boxen met koper draad (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

djmikmak1993    posted on 18-05-2005 17:42
hoi weet iemand nog goedden boxen met koperdraad aansluiting
met goed geluid

greatz

What do you think about boxen met koper draad ??

Vote :   

Lead    posted on 18-05-2005 18:51
Welke aansluiting je vind op een box (luidspreker) is eigenlijk niet belangrijk. Je kunt (moet wil ik bijna zeggen) iedere luidspreker aansluiten met koperdraad. De manier waarop je het draadje aan de luidspreker verbind kan verschillen, maar da's alleen een ander plugje (meestal).

Goed geluid, hard geluid, perfect geluid..... eigenlijk allemaal omschrijvingen die nogal vaag zijn.

Voor een luidspreker is belangrijk : Vermogen en kwaliteit (en budget natuurlijk)

Eigenlijk geldt : hoe hoger de kwaliteit en.of vermogen, des te meer geld ze kosten.

Geef ook eens een toepassing waarvoor je ze wilt gaan gebruiken en voor wat voor soort ruimte, dan is het al iets minder vaag Winking my eye
Let the BASS be louder
djmikmak1993    posted on 18-05-2005 20:48
ik wil boxen die ingebouwden koperen draadjes hebben, snappie. ik begrijp jou namelijk niet al t goed
ik wil goed hard geluid en wel zuiver
voor tuinfeestjes en kleine ruimtes etc.

het liefst rond de 100 a 200 eurie
ik heb namelijk oude maratz versterker waar je boxen met z'n koper draadje moet aansluiten als het nog niet duidelijk is please tell me
Lead    posted on 18-05-2005 21:24
Er gaan 2 draden van je versterker naar je luidsprekers, soms zitten die aan de luidspreker vast, maar meestal kun je die er gewoon afhalen dmv klemmetjes of een plugje.

Wat is het vermogen van je versterker  ?
Let the BASS be louder
djmikmak1993    posted on 18-05-2005 21:47
ff er lopen 2 draadjes van mijn BOXEN naar mijn versterker niet 2 draadjes van mijn versterker naar mijn boxen

en het vermogen zeg ik later wel ff want dat moet ik opzoeken
  greatz
tairip    posted on 18-05-2005 21:48
2 a 3 honderd erie heb je geen goede luidsprekers voor die ook nog zuiver klinken :P

maar kijk eens naar DB technologies (actieve range) of als je iets meer te besteden heb Mackie
FrankH    posted on 18-05-2005 22:01
Poster: tairip
2 a 3 honderd erie heb je geen goede luidsprekers voor die ook nog zuiver klinken :P

maar kijk eens naar DB technologies (actieve range) of als je iets meer te besteden heb Mackie

Ligt er maar helemaal aan waar je ze voor gebruikt natuurlijk :P

Maar idd voor gebruik op feesten moet je wat dieper in de buidel tasten.
User edit by FrankH on 18-05-2005 @ 22:02:23 (25%)
djmikmak1993    posted on 19-05-2005 07:20
tja ik zoel togh echt boxen rond de 150,- eurie prijsklasse
en als ze maar goed klinkuh
en die feesten zijn niety zoals dancevalley ofzo
maar zijn er uberhaubt wel prof.boxen met koperdraad aansluiting (die al wel is ingebouwt dus niet 2 plugjes aan de achterkant)

ohja kan iemand me dat uitleggen die oude boxen met 2 plugjes aan de achterkant
moet je daa zelf koperdraad in stoppen? ik weet dat het vaag klinkt wat ik zeg
Gupy    posted on 19-05-2005 15:30
Je klinkt niet alleen vaag, je typt ook behoorlijk onduidelijk. Type eens eens stuk rustiger en lees het eerst na. Is echt niet om lullig te zijn.

Bedoel je de oude Phillips plugjes die met een stripje en een pinnentje?

Verder zal je geen redelijk tot goede boxen vinden in de prijsklasse van € 150 per set. Ga dan op marktplaats zoeken voor een setje PA boxen, en vraag hier naar onze mening over het merk en evt type.

djmikmak1993    posted on 19-05-2005 17:05
kijk aub ff bij google.nl afbeeldingen  en dan typ maratnz model 1030 en kijk bij de 2e mogelijkheid.
kijk bij de aansluiting voor de boxen dan begrijp je me wel

kan iemand me dan meteen vertellen hoe die verbinding heet?
Nvie    posted on 19-05-2005 17:22
Poster: djmikmak1993
tja ik zoel togh echt boxen rond de 150,- eurie prijsklasse
en als ze maar goed klinkuh
en die feesten zijn niety zoals dancevalley ofzo
maar zijn er uberhaubt wel prof.boxen met koperdraad aansluiting (die al wel is ingebouwt dus niet 2 plugjes aan de achterkant)

ohja kan iemand me dat uitleggen die oude boxen met 2 plugjes aan de achterkant
moet je daa zelf koperdraad in stoppen? ik weet dat het vaag klinkt wat ik zeg

