Studio/Draai kamer Bouwen.
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

MoXeGy    posted on 07-04-2008 22:39
In de mei vakantie dit jaar mag ik heel mijn muziek kamer verbouwen en dit wil ik ook graag gezien ik het dan practischer in kan delen.
Maar ik zit met een aantal vragen en denk dat jullie mischien wat tips/ideen hebben.
Ik heb al 2 opstellingen in gedachten. Nu is opstelling 1 niet zo fijn gezien ik nu 2 tafels heb ik niet echt idaal kan zitten.
Opstelling 2 is in dat geval makkelijker maar kan er niet iemand draaien en iemand producen.
Ook is het raam aan de linker kant een probleem gezien het raam best laag zit. Eventiueel kan ik de vensterbank wel verlengen en daar me keyboard opzetten.
De opstelling van Sandr is inprinciepe wel mogelijk, ik zou dan eventueel nog een klein hoekje kunnen maken aan de raam kant.
Mijn doel is dus een efficient ingerichte kamer met een groot oog op de toekomst gezien ik nog redelijk veel wil uitbreiden.
De kamer is 2,20m Breed en 4,55m lang.
Foto's:

Opstelling 1:

Opstelling 2:
User edit by MoXeGy on 08-04-2008 @ 16:10:51 (100%)

What do you think about Studio/Draai kamer Bouwen. ??

Vote :   

ArTy    posted on 07-04-2008 22:44
Een maatgeving is ook altijd wel handig vind ik.. en een foto van hoe het er nu uitziet kan ook gen kwaad.. zo kan ik niet echt oordelen..
MoXeGy    posted on 07-04-2008 22:46
klopt, de kamer is ongeveer 3m breed en 7m lang. ik zal morgen duidelijke foto's schieten en de exacte maten opnemen, maar ik post het nu al voor eventueele ideen etc.
Flexii    posted on 07-04-2008 22:47
inderdaad de maten zijn erg belangrijk
MoXeGy    posted on 07-04-2008 22:56
ja dat weet ik, heb ook de "ongeveer" maten gegeven, maar morge zal ik het allemaal netjes laten zien Winking my eye
Overigens heb ik natuurlijk al goed rond gelezen en veel booth's bekeken.
Sandr    posted on 07-04-2008 23:35
Ik heb misschien al een oplossing voor een probleem dat jij zelf aangeeft..

Je zegt dat er in opstelling 2 niet iemand kan draaien en iemand kan producen tegelijkertijd.
Maar als je de produce tafel opschuift naar die "overige ruimte" is dit probleem al opgelost.

(ik ga van die tekeningen uit, best kans dat dit in het echt onmogelijk is, maar ik denk iig meeCry )
Play that funky music white boy....
MoXeGy    posted on 08-04-2008 07:08
Dat zou inderdaad kunnen gezien er genoeg ruimte is vanaf de tafel naar de deur.
Ik zal zo het topic editen en alle foto's + maten er in zetten.

Edit: Alle benodigde info+foto's staan in de startpost
User edit by MoXeGy on 08-04-2008 @ 07:17:38 (100%)
TouRRe    posted on 08-04-2008 21:05
Ik zou kiezen voor 1 grote tafel, je hebt dan meer plaats om te staan.
Je kan misschien je cd-koffers aan de andere kant op een rek ofzo zetten...
Grtz
Berbo    posted on 08-04-2008 21:15
als ik jou was zou ik kijken of je dat raam weg kan krijgen.
ik weet niet of dit mogelijk is, maar je hebt dan wel veel meer mogelijkheden, en minder kans op diefstal Winking my eye. die deur is trouwens ook wel erg link.
jannickv    posted on 08-04-2008 21:19
raam niet weg doen joh! dan heb je geen daglicht! is niet leuk om te producen enzo
Ziax    posted on 08-04-2008 21:20
Sorry voor het off-topic gaan maar waar heb je die handige stofkappen voor de cdj's, denons (kan niet zeker oordelen van wat eronder zit)
A-flex    posted on 08-04-2008 21:30
Poster: Ziax
Sorry voor het off-topic gaan maar waar heb je die handige stofkappen voor de cdj's, denons (kan niet zeker oordelen van wat eronder zit)

