Iemand ervaring met DDM4000
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

RePlayz    posted on 08-04-2008 10:49

ey....

ik ben al een tijdje aan het fitten op de nieuwe digital mixer van Behringer, de DDM4000.......ik vind hem er super vet uitzien en hij heeft een hoeveelheid aan functies dat je creativiteit tekort komt......maar goed, het is en blijft een Behringer en niet dat daar wat mis mee is, maar ik hoor nog wel vaker dat de effect mixers van Behringer nog wel eens minder goed van kwaliteit zijn. Snel krakende faders en dergelijke.....

Mijn vraag: heeft er iemand al ervaring met deze mixer of kan iemand mij zeggen of ik deze serieus kan afwegen of raden jullie het me af? Voor die prijs denk ik zelf namelijk dat je een degelijke mixer hebt die van alles kan, maar ik heb nog nergens revieuws kunnen lezen hierover......

Meningen graag....:P

Groet

What do you think about Iemand ervaring met DDM4000 ??

Vote :   

cross-over    posted on 08-04-2008 11:01
kijk eens in ////www.djresource.eu/News/news/195/Behringer-Digital-DDM4000-Mixer/

search doet wonderen...Cry    oke, had je al gevonden. 

Verder zal het wel weer de standaard behringer kwaliteit zijn.
http://soundcloud.com/lau-daniels
User edit by cross-over on 08-04-2008 @ 11:08:21 (100%)
RePlayz    posted on 08-04-2008 11:04
thnx voor de link......die had ik indd al eens eerder gelezen Winking my eye maar dat zijn ook allemaal verwachtingen.....maar deze mixer is ondertussen al in de verkoop een vandaar dat ik vroeg om iemand al snel erbij was en er al ervaring mee had Winking my eye

Maar evengoed thnx Winking my eye
RePlayz    posted on 08-04-2008 19:41
blijkbaar niemand nog bekend met deze mixer......:P

hij is ook pas net uit he.....
kobalt    posted on 08-04-2008 22:12
aan 'cross-over': ik zou de Behringer-kwaliteit niet zo snel afbreken.  Behringer maakt ook apparatuur die er zeker mee door kan. ik heb ook een hele tijd met een behringer mixer gedraaid (de dx1000). Na 7 jaar doet ie het nog perfect! geen gekraak nergens, nooit problemen mee gehad.  Verder heb ik nu ook een crossover van hen, een digitale equalizer en een effectenmodule.  Ik heb over al deze toestellen nog geen klachten gehad.  Vele mensen hebben zo wel hun klachten over een bepaald type mengpaneel, maar dat kan ook al eens voorvallen denk ik (er zijn zo nog merken)
Ik ga mij helemaal niet uitspreken over DDM4000, omdat ik er simpelweg geen ervaring mee heb. 

(dit gezegd zijnde...ik wou toch even mijn mening delen omdat iedereen behringer altijd afbreekt!)
Bouncy    posted on 09-04-2008 07:57
Bij behringer moet je het zo zeggen:
Je moet "geluk" hebben, het kan namelijk zijn dat jouw mixer door chong in elkaar is geschroeft, dan heb je een goeie. Maar is jouw mixer door chang in elkaar geschroeft kan het maar zo zijn dat hij na een maand al dienst weigerd. (Dit verhaal heb ik ooit eens van iemand gehoord, k weet niet meer wie)]

Mijn eigen mening:
Behringer heeft leuke apparatuur, ik heb zelf een BCD-2000 van de gehad heeft een keer teruggemoeten voor reparatie en heb hem daarna verkocht, omdat ik hem nauwelijks nog gebruikte. Een vriend van mij heeft de VMX-200. Als je het mij vraagt, een hele leuke mixer voor het geld. Krakende Faders? FORGET IT, dat ding heeft namelijk VCA (Toch?) faders.

Conclusie:
Behringer heeft leuke apparatuur voor mensen met een beperkt budget, wat ik persoonlijk TOP vind aan behringer is dat de meeste modellen van hun zelf af komen. Dat de kwaliteit dan wat minder is, maakt mij eigenlijk niet zo veel uit, je moet ook kijken wat je er mee wil weetje.