meeste prof boxen hebben speokon aansluitingen, die je dan ook weer terug vindt op de versterkers.
(en over die post van bij google kijken: volgorde van plaatjes verschillen per keer dat je de zoekopdracht intikt)
djmikmak1993    posted on 19-05-2005 17:26
oke
djmikmak1993    posted on 19-05-2005 17:28
maar heb je nou die maratz vertserker gezien

zo ja hou noem je DIE box aansluiting

greatZ
Nvie    posted on 19-05-2005 17:46
Kan je plaatje niet vinden: zet een link, of:
aansluiting met 3 punt (of 3 gaatjes) => XLR
rond met inhammetje => Speokon
rood witte rondjes => Tulp
klemmetjes of rood wit draden => huis tuin en keuken
Nvie    posted on 19-05-2005 17:46
Kan je plaatje niet vinden: zet een link, of:
aansluiting met 3 punt (of 3 gaatjes) => XLR
rond met inhammetje => Speokon
rood witte rondjes => Tulp
klemmetjes of rood wit draden => huis tuin en keuken
djmikmak1993    posted on 19-05-2005 19:12
Nvie    posted on 19-05-2005 19:50
Marantz 1030 Inputs: tulp, Output: klemmetjes
Jorrit    posted on 19-05-2005 19:52
Ik denk dat als je zwaardere boxen wil, lijkt me een zwaardere versterker wel op zn plaats (nee niet in de vorm van gewicht )
En dan ben je tenminste ook niet meer gebonden aan die irritante klemmetjes met die draadjes die altijd splijten etc. etc. etc.
Als je dat kan betalen zou ik je dat zeker aanraden...

Prozei    posted on 19-05-2005 20:04
gewoon een aktief budget setje nemen.
alleen dan ben je al meer als 600€ kwijt
als je het niet voor professionele doeleinden wil gaan gebruiken zal je t daar wel mee redden.

mijn advies is om ff op marktplaats te kijken als je iets goedkoops zoekt
User edit by Prozei on 19-05-2005 @ 20:06:40 (39%)
Nvie    posted on 19-05-2005 20:26
Als je voor een nieuw actief budget setje gaat dan raad ik je de soundmate 1 van DAP aan of een HK setje.
Begin aub niet aan tweedehands, je weet ten eerste nooit hoe er mee om is gegaan en ten tweede hoelang dat dingetje nog te leven heeft
Prozei    posted on 19-05-2005 20:45
maar voor 200 € heb je echt nergens een goed setje speakers.
en de soundmate 1 zit rond de 750€ als hij dit ervoor over heeft zou ik dit hem zeker ook aanraden.
Nvie    posted on 19-05-2005 20:51
Rond de 600€ heb ik hem al zien staan (nieuw). Maar nu geen gezeur over prijzen meer...
MadSteven    posted on 27-05-2005 15:24
Moeilijk gedoe... Koop dan een set actieve luidsprekers :D

Just kidding natuurlijk, maar het geeft wel aan dat ik ook een beetje een probleem  heb. Kan moeilijk nu een set goede luidsprekers kopen, want ik heb ook zo'n koper-verbinding versterker. Zou ik zelf een speakon plug eraan moeten maken en ik studeer Informatica, geen electrotechniek Happy, laughing

Maar anderzijds valt met een equalizer een hoop op te lossen qua geluid, punt is dat veel mensen niet door hebben hoe zo'n ding NUTTIG gebruikt kan worden - als in de geluidskwaliteit verbeteren. Je kent ze wel, de trance-dj-nitwitjes die als een gek aan de channel-eq draaien Happy, laughing (Oh oh ik zit vast mensen te dissen hier Happy, laughing
Een equalizer tussen mengpaneel en versterker kan een set niet al te beste luidsprekers al gauw 200 euro duurder laten klinken, zal ik maar zeggen Winking my eye
Nvie    posted on 27-05-2005 15:37
denk dat je zowiesow over moet gaan op iets meer 'professioneels', liep pas door een elektronica zaak en zag dat alle klemmetjes apparaten toch grotendeels vervangen worden door (zelfverzonnen) plugjes. (echt weer zo'n philips filisofie: zelf rare aansluitingen maken die alleen op philips apparaten kunnen...)

en idd, een eq kan heel wat geruis en gedoe wegnemen...

Basrose    posted on 27-05-2005 17:37
de Syrincs is ook super... heb m bij een kennis gehoort kinkt echt goed..

http://www.djdj.nl/webshop/view.asp?i=11195

edit.. helaas zijn de subs niet goed gemaakt... kost ze wel de kop :P
User edit by Basrose on 27-05-2005 @ 17:41:55 (60%)
Lead    posted on 27-05-2005 21:22
Ik dacht dat probleem met die subs was of werd opgelost... weet de actuele status echter niet.... Ik heb ook zo'n subje voor mij 5.1 setje en daar heb ik nog geen problemen mee... hoewel die niet veel gebruikt wordt om te knallen natuurlijk Winking my eye
Let the BASS be louder
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

65 Users online: 3 Guests (62 Unknown)
Pages generated today : 6.002
Most visitors online this month : 245
Lifetime Pageviews since 2003 : 229.966.232