Keuze tussen draaitafels..
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Max-E    posted on 22-02-2008 23:23

Hallo mensen, ik ben zelf een keuze aan het maken tussen verschillende draaitafels, ik heb het hierbij over een stanton 120.c of een tweedehands Technics sl 1210(MK2/3)..(ik weet zelf eigenlijk niet het verschil tussen 2 en 3, nog niet kunnen ontdekken..)

Mijn reden voor een nieuw topic is om duidelijk de verschillen ertussen te zien(vorige topics die ik bij search vond, die hadden een poll, dus daar kreeg je de bekende: TECHNICS FTW!! antwoorden, die verwacht ik hier niet.. dus aub posten met een duidelijke mening)

Ik zie zelf dat er wat verschillen zijn, zoals de 120.c die (stukje sneller) rumble heeft, maar ook n technics die aanzienlijk wat lager torque heeft..(op de technics site stond dat deze een torque van 1.5 heeft, en bij de stanton 4.5..)

ik zal mijn redenen geven waarom ik ze wil vergelijken:

120.c: Sterke kracht, mooi design(klopt bijna hetzelfde met mijn t.60), de 78 toeren functie, reverse, LED-verlichting(kheb gehoord dat t redelijk prijzig moet zijn als je de technics open moet laten halen, voor vervanging strobe..), het grote pitchbereik..`

Technics sl 1210 (Mk2/M3D): Minder snel Rumble, prijs(nieuwe 120.c kost me 400 euro, daarintegen kost een technics, tweedehands 300 euro maximaal..) Design vind ik zelf classic(wat wel bevalt, maar ik aan de kleur waarschijnlijk wat ga doen(spuiten..) en misschien ook wel n beetje dat TECHNICS FTW! idee, stiekem:P

ikzelf zie duidelijk dat de Stanton 120.c veel meer extra dingen heeft dan de technics, maar zijn deze punten wel ECHT te gebruiken? zoals draaien zonder strobe, ga je daar aan dood? is minder rumble alleen al beter dan al deze functies bij elkaar? bijvoorbeeld de 8% pitch van technics, is dat al genoeg, terwijl we wat meer % bij de stanton zien..

Ikzelf heb al gezegd dat ik een stanton T.60 heb staan(met een torque van 1.5, wat n beetje slappehap voor mijn gevoel is..)Ook gaat het hierbij niet erom dat ik persee n draaitafel moet die veel op de T.60 lijkt, ik ben namelijk van plan om over een tijd deze weg te gaan doen voor dus n 2de SL 1210/stanton 120.c

dus mensen, help mij aub!

Iedergeval bedankt voor t lezen van de lappen tekst en al helemaal bedankt ook voor het antwoordenHappy, laughing
Greetings,
Max

Link's van apperaten(die jammergeneog van Webshops zijn..)
Technics SL 1210 MK2
 Stanton T.120 c

User edit by Max-E on 23-02-2008 @ 07:56:49 (5%)

What do you think about Keuze tussen draaitafels.. ??

Vote :   

tairip    posted on 22-02-2008 23:53
2e hands SL

reden:
Goede tafel
Staat overal
Over 10 jaar nog onderdelen
Restwaarde

Hier is de hidden message niet voor en tevens worden links naar webshops niet toegestaan! Maar goed dat ik geen moderator meer ben! Winking my eye
User edit by tairip on 22-02-2008 @ 23:54:03 (100%)
Max-E    posted on 23-02-2008 07:51

ja tairip, dat weet ik zelf ook.. maar t is ff om n handige NL site te gebruiken..(ik wil gee reclame maken ofso voor die webshop, maar dit is zoiets de enige die bijde producten verkoopt in nederland, en de site ook in het nl's heeft..) EDIT: ik haal m zoiezo uit de hidden message, dat is n foutje.. de mod's kijken maar of ze de links laten staan, ik zou t redelijk fijn vindenWinking my eye

maar dan eigenlijk denk ik het belangrijkste gedeelte voor mij, zoals ik al zei heb ik n stanton T.60, deze heeft een kracht van 1.5 torque.. Op de (panasonic/technics) site las ik dat de technics dit ook had, maar ik kan me niet voorstellen dat zoveel mensen het fijn vinden om zoweinig torque te gebruiken?
is dit een fout ofso?

