Ecler Nuo 5 (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Ace    posted on 18-05-2005 16:14
Kan iemand mij wat meer vertellen over deze mixer?
Nuo 5 VS. DJM-600 VS Xone 92 ? ( de verschillen ?)

What do you think about Ecler Nuo 5 ??

Vote :   

soundcollector    posted on 02-09-2006 16:04
sorry heb me vergist moest ongeveer twee jaar zijn en ja mauriceforce daar heb je gelijk in maar als ik 1500 euro uitgeef zou ik toch liefst hebbe dat het ding toch 7 jaar ofzo meeging mja is mijn mening mss....
MauriceForge    posted on 02-09-2006 17:20
2 jaar is ook te kort...maar ik geloof ook nie dat dat waar is (op die van mij dan haha) maar anyway.....een mixer kan ook makkelijk 7 jaar mee, als je hem zoals ik al zei goed onderhoud.
alles gaat kapot zonder onderhoud.
en tjsa ik wil (en meestal koop) om de 3 a 4jaar een nieuwe mixer, omdat ik futureproof wil blijven....

gethigh    posted on 02-09-2006 22:29
een allen & heath kom je ook niet zo vaak tegen in de verhuur, vraag me dan ook af of ze er zelf ervaring mee hebben

je gaat een xone92 ook niet aan iedereen gaan verhuren, daarvoor is ie gewoon TE goed, iets met meer functies gaat nu eenmaal rapper kapot

je kan een xone vergelijken met een lamborgini en een rodec met een gepanserde hummer

met welke rij jij liefste door steengroeven en met welke cruise jij het liefste over het vlakke wegdek?

ik kan echt niet geloven dat zulk een gerenomeerd bedrijf dat bekend staat voor bouw en geluidskwaliteit, dat mixers maakt die pakken boven de prijs liggen van andere mixers echt slecht materiaal gaat uitbrengen

Reind    posted on 03-09-2006 00:03
Poster: soundcollector
blijkbaar ligt het helemaal niet aan de faders, ma aan andere redennen want rodec gebruikt ook penny en gilles faders en die mengtafels gaan mis 15 jaar mee

Dat er Penny en Giles in zit zegt helemaal niets, Penny en Giles hebben ook budget faders. Ooit wel eens naar de x fader gekeken van de Xone:02? In dat geval heb ik toch veel liever een Ecler met een Eternal fader of een Pioneer DJM707/909 met hun encoder/decoder systeem (vind het nog steeds jammer dat die x fader niet in de DJM800 is gekomen.... zunde).

Leeftijd/Slijtage hangt af van hoe de persoon die er achter staat zich gedraagd. Ik ben wel eens dateqs tegen gekomen die meer hadden gedronken in hun leven dan de persoon er achter en geen krimp gaven.

A&H valt gewoon in het rijtje met topfabrikaten. De onderdelen die in een Xone:92 zitten zijn beter dan die in een Ecler Nuo5 zitten. Bij normaal gebruik zul je echter nooit tegen de grens van een apparaat aan lopen en blijft alles heus wel heel. Helemaal bij merken als Xone, Ecler, Rane, Dateq (rodec ben ik niet kapot van, vind de afwerking wat minder) en de huidige Pioneers.
gethigh    posted on 03-09-2006 11:52
ik vind het ook zonde om een mixer te kopen van meer als 1000 euro die je bijna niks meer bied dan je huidige mixer (een rodec zen enige troef is bouwkwaliteit), ok het werkt wel iets fijner als een omnitronic kan ik me indenken maar toch zeker niet als een xone of nuo
geluid van deze 2 is ook beter, faders vind ik ook beter hoewel ik die op een rodec nog niet ze slecht vind (xone faders zijn persoonlijk iets TE los voor mij, maar dat went wel).
eq's van een rodec zijn niet slecht maar helemaal niks speciaals en klinken minder goed als nuo's en xone's
lay out is ook erg vervelend als je het mij vraagt en het voorbeluister systeem vind ik ook niet zo makkelijk
ben sowieso ook geen fan van 19" materiaal
het heeft absoluut niks speciaals qua functies enzo, wat de xone's en nuo's wel hebben

ik persoonlijk zou een xone92 of een nuo4 kopen
soundcollector    posted on 03-09-2006 12:34
Poster: gethigh
ik vind het ook zonde om een mixer te kopen van meer als 1000 euro die je bijna niks meer bied dan je huidige mixer (een rodec zen enige troef is bouwkwaliteit), ok het werkt wel iets fijner als een omnitronic kan ik me indenken maar toch zeker niet als een xone of nuo
geluid van deze 2 is ook beter, faders vind ik ook beter hoewel ik die op een rodec nog niet ze slecht vind (xone faders zijn persoonlijk iets TE los voor mij, maar dat went wel).
eq's van een rodec zijn niet slecht maar helemaal niks speciaals en klinken minder goed als nuo's en xone's
lay out is ook erg vervelend als je het mij vraagt en het voorbeluister systeem vind ik ook niet zo makkelijk
ben sowieso ook geen fan van 19" materiaal
het heeft absoluut niks speciaals qua functies enzo, wat de xone's en nuo's wel hebben

ik persoonlijk zou een xone92 of een nuo4 kopen

ik vind dit eigenlijk zever, de rodec die ik koop kost 650 euro nieuw (bx-9) alleja aan die prijs kan ik hem toch krijgen dus da is 350 euro minder als 1000, en de faders zijn super goed (penny & gilles) en ja voor die prijs wil ik wel een mengpaneel dat 10-15 jaar lang mee gaat, ik heb ook dit gekozen omdat ik geen effecten moet hebben omdat ik denk dat als je live aan het performen bent je deze toch niet gebruikt, naar het geen wat ik heb gehoord zou ik zeker geen xone 92 meer kopen, een nuo 4 misschien wel nog.... het verschil tussen een nuo en een rodec hoor ik toch niet mss wel tss xone en rodec (heb ik nog niet vergeleken) dus maakt het me niet veel uit en ja de eq van de nuo zijn ook wel beter mja
het een is al beter op het ander, dat zal je altijd blijven hebbe

This is an old Topic

No new postings for 6.677 days.
 Post CommentThat would be 222.6 months
or a whopping 18.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

58 Users online: 10 Guests (48 Unknown)
Pages generated today : 15.013
Most visitors online this month : 236
Lifetime Pageviews since 2003 : 232.432.620