Shit!! is mn Denon dn 3500 nou kapot (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

denno    posted on 10-03-2008 18:51
Hallo,

Hier een post van iemand met een hele domme actie!

Ik heb uit amerika een Denon dn 3500 gekocht! Vandaag binne gekomen en uiteraard gelijk aansluiten!! tot mijn verbazing kom ik er achter dat er een amerikaanse stekker opzit dus die gaat helaas niet passen. Ik een verloop stekkertje gekocht en die paste perfect!

Ik de stekker in het stopcontact en power on! Hij gaat aan en na 10 sec weer uit en gewoon niet meer aan te krijgen. Kom ik er tot mijn grote schik achter dat amerikaanse apparaten op 120 Volt werken ipv 220!!!!! is mijn Denon nu kapot, lees doorgebrand of is het een questie van een zekering!

Als het een zekering is waar kan ik die dan ongeveer vinden?

Bedankt voor de reacties

What do you think about Shit!! is mn Denon dn 3500 nou kapot ??

Vote :   

bastianhecker    posted on 10-03-2008 18:55
ik kan je neit verder helpen maar damn jij hebt een geile avatar, is dat je echte vriendin!Cry
christiano    posted on 10-03-2008 18:58
wat heeft hij hier nou aan
he ik zou naar een electro winkel gaan bij jou in de buurt en vragen of zij het weten
Luxx    posted on 10-03-2008 19:08
dat is echt loeidom. zal wel dure reparatie worden. iets te enthausiast meteen begonnen met zijn dn-s :P
www.mothermusic.nl
DJPrime    posted on 10-03-2008 19:19
Dit is idd echt kut/dom! Veel sterkte ermee!
DJADMIN    posted on 10-03-2008 19:20
@ bastianhecker

natuurlijk is dat zn vriendin niet :P dat is t beroemde ''skittlemeisje'' ! ken je haar niet :O
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
tom-j    posted on 10-03-2008 19:31

dat is egt heel dom! dat is een van de eerste dingen die je moet checken als je een buitenlandse speler koopt! het kan idd een zekering zijn of hij is gewoon doorgebrand. ga idd wat christiano zegt naar een electro winkel en vraag of ze t daar weten. sterkte ermee

wizkid    posted on 10-03-2008 19:57
mijn behringer tweakalizer is ook amerikaans en er zit in de orginele stekkeer een zekering................ kijk daar eens naar
Nico_26    posted on 10-03-2008 20:54
Mja heb je een onvormer gekocht? :P Want hij is dus kapot doordat je een apparaat dat op 110V werkt aangesloten hebt op een stekker van 220-230.
denno    posted on 10-03-2008 20:58
Poster: Nico_26
Mja heb je een onvormer gekocht? :P Want hij is dus kapot doordat je een apparaat dat op 110V werkt aangesloten hebt op een stekker van 220-230.

Ja duhhh dat snap ik ook nog wel!!
Nico_26    posted on 10-03-2008 21:01
... waarom heb je hem dan zomaar ingestoken?
Dj_Fantasy    posted on 10-03-2008 21:06
lees fatsoenlijk zijn openingspost!
Daar staat toch dat hij hem eerst aansloot, en pas daarna het ontdekt heeft!
dj2dj.nl
Nico_26    posted on 10-03-2008 21:09

Owkey srry khad niet volledig gelezen
Nogmaals srry Cry

Berbo    posted on 10-03-2008 21:17

dus heb je die omvormer nou gebruikt of niet?

denno    posted on 10-03-2008 21:19
Poster: Nico_26

Owkey srry khad niet volledig gelezen
Nogmaals srry Cry

Ik lees ook wel eens een half verhaal.

Is er niemand die weet of Denon een beveiliging heeft tegen kortsluiting of piekspanning? Uiteraard weet ik meer als ik morgen even langs een audiozaak loop maar voor de komende nacht hoop ik dat iemand een beetje positief nieuws heeft anders wordt het lekker piekeren!
Dj_Fantasy    posted on 10-03-2008 21:19
Poster: beerbo

Nee, hij wist pas later dat zijn denon op lager spanning werkte!
Mensen, lees eerst eens fatsoenlijk zijn post. en meer als 1 keer, dan begrijp het misschien wat beter.
Denk na voordat je eens iets post.

