reloop rmp 1 of denon s 1000
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

ianroma    posted on 06-04-2008 20:43
Ik wil nog een cd player kopen maar weet nog niet welke.
Mijn keuzes zijn reloop rmp 1 of de denon s 1000.
en geeen pioneer verhalen aub.

What do you think about reloop rmp 1 of denon s 1000 ??

Vote :   

JasperVC    posted on 06-04-2008 20:55
Reloop, lekker groot :p
Ik vind reloop gewoon leuk Winking my eye heb er zelf wel niets van... maar ik heb ze al uitgeprobeerd Winking my eye Die denons zien er mij veel te klein, onhadig, speelgoed uit

Veel succes Winking my eye
loek    posted on 06-04-2008 21:57
Ik zou doorsparen voor Pioneers! Cry
Geintje!
ff to the point, precies wat JasperVC zegt Reloop lekker groot en stevig en Denon klein en wat minder overzichtelijk etc.. Maar bedenk je wel op de RMP1 zit geen scratch en is heel beperkt in de functies. De Denon heeft daarintegen veel meer functies (scratch,loop,filter,flanger..... noem maar op) Dus je moet kiezen ga je voor de basis en voor het overzichtelijke grote werk (Reloop RMP1) Of heb je liever veel extra's maar is het wel wat kleiner en minder overzichtelijk allemaal. Het blijven allebei top dj-merken dus kwa kwaliteit kun je denk ik niet echt beslissen, ook al vind ik de RMP1 er wat steviger en degelijker uitzien.
Noujaa genoeg denk ik, ik hoop dat ik je heb kunnen helpen!
Groetjes Loek
Nandi    posted on 06-04-2008 22:10
ReloopsHappy, laughing
Berbo    posted on 06-04-2008 22:17
zelfde mening als loek.
maar als ik jou was zou ik doorsparen voor een rmp2, aangezien een s1000 al 400 kost, kan je beter nog 75 euro sparen, en dan een rmp2 halen.
deze heeft veel meer fucties als de rmp1, maar is dan ook wel iets duurder Winking my eye
maar als je toch tussen die 2 (s1000 en rmp1) zou moeten kiezen, zou ik toch voor de reloop gaan Winking my eye
User edit by Berbo on 06-04-2008 @ 22:18:30 (40%)
Adrien1989    posted on 07-04-2008 00:59
Gebruik ook eens de search, ziet hier wel vaker wat over voorbij komen.

Verder...

Ten eerste, wat blaten mensen hier dat die Denon onoverzichtelijk is:P. Dat julie niet snappen hoe alle functies werken als je 3 seconden naar een plaatje tuurd van dat aparaat zegt niet dat hij erg onoverzichtelijk is. Functies zijn gewoon logisch geplaatst en gemakkelijk terug te vinden. Bent er zo aan gewendHappy, laughing. Denk zelf ook dat als je zo'n speler voor jezelf koopt, dat de koper het niet zo'n probleem vind om eventueel 1x de gebruiksaanwijzing door te lezen mocht ie er niet uit komen Happy, laughing. Verder is de Denon inderdaad relatief klein, echt een probleem is eigenlijk niet tenzij je worstepoten hebt oid. De pitchfader is gewoon 100mm en de belangrijke knoppen, zoals play en cue zijn ook op een fatsoenlijk formaat uitgevoerd. De display is ook groot zat om hem duidelijk te kunnen aflezen. Knoppen van andere dingen zijn eigenlijk ook niet erg klein als ik het vergelijk met mijn EFX om maar een aparaatje met knopjes te noemen:P. De knoppen zijn ook niet zo geplaats dat je perongeluk de verkeerde zou indrukken. Denk dat mensen hier wat te snel conclusies trekken op basis van wat plaatjes of 5 minuutjes testwerk in de winkel. Verder moet ik wel toegeven dat ik het formaat van mijn cdj800 opzich wel prettig vind tenopzichte van mijn oude denon s1000's als ik er naar terug denk, maar vervelend is het formaat van de denon zeker niet. Als je van groot naar klein terug gaat is het waarschijnlijk wel eventjes wennen, maar dat is met zoveel zaken.

@Jasper:
Hoezo speelgoed? De dingen voelen gewoon degelijk aan, enige minder sterke punt zijn de cue/play knoppen, die schakelaar wil soms wel eens wat minder goed doen. Heeft de DN3500 en de HD2500 etc ook last van.

Edit:
Ik lees net in je voorsteltopic ook dat je al een dns1000 hebt of 2 ofzo, wil je nog een extra speler erbij geen halen ofzo? Koop dan zeker nog een dns1000, 3 dezelfde spelers is 10x chiller dan 2 dezelfde en 1 andere.
User edit by Adrien1989 on 07-04-2008 @ 01:27:50 (13%)
ianroma    posted on 07-04-2008 09:11
@Adrien:
Ja heb idd al 2 dns1000 maar ik lees steeds meer verhalen over dat die reloop rmp200's toch beter zijn en dan wou ik er eerst 1 aanschaffen om te kijken wat nou echt beter is en dan miss later die 2 denons omruilen voor reloop rmp 2.
Freddies    posted on 07-04-2008 12:40
Anders zou je ook kunnen kijken naar de denon dn-s1200 komt binnenkort uit, volgens mij ook wel leuk spelertje.

