Hallo mensen, ik ben zelf een keuze aan het maken tussen verschillende draaitafels, ik heb het hierbij over een stanton 120.c of een tweedehands Technics sl 1210(MK2/3)..(ik weet zelf eigenlijk niet het verschil tussen 2 en 3, nog niet kunnen ontdekken..)
Mijn reden voor een nieuw topic is om duidelijk de verschillen ertussen te zien(vorige topics die ik bij search vond, die hadden een poll, dus daar kreeg je de bekende: TECHNICS FTW!! antwoorden, die verwacht ik hier niet.. dus aub posten met een duidelijke mening)
Ik zie zelf dat er wat verschillen zijn, zoals de 120.c die (stukje sneller) rumble heeft, maar ook n technics die aanzienlijk wat lager torque heeft..(op de technics site stond dat deze een torque van 1.5 heeft, en bij de stanton 4.5..)
ik zal mijn redenen geven waarom ik ze wil vergelijken:
120.c: Sterke kracht, mooi design(klopt bijna hetzelfde met mijn t.60), de 78 toeren functie, reverse, LED-verlichting(kheb gehoord dat t redelijk prijzig moet zijn als je de technics open moet laten halen, voor vervanging strobe..), het grote pitchbereik..`
Technics sl 1210 (Mk2/M3D): Minder snel Rumble, prijs(nieuwe 120.c kost me 400 euro, daarintegen kost een technics, tweedehands 300 euro maximaal..) Design vind ik zelf classic(wat wel bevalt, maar ik aan de kleur waarschijnlijk wat ga doen(spuiten..) en misschien ook wel n beetje dat TECHNICS FTW! idee, stiekem:P
ikzelf zie duidelijk dat de Stanton 120.c veel meer extra dingen heeft dan de technics, maar zijn deze punten wel ECHT te gebruiken? zoals draaien zonder strobe, ga je daar aan dood? is minder rumble alleen al beter dan al deze functies bij elkaar? bijvoorbeeld de 8% pitch van technics, is dat al genoeg, terwijl we wat meer % bij de stanton zien..
Ikzelf heb al gezegd dat ik een stanton T.60 heb staan(met een torque van 1.5, wat n beetje slappehap voor mijn gevoel is..)Ook gaat het hierbij niet erom dat ik persee n draaitafel moet die veel op de T.60 lijkt, ik ben namelijk van plan om over een tijd deze weg te gaan doen voor dus n 2de SL 1210/stanton 120.c
dus mensen, help mij aub!
Iedergeval bedankt voor t lezen van de lappen tekst en al helemaal bedankt ook voor het antwoorden
Greetings,
Max
Link's van apperaten(die jammergeneog van Webshops zijn..)
Technics SL 1210 MK2
Stanton T.120 c
ja tairip, dat weet ik zelf ook.. maar t is ff om n handige NL site te gebruiken..(ik wil gee reclame maken ofso voor die webshop, maar dit is zoiets de enige die bijde producten verkoopt in nederland, en de site ook in het nl's heeft..) EDIT: ik haal m zoiezo uit de hidden message, dat is n foutje.. de mod's kijken maar of ze de links laten staan, ik zou t redelijk fijn vinden
maar dan eigenlijk denk ik het belangrijkste gedeelte voor mij, zoals ik al zei heb ik n stanton T.60, deze heeft een kracht van 1.5 torque.. Op de (panasonic/technics) site las ik dat de technics dit ook had, maar ik kan me niet voorstellen dat zoveel mensen het fijn vinden om zoweinig torque te gebruiken?
is dit een fout ofso?
Poster: Ziax
Op mijn laatste feestje dat we gegeven hebben hadden we zowel technics als stanton staan (wel de T150)
De technics heb ik naar de room gebracht waar ik niet moest draaien want de rumble was ongeloofelijk.
Ik ben absoluut pro stanton/synq/american audio (zijn allemaal de zelfde motors).
Ik vind de feeling van een stanton ook vele malen leuker dan een technics maar dat is dan weer persoonlijk
idd twello, een SL kost me minder en als ik zie, wat ik anders niet heb(dingen zoals reverse, 78 toeren) dan heb ik zoon gevoel dat ik n SL 1210 ga nemen..(het spuiten hoeft niet zozeer, zolang hij zwart is en niet zilver is het goed) maar mijn zorgen zijn de targetlight en strobe E.D waar ik LED's in laat zetten en wat ik ook zal gaan missen zal de 12% pitch die ik heb, terug moeten gaan naar 8% pitch..
Voor mij is dit ook nog eens goedkoper, waar ikzelf altijd n stukje blijer mee ben he en als ik dan iets anders wil, dan laat ik ze spuiten(of ik moet wel op CD willen overstappen, waarschijnlijk zal ik vroeg of laat eraan moeten geloven platenmaatschappijen zullen dr toch ooit mee stoppen he..)
Mijn keuze staat bijna (blok)vast..
als men nog iets weet over die pitch, dus n MOD ermee, waardoor je dus geen bereik verliest(dus geen -2 % pitch en + 16 % pitch) wil ik t graag weten OF als er Hele goeie redenen zijn wrm ik n OEM zou nemen:D