Welke Solide gesloten Koptelefoon  (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

peterdv    posted on 03-04-2008 22:32
Ik heb de Pioneer SE-DJ5000 al jaren
Hij bevalt prima, voldoende gesloten systeem en voldoende laag. Opvouwbaar.
Op 1 punt na: de constructie. Ik ben al bijna aan mijn 3e toe, want na een aantal jaren breekt de buiten beugel( van kunststof) toch op paar plaatsen door. IK verbaas me hier over, voor een koptelefoon in deze klasse.

Alternatieven:

Pioneer HDJ-1000
Maar ook in reviews over deze prijzige jongen lees ik dat ie gaat scheuren bij de schelp/beugel connectie en/of daar geheel afbreekt ..

Sony MDR-V700
Idem : heb zelf al meerdere malen gezien dat schelp geheel afbreekt

Ik móet toch haast een super solide koptelefoon vergeten zijn met (minimaal) de specificaties van genoemde heeft maar veel sterker is?
Prijs is minder relevant. Ben bereid meer te betalen.
Suggesties?
User edit by peterdv on 03-04-2008 @ 22:41:42 (24%)

What do you think about Welke Solide gesloten Koptelefoon ??

Vote :   

zalo    posted on 03-04-2008 22:42

misschien de HDJ-1000 van pioneer echt top of anders wel een 'iets minder' de stanton dj pro 2000

Flexii    posted on 03-04-2008 22:55
ja duidelijk de sennheiser hd25, sterkste hp die er is,, als je even searched hier op het forum vindt je hier heel veel informatie over ook meerder vergelijkingen met andere hoofdtelefoonsWinking my eye,, je zult zien dat hier heel vaak de voorkeur gegeven wordt aan de hd25
bastianhecker    posted on 04-04-2008 08:43
ja sennheiser hd25! die lijkt me het best hiervoor weet alleen niet of die goed sluit aangezien die best wel kleine oorschelp heeft.
Xtremer    posted on 04-04-2008 09:12
Je weet ook dat de nieuwere versies van de HDJ-1000 vanaf begin 2007 geen problemen meer hebben? De leverancier vertelde mij dat er een fout in de productie zat. Ik heb ook nog nooit problemen met de HDJ gehad en het klinkt als een berg! Heb hem trouwens al langer dan een jaar en ben er nog steeds tevreden over. Naar mijn mening dus de HDJ-1000!
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
Down_Town    posted on 04-04-2008 09:43
Als je eenmaal een Sennheiser HD25 op je hoofd gehad hebt dan wil je nooit meer een andere koptelefoon. Hij klinkt enorm goed. Hij sluit heel goed af waardoor hij niet zo hard hoeft. Hij is heel licht, klein en flexibel van onbreekbaar teflon.
Door zijn afmeting hangt ie ook heel comfortabel in je nek en de kleine schelpen drukken dan niet in je keel. Dat is een punt waar ik nooit iemand over hoor maar vind ik ook een heel belangrijk punt. Je koptelefoon hangt de halve avond om je nek en dat moet ook prettig aanvoelen. Om die reden had ik altijd een Technics RP-DJ1200 die ook lekker in je nek hangt. Toen mijn Technics na een jaar of 10 aan vervanging toe was heb ik eerst die Sennheiser HD25 eens opgezet en ik was meteen verkocht. Nu na bijna een jaar ben ik nog steeds zeer tevreden.
Wat ik vaak op foto's en filmpjes zie is dat het lijkt alsof alle UK DJ's ook met de HD25 draaien. En op tv zie je heel vaak geluidsmensen ermee lopen. Het is oorspronkelijk een koptelefoon voor studio gebruik maar hij is door meer mensen ontdekt.

Die Pioneer koptelefoons vind ik ook te veel bling bling en daar moet je van houden ( ik niet dus
Cry )
justjustin    posted on 04-04-2008 10:02
Ben erg tevreden over mijn hdj-1000!!
Voelt gewoon degelijk aan en ik ga er vaak redelijk ruw mee om...maar geen problemen mee...
Geluid ook super!!