Het zijn CDJ 800's en volgensmij is dat gewoon verpakkings materiaal zoals ik als afscherming gebruik.
Ziax    posted on 08-04-2008 21:32
Waarom heb ik die dan niet gehouden Unhappy al ben ik toch niet zeker dat het gewoon het verpakkingsmateraal is :p
Bas_del_Mar    posted on 08-04-2008 21:43
ik zou toch echt wel matglas in dat raam en de deur zetten.. ze jatten zo je hele kamer leeg als je door het raam kan zien wat er allemaal staat..daar was laatst ook nog een heel topic over, iemands gestolen cdj1000's

Je kan niet voorzichtig genoeg zijn..
MoXeGy    posted on 08-04-2008 22:14
De hoezen over me cdj's zijn gewoon printer hoezen, ze passen preciesHappy, laughing
Over dat raam/deur gesproken. Ze worden een gedeelte afgeplakt. maar voor de raam heb ik een rolluik en 's avonds doe ik altijd een gordijn voor de deur en de rolluik omlaag.

@Beerbo: Als dat zou kunnen dan had ik dit topic niet gestart Winking my eye
User edit by MoXeGy on 08-04-2008 @ 22:15:08 (8%)
Flexii    posted on 09-04-2008 11:16
aangezien de kamer 'slechts' 2.20 breedt is zou ik zeker geen 2 tafels tegen over elkaar zetten dan houd je bijna geen plaats meer over. je zou inderdaad wel bijvoorbeeld een cdrack achter je aan de muur kunnen maken.
Illusion    posted on 09-04-2008 15:12
Een tafel bij het raam, de andere tegen de muur. Zodat je een driehoek krijgt. Booth met een hoek. Erg comfortabel. Monitor van je pc in de hoek.

En hupakee. Dit had ik nog ff gemaakt.

22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
User edit by Illusion on 09-04-2008 @ 15:26:47 (19%)
bastianhecker    posted on 09-04-2008 16:57

zoals Sandr als zei, als je 1 tafel opschuift dan heb je meer ruimte om te staan en je kunt ook nog een bank zetten waar eerst de produce tafel zou hebben gestaan. Zo kunnen er ook nog mensen chillen.

Verder is het ook handig om veel verdiepingen te maken zegmaar. Zoals je nu ook al hebt Met cdj´s + laptop boven en dan draaitafels + mixer onder. Dit bespaar veeel ruimte en je krijgt ook nog de kans om met leuke lichteffecten te werken.

Verder is het misschien slim om (zowiezo voor de dj tafel) op een hoogte van ±100 cm te gaan werken. Waarom dit? Nou kijk als je dat doe heb je veel ruimt onder de tafels om bijv: cds, platen, flightcases, computers en weet ik veel wat allemaal neer te zetten. Dan koop je gewoon 2 van die moderne bar krukken en dan zit je nog perfect en je hebt weer ruimte bespaart verder ziet het er ook wel luxe uit(misschien nog plek voor een stylish jaren 60/70 koelkastje in te bouwen voor de nodige hoeveelheid alcohol dan wel appelsap).

Ik hoop dat je hier wat aan hebt en ik wil graag met je meedenken,
succes!

MoXeGy    posted on 09-04-2008 19:31
Ten eerste wil ik iedereen bedanken die me hier graag mee helpt en mee denkt. Happy, laughing
Ik ga het binnenkort proberen zoals Sandr het zei(en als het bevalt alles op maat maken)
@illusion, jammer dat dat niet gaat, had het ook in me startpost staan Winking my eye
@Bastianhecker: gelukkig zijn mijn tafels al 80cm hoog. Dat is een goede hoogte kwa computeren en draaien. Ik denk er aan om aan de andere zeide dan waar mijn zooi nu staat een lange blad op steunen te monteren. Het blad wil ik dan 60 cm breed maken zodat er een in de lengte en/of breedte kan staan. Dat bespaart ook veel ruimte.
De grote tafel is 80cm diep en 2,10m lang.
De kleine tafel is 75cm diep en 1,51m lang.
User edit by MoXeGy on 09-04-2008 @ 19:32:08 (14%)

This is an old Topic

No new postings for 6.147 days.
 Post CommentThat would be 204.9 months
or a whopping 16.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

212 Users online: 12 Guests (200 Unknown)
Pages generated today : 39.982
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.530.054