allee is hij zo lelijk mij lijkt het jogweel zwaar klote van de axis.
Alex_L    posted on 22-04-2008 08:35
en zoals beerbo vertelde dat de Axis 9 een bpm teller heeft, maar daar klopt helemaal nisk van, zelf me oma kan nog beter tellen. Tjaa, de Axis is wat neiuwer maar de Pio blijf ook geweldig, naar mijn meing dan.
dus word toch nog even kopkrabben:P.
User edit by Alex_L on 22-04-2008 @ 08:36:28 (92%)
Illusion    posted on 22-04-2008 09:02
Poster: ArTy
De cdj100 is al erg verouderd.. ik zou hem nu niet meer kopen.. Ik zou idd minimaal voor de cdj-200 gaan.. Of een reloop rmp-2.. Met de axis-9 is ook niet veel mis, allee is hij zo lelijk mij lijkt het jogweel zwaar klote van de axis.

Onzin!

De Pio CDJ 100s is een ideale, goede Cd speler. Dit is zelfs gewoon Ideaal (met een hoofdletter) om mee te beginnen. Nieuw zijn ze niet meer te koop. 2e hands wel, en reken maar dat je dan goede cd spelers hebt. Das een ding wat zeker is. Je hebt dan de basis waarmee je kan mixen.

Effecten zijn onzin, daar moet je ze niet om kiezen. Het gaat erom dat je kan mixen, en dan heb je aan een pitch en een jog genoeg. Goede start-in is ook erg belangrijk. Bij de cdj 100 is dit gewoon erg snel zo als het hoort.

Ik geef toe, de CDJ 100s is verouderd in vergelijking met de 200, 400, 800 en 1000. Hij is uitgekomen in 1998. Wat zijn we in 10 jaar ver vooruit gegaan met de gear. Maar als beginnend Dj.... heb je echt niet een van deze 4 dikke cd-spelers nodig. Dan voldoet een cdj 100 prima aan de eisen.

Daarnaast vind ik het belachelijk, als beginnende of jonge dj's van 14, 15 met een dikke booth rondlopen van cdj 800tjes of cdj 1000tjes terwijl ze helemaal niet kunnen draaien. Het gaat om de skillz die je hebt, en niet de look van je dj booth. Daarom adviseer ik de cdj 100. Zijn nog steeds prima cd spelers, en kunnen gewoon haast niet kapot.
User edit by Illusion on 22-04-2008 @ 12:42:36 (1%)
ArTy    posted on 22-04-2008 16:17
Uhm.. ik mis je stukje over de axis-9.. Deze zijn volgens mij gewoon beter als de pioneers die jij  de hemel in prijst (ze zijn ook wel goed maar de  techniek staat niet stil en 10 jaar is lang). Er mag dan wel pioneer op staan maar daat betekend niet altijd dat hij beter is als een andere speler... Ik zou echt geen cdj-100 meer kopen.. Hij is voor mij gewoon te erg verouderd.. In het begin hoef je er toch niet veel mee te slepen dus heb je niet veel aan de stevigheiid van de 100's. Ik zou dus kiezen voor de axis-9 omdat deze gewoon nieuwer zijn en meer functies hebben.. In die 10 jaar is er echt wel het een en ander veranderd als je het mij vraagt.
User edit by ArTy on 22-04-2008 @ 16:20:08 (23%)
Renzis    posted on 22-04-2008 16:54
Ondanks die tien jaar is cdj100 nog steeds een goede speler hoor. Of vind je dat de cdj1000 over 10 jaar niks meer kan. Er zullen dan betere dingen zijn, maar dat doet niks af aan de kwaliteit.

Verder heeft de axis-9 dacht ik wel een bpm-tap. Dus geen standaard teller, maar een tap. je moet alleen even op een knopje drukken om dat te activeren.

De cdj100 heeft dat niet, maar wel een aantal effecten. Als je geen effecten op je mixer hebt kan dat een leuke toevoeging zijn.

Het jogwheel van de axis-9 is zeker niet kloten. En werkt gewoon fijn en secuur. Je hebt betere grip als de cdj100. Maar ook dat is kwestie van persoonlijke smaak.

Wel groot voordeel aan de cdj100 vind ik de slot in, zeker ten opzichte van het onstabiele laatje van de axis. Verder zijn de knoppen van de cdj100 veel fijner. Gewoon stevig en vergelijkbaar met de andere cdj's. De axis heeft wat rondere knoppen, die ik zelf minder prettig vind. Op de pioneer kan je gewoon raggen:D

Kijk gewoon wat je voor een mooie prijs kan krijgen. Want zo groot zijn de verschillen allemaal niet.
Alex_L    posted on 22-04-2008 17:06
de bpm tap is ook bagger, majaa, das mijn meing.
Ik ga denk ik gewoon voor de Cdj 100s, BTW ze worden nog steeds nieuw verkocht( musicstore.de)
de looks en de degelijkheid zijn gewoon belangrijk, de effecten kan me nie zo veel boeie.
Tnx voor jullie hulp
MoXeGy    posted on 22-04-2008 17:07
De axis heeft ook effecten hoor, een stuk meer zelfs.
Ook kan je aardig rammen op de knoppen van de axis.
Het is even wennen maar ik kon mijn axis 4 zelfs op zijn kop nog laten spelen en is ook vaak mee buitens huis geweest.

