Slechte kwaliteit EQ knoppen djm-800
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Mforge    posted on 18-02-2008 18:25
Wie heeft hier nog meer last van?

ik was net aan het draaien en tot mijn verbazing zag en ik merkte ik dat een paar eq knoppen afgesleten zijn, de low knop van channel 2 is zelfs zover afgesleten dat hij aan de bovenkant helemaal schuin afgesleten is en er een hele platte kant aan zit. (de ribbels zijn helemaal weg)
dit is erg vervelend met beetpakken van de knop.
De mixer is net een kleine 8 maanden oud.
ik heb al geprobeerd om de knop te vervangen met eentje van een kanaal die ik niet gebruik, maar ik kreeg de knoppen er niet af?
Wie weet waar ik nieuwe knoppen kan krijgen en hoe ik ze moet vervangen?

Thanx

What do you think about Slechte kwaliteit EQ knoppen djm-800 ??

Vote :   

tairip    posted on 18-02-2008 18:48
De knoppen kan je er gewoon aftrekken!

Ik ken de gevallen niet dat de knoppen versleten zijn. Maar bij veelvuldig gebruik is het net als de banden van een auto, die verslijten. Bij zachte knoppen hou je daar toch last van.
Flexii    posted on 18-02-2008 18:54

8 maanden en dan al de ribbels glad geschuurd,, dat vind ik wel erg knap van je,, wat doe je er wel niet mee:P

robbert    posted on 18-02-2008 19:17
Zo dat is wel erg snel zeg, heb de mixer nu een maand of 6, maar nog geen sporen bij mij. Misschien kun je eens terug gaan naar de winkel waar je hem hebt gekocht, maak er een opmerking over en wie weet wat eruit rolt!
Illusion    posted on 18-02-2008 19:55
Hmm zoiets kan haast niet aan het product liggen. Ben je er ruig mee omgegaan? Mix je ruig? of wat dan ok. Die knoppen verslijten niet zomaar.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
JollyJunkie    posted on 18-02-2008 20:16
Wel heel erg snel:P
Mischien hebben ze expres gekozen voor goedkope knoppen,
Maar die wel makkelijk te vervangen zijn.
Het is in ieder geval minder erg als bij mijn Djx-700;
Ik was ergens aan het draaien en in een keer vloog me hele crossfader eraf :P
Hele mix naar de klote
VErvolgens ben ik thuis ff bezig,
Sta ik op eens met een EQ knop in me hande :P
DJPrime    posted on 18-02-2008 20:21
Jeeetjee!
Dat is wel kut dat het nu al versleten isCry
Naja veel sterkte ermee!
Mforge    posted on 18-02-2008 20:24
ik vind het niet erg dat ze slijten, dat heb je nou eenmaal met rubber, alleen ik vind het erg snel,
ik gebruik de mixer wel dagelijks minimaal een uur (dit dus continu 8 maanden) maar dat deed ik met me vorige mixers ook (600 - x92 ) waarvan ik die beide 5 jaar heb gehad ong 2,5 jaar elk.
de 600 had kunsstof knoppen dus die slijten zowieso niet, maar de xone heeft ook rubberachtige knoppen, en die vertoonde geen slijtage.
2 Tairip : ik heb het geprobeerd de knoppen eraf te trekken, alleen dit lukt echt niet, de enige knoppen die eraf komen zijn de trim knopjes, de eq knoppen zitten muur en muur vast, en ik heb aardig staan trekken bij verschillende knoppen. dit vind ik vreemd want bij elke mixer komen ze er zo af.
anyway, ik ga morgen maar contact opnemen met me winkelier..die kan mij vast verder helpen.
NielsR    posted on 18-02-2008 20:33
ik heb hetzelfde probleem, bij mij zijn het meer de low eq die een beetje versleten zijn ik vraag me ook af of ik ze kan herstellen
MickeyHouse    posted on 18-02-2008 20:36
Volgens mij kan je deze knoppen gewoon weer los bestellen. Ga gewoon even met je mixer naar de winkel waar je hem gekocht hebt. Misschien hebben zij ze al op vooraad of kunnen zij ze bestellen.
Wel raar dat ze zo snel versleten zijn bij je :S
Illusion    posted on 18-02-2008 20:37
Wel goede vraag. Ik weet niet of je die zo los kunt bestellen:D, ik denk eerder dat de hele mixer terug moet worden gestuurd naar de dealer.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Steev    posted on 18-02-2008 21:03
Ja! Je moet ze ook niet schoonmaken met een schuurpapiertje he! Cry
User edit by Steev on 18-02-2008 @ 21:03:38 (13%)
Laidback    posted on 18-02-2008 21:47
sow dan ... wat doe je met je knoppen Cry ..

maar ze zijn idd los te verkrijgen..  even bellen naar je dealer..
Bastian    posted on 18-02-2008 21:53

In sommige discotheken is het ook erg met die potmeters, helemaal versleten en vervormd gewoon!

RAS    posted on 19-02-2008 17:00
Precies wat Bastian zegt, ik ken het probleem ook van een discotheek. Toen ik daar draaide viel het me ook op dat de knoppen van de djm-800 behoorlijk toegetakeld waren.

Dateq heeft wat dat betreft erg goede service. Bij mijn dateq apollo was een faderknop door midden gespleten door mijn fanatieke mixkunsten. Ik heb ze een mailtje gestuurd of ik die knoppen bij ze kon bestellen. Berichtje terug gekregen en binnen 2 dagen had ik 2 nieuwe faderknoppen in de brievenbus. Gratis.
User edit by RAS on 19-02-2008 @ 17:00:59 (4%)
Lead    posted on 19-02-2008 20:05
Poster: Mforge

Wie weet waar ik nieuwe knoppen kan krijgen en hoe ik ze moet vervangen?

Thanx

Volgens mij is je dealer hier ook al mee bezig. Waarom wacht je niet eerst hun antwoord af om te zien hoe Pioneer daarmee om gaat ??
Let the BASS be louder
Mforge    posted on 19-02-2008 20:55

2 Lead: klopt mijn dealer is hier mee bezig, maar ik kon vandaag pas contact opnemen met mijn dealer, en ik was gister nieuwsgierig of andere mensen ook deze klacht hebben / hadden.
maar alles wordt goed en netjes opgelost, (had ook niet anders verwacht) dus thumbs up!

This is an old Topic

No new postings for 6.236 days.
 Post CommentThat would be 207.9 months
or a whopping 17.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

126 Users online: 75 Guests (51 Unknown)
Pages generated today : 14.504
Most visitors online this month : 482
Lifetime Pageviews since 2003 : 236.124.022