User edit by Max-E on 23-02-2008 @ 07:57:55 (26%)
tairip    posted on 23-02-2008 08:31
Die torque heb je helemaal niet nodig. Men draait al jaren en jaren op SL's en dat gaat altijd goed. Veel torqua kan juist ook vervelend zijn bij corrigeren, je moet de platter namelijk vrij hard aandrukken om enige correctie aan te brengen. Dat kan bij een sL subtiel met een tikje.

Al met al blijft het een kwestie van gewenning maar in de regel, een SL heeft zich al bewezen en blijft geld waard!
bambamstudio    posted on 23-02-2008 09:08
als je veel in clubs en of op feesten ( wilt ) ( gaan )) gaat draaien is technics wel handig voor de 'feel'omdat die daar ook staan.
Voor huiskamer dj's is stanton een goede keuze.
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
Max-E    posted on 23-02-2008 09:51
nouja kijk, ik heb gehoord, dat n Technics vele malen fijner moet zijn door de lage rumble, nog niet zozeer thuis, maar meer op feesten, al heb ik zelf al last van (een klein beetje) rumble thuis..

ik wil later graag buitenshuis gaan draaien, dan gaat t me niet zozeer drom dat ze ergens anders ook staan(ik ken bijvoorbeeld n club, daar staan ook synq's en ken dr ook eentje met Numark's..) maar omdat ik deze zelf wil meenemen (naar feestjes e.d.) en (t liefst) zo min mogelijk freefloat's wil gebruiken..

Ikzelf ben nu steeds meer aan technics aan het denken door deze reden, ook door de redens die tairip noemde en DE goeie toonarm, waar een minimum van speling in zou zitten(al kan ik die ook laten verwijderen..)

maar mijn grootste tegenhangende reden is toch wel de pitch(die ik dan met hulp ga modden..) en de "Lage torque" maar volgens mij heb je er niks aan, want ik zet mijn draaitafel toch nooit op de rem als ik ergens mee sta te draaien, dit is gewoon nutteloos, dus op opstart snelheid of brake ligt het probleem niet, ik scratch ook niet, dus dat is t niet.. maar ik vind het n beetje n jammer gevoel, dat ik tzelfde aantal kracht als nu blijf houden..
Ziax    posted on 23-02-2008 10:24
Op mijn laatste feestje dat we gegeven hebben hadden we zowel technics als stanton staan (wel de T150)

De technics heb ik naar de room gebracht waar ik niet moest draaien want de rumble was ongeloofelijk.

Ik ben absoluut pro stanton/synq/american audio (zijn allemaal de zelfde motors).
Ik vind de feeling van een stanton ook vele malen leuker dan een technics maar dat is dan weer persoonlijk Happy, laughing
JollyJunkie    posted on 23-02-2008 12:28
Ik zou voor de Technics gaan, Cry
Die staan namelijk ook overal in clubs (als er een TT staat)
Als je dan in een club komt weet je in ieder geval hoe je er mee om moet gaan,
Dan hoef je niet helemaal te wennen aan de TT omat je zelf thuis een Stanton hebt staan die een andere feeling heeft
Max-E    posted on 23-02-2008 19:06
Poster: Ziax
Op mijn laatste feestje dat we gegeven hebben hadden we zowel technics als stanton staan (wel de T150)

De technics heb ik naar de room gebracht waar ik niet moest draaien want de rumble was ongeloofelijk.

