EDIT: RMX 40 DSP(Blackfire) of DJM 600? (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Poll : Reloop Effex.2 DSP or RMX 40 DSP Blackfire

-RMX 40 DSP Blackfire
-2de Handse DJM 600

Voting is only possible for our Members
Convert    posted on 01-04-2008 17:41
EDIT: DE RELOOP EFFEX.2 DSP VALT AF AANGEZIEN JULLIE REACTIE EN HET ZOEKEN OP INTERNET KIES IK TUSSEN DE LAATSTE 2!!! [haal de effex.2 eruit en gooi dus ff een foto/info van DJM 600 erinWinking my eye]

Heey,

Aangezien ik mijn complete set(alleen me tt's en speakers niet) aan het verkopen ben: Advertentie

Had ik een vraag over welke mixer ik zou weer kopen. Aangezien ik al een nieuwe versterker heb gevonden zit ik alleen nog na te denken over de nieuwe mixer.
Als ik mijn set verkoop voor minimaal 400 euro gaat er ongv. 90 euro af voor de versterker. Maar heb dan natuurlijk al wat geld weer bij elkaar om wat extra uit te geven voor een mixer. En als ik dan nog weer wat geld heb koop ik mij een table top voor samples dus zou het handig zijn om minimaal een 3 kanaals mixer te kopen maar de Effex.2DSP kan omschakelen naar "4 kanalen" dus daar licht het niet aan.

Aangezien ik heb gehoort dat de blackfire better is dan de gwone wou ik eigelijk sowieso voro de Blackfire gaan dus is mijn keuze tussen de Effex.2(€269) of de RMX40DSP Blackfire(€364) (prijs van musik-productiev)

Welke zou jij nemen aangezien mijn budget van ongv. 450euro en de kwaliteit ik heb namelijk nu ook een 4kanaals mixer zou ik dan niet moeten wennen aan een 2kanaals die ik nooit heb gehad?

Alvast bedankt,

Mvg
Gerjan
DJ-Convert

RMX 40 DSP (Blackfire)

features:
  • 4+1 channel PRO club mixer
  • Outstanding sound created by Premium Sound Architecture (PSA)
  • Automatic beat counter for all channels (double 3-digit display)
  • Freely assignable effects unit (Pan, Trans, Delay, Echo, Flanger, Filter, Phase, Pitch Shifter) with time and level parameters
  • Manual beat assignment of effects
  • Freely assignable Long Life TCT Crossfader (45 mm) with adjustable curve
  • Crossfader Start Play
  • Long Life Linefader (60 mm) with adjustable curve, reversible
  • Metal potentiometer
  • Kill unit for both crossfader channels with flash function (-60 dB)
  • Send/Return effect for all channels
  • Extra LED display per channel for pre-listening signal
  • Gain control with 3-fold sound control (+12 / -26 dB) per channel
  • Mic channel 1 with 3-fold sound control (+12 / -26 dB), Gain, Cue & talk-over
  • Mic channel 2 with 3-fold sound control (+12 / -26 dB), Gain & Cue
  • Ultra high-performance headphones out 1-way equalizer (mono option, Cue-Master-Mix, with mono/stereo switch)
  • 2 adjustable master outputs with balancing function (with mono/stereo switch and trim control)
  • Outputs: 2 Master (Master 1: XLR/Cinch, Master 2: Cinch), 1 Rec (Cinch), 1 Send (6.3 mm jack)
  • Inputs: 4 phono (Cinch), 4 (+4) Line (Cinch), 2 Mic (Mic 1: Combi, Mic 2: 6.3 mm jack), 1 return (6.3 mm jack)

technical data:
  • Frequency range: 20 Hz - 20 kHz
  • S/N ratio: -80 dB
  • Distortion: 0.01%
  • Dimensions: 320 x 357 x 87 mm
  • Weight: 5.6 kg

Pioneer DJM 600:

Channels DJM-600
No. of Channels 4
No. of Channels 3 band
EQ Range -26 ~ +12 dB
Level MeterType Individual
Level Meter Size 15 Segment
Input DJM-600
CD/LINE Input 5
PHONO Input 3
MIC Input (XLR) 1
MIC Input (1/4 inch Phone) 1
RETURN (1/4 inch Phone) 1
Output DJM-600
Master Output (XLR) 1
Master Output (RCA) 1
Booth Output (RCA) 1
Rec Out (RCA) 1
Send (1/4 inch Phone) 1
Master DJM-600
Master Balance Ja
Stereo/Mono Switch Ja
Level Meter Size 15 Segment
Master Out Attenuator Ja
Cross Fader DJM-600
Cross Fader Type Carbon Rail
Fader Curve 3 Type Switch
Assignable Ja
Field Replaceable Ja
Monitoring DJM-600
Booth Monitor Ja
Booth Monitor EQ 3
Effect/Sampler DJM-600
Effect Single Effect
Beat Effect 8
Auto BPM Counter Ja
Direct Beat Select Ja
Effect Level & Depth Volume Ja
Beat Sampler Ja
Mic DJM-600
Mic Connection XLR + 1/4"
Mic EQ 3 band
Mic EQ Range -12 ~ +12 dB
Talkover Button
Crosstalk DJM-600
Kleur Grey or Black
Afmetingen (B x H x D) 320 x 107 x 372 mm
Gewicht 6,6 kg
Stroomverbruik 36 Watt
SN Ratio: Line 87 dB
SN Ratio: Phono 77 dB
SN Ratio: Mic 69 dB
Harmonic Distortion Below 0.02%
Crosstalk Over 70 dB
User edit by Convert on 11-04-2008 @ 17:10:52 (100%)
Mod edit by Lead on 11-09-2008 10:07 (54%)

What do you think about EDIT: RMX 40 DSP(Blackfire) of DJM 600? ??

Vote :   

Bastian    posted on 01-04-2008 17:44
Ik zou de rmx 40 dsp nemen, 4 kanaals en fijn in gebruik!
benoit    posted on 01-04-2008 17:51
ik zou ook voor de reloop rmx 40dsp
kheb nog niet met de mixer gedraaid maar ik weet wel dat het leuker is met meer dan 2 kanalen
Convert    posted on 01-04-2008 19:07
ik kreeg ook net te horen van Adrien om een 2de handse DJM600 euro voor ongv. 400-450 euro aan te schaffen dan moet ik iets langer doorsparen is dat misschien een optie aangezien je geen garantie ofzo iets hebt
Xtremer    posted on 01-04-2008 19:13

Zou je kunnen doen... Maar de DJM-600 kan precies t zelfde als een RMX-40 DSP op een paar kleine details na. Ik zou gewoon voor de RMX-40 DSP gaan!

DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
Adrien1989    posted on 01-04-2008 19:15
Zelf vind ik de 2 mixer toch heel anders aanvoelen in gebruik Happy, laughing. De 600 is toch de betere, daarmee wil ik natuurlijk niet zeggen dat de rmx40 een slechte mixer is, in tegendeelHappy, laughing.
MrCotino    posted on 01-04-2008 20:49
Poster: DJ-Xtremer

Zou je kunnen doen... Maar de DJM-600 kan precies t zelfde als een RMX-40 DSP op een paar kleine details na. Ik zou gewoon voor de RMX-40 DSP gaan!

Dat is echt niet waar... :P Bij een DJM 600 zijn de effecten bijv veel intenser dan de reloop rmx 40 dsp en bij de 600 zit er nog een sampler op Winking my eye

Ik heb zelf nu de reloop rmx 40 dsp, maar ik zie nu dat ik beter een 2dehands djm 600 had moeten kopen.
Ik gebruik de effecten best vaak in mijn setjes dus daarom had ik toch liever een djm 600 gekocht, want die gaan veel harder en klinkt ook beter.

