Elektrische Schokken
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

Thomas92    posted on 27-03-2008 15:13
Sinds kort krijg ik wanneer ik draai schokken op mijn handen wanneer ik mijn gear aanraak.
Het doet niet echt veel pijn maar het is altijd opnieuw verschieten en dus moeilijk draaien zo ...
Wat kan hier de oorzaak van zijn ? en hoe krijg ik het dan weg ?
Thx !

What do you think about Elektrische Schokken ??

Vote :   

MuffHouse    posted on 27-03-2008 15:15
Misschien heb je klamme handen tijdens het draaien?
Berbo    posted on 27-03-2008 15:16
wat voor gear heb je?
Xtremer    posted on 27-03-2008 15:26
Ongeaard zeker? Dan krijg je schokken namelijk, draai je vinyl of cd? Als je vinyl draait is het logisch, dan moet je je tt's even aardeCry
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
Glorious-D    posted on 27-03-2008 15:26
ng nooit vn gehoort maar  ,   kzou tog eens checken wat dat is want dat is niet normaal :P
MissSalem    posted on 27-03-2008 15:27
Wordt electriciteit niet veroorzaakt door wrijving?
Illusion    posted on 27-03-2008 15:40
Poster: MuffHouse
Misschien heb je klamme handen tijdens het draaien?

Wat heeft dat er nu mee te maken:p stroom hoort niet aan de buitenkant van de gear te voelen zijn.

Waarschijnlijk is zijn gear niet goed geaardWinking my eye
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
tairip    posted on 27-03-2008 15:42
Heeft niets met aarding te maken denk ik, maar ergens gewoon een kleine lekspanning die op je behuizing komt te staan. Of statische elecktischietijd, als je rubberen zolen onder je schoenen hebt!
Jori    posted on 27-03-2008 15:46
Ik heb het een tijdje gehad met mijn vorige mengpaneel, als ik de zijkant aanrakte kreeg ik een schokje. Ik weet niet wat het was maar na een tijdje was het ineens niet meer(volgensmij heb ik m daarna verplaatst ofzow), en kort daarna heb ik m verkocht.
Illusion    posted on 27-03-2008 15:50
Het zou dan waarschijnlijk wel eens aan de kwaliteit van de mixer kunnen liggenWinking my eye

Ik heb dat wel eens gehad met 1 van m'n eerste mengpaneeltjes.
Jori    posted on 27-03-2008 15:56
Poster: Illusion
Het zou dan waarschijnlijk wel eens aan de kwaliteit van de mixer kunnen liggenWinking my eye

Ik heb dat wel eens gehad met 1 van m'n eerste mengpaneeltjes.

Zou best kunnen, dat was ook mijn eerste mixer, maar als je rubber zolen hebt, voel je volgensmij juist een schok die minder is. Er was een keer een oven bij m'n vriend die gaf ook een schok, maar ik voelde bijna niks. Toen deed ik m'n schoenen uit en was ie veel harder.
Gery    posted on 27-03-2008 18:08
gewoon de hele boel aarden. ik heb in mijn booth elk toestel verbonden met de massa pin uit het stopcontact, dus lekstromen heb je nooit, ook geen extra ruis ed... Happy, laughing
DJ - Producer
Thomas92    posted on 27-03-2008 18:54
Ik heb 2 rp 4000m3d
en mixer rmx 40 usb splinternieuw dus kwaliteit ligt het niet denk ik
Maar wat bedoelen jullie juist met aarden ? ik heb alles perfect aangeslote denk ik
Jori    posted on 27-03-2008 19:40
De meeste dj apparatuur heeft een geaarde stekker, een beetje grote stekker met 2 metealen "strips". Als je die in en geaard stopcontact steekt is ie geaardCry, eentje die niet plat is en 2 metalen "pinnen" aan de zijkant van de ingang heeft. Als het goed is worden dan alle kleine(en grote als het misgaat)lekstroompjes
weggevoerd.
Gery    posted on 27-03-2008 21:03
mja, mijn apparatuur voldoet nog allemaal niet aan de modernste eisen.. allemaal nog 2 polige stekkers, vandaar dat ik zelf iets in elkaar gestoken heb Happy, laughing
DJ - Producer
Cyspoz    posted on 27-03-2008 22:51
Poster: tairip
Heeft niets met aarding te maken denk ik, maar ergens gewoon een kleine lekspanning die op je behuizing komt te staan. Of statische elecktischietijd, als je rubberen zolen onder je schoenen hebt!