Ik ben absoluut pro stanton/synq/american audio (zijn allemaal de zelfde motors).
Ik vind de feeling van een stanton ook vele malen leuker dan een technics maar dat is dan weer persoonlijk Happy, laughing

Euhm, waar slaat deze post op? Technics SL serie, is zoiets de best gedempte draaitafel ter wereld?
ik denk persoonlijk dat je m ergens voor n monitor of op n verkeerde plaats hebt gezet(ook nog mogelijk is dat je gewoon T*KKE element erop had..)

ik weet zelf ook dat de Super OEM BAK(die met 4.5 kgf/cm koppel) dat die dezelfde motor hebben, dus daar wil ik ook geen dingen over horen(ik val je niet aan, maar ik vind je post zoiezo n beetje raar:S)

Ikzelf heb al met een technics sl 1200 mogen draaien(waar ik t gevoel had dat hij vele malen robuster en sterker was, dan n plastic Super Oem bakje:P, ook al had ik t idee dat hij sneller opstarte en sterker was dan mijn T.60, die volgens de handleidingen evenveel kracht zou hebben..)

Mijn keuze gaat nu heel erg naar een 2dehands technics uit, vooral naar de SL 1210 MK2(nog liever
M3D, maar die vind je niet zo snel..) Waarvan ik waarschijnlijk de verlichting erin laat vernieuwen, dat kost me 80 euro extra..  (dan heb ik n "Ultra bright" LEDje asl target light, en de rest van de lampjes laat ik dan vervangen door blauwe led's denk ik)

Met die 80 euro extra, zit ik nog steeds op een bedrag van 250+80 (330 euro dus..) en dan zit ik nogsteeds 60 euro onder n super OEM.
Twello    posted on 23-02-2008 19:11
Ik zou een SL nemen, alleen om de restwaarde. Misschien wil je wel een keer wat anders? Je Oems zijn dan opeens 50% minder waard, maar je SL kun je nog voor dezelfde prijs verkopenCry

Bovendien kun je hem laten spuiten, dan is die ook nog eens 10x mooier dan een super OEM
Max-E    posted on 23-02-2008 19:41

idd twello, een SL kost me minder en als ik zie, wat ik anders niet heb(dingen zoals reverse, 78 toeren) dan heb ik zoon gevoel dat ik n SL 1210 ga nemen..(het spuiten hoeft niet zozeer, zolang hij zwart is en niet zilver is het goed) maar mijn zorgen zijn de targetlight en strobe E.D waar ik LED's in laat zetten en wat ik ook zal gaan missen zal de 12% pitch die ik heb, terug moeten gaan naar 8% pitch..

Voor mij is dit ook nog eens goedkoper, waar ikzelf altijd n stukje blijer mee ben heHappy, laughing en als ik dan iets anders wil, dan laat ik ze spuiten(of ik moet wel op CD willen overstappen, waarschijnlijk zal ik vroeg of laat eraan moeten gelovenUnhappy platenmaatschappijen zullen dr toch ooit mee stoppen he..)

Mijn keuze staat bijna (blok)vast..

als men nog iets weet over die pitch, dus n MOD ermee, waardoor je dus geen bereik verliest(dus geen -2 % pitch en + 16 % pitch) wil ik t graag wetenHappy, laughing OF als er Hele goeie redenen zijn wrm ik n OEM zou nemen:D

Twello    posted on 23-02-2008 20:52
Wat is er mis met 8%, met 2 SL's heb je dus in totaal 16%, bovendien heb ik nooit meer nodig dan 5% pitch.
Nandi    posted on 24-02-2008 12:06
TECHNICS !! gaat eeuwig mee
Max-E    posted on 24-02-2008 13:54
huh, volgens mij snap ik niet wat pitch is ofso:S als je bijvoorbeeld 8% pitch hebt he, dan kun je n plaat toch 8% van 33 1/3 toeren meer laten draaien?:S(dus dan heb je 1,08x 33 1/3 en wat daar uitkomt weet ik niet, zullen wel iets van 35 toeren zijn ofso)
JayTaph    posted on 24-02-2008 14:00
Plus een stukje aanpassing van de pitch is vrij simpel. Ik zit nu op ongeveer +12 max, maar als je je pitchknop te ver naar boven of beneden aan het trekken bent, dan moet je zowiezo gaan afvragen wat je aan het doen bent :p