@Down_Town

Vind de (bling bling) wel meevallen...maar dat is misschien een mening idd.
MaykFroix    posted on 04-04-2008 10:49
Ik zeg: Technics RPDJ-1210. Naar mijn mening is dat één van de meest solide koptelefoons op het moment.
ScottB    posted on 04-04-2008 14:33
Poster: Freez
Ik zeg: Technics RPDJ-1210. Naar mijn mening is dat één van de meest solide koptelefoons op het moment.

Daar ben ik het helemaal mee eens. Ik heb dan weliswaar de RPDJ-1200 maar alleen de kabel en kleuren verschillen, voor de rest is heij hetzelfde. Het zit lekker stevig(bij mij). Je kunt de schelpen naar voor een naa achter vastzetten waardoor je hem in een vaste positie kunt zetten. Enfin probeer hem gewoon en besluit zelf Winking my eye
Sandr    posted on 04-04-2008 14:37
Ik stem ook zwaar voor de Sennheiser!

Super degelijk, licht als een veertje, scherp geluid en een goed draagcomfort.

Ik heb ook de techics koptelefoon gehad, maar de sennheiser is mij beter bevallen.
Play that funky music white boy....
Grazydon    posted on 04-04-2008 15:07
Ik ben het met scottb en freez eens, de technics is gewoon een van de beste headphones op dit moment.
tairip    posted on 04-04-2008 15:23
Sennheiser HD25 bij uitstek!
Gery    posted on 04-04-2008 15:54
Poster: bastianhecker
ja sennheiser hd25! die lijkt me het best hiervoor weet alleen niet of die goed sluit aangezien die best wel kleine oorschelp heeft.
 dacht ik ook eerst maar hij sluit super af, ik zou geen ander meer moeten heben! Happy, laughing
DJ - Producer
Eduardooo    posted on 05-04-2008 16:24
Ik lees erg veel goeds inderdaad over De sennheiser HD25. Ken hem verder niet, maar hij is niet inklapbaar, de schelpen niet. Voor mij dus geen optie, gezien ik hem altijd achterin mijn cd map heb.

Poster: DJ-Xtremer
Je weet ook dat de nieuwere versies van de HDJ-1000 vanaf begin 2007 geen problemen meer hebben? De leverancier vertelde mij dat er een fout in de productie zat.

Dit heeft betrekking op het probleem van afbreken van de schelp bij de beugel.
Ik ken ook dit probleem.
Maar klopt het verhaal dat er een verbeterde  versie van is gekomen destijds? Ik heb ook es zoiets gehoord.
Lead weet het vast?
thomassmith    posted on 05-04-2008 16:27
stanton dj pro 2000
Gery    posted on 05-04-2008 16:40
Poster: Eduardooo
Ik lees erg veel goeds inderdaad over De sennheiser HD25. Ken hem verder niet, maar hij is niet inklapbaar, de schelpen niet. Voor mij dus geen optie, gezien ik hem altijd achterin mijn cd map heb.

Zuiver een koptelefoon uitsluiten omdat hij niet in je cd map kan vind ik wel wat erg.
tenslotte kies je een koptelefoon op kwaliteit en degelijkheid.

Welke CD map heb je trouwens? Ik vervoerde toen ik nog met CD's draaide mijn HD25 ook altijd in mijn CD map, zonder problemen... (UDG 250 CD's map)
DJ - Producer
Eduardooo    posted on 05-04-2008 21:22
Poster: Gery
Zuiver een koptelefoon uitsluiten omdat hij niet in je cd map kan vind ik wel wat erg.
tenslotte kies je een koptelefoon op kwaliteit en degelijkheid.

Hoezo? Ik vind het erg handig om 1 map mee te nemen waar alles in kan: 400 cd's, Microfoon, koptelefoon en kabel.

