Moeilijke keuze:Korg KM 402 of RMX40Blackfire
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Sebasz    posted on 23-03-2008 14:35
Hello :P
Ik ga binnekort een nieuwe mixer halen (werd wel eens tijd) en heb mijn oog laten vallen op de Korg KM 402 en op de Reloop RMX40 DSP Blackfire.

Nu kan ik de Blackfire voor 350 euro krijgen en de Korg voor 400 euro. Alleen het probleem is dat ik echt niet kan kiezen :P.. Ik heb ze allebei een keer uitgeprobeerd en vind ze allebei relaxt werken en chill. Enige kleine minpuntje vind ik wel van de Korg dat de headphone ingang niet erop maar ervoor zit zegmaar (al is dat dan ook weer niet echt een probleem aangezien ik toch niet ga inbouwen).

Dus mijn vraag was eigenlijk of jullie mij misschien wat advies konden geven wat ik het beste zou kunnen doen Happy, laughing

Alvast bedankt Winking my eye

What do you think about Moeilijke keuze:Korg KM 402 of RMX40Blackfire ??

Vote :   

Tizio    posted on 23-03-2008 15:02
Ehm, ik zou voor de korg gaan, heeft een zegmaar ingebouwde chaospad. Altijd leuk, effecten
ArTy    posted on 23-03-2008 16:31
Draai je wel eens in clubs of op events? Dan de reloop doen.. De lay-out lijkt namelijk veel op die van een djm en het bedienen van de effecten gaat ook ongeveer hetzelfde. Hierdoor ben je er zo aan gewend. Heb je echter de korg word het werken met effecten heel anders dan bij een pio, je moet dan dus erg wennen of een kaoss pad regelen.

Draai je eigenlijk altijd thuis of neem je je eigen gear mee naar gigs kan je ook goed de korg doen, deze heeft veel meer mogelijkheden door de ingebouwde kaoss pad.

Waar je ook nog naar kan kijken is de kleur, de een is spierwit en de ander is zwart.. Wat vind je het mooiste en wat staat het beste tussen je andere gear

Ik zou zelf voor de reloop gaan omdat deze lay-out het vertrouwdste is en hij goedkoper is dan de korg.. Ook vind ik dat wit een beetje te opvallend, en je ziet er elk vuiltje op Winking my eye

Dit zijn trouwens geen hele sterke argumenten :P maar als je echt niet kan kiezen moet je naar de kleine dingen kijken, en dit is zoon klein ding.
User edit by ArTy on 23-03-2008 @ 16:32:00 (1%)
Sebasz    posted on 24-03-2008 00:01
Draai voorlopig niet in clubs :P Is meer voor thuis
Misschien ooit later wel in clubs :P maar dat zie ik dat wel of dat gebeurd Happy, laughing
Twello    posted on 24-03-2008 11:50
Ìk zou voor de Korg gaan, Blackfire is veel te duur gemaakt tov de RMX-40BPM, plus je hebt iets van 7 verschillende EQ settings dacht ik, ingebouwde kaosspad, ect.

Het schijnt een goed ding te zijn. De RMX-40 is meer basic...
bambamstudio    posted on 25-03-2008 06:28
Voor thuis is de korg zeer goed
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
JollyJunkie    posted on 25-03-2008 10:58
Ik zou voor de Korg gaan die heeft ook zo'n uitgebreid EQ Cry
Sebasz    posted on 25-03-2008 11:12
Poster: Jasper777
Ik zou voor de Korg gaan die heeft ook zo'n uitgebreid EQ Cry

Bedoel je dat nou serieus of niet :P aangezien je smiley :P

Maar dan een vraagje, want die Korg heeft geen XLR uitgang die ik momenteel wel gebruik met de mixer die ik nu heb om mijn mixes op te nemen. De Korg heeft wel van die tulp-uitgangen.. Is het geluid nog even "goed"? aangezien met XLR je dikkere kabel hebt voor betere geluidskwaliteit dacht ik :P
Dubbelyou    posted on 25-03-2008 11:55

Geluid blijft altijd hetzelfde tenzij je unbalanced uitgangen gebruikt.
Dan is het beter niet langers als 3meter snoer te hebben.

zijn die tulpen balanced dan merk je er niets vanHappy, laughing

Sebasz    posted on 25-03-2008 12:24
Poster: Dubbelyou

Geluid blijft altijd hetzelfde tenzij je unbalanced uitgangen gebruikt.
Dan is het beter niet langers als 3meter snoer te hebben.

zijn die tulpen balanced dan merk je er niets vanHappy, laughing

Been geen expert in die dingen, maar ik neem aan dat die Korg wel goede kwaliteit is en gewoon balanced heeft? :P
Maartenb    posted on 25-03-2008 12:51
Even snel gegoogled maar zo te zien heeft hij geen gebalanceerde uitgangen.
Ik zie het in ieder geval nergens vermeld...
User edit by Maartenb on 25-03-2008 @ 12:51:53 (60%)
Twello    posted on 25-03-2008 15:22
scheit, die gebalanceerde uitgangen maken voor thuis niet uit. Ik neem aan dat het voor thuis is?
MoXeGy    posted on 25-03-2008 15:35
en anders kun je er altijd nog een DI box tussen zetten.
Sebasz    posted on 26-03-2008 11:02
Poster: Twello
scheit, die gebalanceerde uitgangen maken voor thuis niet uit. Ik neem aan dat het voor thuis is?

Is inderdaad voor thuis Happy, laughing
Maar aan de andere kant heeft de Reloop volgensmij wel meer opties enzo? Ook aparte microfoon ding enzo :P
De Reloop kon dacht ik tot 40db de EQ killen. Weet iemand hoeveel dit is bij de Korg? Kon het zelf namelijk niet vinden (of ik kijk er over heen :P)

This is an old Topic

No new postings for 6.145 days.
 Post CommentThat would be 204.8 months
or a whopping 16.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

80 Users online: 13 Guests (67 Unknown)
Pages generated today : 35.961
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 233.923.957