Onlangs 2 nieuwe CDJ-800MKII spelers besteld, ze komen over een week of 2 binnen. Nu ben ik op zoek naar een bijpassende mixer. In principe hoef ik alleen de 2 cdspelers erop aan te sluiten maar in de toekomst wil ik wat met midi gaan spelen en dus eventueel mijn djset daarbij betrekken. De eisen die ik voor de mixer stel zijn:
-Mixer < 1000 Euro
-Effecten zijn leuk maar niet verplicht
-Goede kwaliteit uiteraard.. A&H/Dateq/Pioneer...?
-Het is een echte thuismixer, dus microfoonaansluitingen en dergelijke zijn niet belangrijk
-Makkelijke koptelefooninstellingen!
Het lijken me niet echt veel eisen, en ik ben zelf volop opzoek maar ik vroeg me af of er mensen met ervaring kunnen vertellen wat nou iets voor mij zou kunnen zijn.
Bvd
Poster: soundcollector
Wachte op de EVO 4 !!!!!! --> Nog geen Nuo 5 kopen, en dan vergelijken.
De DJM-400 kwam ook als eerste in me op... maar omdat al die grotere mixers me wel heel interessant lijken (en ik heel gadget en technisch "minded" ben) ben ik ook daar naar aan het kijken.
Hoe zit het btw met de kwaliteit van de ingredienten van de DJM-400 als je ze vergelijkt met zijn broertjes die meer kanalen en opties hebben? Zijn die duurder omdat ze zoveel meer hebben, of omdat kwaliteit van bijv. de faders gewoon een stukje beter is?
Poster: Maartenb
-Makkelijke koptelefooninstellingen!
Poster: Twello
Een DJM-400 heeft geen Cue/Mix fader/knob en dat vind ik een heel lastig, dus ik zou geen DJM-400 kopen als je makkenlijke koptelefoon instellingen wilt!
Kwa faders hoef je het al helemaal niet te doen... ga dan voor een A&H of Ecler!
Maar als effecten helemaal jou ding is zou ik niet verder kijken (dan zou ik zelfs even 100 euro bijleggen voor een DJM-700).
Poster: Twello
Een DJM-400 heeft geen Cue/Mix fader/knob en dat vind ik een heel lastig, dus ik zou geen DJM-400 kopen als je makkenlijke koptelefoon instellingen wilt!
Kwa faders hoef je het al helemaal niet te doen... ga dan voor een A&H of Ecler!
Maar als effecten helemaal jou ding is zou ik niet verder kijken (dan zou ik zelfs even 100 euro bijleggen voor een DJM-700).
Poster: Illusion
@ Twello. De DJM 400 is een "Ideale mixer" voor deze personen. Effecten zijn niet nodig, maar zitten er toch op, toch wel lekker handig. Daarnaast de faders zijn soepel, vergeleken met de djm 700 en 800. Dit is NIET verkeerd, en dit werkt bij mij gewoon lekker. Het is geen clubmixer. En daarnaast heeft het kanalen genoeg voor thuis. 2 phono 2 cd. Je kan 4 apparaten tegelijk aansluiten. En om nou een 4 kanaals te kopen voor uitbreiding in de toekomst is ook onzin. Dat zou gewoon de luiheid zijn van het kanaaltje omswitchen.
Poster: Illusion
Ik zie dat de DJM 400 en DJM 700 hier beneden het niveau worden gehaald dan ze werkelijk zijn. De DJM 700 is een uitstekende mixer! @ MissSalem Bij welke verkopers en dealers?
Poster: MissSalem
2 verschillende Belgische Pioneer ProDJ dealers (Brugge en Gent), geraadpleegd op verschillende tijdstippen.
Zeiden beide:
- dat het beter is om door te sparen voor een DJM-800 aangezien de functies niet veel verschillen en dat de prijs vooral niet veel verschilt.
- dat de DJM-700 in het algemeen niet goed verkoopt, net omdat de DJM-800 erboven wordt verkozen.
Ik kan je maar zeggen wat ze mij vertelden. Als ik me niet vergis, heb ik dezelfde info teruggevonden on dit forum, door de SEARCH te gebruiken.
Poster: MissSalem
Zeiden beide:
- dat het beter is om door te sparen voor een DJM-800 aangezien de functies niet veel verschillen en dat de prijs vooral niet veel verschilt.
Poster: Flexii
haha weet je wat ik hier ontzettend grappig aan vind,, dat het onzin is omdat zo te formuleren want de redenering klopt voor geen meter,, als de functies nou veel zouden verschillen dan zou het logisch zijn om voor de djm800 te gaan,, maar aangezien er bijna niks beter is aan de functies, is het logischer om met minder geld voor de djm700 te gaan:P
Poster: sanderk
ga voor de djm800