Numark Axis-9 vs. Denon DN-S1000 (2/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Phenix    posted on 23-02-2008 23:38

Hallo allemaal,

Ik ben van plan om binnenkort een table-top cd-speler te gaan kopen.
Alleen nu zit ik met een vraag.

De Numark Axis-9 CR of de Denon DN-S1000?

Plus- en minpunten:

• Numark Axis-9 CR
    • Pluspunten:
      • Effecten
      • Groot formaat
      • 2 hotstarts
    • Minpunten:
      • CD Laadje
      • Geen Mp3
  •  Denon DN-S1000
    • Pluspunten:
      • Mp3
      • Effecten
      • 2 Hotstarts
      • B-Trim
      • Slot-in
    •  Minpunten:
      • Klein formaat

Ik wou graag jullie reactie weten (en als je een aanbeveelt of afkraakt, graag een motivatie :P)

http://www.djmillhouse.nl
User edit by Phenix on 18-03-2008 @ 11:01:02 (55%)

What do you think about Numark Axis-9 vs. Denon DN-S1000 ??

Vote :   

Joeylyn    posted on 29-02-2008 14:51
ganda ng mixer...
Jori    posted on 29-02-2008 14:54
Poster: Joeylyn
ganda ng mixer...

uhm... wtf?

Tja, is een cd laadje nou egt zo'n nadeel? Verder mp3 wel handig ja. Dus eigenlijk grootformaat of geen mp3?
Adrien1989    posted on 29-02-2008 14:55
Poster: loek

Ik ken de Denon wel, maar de Axis 9 niet. maar toch zou ik voor de Axis gaan want die Denon is mij veel te onoverzichtelijk en veel te klein.. Cry ik heb er 1 avond mee gedraait maar ik denk dat de numark beter is!

Ik denk als je die dingen thuis hebt staan dat je de logica achter die indeling wel gaat begrijpen, zo was dat bij mij ook.. toen ik die dingen ging testen zat ik ook ff van ehhhh.... Maarja je bent er zo aan gewend. Dat voormaat is weer ander verhaal, ik vond het eigenlijk wel praktisch dat ze zo klein waren, grotere spelers zijn wel wat handiger, zeker als je grote handen hebt (die ik trouwens niet heb:P)
AnjunaBitch    posted on 29-02-2008 18:40
@ phenix

Ja iedereen gaat voor de pioneer, omdat dit een bekend merk is, en standaard in de clubs.
Ik heb armin ook nog nooit met numark zien draaien. Gewoon omdat pioneer beter is?
Zeg nou zelf, jij rijd toch ook liever in een ferrari, dan in een auto van een onbekend merk? Cry

Ik heb wel een minpunt voor pioneer, en dat is de prijs/functie verhouding.
Naar mijn idee ligt deze bij sommige spelers te hoog, en dan kom je al snel bij een ander merk uit.

Phenix    posted on 29-02-2008 22:12
@ All: Ik zit nu ook een beetje te tobben over de Reloop RMP-2, want ik heb al een reloop mixer (een RMX-40 BPM) en hij is lekker groot, groot jogwheel (pioneer look-a-like), MP3, Sampler, enzo...
Ik vraag me af wat iemand hier voor ervaringen mee heeft. Mss kan hij/zij mij overhalen :D

@ Joelyn: Please comment in English.
We can't understand you
Phenix    posted on 29-02-2008 22:17
@ All: Ik heb mijn openingspost ff aangepast
Berbo    posted on 29-02-2008 22:23
Poster: Phenix
  •  Denon DN-S1000
    •  Minpunten:
      • Klein formaat

daar heb ik geen problemen mee hoor
MoXeGy    posted on 29-02-2008 22:24
1 heel groot verschil met tussen de cd spelers is dat je bij de axis je snelheid jogt(hoe sneller je draait hoe sneller/langzaner de pitch gaat en je kan oneindig draaien
Bij de rmp gaat hij alsmaar langzamer. hoe langzaam je ook draait, op een moment staat je nummer stil. je kan dus niet oneindig draaien of je moet het als expres willen)

Beetje vaage uitleg maar ik hoop dat je het snapt Winking my eye
skyline643    posted on 29-02-2008 23:55
De RMP-2. Waarom? Wel: je zegt zelf dat die geen minpunten heeft voor jou. Hij is lekker ruim. Kan zeer veel, goeie jog, ... Dan hoef je toch gewoon niet meer te twijfelen? :P

