Beste dj's,
Graag wil ik jullie vragen mee te denken over welke monitoren ik zou kunnen aanschaffen.
Budget is rond de 250 euro inc standaards.
Ik heb al redelijk wat zoekwerk achter de kiezen alleen heb ik geen van 3en kunnen vergelijken kwa gehoor. Vandaar dat ik wil vragen wat jullie ervaring is.
Dit zijn de 3 dames waar ik tussen zit te twijfelen:
Fostex PM0.4 MK2
Exclusively designed 4” Woofer and UFLC 0.65” Soft Dome Tweeter High efficient bi-amp drive with 18W each for LF and HF Independent amplifier in both L and R units. Beautiful glossy black front baffle Magnetically shielded for proximate setting to video monitor
95 euro per stuk
---------------------------------------------------
Alesis M1 Active 520
Bi-amplified Design / Tweeter – 25W, woofer – 50W Woofer. 5” lightweight, magnetically-shielded, ultra-stiff polypropylene cone with rubber surround and high power handling voice coil. Tweeter. 3/4” silk dome with magnetic shielding. Frequency Response. 56 Hz – 20 kHz. Crossover Frequency. 2.8 kHz
109 euro per stuk
-----------------------------------------------------
Samson Resolv 65 (set)
De Resolv 65 is een "ported" (bass-reflex) ontwerp uitgerust met een 6.5" polypropyleen butyl surround LF woofer en een 1" ferro fluid cooled titanium HF driver. De Resolv 65 heeft een interne electronische crossover. Continue vermogen 100 Watt. Impedantie 8 Ohm.
239 per paar
--------------------------------------------------
Van Fostex ben ik al zeer goed te spreken, het enigste wat tegen zit op de PM0.4 is de weinige 18 watt. Waarbij ik bang ben dat het een te weinig "laag" zal hebben.
Tussen de Alesis en Samson durf ik niet te kiezen, beide niet gehoord.
Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen, nu weet ik wel dat geluid persoonlijk is, maar toch wil ik graag argumenten/opmerkingen horen.
Bijvoorbaat thnx!