Advies voor een goede mixer.
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Maartenb    posted on 04-03-2008 20:33

Onlangs 2 nieuwe CDJ-800MKII spelers besteld, ze komen over een week of 2 binnen. Nu ben ik op zoek naar een bijpassende mixer. In principe hoef ik alleen de 2 cdspelers erop aan te sluiten maar in de toekomst wil ik wat met midi gaan spelen en dus eventueel mijn djset daarbij betrekken. De eisen die ik voor de mixer stel zijn:

-Mixer < 1000 Euro

-Effecten zijn leuk maar niet verplicht

-Goede kwaliteit uiteraard.. A&H/Dateq/Pioneer...?

-Het is een echte thuismixer, dus microfoonaansluitingen en dergelijke zijn niet belangrijk

-Makkelijke koptelefooninstellingen!

Het lijken me niet echt veel eisen, en ik ben zelf volop opzoek maar ik vroeg me af of er mensen met ervaring kunnen vertellen wat nou iets voor mij zou kunnen zijn.

Bvd

What do you think about Advies voor een goede mixer. ??

Vote :   

JollyJunkie    posted on 04-03-2008 20:35
Nuo 5!
Is namelijk heel erg degelijk en heeft veel basic features,
Hele goede kwalieit, namelijk ook beter dan Pioneer en ze zijn met de hand gemaakt.
soundcollector    posted on 04-03-2008 20:37
Wachte op de EVO 4 !!!!!! --> Nog geen Nuo 5 kopen, en dan vergelijken.

Ik heb de Nuo 5 en ben er echt over te spreken, gewoone een super lekker ding
JollyJunkie    posted on 04-03-2008 20:40
Poster: soundcollector
Wachte op de EVO 4 !!!!!! --> Nog geen Nuo 5 kopen, en dan vergelijken.

Klopt dat is idd beter,
had ik nog niet aan gedacht :P
Twello    posted on 04-03-2008 20:48
Denk jij dat de EVO4 onder de 1000 euro komt te liggen? Ik denk het niet in ieder geval...

Maar omdat we er nog niks oven weten zou ik gaan voor een Xone 42, vette filters, send/return, goede faders en dikke A&H kwaliteit!
MissSalem    posted on 04-03-2008 21:04
Ben nogal Pioneer-minded... Zult me daarvoor moeten excuseren, kan het niet helpen...

Ik dacht spontaan de DJM-400. Aangezien die perfect aan de eisen voldoet. Spreek me tegen als het anders is. Happy, laughing

Voor zijn prijs een zeer leuke bedroom mixer. Happy, laughing
Misschien dat anderen je nog andere mixers kunnen voorstellen waar ik minder van op de hoogte ben.

Alleszinds veel succes en test de boel eens uit voor je aankoopt. Winking my eye
Maartenb    posted on 04-03-2008 21:12

De DJM-400 kwam ook als eerste in me op... maar omdat al die grotere mixers me wel heel interessant lijkenCry (en ik heel gadget en technisch "minded" ben) ben ik ook daar naar aan het kijken.

Hoe zit het btw met de kwaliteit van de ingredienten van de DJM-400 als je ze vergelijkt met zijn broertjes die meer kanalen en opties hebben? Zijn die duurder omdat ze zoveel meer hebben, of omdat kwaliteit van bijv. de faders gewoon een stukje beter is?

Twello    posted on 04-03-2008 21:47
Poster: Maartenb

-Makkelijke koptelefooninstellingen!

Een DJM-400 heeft geen Cue/Mix fader/knob en dat vind ik een heel lastig, dus ik zou geen DJM-400 kopen als je makkenlijke koptelefoon instellingen wilt!

Kwa faders hoef je het al helemaal niet te doen... ga dan voor een A&H of Ecler!

Maar als effecten helemaal jou ding is zou ik niet verder kijken (dan zou ik zelfs even 100 euro bijleggen voor een DJM-700).
User edit by Twello on 04-03-2008 @ 21:48:49 (39%)
MissSalem    posted on 05-03-2008 06:30
Poster: Twello

Een DJM-400 heeft geen Cue/Mix fader/knob en dat vind ik een heel lastig, dus ik zou geen DJM-400 kopen als je makkenlijke koptelefoon instellingen wilt!

Kwa faders hoef je het al helemaal niet te doen... ga dan voor een A&H of Ecler!

Maar als effecten helemaal jou ding is zou ik niet verder kijken (dan zou ik zelfs even 100 euro bijleggen voor een DJM-700).