Ik ben zelf ook aan het twijfelen, maar in mijn geval tussen de CDJ-800mkII, CDJ-400, DN-S1200 en RMP-2 en ik overweeg ook de RMP-2 omdat hij voor het geld verdomd veel kan, hij lekker ruim is, enz... En als derde cd-speler voor gewoon op een kamer denk ik dat dat meer dan goed genoeg is. Pioneer is degelijk, maar wel basic en kost ook een stuk meer... Ik moet de RMP-2 enkel nog eens testen Happy, laughing
User edit by skyline643 on 29-02-2008 @ 23:58:44 (100%)
Max-E    posted on 01-03-2008 10:20
Reloop RMP-2, waarom? groot formaat, dat werkt veel overzichtelijker, de cd sleuf, alle functies, je hebt al n reloop mixerWinking my eye en ook n groot pluspunt is n samplerWinking my eye

en ikzelf vind persoonlijk dat de Reloop RMP-2 10x zo mooi uitziet als n axis(heb altijd t gevoel als ik ze zie, dat ik ze zo tussen de speelgoedcollectie kan vinden van een kleuter) en de Denon is erg klein, beetje onoverzichtelijkWinking my eye
JollyJunkie    posted on 01-03-2008 11:26
De DN-S1000, Waarom; omdat ik eerst ook met hetzelfde probleem zat en de Axis9 viel meteen af want het is slechtere kwaliteit dan de DN-S1000 geen MP3 geen Slot-in en niet erg veel gebruiksgemak.. De Axis 9 mist ook wat basic functies en de DN-S1000 is dus veel degelijker. De RMP2 is ten eerste 10 euro duurder vrij lomp, maar 1 loop, de loops zijn niet aan te passen (bij de Axis9 alleen handmatig met de OUT knop en bij de DN-S1000 met de B knop en ook met B-Trim en dat vind ik persoonlijk heel handig) De RMP2 heeft dan wel net zo'n grote jog als de CDJ1000 MK3 maar bij CDJ1000 zit er een lager in en bij de RMP2 niet dus de jog voelt heel zwaar en onhandig aan, verder heeft de DN-S1000 van alle ook ruim het beste beeldscherm...
AnjunaBitch    posted on 01-03-2008 12:36
Misschien kan je ook eens kijken naar de nieuwe Stanton C.324
Deze is niet duur, en je hebt de functies van een 1000MK3.
Phenix    posted on 01-03-2008 15:44

Bedant voor de reacties allemaal.

Ik vindt vindt bij de reloop de sampler erg handig en je hebt wat effecten, enzo..

En dan heb ik meteen een heel Reloop setje :D
@ Jasper777: Wat is er dan anders aan het loopen op de Axis 9, op de reloop kan je 4 loops/ samples opslaan en op de Axis 9 2 Loops :P?

User edit by Phenix on 01-03-2008 @ 15:44:58 (18%)
kippebotje    posted on 01-03-2008 16:28
de RMP 2 spelertjes zijn heerlijke Spelertje (alleen begint bij 1 speler van mij me cue knop een beetje gaar te worden na 3 maanden)

+ Voor de rest de effecten zijn erg leuk om mee te knoejen.
+ De jog vind ik helemaal niet zwaar gaan je voelt ook geen tikjes(wat je wel hebt bij poineer)
- Ik vind alleen jammer dat je met de sampler maar 5 seconde kan recorden(vind ik zelf veel te kort 10 was beter geweest)
+/- De scratch vind ik soms een beetje vaag klinken wat wel jammer is maar voor backspin is hij goedgenoeg
+ Mp3 laad hij best wel redelijk snel vind ik(als je er iets van 100 op 1 cd hebt staan ofzo)
+/- De slot in trekt soms de cd weer terug als je net eject hebt gedrukt(komt niet vaak voor heb het nu mebie 10 gehad sinds k ze heb gekocht in eind oktober)
+ Er zit een heerlijk display op je kan alles goed zien van uit elke hoek
+ 4 cue points per cd is wel genoeg vind ik heb ze nog nooit allemaal gebruikt.
CDJ-850 < RMX40 USB > CDJ-850 / HDJ 2000 Black Edition
JollyJunkie    posted on 01-03-2008 17:51

Bedant voor de reacties allemaal.

