Hercules RMX of Behringer BCD 3000
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

GlenMcArdle    posted on 09-04-2008 23:16
Hallo,

Ik ben aan het overwegen om een midi controller aan te schaffen in de startersklasse en ik ben aan het twijfelen tussen de Hercules RMX (welke nog niet zo makkelijk te verkrijgen is) en de Behringer BCD 3000. Heeft iemand ervaring met een van deze twee controllers? Graag feedback over handeling, kwaliteit, gebruiksgemak en dergelijke. Ik heb al wat afgezocht over deze controllers, maar ik kan wel een revieuw van de RMX vinden, maar geen van de Behringer. Ik zou graag een vergelijking kunnen maken van de pro's en con's tussen deze twee controllers.

Bij voorbaat hartelijk dank voor jullie moeite en nuttige reacties.

Groet, Glen.

What do you think about Hercules RMX of Behringer BCD 3000 ??

Vote :   

Kicker    posted on 13-04-2008 09:54
Ehm ik ga der ook een kopen :D (ben ook zeker en beginner) Maar ik zat aan een numark total controller te denken! Voor mij een betaalbaar prijsje Maja kijk maar eens wat je er van vind Winking my eye
DJMixing    posted on 13-04-2008 10:32
Is die Behringer BCD 3000 dan eindelijk uit? (kan me nog vaag herinnere dat behringer het telkens maar bleef uitstellen en uitstellen en uitstellen... maar hij is er dus toch gekomen blijkbaar).
Kicker    posted on 13-04-2008 19:47
Naja voor iets meer heb je een Numark total controller Cry
Ik zou voor de total controller gaan!:D
DJthomazzz    posted on 15-04-2008 20:58

als ik jouw was zou ik voor de behringer gaan! dat is echt een lekker paneel......(ik heb geen ervaringen met de hercules) ik zou alleen wel vitrual dj kopen ( of downloadenCry) want de dj tracktor 3 is echt een (#!@%%!@#$^@$& programma die doet er zo'n minuut over voordat je nummer er eidenlijk is

LET OP: BESTEL DE BCD 3000 NIET, MAAR KOOP HEM BIJ DE LEVERANSIER. EN KIJK OF DE 2 JOG WHEELS RECHT ZIJN.....DAT IS EEN VEEL VOORKOMEND PROBLEEM...LET DAAR OP

(hier boven: je kan deze wel kopen...maar als je het niet bevalt ben je gelijk bijna 600 euro kwijt....!

User edit by DJthomazzz on 15-04-2008 @ 21:04:56 (91%)
Berbo    posted on 15-04-2008 21:16
koop gewoon geen djcontroller.... voor 600 euro kan je ook een redelijke (2e handse) cd/turntable set kopen. zonde om dat geld te gebruiken voor een hercules, als je er bijvoorbeeld ook 2 axissen voor kan halen.
jeroeni    posted on 16-04-2008 13:25
op aboutdj.nl staat wel een revieuw over de hercules rmx en een vergelijkingstabel. ze zijn daar best positief.
Bouncy    posted on 16-04-2008 20:20
Ik heb een half jaar lang een bcd2000 gehad. Voor de prijs een goed product, een snelle geluidskaart enz enz enz. Maar computers hebben iets wat andere apparatuur een stuk minder heeft: Vastlopers!
Ik had de bcd na een half jaar al verkocht en er cd spelers voor gekocht. Ik heb het wel geleerd op de BCD.

De hercules weet ik niks van, dus ik doe er ook geen uitspraken over!
Twello    posted on 16-04-2008 21:45
Wat wil je ermee en wat is je budget?
GlenMcArdle    posted on 17-04-2008 07:15

Holla weer,
Ik heb nu dus de Behringer bcd3000 gehaald. Dit was voor mij toch een beter instapprijsje (want ik moet nog maar beginnen) en het gebruiksgemak is ook groot.
Ik moet zeggen hij bevalt prima, maar de software die er bij geleverd wordt is Troktor 3LE, op zich niks mis mee, maar hiermee kun je dus geen setjes opnemen. Ik ben dus overgegaan op de full version, maar die heeft geen native control voor de behringer bcd 3000! (ruk dus) Ik heb dus de nieuwst updates gedownload en de nodige .xml en .tks bestanden gedownload (gevonden via andere forums) en nu doet de controller het enigzins wel in traktor drie (de belangrijkste functies dan), maar de ledjes van de knoppen gaan maar NIET aan (dit geaat bij de traktor 3LE wel). Weet iemand hier wat op? Ik heb veel verschillende forums afgespeurd en bestanden gedownload waarvan beweerd wordt dat ze het helemaal doen, maar helaas. IK vindt traktor toch wel fijn en wil het blijven gebruiken (wil niet over op Virtual Dj), maar dit vind ik toch wel zeer RUk van Native instruments.
Can anyone help me?
Bij voorbaat dank.

This is an old Topic

No new postings for 6.024 days.
 Post CommentThat would be 200.8 months
or a whopping 16.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

58 Users online: 5 Guests (53 Unknown)
Pages generated today : 12.176
Most visitors online this month : 245
Lifetime Pageviews since 2003 : 230.095.363