SL's zijn prima.. Simpel, robuust ontwerp waarvan door heel veel mensen heel veel jaren geleden is gezegd: niets meer aan doen..   en zo hoort het Happy, laughing
Max-E    posted on 24-02-2008 14:14
nee, maar als je dus die pitch aanpast(en dan heb ik t niet over de potmeter van de pitch aan draaien alleen, want hierdoor creeer je 2 nulpunten, of je moet al de klik eruit gaan halen, + de kabel desolderen..)

maar ik wil graag weten, of er dus ook een mogelijkheid is, om de +12% te maken(of meer) met dan ook een tegenliggende -12%(of -16%, jullie snappen wel wat ik bedoel..) dan word het pas aantrekkelijk om het te doenHappy, laughing

Ik ben wel van plan om er LED's in te gaan zettenWinking my eye kheb gehoord dat t gloeilampje namelijk na 10 x aan te zetten(target light) al naar de Kut moet zijn..

Nouja, om even mee te delen, mijn keuze is duidelijk nu voor mij... ik ga deze zoiezo kopen met mijn verjaardag(pas in juli..) de reden van dit vroege besluit is, ik ga de draaitafel (die ik dan gedeeltelijk voorgeschoten krijg van mijn ouders) natuurlijk eerder kopen, zodat ik n kado heb ok mijn verjaardagHappy, laughing
en ik moet natuurlijk net iemand hebben die zn technics te koop heeft staan..
Twello    posted on 24-02-2008 14:23
Als je bijvoorbeeld een plaat van 140 BPM hebt, en je pitcht hem met 8% heb je 140 x 1,08 = 151,2

Dat moet makkenlijk genoeg zijn als je bijvoorbeeld Trance, House of Hardstyle draait..
Max-E    posted on 24-02-2008 14:31
ja oke, maar de toeren worden eigenlijk met 8 % vermenigdvuldigd, waardoor n plaat 8% sneller draait en dus 8% meer beats per minuut heeft, maar jij had het met 2 draaitafels over 16% maar dat slaat nergens op, omdat er nog n technics naast staat, krijgtie niet meer power ofso?..

En als ik eerlijk moet zijn, die 8% pitch is Net niet genoeg voor me, ik draai namelijk hardcore en aan 12%(die ik nu heb) heb ik wel genoeg..
Twello    posted on 24-02-2008 19:39
Ik bedoel als je 2 draaitafels hebt, kan je de ene op -8% zetten en de ander op +8%, dus samen 16%. Wat je ook kan doen is gewoon een m5g kopen, die heeft ook een 16% range.
Max-E    posted on 25-02-2008 17:44
sorry hoor, volgens mij ben je ff niet echt bezig met dit topic, ik ben van plan niet meer aan de draaitafel(dus dan bedoel ik GEEN element) uit te gaan geven als 300 euro, of het moet al een stanton 120.c zijn..

maar mijn keuze nu is dus een Technics SL 1210 MK2(als ik een M3D vind zou dat nog mooier zijnHappy, laughing)
waar waarschijnlijk ik de lampjes van ga vervangen door Ledjes.. netzoals LEAD dat gedaan heeftWinking my eye
denk dat ik dan blauw overal ga nemen(wegens mijn Concorde DJ) en dan n wit target lampje:D

This is an old Topic

No new postings for 6.075 days.
 Post CommentThat would be 202.5 months
or a whopping 16.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

78 Users online: 10 Guests (68 Unknown)
Pages generated today : 30.415
Most visitors online this month : 245
Lifetime Pageviews since 2003 : 230.045.470