Wat voor Gear op School  (2/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

JollyJunkie    posted on 11-02-2008 15:48

Bij ons op school mag je als je 'slimmer' dan de rest bent verbreden,
Dan mag je een project kiezen wat je dan tijdens verbreden gaat doen,
Mijn project is om uit te zoeken wat voor spullen er in een Dj-lab , wat er misschien door mij gaat komen :P (waar je dan tijdens verbreden kan dj-en) , Wat zouden julie voor

Cd-spelers
Koptelefoon
Mixer
Boxen

aanschaffen?
Op de cd-speler moet in ieder geval een directe USB aansluiting op zitten,
de mixer moet 4 kanalen hebben,
de boxen hoeven niet echt hard te kunnen en het liefst monitoren

Het budget is onduidelijk maar de school heeft vrij veel geld in kas en hoe goedkoper hoe meer kans er is dat ze het aanschaffen

User edit by JollyJunkie on 11-02-2008 @ 20:53:38 (8%)

What do you think about Wat voor Gear op School ??

Vote :   

Julemac    posted on 11-02-2008 18:07
ik zou gaan voor 2 cdj 400 en reloop rmx 40
boxen zou ik alesis monitoren nemen
Max-E    posted on 11-02-2008 19:12
wtf? ga je dit in n lokaal zetten, lijpe shit:P Hadden wij dat maar op schoolWinking my eye(btw we hebben wel lijpe yamaha keyboards, die wij ns tijdens dat n leraar weg was aan de laptop hebben gehangen waar FL studio aan verbonden was(via Midi) lachen:D

Euhm, denk aan CDJ 400tjes met n djm 400 en wat boxen ronselen, dat moet wel kunnen in n school toch?Happy, laughing
User edit by Max-E on 11-02-2008 @ 19:14:05 (42%)
Nvie    posted on 11-02-2008 19:50
Voor een school zou ik gewoon een Dateq LPM of GPM pakken. Die kunnen ze veel breder inzetten (wat over het algemeen ook wel in de smaak valt) en daar kan gewoon iedereen mee overweg.

CD spelers zouden de cdj 400's wellicht leuk zijn, of een dubbelaar met harde schijf (die nieuwe pio?).

Max-E    posted on 11-02-2008 19:54
ja oke, maar t moet wel legaal blijven op school he slimmerik:P
yogum    posted on 11-02-2008 20:03
Ha, vet! Ik zit ook op t stedelijk gym :P

In welke klas zit je dan? Ik in de 5e...

Maar iig, om even ontopic te blijven:

Veel succes d'rmee, maar vraag mij serieus af of het je lukt. Ik heb een paar jaar geleden ook al geprobeerd te verbreden en een officiele versie van reason op een computer op school te krijgen. Na een heel gedoe wilden ze hem eindelijk bestellen, maar toen was het verbreden voor mij een beetje afgelopen eigenlijk... :S

Poster: Jasper777

Je hebt een punt maar een leraar bij ons op school wou het ook al jaren,
want hij had de ervaring dat er elkaar jaar een paar kinderen naar hem toe kwamen en die iets met dj wouden doen,

En welke leraar was dat dan, naast Jan Liefhebber? (Hij is een TOA bij scheikunde, toch?)
JollyJunkie    posted on 11-02-2008 20:03
Poster: Tizio
Maar je moet toch wel even op het volgende letten dat iedereen er mee om moet kunnen gaan en het ook wel tegen een stootje moet kunnen.

Een DJm 800 is natuurlijk wel leuk, alleen een beetje overdreven, een reloopje met USB is goed genoeg! Schijnt een degelijk ding te zijn..

Je zegt zelf dat het tegen een stootje moet kunnen maar dan lijkt me de rmx-40 niet geschikt
Een Ecler Nuo-5 schijnt heel degelijk te zijn en ook hele goede kwaliteit,
in basic is hij heel goed met grote EQ knoppen en makkelijke faders,
En dan heb je de effecten om mee te prutsen :P
JollyJunkie    posted on 11-02-2008 20:12
Poster: yogum

In welke klas zit je dan? Ik in de 5e...

En welke leraar was dat dan, naast Jan Liefhebber? (Hij is een TOA bij scheikunde, toch?)

Ik zit in de 1e :D:P
Dat was van der Veen, en Liefhebber is een TOA Techniek,
maar wie ben jij dan draaide jij op ons laatste schoolfeest?
Max-E    posted on 11-02-2008 20:29
t spijt me, maar met n nuo 5 zit je alleen daarvan al op 1000.. misschien n Dateq en 2 cdj 400's? boxen komen wel later dan..
JollyJunkie    posted on 11-02-2008 20:31
Poster: Max-E
t spijt me, maar met n nuo 5 zit je alleen daarvan al op 1000.. misschien n Dateq en 2 cdj 400's? boxen komen wel later dan..

