Ecler Nuo 5 (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Ace    posted on 18-05-2005 16:14
Kan iemand mij wat meer vertellen over deze mixer?
Nuo 5 VS. DJM-600 VS Xone 92 ? ( de verschillen ?)

What do you think about Ecler Nuo 5 ??

Vote :   

Nvie    posted on 18-05-2005 16:23
heey... dit komt me bekend voor! zal ff de topic opzoeken.
////www.djresource.eu/Forum/topic/768/DJM-600-of-Xone:92/
Mod edit by Lead on 18-05-2005 18:44 (100%)
[MOD Edit] toevoegen link
Ace    posted on 18-05-2005 16:39
Thx, maar hier vind ik maar weinig info/ervaringen over de NUO 5
DaRoyal    posted on 18-05-2005 17:46
Faders van de Nuo 5 en de Xone92 zijn beter dan die van de DJM-600
Effecten zitten op de Nuo 5 en de DJM-600, niet op de 92 (van de Nuo zijn deze effecten ook nog helemaal aan te passen)
De Xone92 heeft een 4-bands EQ, waar de andere 2 een 3-bands hebben

Wat je voor de rest nog wil weten; dan moet je de handleidingen van de mixer naast elkaar leggen. Die zijn meestal downloadbaar op de site van de fabrikanten. Winking my eye

Ace    posted on 20-05-2005 16:11
Zijn er nergens filmpjes te vinden waarop alle functies van de nuo 5 worden getoond?
DaRoyal    posted on 23-05-2005 16:30
Ben er ooit 1 tegengekomen op een ander forum, zal eens kijken of ik hem nog vind.
Ace    posted on 23-05-2005 21:17
Heeft iemand persoonlijke ervaringen met de djm-600 en de Nuo 5? Ik ben namelijk van plan om een nieuw mixertje te komen en ik twijfel nog.
FrankH    posted on 23-05-2005 21:18
Ik weet alleen dat Reind en NiGhToWl beide een Nuo 5 hebben.
User edit by FrankH on 23-05-2005 @ 21:18:49 (5%)
MadSteven    posted on 26-05-2005 15:44
Nuo5 zou mijn keuze zijn. Simpelweg om de fantastische faders.
Rhino    posted on 26-05-2005 16:20
Djm zou mijn mixer sowieso niet zijn .
vanwege z.n lay out en z,n equalizer die ik te agressief vind.
Niet echt mijn ding , alhoewel er prima mee te werken is hoor !

ik zou uit je 3 genoemde mixers inderdaad voor de nuo gaan!
de A&H vind ik te duur voor de toepassin(wel een hele mooie mixer natuurlijk met top componenten aan boord)

Laats heel even aan de nuo mogen zitten, en ik had zo iets na een half uurtje...........zo die zou ik best mee naar huis willen nemen om eens even een week mee te spelen.
mixer voelt,klinkt goed!

Maar vestax bestaat ook !(LOL !)
ben benieuwd wanneer ik een bijnaam krijg als vestax jehova!~
Happy, laughing

CastroLeChina    posted on 26-05-2005 19:49
ik zat eerst ook te twijvelen tussen de ecler nuo5 en de djm600
ik heb gekozen voor de djm 600
ik vind het zelf een lekkere mixer en de effecten zijn prima
ecler kan je wel helemaal aanpassen enzo
maar dat hoef ik allemaal niet
ben al blij genoeg met de effecten van de pioneer djm 600
tenslotte waarom zal ik mijn effecten helemaal aanpassen als ik alleen thuis draai??
elke keer toen ik moest draaien op een feestje
stond de pioneer djm600
het is dan wel leuk als je er ook mee wat kan
daarom heb ik hem gekozen

en ik heb hem gekozen omdat ik er 2jaar op ging wachten
(en ik heb een broer :P )
vasch    posted on 06-06-2005 15:24
Ik heb gekozen voor de ecler. Heb ze allebei in de winkel geprobeerd, maar ik vondde djm een beetje gammel aanvoelen tegenover de ecler. De ecler is erg degelijk. Ben nog geen slechte reviews van de ecler tegengekomen. Een filmpje waar enige functies van de ecler worden getoond staat op www.futureproducers.com
Mod edit by Nvie on 06-06-2005 15:55 (1%)
[MOD Edit] link
kev0    posted on 12-04-2006 22:20
Poster: vasch
Ik heb gekozen voor de ecler. Heb ze allebei in de winkel geprobeerd, maar ik vondde djm een beetje gammel aanvoelen tegenover de ecler. De ecler is erg degelijk. Ben nog geen slechte reviews van de ecler tegengekomen. Een filmpje waar enige functies van de ecler worden getoond staat op www.futureproducers.com

Ik kan dat filmpje nergens vinden ?
DJMichel    posted on 12-04-2006 22:34
Poster: kev0

Ik kan dat filmpje nergens vinden ?