Maar als effecten niet zo belangrijk voor je zijn, zou ik gewoon voor die reloop gaan Winking my eye

Niet dat de reloop effecten zo slecht zijn, maar op de djm 600 zijn ze beter Winking my eye
loek    posted on 01-04-2008 20:59
Is die DSP nu eindelijk uit dan! Cry
Ik wou hem halen, maar de levertijd was nog onbekend dus heb de blackfire dsp 40 rmx gehaald
en hij is super!
Xtremer    posted on 01-04-2008 21:20
@ MrCotino: Edit.. gewoon een DJM-800 kopen wat dacht je daar vanCry
Convert    posted on 01-04-2008 21:44
ja en me scheelbetalen zeker :P

Dus de Effex.2 DSP valt af aangezien jullie comments...

wat is nou het engiste verschil tussen de RMX40 DSP (blackfire) en de DJM 600 ik heb namelijk geen garantie als ik een 2de handse djm600 koop want nieuw zijn ze te duur en ze moeten ook bij mij in de buurt zijn ik laat geen mixer van 450 opsturen ik wil hem dan wel kunnen beluisteren Winking my eye

Graag de + en - punten van de RMX40DSP en de DJM600 ik heb namelijk nog nooit op 1 van de 2 gedraaitUnhappy
MrCotino    posted on 01-04-2008 22:24

Ja die kost alleen iets van 700 euro duurder dan een gemiddelde 2dehands djm 600 Winking my eye

Poster: Convert
ja en me scheelbetalen zeker :P

Dus de Effex.2 DSP valt af aangezien jullie comments...

wat is nou het engiste verschil tussen de RMX40 DSP (blackfire) en de DJM 600 ik heb namelijk geen garantie als ik een 2de handse djm600 koop want nieuw zijn ze te duur en ze moeten ook bij mij in de buurt zijn ik laat geen mixer van 450 opsturen ik wil hem dan wel kunnen beluisteren Winking my eye

Graag de + en - punten van de RMX40DSP en de DJM600 ik heb namelijk nog nooit op 1 van de 2 gedraaitUnhappy

Heb je mijn stukje niet gelezen dan? :P
User edit by MrCotino on 01-04-2008 @ 22:27:42 (36%)
DJ_IVI-R    posted on 01-04-2008 23:11
neem die rmx 40 maar

ik vind wel dat die reloop 40dsp/40bpm qua eq net iets teveel killed, maar das mijn smaak

voor de rest wel goede mixer

de djm600 is gewoon veel te duur voor zo oud te zijn en voor wat het biedt..
www.nikan.be
Convert    posted on 02-04-2008 07:47
okee maar ik denk tegen de sommer vakantie het geld te hebben tenzij ik me set eerder verkoop misschien zijn de djm600 op marktplaats rond de 400euro of kan ik afdingen hm.. moeilijk :P

@MRcotino ik heb het wel geleze maar de effecten koop ik erbij omdat ik later alsnog aan me mixjes met effecten kan werken ik wil nu eerst gewoon draaien en wil dan direct een goede dat ik niet eerst een goedkope koop en als ik me basis onder de knie heb nog 1 te kopen met effecten Winking my eye
Dubbelyou    posted on 03-04-2008 11:33

Djm600 , bezit zelf de rmx40 dsp ZEEEER goede mixer, alleen mis ik wel een sampler.

Daarnaast is de djm600 toch wel een kleine koning, en als je daar gelijk mee begint heb je het voordeel aangezien er veel pio's in clubs staan Happy, laughing

Convert    posted on 03-04-2008 16:04
Ja ik zit er nu indd ook over na te denken een djm600 die 2kanaals mixer wordt het egt niet aangezien jullie reacties ik heb nu een bod van 350euro op mijn set en ik wil er minimaal 400 voor hebben zou dus moeten betekenen dat ik tijdje niet kan draaien als hij de mixer erbij wil want ik heb niet direct 50euro klaar liggen voor een nieuwe mixer hmm..