Poster: denno

Ik lees ook wel eens een half verhaal.

Is er niemand die weet of Denon een beveiliging heeft tegen kortsluiting of piekspanning? Uiteraard weet ik meer als ik morgen even langs een audiozaak loop maar voor de komende nacht hoop ik dat iemand een beetje positief nieuws heeft anders wordt het lekker piekeren!

Als je pech hebt, heb je hier geen vervangstukken, en moet misschien je denon worden opgestuurd naar Amerika terug! en dan wordt het een dure cd-spelerWinking my eye

Normaal heeft elk elektronisch aparaat een overspanningsbeveiling namelijk een zekering.
Dit is iets anders als kortsluiting (is dat er stroom loopt zonder verbruiker).
Haal je denon vooral NIET zelf open, dan is namelijk de garantie weg.

Ga naar een erkende Denon-shop en laat je daar helpen!
dj2dj.nl
User edit by Dj_Fantasy on 10-03-2008 @ 21:21:49 (100%)
denno    posted on 10-03-2008 21:21
Poster: beerbo

Pffff leest er nou niemand mijn inleidingspostConfused?

ALs ik um had gebruikt zat ik nu niet op het forumCry
Berbo    posted on 10-03-2008 21:27
oke, als ik het zo hoor denk ik dat je hem toch echt vernield hebt Cry
er zit namelijk geen zekering in.
als je wilt kijken of hij het nog doet zal je hem toch echt zelf open moeten maken, want in nederland heb je geen garantie op amerikaanse producten.
succes Winking my eye

(btw ik leef met je mee, ik heb zo'n actie namelijk ook zelf meegemaakt Cry)
Tizio    posted on 10-03-2008 21:57
Een adapter is iets anders dan gewoon een verandering van stekker, wlke van de twee heb je?
denno    posted on 10-03-2008 22:28
Poster: Tizio
Een adapter is iets anders dan gewoon een verandering van stekker, wlke van de twee heb je?

Ik had een verloopstekker(zonder adapter) van amerkaans naar europees!!
Basrose    posted on 10-03-2008 22:40
dus gewoon 230v op de denon... ja dat is 1 van de nadelen als het uit amerika komt. + je zit met de garantie.
loek    posted on 11-03-2008 12:55

Cry
Je hebt tog garantie? of is dat niet met zulke fouten?..
Iniedergeval succes ermee jong! Cry

Victor    posted on 11-03-2008 14:17
Poster: loek

Je hebt tog garantie? of is dat niet met zulke fouten?..

Wat dacht je zelf?

Als denno héél veel geluk heeft dan is alleen de zekering van de voeding stuk. Met wat meer pech is het hele apparaat rijp voor de sloop.

cross-over    posted on 11-03-2008 15:40
Als je geluk hebt is de interne zekering door gebrand.

Deze kun je zelf vervangen als je verstand van electronica hebt (garantie kun je vergeten op us-import).

Verder kun je hem laten repareren bij een denon repair center. bel even met de importeur voor adressen  ( http://www.denon.com/distributors/ Winking my eye

Je kunt ook proberen de cd speler te resetten:
Druk de toesten "parameter en >> (search) gelijktijdig in en zet de Power On
Display geeft> "Memory Inz"

Succes ermee.

http://soundcloud.com/lau-daniels
McBany    posted on 11-03-2008 19:19
Waar hebbie 'm gekocht?
ga gewoon flink met dat ding staan rammelen en dan terug sturen en zeggen dat het hun schuld.
Dirkvh    posted on 11-03-2008 19:49
Poster: McBany
Waar hebbie 'm gekocht?
ga gewoon flink met dat ding staan rammelen en dan terug sturen en zeggen dat het hun schuld.

En hun zullen niet zien dat hij door is gebrand denk je?Cry
Je kunt even kijken naar de zekering, duw daar even een nieuwe in misschien heb je nog geluk. Anders denk ik dat het repareren een flink prijskaartje krijgt.

succes!
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

55 Users online: 10 Guests (45 Unknown)
Pages generated today : 18.953
Most visitors online this month : 236
Lifetime Pageviews since 2003 : 232.436.560