Edit: ik zie dat je je keuze al gemaakt hebt, moet wel zeggen dat de tap oke was hoor Happy, laughing
User edit by MoXeGy on 22-04-2008 @ 17:08:28 (40%)
ArTy    posted on 22-04-2008 17:11
Tuurlijk.. Die cdj-100 spelertjes zijn niet slecht maar ik vind gewoon dat pioneer een beetje overschat word. Ja, ik heb zelf de cdj-1000mk2 en ik vind het de fijnste cd-speler die ik in me handen heb gehad en pioneer maakt ook gewoon goed spul, dat zeker maar hierdoor mooet je niet gaan denken dat alle andere merken slecht zijn, integendeel.. Sommige apparaten zijn gewoon interesanter als die van pioneer, neem nou de cdj-400.. De denon dn-s1200 heeft dezelfde mogelijkheden en zelf iets meer en hij is nog goedkoper ook! Oké de looks van pioneer zijn wel altijd goed maar als je dat niet veel boeit is de denon gewoon een verstandigere keuze. Je gaat er toch niet veel mee slepen dus zijn ze allebei stevig en dedelijk genoeg. Ik vind dus dat je niet altijd pioneer moet kiezen.

Ik zou persoonlijk voor een denon dn-s-1000 gaan 2de hands.. Deze zijn wel te vinden voor een mooie prijs.. Een cdj-100 is gewoon "te kaal" als je het mij vraagt, en zeker voor z'n prijs..

Mense, er is meer als pioneer.. Al is pioneer in het topsigment (cdj-1000, djm-800 , svm-1000  ect.) wel gewoon de beste.. Maar voor thuisgebruik zou ik voor iets anders gaan.
Bouncy    posted on 22-04-2008 17:14
Poster: Renzis
De axis heeft wat rondere knoppen, die ik zelf minder prettig vind. Op de pioneer kan je gewoon raggen:D

Op een axis kun je harder rammen dan op een pioneer, maar dat doet er even niet toe!:P

Verder vind ik dat je keuze goed is gemotiveert, stel dat je een lading aan effecten wilde dan had je beter voor de axis kunnen gaan.
Illusion    posted on 22-04-2008 17:53
Poster: ArTy
Maar voor thuisgebruik zou ik voor iets anders gaan.

Ik zou dan juist voor de Pio 100s gaan. Omdat je thuis als beginnend toch niet meer nodig hebt? Ik weet ook niet preceis wat de eisen van de topic starter zijn... hoe goed hij is, en wat hij precies wil.
Devotion    posted on 22-04-2008 21:18
Poster: Illusion

Ik zou dan juist voor de Pio 100s gaan. Omdat je thuis als beginnend toch niet meer nodig hebt? Ik weet ook niet preceis wat de eisen van de topic starter zijn... hoe goed hij is, en wat hij precies wil.

Helemaal mee eens, het zou best handig zijn als Alex_L aangeeft wat hij ermee wil doen en bereiken.
bastianhecker    posted on 22-04-2008 22:21
hij kan altijd nog een effecten mixer kopen want op die effecten van een cd speler ben je vaak al snel uitgekeken.
Alex_L    posted on 23-04-2008 08:10
gewoon een goede en degelijek cd speler, goed betrouwbaar, ''hufterproof'' zoals ze zeggen.
dus de Pio lijkt me veel fijner als met een laadje voor de cd.
Illusion    posted on 23-04-2008 13:46
Poster: Alex_L
gewoon een goede en degelijek cd speler, goed betrouwbaar, ''hufterproof'' zoals ze zeggen.
dus de Pio lijkt me veel fijner als met een laadje voor de cd.

Klopt! Pio is ideaal, en je hebt allereerst gewoon toch de basis nodig om te mixenWinking my eye
Winston    posted on 23-04-2008 20:50
Als je veel wil doe je de Axis-9 efx, scratch etc. Die is gewoon een klasse hoger dan de CDJ-100.

Het voordeel van een Slot in maakt niet veel uit.
Tic Toc
altamira    posted on 29-04-2008 16:46
cdj100 doet wat ie moet doen, niks minder, maar ook zeker niks meer (al zijn de effecten goed bruikbaar).

Om thuis een beetje creatief te zijn is de axis vele malen leuker.
Jeffrey-E    posted on 29-04-2008 17:53

ik heb ze beiden in me handen gehad.. kwa degelijkheid zou ik voor de pioneer gaan.
ook de effecten van de cdj100s vind ik persoonlijk beter bruikbaar dan de effecten van de axis 9 die uiteraard wel wat meer effecten erop heeft.

ik denk dat deze cd spelers erg dicht bij elkaar liggen maar alsnog zou ik voor pioneer gaan omdat deze gewoon langer meegaat en echt hufter proof is. numark is ook wel goed maar ik had vaker dat na 2 uurtjes draaien hij wat raar begon te doen. als ik hem dan 10/20 min uit had gezet deed hij het weer gewoon.

waarom ga je ze niet eens allebei testen. dan kan je het aanvoelen en weet je denk ik wel wat het beste bij jou past.CryCry

This is an old Topic

No new postings for 6.012 days.
 Post CommentThat would be 200.4 months
or a whopping 16.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

74 Users online: 7 Guests (67 Unknown)
Pages generated today : 12.418
Most visitors online this month : 245
Lifetime Pageviews since 2003 : 230.095.605