Mengpaneel! (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DJHilde    posted on 07-04-2008 19:59

Ben al een tijdje op zoek naar 'n nieuw mengpaneel, omdat m'n oude mengpaneel het niet meer doet.
Graag wil ik jullie adviezen horen, op dit gebied..
'Eisen':
- 2 of 3 kanaals mixer (liefst 3, zodat ik naast mn cd spelers nog een mp3 speler ofzo kan aansluiten)
- voorbeluisteren van meerdere kanalen tegelijk op hp. (MUST!)
- prijs: rond de 100 euro (mag iets meer, maximaal 150 euro!!) 
En dan zou 't nog helemaal geweldig zijn als 'r send and return op zou zitten.. Maar ik ben bang dat ik dat voor dit geld niet snel zal vinden..

Zit te denken aan de q-d6 van American Audio, maar weet niet of je hier meerdere kanalen tegelijk kunt voorbeluisteren via de hp... Hetzelfde verhaal bij de Numark DM 2050..
Dus.. Mijn vraag is, of iemand weet of dit kan, en of er mensen zijn die andere mengpaneeltjes aan kunnen raden??

Ik hoop dat iemand me kan helpen!!

What do you think about Mengpaneel! ??

Vote :   

ianroma    posted on 07-04-2008 20:01
Behringer vmx300 heb ik net zelf gehaald en ik vind het echt een prima mixer voor het geldCry
dancedimension    posted on 07-04-2008 20:06
De American Audio is prima om aan jou wensen te voldoen, deze heeft 3 kanalen, en kan je voorbeluisteren op meerdere kanalen tegelijk (alle 3 zelfs tegelijk), echter geen send-return functie.

De Numark DM2050 voldoet alleen aan je wens wat betreft het kanalen.

Wat ook zeker een goede optie is, is de JB-Systems MX 4 MKII. Een mixer van goede kwaliteit en een kanaaltje extra en voorbeluisteren op meerdere kanalen mogelijk.

Oftewel in die prijsklasse is send-return functie onmogelijk.
Nandi    posted on 07-04-2008 21:29
Jb system MX4 hebik ookHappy, laughing dies heel goed
Illusion    posted on 07-04-2008 23:43
Poster: dancedimension

JB-Systems MX 4 MKII.

Zwaar slecht! We hebben deze voor de drive-in show! Begint snel te kraken, en mijn persoonlijke mixer is niet dat dit een kwaliteit mixer is.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Winston    posted on 07-04-2008 23:51
Een mixer van 100 euro neem eigenlijk niet serieus. Over het algemeen betekent dat slechte geluidskwaliteit gecombineerd met korte levensduur.
Tic Toc
Niels325    posted on 08-04-2008 00:23
Mixers van jbsystems is opzich nix mis mee, kben er ook mee begonnen, en na twee jaar was hij nog altijd intact!
Natuurlijk niet om mee te sleuren, maar voor thuis zeker goed genoeg(en toen deed ik nog niet aan afdekkenWinking my eye)
MoXeGy    posted on 08-04-2008 07:38
Dat ligt er inderdaad aan hoe je er mee om gaat. Mijn behringer mixer gaat nu ook al een dik 2 jaar mee Happy, laughing
Persoonlijk zou ik eventjes doorsparen voor een reloop rmx ofzo. Een vriend van me had ook de jb systems maar de faders gingen snel kapot(zwaar lopen en dopje kapot).
wizkid    posted on 08-04-2008 08:18
Ja de jbsystems beat mx4 mk2 heb ik ook is een super goede mixer!!!!
Jori    posted on 08-04-2008 08:27
Miss de Mc Crypt DJ-Mixer DJ-800. 4kanaals, je kan elk kanaal tegelijk voorbeluisteren. En een send- en return gaat idd niet lukken, dan moet je echt iets duurders nemen. Hij is 149,- euro.
tairip    posted on 08-04-2008 10:31
Poster: wizkid
Ja de jbsystems beat mx4 mk2 heb ik ook is een super goede mixer!!!!

Ja voor jou doeleinde wel. Je bent 12 dus butgetair gezien past hij bij jou, je bent waarschijnlijk nog niet zo veel eisend en je gebruikt hem waarschijnlijk niet zeer intensief.

Ook hier geldt weer: Alle waar naar zijn geld!
cross-over    posted on 08-04-2008 10:42
Poster: tairip
Ook hier geldt weer: Alle waar naar zijn geld!

Inderdaad, zie het maar net als auto rijden. Je wilt wel een vette bak rijden maar moet toch naar je budget kijken en dan rij je dus in een niet-gepimpte-tigde-hands. Die doet het ook wel goed maar toch.....

Koop gewoon dat wat bij je past en in de tussentijd kun je skills verbeteren - sparen en uiteindelijk dat kopen wat je denkt nodig te hebben.