De vorige post is ook bijna een jaar eerder geplaatst Winking my eye

kev0    posted on 13-04-2006 07:48
haha oke :p

ramses    posted on 31-08-2006 17:39
mijn vraag is nu wat is er beter nuo 5 of denon 1500 ?

graag jullie mening
Lead    posted on 31-08-2006 20:18
Wat denk je zself over deze keus ?? Wat zou je eigen voorkeur zijn, en waarom ?
Let the BASS be louder
emre90    posted on 31-08-2006 22:50
Ik wil geen nieuw topic hier starten maar ik twjifel ook tussen de volgende twee:

Ecler Nuo 5 en de Xone 62

Ik heb gehorod dat de Ecler Nuo erg goeie effecten heeft en dat ie goed en stevig is gebouwd.De Dry en Wet fader leek me ook erg gaaf.

Aan de andere kant heb ik ook gehoord dat als je house/dance/etc. draait, dat de Xone 62 dan beter is door de filters en de geluids kwaliteit.

Dus, ik heb geen idee welke voor mij de betere zal zijn. Ze hebben allebei hun eigen sterktes en ik kom er echt niet uit.

Ik wil ze ook testen maar ik weet geen winkel waar ik dat kan doen(Vlakbij Amsterdam).
gethigh    posted on 01-09-2006 17:49
ik weet niet goed wat je verstaat onder house/dance, als je de commerciele stijlen bedoelt kan je mss effecten gebruiken hoewel ik er zelf geen fan van ben
erg smooth enzo moet alles niet gaan en heb je denk ik geen 4 band eq nodig
je moet ze testen

als je deep house, progressive house, tech house ofzo draait moet je zeker en vast geen effecten hebben en zoek je beter een mixer met zeer goede muzikale eq's
dit hebben de nuo en de xone allebei, je moet ook niet persé een nuo5 kopen, je kan ook voor een nuo 2, 3 of 4 gaan

de nuo4 heb ik zelf uitgetest en die vind ik echt zalig, zeer muzikale faders, killen mooi, er zit ook een kill switch op de bass, nog nooit zulke goede eq's gehoord
de faders vind ik ook goed, voelen stevig aan, gaan niet zo soepel als de xone maar dat moet ook niet als je een van de boven vermelde stijlen draait

xone zou ook heel erg muzikale faders hebben, vele beter als pioneer enzo
heb de xone zelf niet getest maar wel al vanop internet gehoord
van wat ik tot nu toe gezien, gehoord, gelezen en getest heb kan ik zeggen dat de xone's en nuo's de beste mixers zijn die ik ooit ben tegen gekomen (toch zeker qua geluidskwaliteit, kwaliteit van faders, eq's, gebruiksvriendelijkheid, bouwkwaliteit enzo, effecten ff buiten beschouwing, daar let ik toch niet op)
Reind    posted on 01-09-2006 18:30
Poster: gethigh
als je deep house, progressive house, tech house ofzo draait moet je zeker en vast geen effecten hebben

Want? Ik draai bovengenoemde stijlen ook wel eens en je kunt dan juist veeeeeel meer met een effect unit. Ik zou dus niet weten waar je die wijsheid vandaan haalt, onderbouw hem op zijn minst.

xone zou ook heel erg muzikale faders hebben, vele beter als pioneer enzo
heb de xone zelf niet getest maar wel al vanop internet gehoord

Muzikale wat? Een fader klinkt niet muzikaal, het zou wel erg raar zijn als een fader de muzikale kwaliteit van een mixer zou gaan bepalen.

Daarnaast is horen van nou niet echt betrouwbaar, vaak zijn internet bronnen nou niet de meest zorgvuldige en correcte bronnen die je vinden kan.

van wat ik tot nu toe gezien, gehoord, gelezen en getest heb kan ik zeggen dat de xone's en nuo's de beste mixers zijn die ik ooit ben tegen gekomen (toch zeker qua geluidskwaliteit, kwaliteit van faders, eq's, gebruiksvriendelijkheid, bouwkwaliteit enzo, effecten ff buiten beschouwing, daar let ik toch niet op)

Dan doe je mixers als de Pioneer DJM1000, 800, Rane, Ueri e.d wel flink tekort als je het zo stelt.
gethigh    posted on 01-09-2006 21:19
Poster: Reind

Want? Ik draai bovengenoemde stijlen ook wel eens en je kunt dan juist veeeeeel meer met een effect unit. Ik zou dus niet weten waar je die wijsheid vandaan haalt, onderbouw hem op zijn minst.

ik draai tech-house en progressive en vind dat het gebruiken van efx de liedjes nogal verneukt, je kan er veel mooiere dingen mee creeeren zonder het gebruiken van efx vind ik, mjah ieder zen ding natuurlijk

Muzikale wat? Een fader klinkt niet muzikaal, het zou wel erg raar zijn als een fader de muzikale kwaliteit van een mixer zou gaan bepalen.