De DJM-700 wordt langs alle kanten afgewezen, zowel door DJ's als verkopers. Dan nog liever Ecler of iets dergelijks. Happy, laughing
PatrickD    posted on 05-03-2008 09:54
Djm-400... Das voor thuis een mixer met echt wel een goede kwaliteit. En als het toch thuis gebruik is. zou ik er niet te veel geld aan besteden. Dan kun je voor die 500 euro die over blijft nog wat andere leuke troep kopen.bijvoorbeeld een midi controller.... Cry
Illusion    posted on 05-03-2008 10:42
Poster: Twello

Ik zie dat de DJM 400 en DJM 700 hier beneden het niveau worden gehaald dan ze werkelijk zijn. De DJM 700 is een uitstekende mixer! @ MissSalemWinking my eye Bij welke verkopers en dealers?

@ Twello. De DJM 400 is een "Ideale mixer" voor deze personen. Effecten zijn niet nodig, maar zitten er toch op, toch wel lekker handig. Daarnaast de faders zijn soepel, vergeleken met de djm 700 en 800. Dit is NIET verkeerd, en dit werkt bij mij gewoon lekker. Het is geen clubmixerWinking my eye. En daarnaast heeft het kanalen genoeg voor thuis. 2 phono 2 cd. Je kan 4 apparaten tegelijk aansluiten. En om nou een 4 kanaals te kopen voor uitbreiding in de toekomst is ook onzin. Dat zou gewoon de luiheid zijn van het kanaaltje omswitchen.

De DJM 400 is een ideale thuismixer. Niets kan dat tegensprekenWinking my eye Ik zou hem zeker aanraden. En het overige geld zul je ergens anders voor kunnen benutten.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
User edit by Illusion on 05-03-2008 @ 11:10:22 (2%)
DrezZ    posted on 05-03-2008 11:20
ik heb ook n djm 400, en die ligt echt zooo lekker in je hand! ook die effectenbak vind ik wel wat hebben, de kwaliteit is volgens mij even goed als de clubmixers zoals djm800.
DannyV    posted on 05-03-2008 15:54
Zeg zelf djm-400 scheelt je weer wat cash... en goed genoeg voor thuis.
Adrien1989    posted on 05-03-2008 15:57
Poster: Illusion

@ Twello. De DJM 400 is een "Ideale mixer" voor deze personen. Effecten zijn niet nodig, maar zitten er toch op, toch wel lekker handig. Daarnaast de faders zijn soepel, vergeleken met de djm 700 en 800. Dit is NIET verkeerd, en dit werkt bij mij gewoon lekker. Het is geen clubmixerWinking my eye. En daarnaast heeft het kanalen genoeg voor thuis. 2 phono 2 cd. Je kan 4 apparaten tegelijk aansluiten. En om nou een 4 kanaals te kopen voor uitbreiding in de toekomst is ook onzin. Dat zou gewoon de luiheid zijn van het kanaaltje omswitchen.

Dat neemt niet weg dat 4 kanalen gemakkelijker is en ook wel leuk is als je eens op meer dan 2 media tegelijk wilt draaien.
MissSalem    posted on 05-03-2008 16:47

Poster: Illusion
Ik zie dat de DJM 400 en DJM 700 hier beneden het niveau worden gehaald dan ze werkelijk zijn. De DJM 700 is een uitstekende mixer! @ MissSalemWinking my eye Bij welke verkopers en dealers?

2 verschillende Belgische Pioneer ProDJ dealers (Brugge en Gent), geraadpleegd op verschillende tijdstippen.

Zeiden beide:
- dat het beter is om door te sparen voor een DJM-800 aangezien de functies niet veel verschillen en dat de prijs vooral niet veel verschilt.
- dat de DJM-700 in het algemeen niet goed verkoopt, net omdat de DJM-800 erboven wordt verkozen.

Ik kan je maar zeggen wat ze mij vertelden. Als ik me niet vergis, heb ik dezelfde info teruggevonden on dit forum, door de SEARCH te gebruiken.

Maartenb    posted on 05-03-2008 17:11
Poster: MissSalem

2 verschillende Belgische Pioneer ProDJ dealers (Brugge en Gent), geraadpleegd op verschillende tijdstippen.

Zeiden beide:
- dat het beter is om door te sparen voor een DJM-800 aangezien de functies niet veel verschillen en dat de prijs vooral niet veel verschilt.
- dat de DJM-700 in het algemeen niet goed verkoopt, net omdat de DJM-800 erboven wordt verkozen.

Ik kan je maar zeggen wat ze mij vertelden. Als ik me niet vergis, heb ik dezelfde info teruggevonden on dit forum, door de SEARCH te gebruiken.

Dit duidt toch in geen enkele zin op het feit dat de DJM-700 een slechte mixer is. Er wordt gezegd dat de DJM-800 vaker gekozen wordt en volgens hun een betere keus zou zijn. Ik denk dat het allebei goede mixers zijn.

Enfin, het wordt sowieso geen DJM-700 of 800.