Welke CD map heb je trouwens? Ik vervoerde toen ik nog met CD's draaide mijn HD25 ook altijd in mijn CD map, zonder problemen... (UDG 250 CD's map)

Een 400 cd map , ,merkloos dacht ik.
Maar ik vrees dat we hiermee off topic gaan Cry

Ik zou heel graag van Lead willen weten zoals gemeld hierboven of het klopt dat de HDJ1000 een tweede verstevigde versie kent..
User edit by Eduardooo on 05-04-2008 @ 21:33:33 (1%)
tairip    posted on 05-04-2008 21:32
Ik bevestig bij deze uit betrouwbare bron dat er een 2e versie is (de versie die nu op de markt is). Deze versie is zonder verkondiging doorgevoer en is haast niet te onderscheiden van het oudere type.
DJ-NickB    posted on 05-04-2008 22:00
Ik zou de HDJ1000 nemen! Ik werk hier ook mee en heb er geen enkel probleem mee... goed geluid stevige constructie
Devotion    posted on 06-04-2008 10:16
Tot anderhalve week geleden zou ik de Pioneer HDJ-1000 genoemd hebben;maar...
Deze is dus op de bekende plek (scharnier naar oorschelp) afgebroken, terwijl ik absoluut geen lompe DJ ben.

Wat rond gaan shoppen en toen vond ik deze: Denon-DN-HP1000.

Vreemd dat deze nog niet in de lijst genoemd is, ik vind het geluid veel natuurlijker dan die van de Pioneer (die de bas extra oppompt) en hij sluit beter af.
kobalt    posted on 06-04-2008 23:51
ik raad je zeker aan om eens naar de ECLER ECH602
ik heb hem nu zelf al een tijdje en ik moet zeggen dat ik er erg tevreden van ben.
het is een soort opgewaardeerde versie van de stanton dj pro 2000
hij is naar mijn gevoel stevig gebouwd en zijn klank is erg goed, en hij kan meer dan luid genoeg. De schelpen sluiten ook goed af.
is ontworpen door ULTRASONE en het is bijgevolg geen brol.

richtprijs ongeveer 150 €

foto's weet ik niet hoe die hier op te zetten, dus even googelen...
User edit by kobalt on 06-04-2008 @ 23:52:35 (47%)
zalo    posted on 07-04-2008 00:07
die denon is echt goed ik heb dezelfde
jera    posted on 07-04-2008 00:18
Ik zal zo zeggen ik heb de stanton pro2000 en ik ben er erg tevreden over. ik hoor hier ook vrijwel nooid klachten over.
User edit by jera on 07-04-2008 @ 00:19:29 (62%)
thomassmith    posted on 07-04-2008 08:02
Poster: jera
Ik zal zo zeggen ik heb de stanton pro2000 en ik ben er erg tevreden over. ik hoor hier ook vrijwel nooid klachten over.

ben het met je eens
OrsonWelsh    posted on 10-04-2008 14:10

Audio-Technica ATH-PRO700

DJ_Sintec    posted on 10-04-2008 16:38
ik heb echt net hetzelfde probleem met mijn SE DJ 5000, waar de vijzen er aan de zijkant ingevezen zijn is het plastiek verzwakt en begint het te barsten, na een tijd is de barst helemaal rond gegaan en valt de behuizing er af. Wat inhoud dat ik aan de binnenkant het schuifsysteem zie en er twee scherpe punten zijn gemaakt door het gebarste plastiek die soms prikken in je nek. En ook een minpunt van deze koptelefoon. De kussentjes barsten echt wel snel!!. voor de rest wel tevreden, als ik een nieuwe moest kopen zou ik senheisser kopen (en wat voor zever is het is het dat hij niet in je cd map past?) je laat toch ook geen pioneer 800 staan omdat hij niet in je vorige flightcase past van je 400 ofzo?

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

84 Users online: W.i.M & 42 Guests (41 Unknown)
Pages generated today : 21.949
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.689.964