DJ Meubel Kopen (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Ferrox    posted on 20-02-2008 19:03
Dag Heren van DJR!

Ik heb weer eens een vraagstuk. Wie weet waar je mooie meubels voor op je kamer kunt kopen? Ik weet dat sefour een heel mooi meubel heeft (mischien dat het deze wel word) maar ik wil ook graag andere meubels zien met hetzelfde idee.

dus met de volgende eisen:
- opslag ruimtes voor vinyl
- blad maat: 140 cm X 55 (liefst 60)

Een gewoon bureau is ook een optie, als die maar hoog genoeg kan. Je hebt verstelbare bureau's maar dan heb je geen opberg kastjes meer voor vinyl (zover ik ze kon vinden). En dat maakt het meubel zo lekker handig.

De meubels van glorious vind ik er iets te goedkoop uit zien. Maar ik wil voordat ik echt een keuze maak, weten wat er zich zoal op de markt bevind. Ik ga morgen (of overmorgen) ook langs de Ikea om wat bureau's te bekijken die hier mogelijk wel voor kunnen dienen.

Of is zelf laten maken bij een bedrijf ook een optie? zo ja, waar kan dat?

Ben benieuwd hoe jullie hier over denken.
Oja, het is voor thuis. Dus niet on the road. En de apparatuur komt er zonder cases op.
User edit by Ferrox on 20-02-2008 @ 19:04:42 (9%)

What do you think about DJ Meubel Kopen ??

Vote :   

MissSalem    posted on 21-02-2008 18:10
Het zelf maken, klinkt echt leuk, maar je moet er al de kunde voor hebben en de gereedschappen. Als je in die branche zit, zeker doen, maar als je erbuiten valt, vraag ik me af of het niet beter is om wat meer te leggen voor iets dat je in de winkel vind. Een afgewerkt product.

Eigenlijk gewoon om geen nare dingen tegen te komen. Als je niet weet waar je op moet letten qua veiligheid, of als er eens iets totaal verkeerd uitloopt... Ik zou me zoveel geruster voelen met iets uit de winkel. Maar ja, ik ben dan ook geen vakmens. Happy, laughing
Armiworm    posted on 21-02-2008 20:15
Ik ga binnenkort zelf mijn meubel maken, ben zelf nogal handig dus moet da geen probleem zijn.
voor de mensen die niet zo handig zijn, maak er een gedetailleerde tekening van en ga eens bij een schrijnwerker ofzo. Ook handig is als je mensen kent die studeren voor houtbewerking, die zullen je wel willen helpen. Ook kan je als je het uittekend, gewoon de grootte van elke plank berekenen, en dan in bv de gamma laten snijden.

Je hebt dus keuze genoeg om, zelf een meubel te ontwerpen.
trouwens, een paar gewone platen hout kosten de wereld toch niet. Cry
Ambu-Lans    posted on 21-02-2008 20:28
Poster: Armiworm
Ik ga binnenkort zelf mijn meubel maken, ben zelf nogal handig dus moet da geen probleem zijn.
voor de mensen die niet zo handig zijn, maak er een gedetailleerde tekening van en ga eens bij een schrijnwerker ofzo. Ook handig is als je mensen kent die studeren voor houtbewerking, die zullen je wel willen helpen. Ook kan je als je het uittekend, gewoon de grootte van elke plank berekenen, en dan in bv de gamma laten snijden.

Je hebt dus keuze genoeg om, zelf een meubel te ontwerpen.
trouwens, een paar gewone platen hout kosten de wereld toch niet. Cry

Ik wist niet dat ze ook hout "sneden" bij de Gamma Cry
Pioneer 400-400-400
Ferrox    posted on 21-02-2008 21:37
Ja maar dan, schuren lakken in elkaar schroeven.. Ik zie het liefste ook ngo dat da ding uit elkaar kan (2 draai trappen op is ook geen succes met zo'n lomp ding.

Stevigheid? etc...
Ambu-Lans    posted on 21-02-2008 22:14
Mijn zelfgemaakt booth kan om dezelfde reden uit elkaar (boven- en onderdeelCry) ...zie mijn gallery voor de pics (die had je geloof ik al gezien).