Een ecler nuo 4 lijkt me ook een leuke mixer vanwege de midi functionaliteiten, ik lees er alleen vrij weinig over..
Flexii    posted on 05-03-2008 17:20
Poster: MissSalem

Zeiden beide:

haha weet je wat ik hier ontzettend grappig aan vind,, dat het onzin is omdat zo te formuleren want de redenering klopt voor geen meter,, als de functies nou veel zouden verschillen dan zou het logisch zijn om voor de djm800 te gaan,, maar aangezien er bijna niks beter is aan de functies, is het logischer om met minder geld voor de djm700 te gaan:P
MissSalem    posted on 05-03-2008 17:28
Poster: Flexii

haha weet je wat ik hier ontzettend grappig aan vind,, dat het onzin is omdat zo te formuleren want de redenering klopt voor geen meter,, als de functies nou veel zouden verschillen dan zou het logisch zijn om voor de djm800 te gaan,, maar aangezien er bijna niks beter is aan de functies, is het logischer om met minder geld voor de djm700 te gaan:P

Er zullen heus wel meer verschillen zijn dan dat. Winking my eye Het heeft helemaal geen zin om mijn post belachelijk te maken, want zoals ik zei: "ik heb het van een verkoper". Happy, laughing Man, toch...

Heb trouwens ook nergens gezegd dat het een slechte mixer zou zijn. Happy, laughing
MickeyHouse    posted on 05-03-2008 18:13
DJM-400 is denk ik een van de beste thuis mixers die er is. Als je maar 2 kanalen gebruikt is dit echt een topper. Gewoon een 800 met wat minder effecten en functies en 2 kanalen minder. maar als je er maar 2 nodig hebt zal ik voor deze gaan, aangezien je Pioneer minded bent ( ik ook ^^).
kzou voor de rest nog een beetje de topics van lead door spitten. zo heb ik mijn mixer ook gekozen.
Maartenb    posted on 07-03-2008 17:01
Ik heb nu 2 leuke opties waar ik uit zou kunnen kiezen. Ik kan een 2de hands Xone 32 kopen voor 460 Euro.. ongeveer de prijs van een DJM-400...

Wat vinden jullie van de Xone 32 t.o.v. de DJM-400
Adrien1989    posted on 09-03-2008 01:07
Dat de xone heerscht over de 400:P. Sexy geile filters, betere geluidskwaliteit, betere bouwkwaliteit en je kan er nog altijd een efecten bak aan doen via de aux, heb je ook nog die effecten van de djm en meer. De xone is naar mijn mening een niveau'tje hoger dan de 400.
Maartenb    posted on 09-03-2008 01:10
Oke, maar wat zijn die "filters" precies, want daar ben ik nog niet uit..  een soort effecten?
Adrien1989    posted on 09-03-2008 01:15
Een filter is een soort effect ja, je kan bepaalde frequenties wegfilteren. Met een lowpass filter filter je bijvoorbeeld hoge frequenties weg, maar net hoe je hem insteld. Dan hoor je bijvoorbeeld alleen de bass. Met een highpass filter heb je het weer net andersom, en voor het middengebied en zo zijn er nog wel varianten. Heel leuk speelgoed, vereist wat oefening voordat je er echt dingen mee kan die ook nog eens klinken, maar dat maakt het ook wel leuk. Als je een mix beluisterd die bijvoorbeeld met een djm600 is gemaakt en je hoord een effect dan kan je dat gewoon precies na doen als je ook die bak hebt of een efx500 ofzo, met filter banken kan je wel wat meer uniekere dingen maken ervaar ik vooral. De Xone's hebben echt uber analoge filterbanken, een van de dingen waarom de xone's zo goed bekend staan. Zelf heb ik een Dateq Vibe, zitten ook 2 filterbanken op met ieder 5 varianten als low pass, high pass etc. Heb er ook een EFX500, zo heb ik van alles wat. Een efx500 koop je tweede hands in nieuw staat al voor 200 euro.
Tizio    posted on 09-03-2008 08:57
Er zijn 2 dingen die je kunt doen voor een mixer + effecten:
Ofwel je koopt een Pioneer/Ecler mixer met ingebouwde effecten (djm 600, 2e hands djm 800 of de Nuo 5)

Of een A&H/Ecler mixer (ik zou wel 4 kanalen nemen, altijd handig als je meer wilt gaan aansluiten dat je nog ruimte hebt) met een efx500 erbij..
sanderk    posted on 09-03-2008 09:34
ga voor de djm800
Adrien1989    posted on 09-03-2008 13:16
Poster: sanderk
ga voor de djm800

Als je de startpost gelezen had, wist je dat die niet in het budget valtWinking my eye

This is an old Topic

No new postings for 6.065 days.
 Post CommentThat would be 202.2 months
or a whopping 16.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

100 Users online: 5 Guests (95 Unknown)
Pages generated today : 13.756
Most visitors online this month : 247
Lifetime Pageviews since 2003 : 230.164.517