Ik denk dat 3 kwart van het forum het niet met me eens zou zijn, maar dan hoeven jullie me niet in 10000 berichten af te katten, 1tje is meer dan genoeg!
Tizio    posted on 09-04-2008 08:06
Denk er ook aan, dit is geen mixer die we van behringer gewend zijn, zelf ben ik echt wel tevreden over m'n vmx 1000 en nergens problemen mee gehad.. Ik denk dat de mixer het gewoon prima houdt hoor, alleen vind 'm zelf nogal onoverzichtelijk met al die knoppen,..
cross-over    posted on 09-04-2008 09:23
Poster: kobalt
aan 'cross-over': ik zou de Behringer-kwaliteit niet zo snel afbreken.  Behringer maakt ook apparatuur die er zeker mee door kan. ik heb ook een hele tijd met een behringer mixer gedraaid (de dx1000). Na 7 jaar doet ie het nog perfect! geen gekraak nergens, nooit problemen mee gehad.  Verder heb ik nu ook een crossover van hen, een digitale equalizer en een effectenmodule.  Ik heb over al deze toestellen nog geen klachten gehad.  Vele mensen hebben zo wel hun klachten over een bepaald type mengpaneel, maar dat kan ook al eens voorvallen denk ik (er zijn zo nog merken)
Ik ga mij helemaal niet uitspreken over DDM4000, omdat ik er simpelweg geen ervaring mee heb. 

(dit gezegd zijnde...ik wou toch even mijn mening delen omdat iedereen behringer altijd afbreekt!)

Ik breek de Behringer-kwaliteit niet af ik geef alleen aan dat het waarschijnlijk de normale kwaliteit van Behringer al zijn. Dit baseer ik op de prijs en de mogelijkheden die deze mixer bied.

Uit eigen ervaringen kan ik je vertellen dat behringer gewoon goed is als je er geen gekke dingen mee doet en ook niet te veel (intensief) gebruikt.

Zoals al vaker aangegeven is er meestal een verband tussen prijs en kwaliteit.
Vandaar mijn opmerking over de standaard Behringer kwalitieit.
http://soundcloud.com/lau-daniels
Bouncy    posted on 09-04-2008 14:39
Ik zat vanmiddag te denken... (ja, doet pijn ja) ... en toen bedacht ik de volgende zin:
Behringer lijkt op beginner. Dus als je een beginner bent kun je het zat doen, verder heb ik de mixer nog niet onder de vingers gehad, maar op de foto's zitten er behoorlijk wat knopjes op. Dit ben ik echter wel gewend van behringer, want ik heb al meer mixers gezien met zo veel knopjes (BCD reeks, Eurorack's)
Berbo    posted on 09-04-2008 16:00
Poster: Bouncy
Ik zat vanmiddag te denken... (ja, doet pijn ja) ... en toen bedacht ik de volgende zin:
Behringer lijkt op beginner. Dus als je een beginner bent kun je het zat doen, verder heb ik de mixer nog niet onder de vingers gehad, maar op de foto's zitten er behoorlijk wat knopjes op. Dit ben ik echter wel gewend van behringer, want ik heb al meer mixers gezien met zo veel knopjes (BCD reeks, Eurorack's)

ik heb een eurorack....je gebruikt eigenlijk maar 4 van de 50 knopjes/fadertjes die erop zitten :P
RePlayz    posted on 09-04-2008 19:41
ach...het aantal knopjes dat je niet gebruikt zal niet zo veel zijn denk ik......ik denk dat je ze tog wel gebruikt......je kunt namelijk twee effecten tegelijk gebruiken.....lache.....en er zit midi-aansluiting op de mixer, ook daar dus weer functies voor, beat-gesynchroniseerde effecten en er zitten ook wel knoppen voor de bediening van het display ensow.....

ik ben het eens dat er veel op zit, maar ik denk dat als je er goed mee kan omgaan je er echt veel creativiteit uit kan halen......en ach, voor die prijs vind ik het sowiezo niet slecht

ik wacht denk ik hoe dan ook op reviews die zullen vanzelf wel een keer kopen.....ik denk dat dat alleen zijn tijd nodig heeft omdat niet veel mensen snel een behringer zullen nemen, of het moet indd zoals Bouncy al zegt een beginner zijn haha :P

This is an old Topic

No new postings for 6.029 days.
 Post CommentThat would be 201 months
or a whopping 16.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

83 Users online: 12 Guests (71 Unknown)
Pages generated today : 9.869
Most visitors online this month : 245
Lifetime Pageviews since 2003 : 229.970.099