Ambu-Lans
Pioneer 400-400-400
Sammow    posted on 22-02-2008 13:49
Ik kan de mijne ook uit elkaar halen Winking my eye Je moet eerst een gat boren in de plank waar je een andere plank tegen wil, en de plank waar de kop van je vijs (wat is het correcte woord daar eigenlijk voor? :p) komt een iets breder gat, zo trekt je vijs de 2 planken tegen elkaar. Je kan dus alles in elkaar zetten om te zien of het goed is, vervolgens alles uit elkaar halen, schilderen, alles apart naar boven dragen en dan je meubel weer in elkaar zetten, zo verlies je geen stevigheid Happy, laughing

Edit: plant = plank :p
User edit by Sammow on 22-02-2008 @ 13:50:22 (5%)
Ferrox    posted on 22-02-2008 17:10
Ik heb vandaag even door de ikea gewandeld, en die tafel is opzich wel een optie. Nu nog iets mooi's eronder voor platen. En ik heb daar ook al een idee'tje over.

Ik moet alleen nog even iets verzinnen dat ik het hier kwijt kan.

Edit: dit systeem dus

Edit 2: ik ga voor dit systeem. Ga het volgende week halen. Er moet wel een stopcontact + schakelaar verplaatst worden.. anders zit die achter mijn kleren kast haha.. Geen licht meer op de kamer dan :P
User edit by Ferrox on 22-02-2008 @ 18:22:52 (93%)
skyline643    posted on 22-02-2008 21:26
Zo een tafel had ik vroeger ook (qua afmetingen). Nadeel is dat ik geen banken had eronder en dat hij heel diep was (80cm), te diep voor mij, aangezien een platenspeler een 35cm diep is, en een mixer ook eigenlijk. Ik ben dan maar voor een rek/werkbank uit de gamma gegaan. Zeer stevig, wel banken, juist diep genoeg en mits wat aanpassingen is die heel mooi af te werken (verven enzo, planken en kabelgoten hangen ter wegwerking van kabels). Het kan goed zijn dat die voor jouw toepassingen wel geschikt is natuurlijk, maar ik had in de diepte 'verloren ruimte' als je begrijpt wat ik bedoel Winking my eye
Ferrox    posted on 23-02-2008 17:33
Hier zit een mooie kabelgootsysteem bij, dus dat komt mooi uit.

De diepte heb ik nodig voor iets anders :P En dat is nog een beetje geheim, maar als je goed zoekt is wel te vinden wat de bedoeling word.

Mischien dat dit wel te diep is, maar ik stel alles graag ruim op deze keer. Want er komt me toch een booth haha :D

Zo'n gammarek is idd diep genoeg voor alleen tt's enzo, maar ik heb (veel) meer diepte nodig.
Phenix    posted on 24-02-2008 12:37
Ik ben benieuwd hoe het er uiteindelijk uit komt te zien, vooral het grote geheim :D
http://www.djmillhouse.nl
Djaspow    posted on 24-02-2008 12:47
als je regelmatig gaat draaien ergens waarbij je je set meeneemt zou ik toch kijken naar een soort flightcase meubel
deze cases kun je altijd bij kopen en dus je vinyl ruimte vergroten.
maar let op
flightcases zijn niet echt goedkoop.

Djaspow
Ferrox    posted on 24-02-2008 20:07
Poster: Djaspow
als je regelmatig gaat draaien ergens waarbij je je set meeneemt zou ik toch kijken naar een soort flightcase meubel
deze cases kun je altijd bij kopen en dus je vinyl ruimte vergroten.
maar let op
flightcases zijn niet echt goedkoop.

Djaspow

ook daar is een oplossing voor bedacht.
Berbo    posted on 24-02-2008 20:53
en dat is...
Ferrox    posted on 24-02-2008 21:41
Poster: beerbo
en dat is...

Ik heb al een meubel, maar deze tafel gaat niet mee. Het word een sjieke opstelling voor thuis. niet voor on the road. Wel gaat er iets anders veranderen op het meubel. Dat zal ik wel vertellen als het thuis-meubel geinstalleerd is. Het zal waarschijnlijk rond half maart zijn dat het hier (bijna) helemaal compleet is.

This is an old Topic

No new postings for 6.046 days.
 Post CommentThat would be 201.5 months
or a whopping 16.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

79 Users online: 7 Guests (72 Unknown)
Pages generated today : 9.258
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 228.796.004