Ik vindt vindt bij de reloop de sampler erg handig en je hebt wat effecten, enzo..

En dan heb ik meteen een heel Reloop setje :D
@ Jasper777: Wat is er dan anders aan het loopen op de Axis 9, op de reloop kan je 4 loops/ samples opslaan en op de Axis 9 2 Loops :P?

Je kan ze bij de RMP2 idd op de samples opslaan maar je kan bijvoorbeeld niet in een loop nog een loopje maken...
loek    posted on 01-03-2008 18:31
Ik zou geen rmp 2 pakken zijn namelijk veel problemen mee, ik heb ze 3 maanden gehad en in die 3 maanden is 2x het slot-in systeem kapot gegaan.. heb geld terug gekregen want was een heel veel voorkomend probleem! ook de cue en play knoppe blijke niet al te best te zijn! gast die ik ken heeft 2x (elke speler 1x) cue knop defect gehad ook in paar maandjes tijd dat was wel de rmp 1 Cry
bartjeu    posted on 01-03-2008 18:44
ben zelf ook aan het twijfelen; maar ga denkik voor de denon gaan. maar nog een vraagje; heeft de denon dn-s1000 ook een key lock? zodat je geen smurfenstemmetjes krijgt. en nog iets, kan je ook de remaining time van het liedje op het scherm van de denon bekijken?
User edit by bartjeu on 01-03-2008 @ 18:48:01 (55%)
JollyJunkie    posted on 01-03-2008 18:47
Poster: bartjeu
ben zelf ook aan het twijfelen; maar ga denkik voor de denon gaan. maar nog een vraagje; heeft de denon dn-s1000 ook een key lock? zodat je geen smurfenstemmetjes krijgt.

Ja ik hem hem namelijk zelf ook :D gaat gewoon met hetzelfde knopje waarmee je de pitch aan en uit zet.
Phenix    posted on 01-03-2008 23:51
@ Loek: Waarom zie je de reloop dan best wel vaak hier bij de dj-booth's.
En iemand van een winkel hier in de buurt zei dat hij veel verkocht had en er weinig terug kreeg ?
Phenix    posted on 02-03-2008 11:48
@ All: Ik had nog een vraag over de Reloop RMP-2; op internet zie je staan dat hij faderstart en relay heeft, maar op foto's van de speler zie alleen relay staan en ik zie nergens een faderstart aansluiting. Hoe kan dit?
DannyV    posted on 02-03-2008 19:34

Bedankt voor de reacties allemaal

@ anjunabitch: dat is wel weer zo, maar waarom koopt iedereen dan een dure Pioneer als je ook een numark ofzo kan kopen, je kan op beide spelers cue'en en er zit een play knop op

De kwaliteit van Pioneer is dan mss wel beter, maar Numark heeft toch ook kwaliteit

(Correct me if I'm wrong...)

Ja klopt , maar je hebt een grotere kans op (technische) problemen met spelers van dat niveau dan met een dure pioneer zoals jij ze omschrijft...
DannyV    posted on 02-03-2008 19:39
je faderstart kabeltje gaat in je relay
Phenix    posted on 18-03-2008 20:55
heeft iemand trouwens nog ervaringen met de denon/ numark, want ik kom er nog niet helemaal uit.
Mijn gevoel gaat uit naar de Denon, maar ik weet het nog niet zeker :D
JollyJunkie    posted on 18-03-2008 21:35
Ik heb de Denon ik ik vind hem zalig :D
Enigste minpunt is het jogwheel,
alles werkt zoals het moet werken en ik heb ze allebei getest (want ik zat met hetzelfde probleem als ij Winking my eye) en ik vond de Denon veruit de beste,
Ze zijden bij die winkel ook dat ze de Axis 9 al een half jaar niet meer verkocht hadden omdat iedereen voor de DN-S1000 ging :P
Phenix    posted on 18-03-2008 21:59

@ Jasper777: oke bedankt voor je reactie, ik dacht ook aan denon.
Alleen had ik een vraagje over de denon, in welke percentages kan je de pitch instellen. (bijv. 6%, 16%, 24%, 100%)

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

72 Users online: 4 Guests (68 Unknown)
Pages generated today : 7.196
Most visitors online this month : 245
Lifetime Pageviews since 2003 : 229.967.426