en tja de djm kost wel erg veel geld...
Glorious-D    posted on 03-04-2008 16:37
dankzij jullie zit ik nu ook te twyfelen he :P het is al lang een droom om een djm 600 te hebben , maar die is te duur , dus dagt ik aan een rmx 40 dsp BlackFire Happy, laughing dus vrag ik me ook af , of ik een djm 600    2dehands te pakken kan krijgen voor ong het budget vn een nieuwe rmx 40 dsp BF    
 dus convert :  heb je het geld , zeker die DJM 600 :P
Delic    posted on 03-04-2008 18:23
Hmm.. ik zit hier met hetzelfde dilemma.. heb nu een rmx-40 dsp die zeer goed bevalt, behalve de effecten. Misschien dat die bij de Blackfire verbeterd zijn?
Twello    posted on 03-04-2008 21:13
beetje de layout verkrachten met je djm-600 foto Cry
Convert    posted on 03-04-2008 21:53
XD ja kwam ik later ook 8er maar nu kan je wel alle details zien Winking my eye

Nog even voor de duidelijkheid een RMX 40 DSP BF heeft dus minder goede effecten dan de DJM 600 de djm600 heeft ook sampelers wat houd dat precies in?

En is het wel verstanding om een 2dehandse djm600 aan te schaffen want je hebt geen garantie en zekerheid wat er mee is gebeurt...
Sebasz    posted on 03-04-2008 21:58
De RMX is zeker een goede mixer, zijn zeer positieve reacties over! De faders schijnen beter te zijn dan van de DJM.
Enige verschil is dat de effecten iets minder zijn, maar slecht zijn ze zeker niet.. Alleen iets minder goed dan de DJM.
Ik zou voor de RMX gaan puur al voor de prijs/kwaliteit verhouding. En dan ook nog eens dat die garantie heeft, en de DJM niet en je weet niet wat er verder met de DJM is gedaan.

RMX zou ik dus kiezen Winking my eye
(ga hem zelf waarschijnlijk binnekort ook halen Happy, laughing )
Convert    posted on 10-04-2008 07:15
Oke ik heb nu genoeg + punten gehoort over beide mixers maar wat zijn bijv. de -punten die de djm600 heeft en dat juist een + punt bij de reloop is ofzo Winking my eye

graag jullie reactie :D
Bouncy    posted on 11-04-2008 17:54

Wat is voor jou de link tussen een DJM-600 en een 800?

Hij vraagt toch of hij voor een 600 of een 40DSP moet gaan, waarschijnlijk heeft dat te maken met zijn budget, beetje onnodige post.

Oke, nu mijn mening:
Volgens mij zijn de functie's het zelfde tussen die 2 op de sampler op de 600 na. Verder hoorde ik dat op een 600 de effecten nogal hard gaan, en bij een reloop nogal zacht. De RMX heeft denk ik iets lagere kwaliteit effecten, k kan dit alleen nog niet met zekerheid zeggen, en als het zo is, zou dat bijna niet te horen zijn.
Xtremer    posted on 11-04-2008 18:31
@ Bouncy: Was gewoon voor de lol hoorCry. Maar das zware onzin dat de effecten op een RMX zacht gaan, heb er zelf 1 en vind het duidelijk genoeg met flangers enzo. Misschien is de kwaliteit beter van een Pioneer maar de bedoeling is het zelfde bij de RMXCry.
Convert    posted on 11-04-2008 21:13
Oke dus er ligt alleen verschil in effecten en sampler nouja zelf boeit mij de effecten niet egt dus ik ga niet meer betalen voor effecten

Maar wat is een sampler en zit er ook een sampler op de rmx?

Bedankt voor jullie potst
DjVictorF    posted on 17-05-2008 22:30
Hey
Djm 600 is al heel oud... Bestaat al iets van 20 jaar ofzo,
Een vriend van mij heeft de Rmx 40 dsp Usb. Is een super mixer egt waar! Kan hetzelfde alleen heb je deze mixer dan nieuw en met garantie anders heb je hem 2e hand zonder garantie Dus beter de Rmx 40
Weet waar ik vandaan kom, weet niet waar ik heen ga.
Wout-r    posted on 17-05-2008 22:46
Poster: DjVictorF
Bestaat al iets van 20 jaar ofzo,

DJM 600 wordt in Augustus 10 Winking my eye Check Happy, laughing
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

50 Users online: 7 Guests (43 Unknown)
Pages generated today : 13.317
Most visitors online this month : 109
Lifetime Pageviews since 2003 : 230.979.495