Heb zelf net een koolsound club2 gekocht en moet zeggen het valt me niet tegen (had eerst een soundlab mtr60).
http://soundcloud.com/lau-daniels
bastianhecker    posted on 08-04-2008 15:26
je kunt ook voor de gemini umx se gaan, die heb ik zelf ook en er word er hier eentje aangeboden voor 90 euro dus voor 80 kun je hem denk ik wel hebben! is fijne mixer redelijk goede kwaliteit, meerdere kanalen voorbeluisteren en send en return goede potmeters en vu meters. Verder vca faders dus die gaan lang mee! maarja het is wel 2e hands weet niet of je dat ook ziet zitten?
DJHilde    posted on 09-04-2008 20:18
Jeetje wat 'n reacties!!
Ben weer heel wat wijzer geworden Winking my eye

Het is inderdaad waar, hoe langer je spaart, des te mooier je spul.. Maar ik kan gewoon niet een half jaar zonder mengpaneel! (M'n oude is helemaal kapot.. Was toch een slecht ding.)
Waar ik nu aan zit te denken is binnenkort toch de q-d6 te kopen, en dan later als ik weer toe ben aan 'n nieuwe mixer (en het geld er voor heb) de rmx 40 bmp!

@bastianhecker; op zich zie ik tweedehands wel zitten; 't ophalen alleen niet! (woon nog al afgelegen in een heeel klein stadje in Friesland :P)
Adrien1989    posted on 09-04-2008 20:25
Is gewoon een beetje zoeken naar iets vlakbij of iets regelen met de verkoper dat ie een eindje jouw kant op komt. Ik koop ook veel 2e hands en ik zie het maar zo... soms moet je een eindje reizen, maar een middagje er in investeren is opzich wel de moeite waard gezien de kosten die je bespaardHappy, laughing
zalo    posted on 09-04-2008 20:55
ik heb mij cd-spelers uit londen gekocht, gewoon met de eurostar naar londen en terug
DJHilde    posted on 10-04-2008 17:32
Ja, maar heb geen rijbewijs of whatever.. En mn moeder wil niet rijden..
Adrien1989    posted on 11-04-2008 13:19
Deed voordat ik mijn rbw had ook alles met het OVHappy, laughing. Of gewoon ff iemand lief aankijken.
User edit by Adrien1989 on 12-04-2008 @ 01:08:59 (4%)
D-wan    posted on 11-04-2008 21:46
PM me maar als je interesse hebt in een Stanton SMX501.
Voor € 150,- mag je 'm hebben. Het ding is drie kanaals, heeft optische faders, send & return, totall kill enz. Ze worden nu nog verkocht tussen de € 450-600.
DJHilde    posted on 12-04-2008 11:02
Heb m'n moeder 'ff lief aangekeken, en ze wil me evt. wel brengen enz. Heb nu geboden op 'n 2e hands q-d6! Cry
Kicker    posted on 18-04-2008 21:00
ik d8 dat je er geen dj voor hoefde te zette bij je naam xD
Berbo    posted on 18-04-2008 22:01
Poster: Kicker
ik d8 dat je er geen dj voor hoefde te zette bij je naam xD

en wat bedoel je hiermee te zeggen?
User edit by Berbo on 18-04-2008 @ 22:07:07 (7%)
Glorious-D    posted on 18-04-2008 23:33
ik ben begonnen met een jb systems premium ,, en geloof het of niet ,, ik vind hem op sommige vlakke bter als mijn beat 4 , maar al bij al zou ik wel voo mx of beat 4 gaan Happy, laughing maar jbs vind ik niet echt een aanrader Happy, laughing
Kicker    posted on 19-04-2008 19:49
Poster: beerbo

en wat bedoel je hiermee te zeggen?

Gwn het viel me op dat bij Djhilde Dj ervoor stond en er stond bij de registratie dat het niet hoefde
Xtremer    posted on 19-04-2008 20:07
2 kanaals: Reloop RMX-20 is lekker compact en kan een aantal dingen van jou wensen.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
DJHilde    posted on 20-04-2008 09:22
Poster: Kicker

Gwn het viel me op dat bij Djhilde Dj ervoor stond en er stond bij de registratie dat het niet hoefde

Hilde alleen vond ik zo stom, en een echt 'djnaam' heb ik (nog) niet..

En dan nog wat: Ik wacht nu al bijna 2 weken (had al geboden voordat ik 't hier boven poste) op een reactie van de verkoper van de q-d6, zit inmiddels nog maar 5 euro onder het gevraagde bedrag, ben ik nou zo ongeduldig, of is die verkoper zo traag met zn reactie? Vind 't ook zo lullig om voor de 3e keer een berichtje te sturen, terwijl 'ie nog niet eens heeft gereageerd op mn eerste mailtje..

Als hij voor volgende week nog niet heeft gereageerd, ga ik denk ik toch maar een nieuwe kopen van internet (ipv 2e hands) want ik kan gewoon niet langer wachten! Ik kan mn cd-spelers nu niet eens gebruiken!
User edit by DJHilde on 20-04-2008 @ 12:56:40 (100%)
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

67 Users online: 10 Guests (57 Unknown)
Pages generated today : 12.709
Most visitors online this month : 109
Lifetime Pageviews since 2003 : 230.978.887