Daarnaast is horen van nou niet echt betrouwbaar, vaak zijn internet bronnen nou niet de meest zorgvuldige en correcte bronnen die je vinden kan.

eq bedoel ik natuurlijk (domme ik), heb de pio600, synq smx2, nuo4, american audio mixertjes, natuurljik men eigen beat4, skytec, ... mixers getest, moet zeggen dat niks nog maar in de buurt kwam qua eq's

Dan doe je mixers als de Pioneer DJM1000, 800, Rane, Ueri e.d wel flink tekort als je het zo stelt.
  ik zei ook maar van wat ik had gehoord en gelezen
jah nu je het zegt ook wel goede dingen gehoord over die rane en urei, maar persoonlijk zijn ze niet echt men ding qua mixers
User edit by gethigh on 01-09-2006 @ 21:21:08 (5%)
Jorrit    posted on 02-09-2006 10:46

ik draai tech-house en progressive en vind dat het gebruiken van efx de liedjes nogal verneukt, je kan er veel mooiere dingen mee creeeren zonder het gebruiken van efx vind ik, mjah ieder zen ding natuurlijk

Er waren meer mensen die dit dachten, er waren ook meer mensen die anders dachten over het gebruik van efx en scratching in een house set na het luisteren van een set van een DJ als Laidback Luke...

soundcollector    posted on 02-09-2006 12:01
het is misschien raar en jullie zullen me toch niet geloven maar ik ben al naar verschillende personen gestapt in de audio wereld, verhuur van licht en geluid en degelijke dj winkels... en overal hebben ze mij afgeraden xone 92 te kopen...
de eerste jaren is de mixer top of the bill net als iedereen zegt, niets kan hem evenaren qua geluidskwaliteit eq etc... maar na ongeveer 2 jaar begint hij verschijningen te krijgen zoals een behringer, hij begint te kraken.... Ik vond dit heel raar om te horen ik had het nooit gedacht maar blijkbaar zijn er verschillende mensen die dit al hebben meegemaakt dus als jij 1500 euro wil uitgeven om over vijf jaar een nieuwe mixer te kopen, doe je maar....

en ik zou persoonlijk voor de nuo 5 gaan ipv de djm 600, de nuo 5 is namelijk gemakkelijker met de dry/wet fader dat heeft de djm 600 niet en de eq is echt goddelijk, net zoals de faders en je hebt er usb aansluiting op, kan ook wel gemakkelijk zijn....

ikzelf ga voor de rodec  gaan omdat hij gewoon uitstekende bouwkwaliteit heeft en ik heb alleen fatsoenlijke eq en faders nodig en hij moet minsten 10 jaar en meer meegaan , als ik effecten wil zal ik me wel een appart effecte boksje kopen

User edit by soundcollector on 02-09-2006 @ 16:04:00 (2%)
gethigh    posted on 02-09-2006 14:44
daar geloof ik idd niks van, die allen & heaths hebben de beste faders op de markt (penny & gilles), zo rap zullen die wel niet stuk gaan denk ik
ze staan ook bekend voor bouwkwaliteit, is namelijk een bedrijf met al vele jaren ervaring op het pa vlak
soundcollector    posted on 02-09-2006 14:52
blijkbaar ligt het helemaal niet aan de faders, ma aan andere redennen want rodec gebruikt ook penny en gilles faders en die mengtafels gaan mis 15 jaar mee en die kan je overgieten met bier en bijna van een gebouw gooien zo stevig zijn ze, dus daar ligt het nie aan...
en ja als mensen die al 15 jaar in die sector werken met zoveel ervaring op dat vlak het zegge kan ik het toch ma beter geloven denk ik....

en als nu een persoon het zei maar verschillende personen hebben het me afgeraden dusja...
kweet het ook niet

ik geloof het eigelijk wel...
MauriceForge    posted on 02-09-2006 15:45
een 92 heeft alleen een penny & gilles crosfader...
en tsja......welke mixer begint geen slijtage te vertonen na 3 a 4 jaar.....
sterker nog : Welk apparaat vertoont geen slijtage na 3 a 4 jaar.
Bij een auto van 100 000 euro moet je ook de banden vervangen binnen een jaar ong. en die heeft ook voor optimale prestaties beurten nodig om slijtage tegen te gaan!
Dure apparaten hebben gewoon goeie servicebeurten nodig af en toe...zo ook mixers, tis aan jou wat je daarmee doet.
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

94 Users online: 7 Guests (87 Unknown)
Pages generated today : 15.988
Most visitors online this month : 247
Lifetime Pageviews since 2003 : 230.166.749