Aarding zorgt wel dat die spanningen weg kunnen en niet via allerlei afschermingen van kabels gaan lopen of via jou lichaam op het moment dat je de apparatuur aanraakt. Maar vreemde is dat je er in eens last van hebt. Schoenen of andere vloer kunnen oorzaak zijn dat je zelf een statische lading krijgt die je ontlaat op het moment dat je de apparatuur aanraakt. Echter zou je die dan ook moeten hebben als je bijvoorbeeld je verwarming aanraakt, mits je metalen buizen hebt zitten aan je verwarming.
Glorious-D    posted on 27-03-2008 22:58
ik heb ook de rp4000   en heb niets last vn die shokken  dus alje ze standaard kabel gebruik , die ik ook heb , zouwet tg niet moogn geven
tairip    posted on 28-03-2008 00:33
Poster: Gery
mja, mijn apparatuur voldoet nog allemaal niet aan de modernste eisen.. allemaal nog 2 polige stekkers, vandaar dat ik zelf iets in elkaar gestoken heb Happy, laughing

Boeii.... een Pioneer DJM-800 heeft zelfs een ongeaarde stekker!
NielsR    posted on 28-03-2008 00:42

Jah grove fout van pio vind ik zelf ik had liever een geaarde gehad ik heb namelijk ook last van dit soort schokken.
ArCee    posted on 28-03-2008 08:49
Te koop aanbieden als SM setje Cry
cross-over    posted on 28-03-2008 09:12

dacht het niet, die heeft een standaard apparaat stekker met randaarde.

achterzijde djm-800

De meeste audio apparatuur is voorzien van een vaste netsnoer zonder rand aarde. Deze apparaten zijn dubbel geisolleerd. Op de achterkant vind je dan ook een symbool van twee in elkaar getekende vierkantjes. Dit soort apparatuur heeft geen extra aarding nodig. Ga je deze toch aarden dan heb je kans dat je extra storing creeert zoals brom.

Professionele apparatuur (zoals de 800 hierboven) hebben een randaarde en moeten ook op een wandcontactdoos (of verleng slof) met randaarde worden aangesloten. Heb je geen randaarde dan helpt het om de stekker om te draaien in de doos.

Maar ik zou voor je eigen veiligheid de boel gewoon op een geaard stopcontakt aansluiten.
Verder moet je zoveel mogelijk alle aardpunten op 1 plek houden (dus niet over meerdere stroomgroepen verspreiden) om brom tegen te gaan.
http://soundcloud.com/lau-daniels
User edit by cross-over on 28-03-2008 @ 09:15:23 (28%)
Illusion    posted on 28-03-2008 10:41
Poster: Glorious-D
ik heb ook de rp4000   en heb niets last vn die shokken  dus alje ze standaard kabel gebruik , die ik ook heb , zouwet tg niet moogn geven

Misschien is  het verstandig om eerst even Nederlands te leren typen. Erg onoverzichtelijk.

Daarnaast kan de RP4000 geen schokken geven omdat de behuizing geen metaal is maar kunst tof. Dit geleid dus geen stroom. Die feiten die jij hier uitspreekt kloppen nietWinking my eye
User edit by Illusion on 28-03-2008 @ 10:52:42 (13%)
Stefjuuh    posted on 28-03-2008 19:25
Ik heb djm-400, die geeft ook schokken, als ik de schroefjes aanraak. Als ik op mn anti-krasmat sta, of schoenen aanheb, heb ik daar geen last van..!
Lead    posted on 28-03-2008 20:36
Het was de DJM-1000 die het zonder randaarde moet doen.... De djm-800 dacht ik zelf ook, alhoewel ik op het plaatje wel een massa-pen zie zitten die er in het echt volgens mij niet op zit.

Poster: cross-over

...dan helpt het om de stekker om te draaien in de doos....

Dit is het enige wat je hier zelf tegen kunt doen.

Maar er is hier al een topic over... Graag het gesprek daar voortzetten.

Let the BASS be louder

Topic is Locked

This Topic is Closed/Locked, posting in this thread is no longer possible.

You can always Start a new Topic yourself or search for other topics about this subject.

94 Users online: 6 Guests (88 Unknown)
Pages generated today : 17.301
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 228.852.013