De 1ste vraag die JIJ je moet zeggen (en het ons makkelijker maakt).
Wat zoek je zelf in en Table Top??
Want het zijn alletwee geweldige cd-spelers.
De beste manier om antwoorden te krijgen, is door ze te testen.
Nu zal je de CDJ 100 niet zosnel meer vinden maar de axis 9 wel.
Misschien dat je bij iemand die je kent ofzo eens de CDJ 100 kunt testen.
Poster: Twello
geen van beide eigenlijk, gewoon doorsparen Spaar ff wat euro's meer en je hebt 2x CDJ200 of Denon CDJ's...
Pioneer CDJ-100
-Niet Touch Sensitive Jogwheel -
-16% pitch -
-3 effects -
-slot in +
-geen loops -
-geen pitch bend knoppen -
-geen bpm teller -
Numark Axis 9
-touch sensitive Jogwheel +
-100% pitch +
-8 DSP effects (waaronder scratch) +
-laatje -
-2 Seamless loops +
-Pitch bend knoppen +
-bpm teller +
Poster: ArTy
De cdj100 is al erg verouderd.. ik zou hem nu niet meer kopen.. Ik zou idd minimaal voor de cdj-200 gaan.. Of een reloop rmp-2.. Met de axis-9 is ook niet veel mis, allee is hij zo lelijk mij lijkt het jogweel zwaar klote van de axis.
Poster: Renzis
De axis heeft wat rondere knoppen, die ik zelf minder prettig vind. Op de pioneer kan je gewoon raggen:D
Poster: ArTy
Maar voor thuisgebruik zou ik voor iets anders gaan.
Poster: Illusion
Ik zou dan juist voor de Pio 100s gaan. Omdat je thuis als beginnend toch niet meer nodig hebt? Ik weet ook niet preceis wat de eisen van de topic starter zijn... hoe goed hij is, en wat hij precies wil.
Poster: Alex_L
gewoon een goede en degelijek cd speler, goed betrouwbaar, ''hufterproof'' zoals ze zeggen.
dus de Pio lijkt me veel fijner als met een laadje voor de cd.
ik heb ze beiden in me handen gehad.. kwa degelijkheid zou ik voor de pioneer gaan.
ook de effecten van de cdj100s vind ik persoonlijk beter bruikbaar dan de effecten van de axis 9 die uiteraard wel wat meer effecten erop heeft.
ik denk dat deze cd spelers erg dicht bij elkaar liggen maar alsnog zou ik voor pioneer gaan omdat deze gewoon langer meegaat en echt hufter proof is. numark is ook wel goed maar ik had vaker dat na 2 uurtjes draaien hij wat raar begon te doen. als ik hem dan 10/20 min uit had gezet deed hij het weer gewoon.
waarom ga je ze niet eens allebei testen. dan kan je het aanvoelen en weet je denk ik wel wat het beste bij jou past.