Pioneer of Reloop
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

ArCee    posted on 26-03-2008 01:05
Dit is een vraag aan diegene die ervaring hebben met beide spelers. Ik wil in de loop van dit jaar betere spelers kopen als de Axis 4's die ik nu heb. Ze werken prima maar draaien in vinyl mode werkt toch lekkerder. Nu twijfel ik tussen nieuwe Reloops RMP2 of eventueel gebruikte Pioneers cdj 800. Kom nu niet met dingen als Pioneer is beter bla bla, maar ik zou graag willen horen wat ik zal missen aan de reloop tegenover de pioneers, wat er minder aan is, of dat het misschien juist een heel leuk alternatief is? Concrete dingen dus in gebruik van de 2?

What do you think about Pioneer of Reloop ??

Vote :   

Bouncy    posted on 26-03-2008 07:49
Hangt er vanaf, voor thuisgebruik is de RMP2 goed genoeg. Ben je vaak op de weg te vinden, dan zou ik een CDJ kopen. Deze zijn denk ik een stukje steviger dan een RMP2.
Xtremer    posted on 26-03-2008 08:27
Ik zou eerlijk gezegt voor de Pioneers gaan omdat deze bekend staan om de prestaties en kwaliteit. De Reloops hebben daarin tegen meer functies dan de CDJ-800 MK2 en ze hebben ook effecten enzo. En als je nou eens in clubs of andere party's gaat kijken zie meestal wel een set Pioneers staan. Ik zou dus voor de Pioneers gaan. Als je nog op zoek bent naar een set CDJ-800 MK2's stuur dan even een PM ik verkoop de mijne namelijk. Voor foto's zie de volgende LINK! Ze zijn nog geheel onbeschadigd en hebben nog ruim een jaar garantie. Ik hoor het wel!
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
ArTy    posted on 26-03-2008 10:13
De pioneer, alleen al vanwege de jog.. Die van dei pioneer werkt 100x fijner dan die van de reloop vind ik! En over de slot in van de reloop ben ik ook niet te spreken, ging binnen 2 maanden kapot bij een vriend van me. Ik zou zeker voor de pioneer gaan.
ArCee    posted on 26-03-2008 13:47
Ik heb ook gedraaid met pioneers en daarom vroeg ik mijn vraag ook. Kijk, de kwaliteit is van pioneer hoeven we niet te bespreken, die is bekend. Ik gebruik de spelers alleen thuis voor mijn programma op Totaal Fm dus dacht daarom met iets mindere kwaliteit prima uit de voeten te kunnen via Reloop die ook de vinyl mode heeft, dat is voor mij het belangrijkste. De rest van de effecten gebruik ik zelden of nooit met trance mixen zoals loops etc. Buiten dat ik nu een minpunt lees over de slot in heb ik namelijk nog geen negatieve berichten gelezen over de reloop. Aangezien ik de spelers wil hebben tegen het einde van de zomer wilde ik nu alvast info verzamelen over met name de reloop, de reputatie van de pioneer is bekend en dingen tegen elkaar wegstrepen om een keuze te maken. Bij deze alvast bedankt voor deze reacties boys.
christiano    posted on 26-03-2008 17:08
de rmp2 heeft hot cue's (4)
en 4 sampler banks die je individueel weer kan aanpassen
ook allemaal effecten zoals flanger filter revers enzo en ook scratts
pioneer is geweldig maar als ik cd'spelers koop koop ik ze liever nieuw
dus een 2 rmp 2 tjes zijn nieuw 900 euro en 2 cdj 800 mk2 1400 euro
en voor thuis gebruik alleen
zou ik gewoon voor de rmp 2 gaan
User edit by christiano on 26-03-2008 @ 17:09:13 (48%)
Steve-O    posted on 26-03-2008 17:08
Ik persoonlijk vind de 800's fijner, niet omdat ik ze zelf heb maar ze werken beter...
een vriend van mij heeft 2x rmp2, inderdaad het slot in systeem bij de reloop is ontzettend irritant.. Als je bij wijze van de cd 10 cm dr voor houdt pakt hij em al, overdreven maar je snapt het hopelijkWinking my eye Daarbij is de jog heel anders dan die van de pioneer. Deze is heel licht, en als je dus een tikje geeft draait hij best ver door.... Maar al met al zijn dit punten waar je aan went op na een tijdje. De reloop kan meer maar ik vind hem veel minder gebruiksvriendelijk.
loek    posted on 26-03-2008 17:44
Ik heb na 2 maanden mijn 2 reloops rmp2 teruggebracht en het geld terug gekregen (in 2 maaden tijd 3x het slot-in systeem kapot!!) Slechte kwaliteit dus..
Daarvoor heb ik 2x Pioneer CDJ800mk2 en ze werken al 4 maanden zoals het hoort! Super dus!! Cry
User edit by loek on 26-03-2008 @ 17:44:26 (5%)
JollyJunkie    posted on 26-03-2008 20:42
Je mist denk ik alleen maar kwaliteit aan de Reloop mist tegenover de Pioneer, en natuurlijk is het gebruiksgemak veel beter. Maar de Reloop is goedkoper en heeft meer functies. De Reloop lijkt me ook beter geschikt voor thuis en de CDJ-800 voor een drive-in.
Flexii    posted on 26-03-2008 20:47
pioneer voor 'on the road' reloop voor de 'slaapkamer dj' heb je een mixer met goeie effecten Pioneer djm serie, dan hebben je cd spelers geen effecten nodig, heb je een mixer zonder effecten dan zijn de reloops wel weer handig met hun effecten
ArCee    posted on 27-03-2008 02:19
Dat is nu juist het stomme, om het plat te zeggen inttereseren die effecten met geen reet. Gaat mij om het gebruiksgemak en uiteindelijk natuurlijk ook een stukje levensduur. Ik denk dat mijn gedachten toch langzaam uitgaan naar een stel gebruikte 800's, die zullen gebruikt misschien iets duurder uitvallen als nieuwe reloops maar vergeet niet dat ik wel elke zoveel weken een radioshow moet klaar hebben van 2 uur. Dan is het reteirritant als de reloop regelmatig uitvalt. Dat zit ik echt niet op te wachten. Dat risico loop ik denk ik minder met gebruikte pioneers. Denk dat Pioneers Audi's zijn, en Reloops meer Alfa Romeo's Cry

This is an old Topic

No new postings for 6.042 days.
 Post CommentThat would be 201.4 months
or a whopping 16.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

87 Users online: 11 Guests (76 Unknown)
Pages generated today : 14.087
Most visitors online this month : 245
Lifetime Pageviews since 2003 : 229.974.317