Maar als je al twee dns 100 hebt, zou ik daar gewoon een derde van kopen. Het blijven toch wel fijne spelertjes. Heb er zelf ook een tijdje één gehad, maar toch weg gedaan voor me Pioneer CDJ 800 MK2! Tsja, maar dat is denk ik niet weer te duur Winking my eye
Niels325    posted on 07-04-2008 13:06
Poster: loek
Het blijven allebei top dj-merken dus kwa kwaliteit kun je denk ik niet echt beslissen, ook al vind ik de RMP1 er wat steviger en degelijker uitzien.

Denon zit toch wel nog een klasse hoger van kwaliteit dan Reloop hoor, en heeft dit ook al lang genoeg bewezen. Reloop is nog maar sinds kort populair, en behoort toch nog niet bij de Denon- en Pio-klasse hoor.
Als ik écht zuiver op kwaliteit zou moeten kiezen, zou ik geen seconde twijfelen en Denon nemen...
DJADMIN    posted on 07-04-2008 15:42
Ik zie het zo ;

ben je een beatmatcher, dan kies je voor reloop.

Mix je meer met effecten, dan de denon Winking my eye

heb zelf de denon, erg goede investering !
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
Grazydon    posted on 07-04-2008 15:47
Heb zelf ooit met de denon s 1000 gedraaid... waren wel leuke spelers, niets op aant merken... en perfect om mee te beginnen denk ik zo... De reloop kan je niet mee helpen, heb ze nog nooit uitgeprobeerd... succes iig met je keuze!!! Cry
Flexii    posted on 07-04-2008 16:06
Poster: DJADMIN
Ik zie het zo ;

hier sluit ik mij volledig bij aan,, ik heb zelf ook al vaker gedraaid met de dns1000's,, al heb ik persoonlijk liever een wat grotere cd speler,, maar het zijn goede vooral ook degelijke (zitten stevig  in elkaar, wegen ook meer dan menig andere cdspeler), cdspelersWinking my eye
Winston    posted on 07-04-2008 23:55
Ik zou de reloop kiezen. Dit omdat het groter is en de bediening op een "standaard" manier gaat. Verder vindt ik het ook mooier.
Tic Toc
MoXeGy    posted on 08-04-2008 07:23
De bediening van het joghwheel is wel Heeeeeeel anders dan die van Pioneer/numark etc.
De dennon heeft volgens mij wel dezelfde bediening zoals pioneer/numark etc.
User edit by MoXeGy on 08-04-2008 @ 07:23:53 (90%)
Winston    posted on 08-04-2008 16:12
Uhm hoezo? De reloop heeft net als de Pioneers een jogwheel en daarom heen een ring. De Denon heeft alleen een platter. De feel is anders, maar bediening is exact hetzelfde.
Tic Toc
Boyd    posted on 08-04-2008 16:56
De denon's zijn erg klein, van het jogwheel moet je niet te veel verwachten. De reloop is ook erg goed, en de jog is vergelijkbaar met een cdj800/1000 op cdj mode.
Adrien1989    posted on 08-04-2008 19:30
Poster: DJADMIN
Ik zie het zo ;

Hopelijk begrijp ik verkeerd dat je steld dat als je gebruik maakt van effecten, je niet on beat mixt?:P. Ben anders wel benieuwd naar een opname van jouw:P.

Overigens heb je helemaal geen gigantisch jogwheel nodig om te beatmatchen, dat hele jogwheel is niet nodig maar dat is een ander verhaal. Wel is makkelijk dat als je het jogwheel wilt gebruiken om te beatmatchen, dat je dat niet kan doen met de denon terwijl ie in scratch mode staat. Je jog staat in scratch of bend mode. Als een effect aan hebt staan stuur je dat ook aan met je jog, dus dan kan je hem ook niet gebruiken om te benden. Wel kan je de bend buttons gebruiken, wat ook prima werkt, of een setje geven met de pitchfaderHappy, laughing.
loek    posted on 09-04-2008 11:03
Mischien kun je eens kijken naar de DNS-1200 van Denon, is waarschijnlijk deze maand leverbaar bij de officiële dealers!! Winking my eye
Moet maar ff google want mag geen linkje plaatsen..
Grtzz
noodle    posted on 10-04-2008 21:34
ik heb 2 denon dn-s1000 te koop staan in onberispelijke staat! 2 spelers voor €620.
Geintresseerd?
grtz
Xtremer    posted on 11-04-2008 10:01
DNS-1200 komt binnekort uit... Daar zou je ook voor kunnen kijken.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl

This is an old Topic

No new postings for 6.156 days.
 Post CommentThat would be 205.2 months
or a whopping 16.9 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

191 Users online: 9 Guests (182 Unknown)
Pages generated today : 30.683
Most visitors online this month : 356
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.897.705