De cdj-400's lijken me inderdaad het beste geschikt als cd-spelers,
Maar als je nog nooit een mixer hebt gezien en dan krijg je een Dateq Vibe voor je dan snap je helemaal niet wat je er mee kan:P
OneSixty    posted on 11-02-2008 20:32
Poster: ccc

Misschien vind jij het nutteloos.  Beetje domme opmerking vind je zelf ook niet?

Je hebt toch ook vakken zoals Muziek, Handvaardigheid en Beeldende vorming, zijn waarschijnlijk ook niet nutteloos.

ik zij dat omdat hij dus wel effe een buget van 5000 euro mag gaan opmaken terwijl ze bij een ander project misschien niets te spenderen hebben.

en ik heb een bloedhekel aan de eerste zin van de beginpost, wat een k*tinstelling zeg.
JollyJunkie    posted on 11-02-2008 20:39

Bij ons op school mag je als je 'slimmer' dan de rest bent verbreden,

Dat??
Het is alleen bedoeld om het beste uit leerlingen te halen zodat ze zich niet gaan vervelen.
Ik snap niet hoe jij dat een k*t instelling kan vinden :S
En kijk ff naar me vorige post:
Dat budget is ook niet echt genoemd maar de ouderaad heeft 10000 in kas ofzo dus.. en als Dj Jan Liefhebber ook nog korting kan krijgen...

En ik edit me beginpost wel ff (budget)

User edit by JollyJunkie on 11-02-2008 @ 20:51:45 (78%)
OneSixty    posted on 11-02-2008 21:04

Dat??
Het is alleen bedoeld om het beste uit leerlingen te halen zodat ze zich niet gaan vervelen.
Ik snap niet hoe jij dat een k*t instelling kan vinden :S
En kijk ff naar me vorige post:
Dat budget is ook niet echt genoemd maar de ouderaad heeft 10000 in kas ofzo dus.. en als Dj Jan Liefhebber ook nog korting kan krijgen...

En ik edit me beginpost wel ff (budget)

ja , dat.

je kunt het natuurlijk zo opvatten , maar draai het eens even om.
wat denk je van de mensen die NIET hun oefeningen eerder klaar hebben , ik neem aan dat het zowiets in die trend is toch ?
wij hebben vroeger ook zoiets gehad hoor , de mensen die snel doorwerkten mochten als beloning een spel doen ofzo .
ik mocht altijd doorwerken terwijl de rest fun had... jéééééééj ... Cry

maar nu ga ik way off topic , veel plezier met je 10k schoolgeld.
Twello    posted on 11-02-2008 21:14
Ik zou gewoon dikke kwalteit nemen met weinig functies.

Ecler MAC 40v
Cortex HCD-3000
Sennheiser HD25

Dit spul gaat niet zo snel kapot...
yogum    posted on 11-02-2008 21:15
Poster: Lightzone

ja , dat.

wat denk je van de mensen die NIET hun oefeningen eerder klaar hebben , ik neem aan dat het zowiets in die trend is toch ?
wij hebben vroeger ook zoiets gehad hoor , de mensen die snel doorwerkten mochten als beloning een spel doen ofzo .

Beetje vaag, natuurlijk kan dit vervelend zijn voor diegenen die door moeten werken. Maar zo zit het verbreden niet precies in elkaar. En de mensen die niet verbreden (overgrote meerderheid van onze school) voelt zich er niet minder om.
Ook is het zo nou eenmaal. Daar kan jasper niks aan doen, dat heeft de school besloten, dus om daar nou om te gaan posten...

Ik zit in de 1e :D:P
Dat was van der Veen, en Liefhebber is een TOA Techniek,
maar wie ben jij dan draaide jij op ons laatste schoolfeest?

Nee, ben iemand anders. Diegene is wel iemand die hier ook rondloopt volgens mij, maar nooit post :P

Maar om ontopic te gaan:
2x CDJ-400 en een Ecler lijkt me ideaal, kom ik ook wel even mee spelen :P Alleen vraag ik me toch af, als het er eenmaal is, of het niet super snel kapot gaat. Niet elke leerling is even aardig met schoolapperatuur :D

Tizio    posted on 11-02-2008 22:06

Je zegt zelf dat het tegen een stootje moet kunnen maar dan lijkt me de rmx-40 niet geschikt
Een Ecler Nuo-5 schijnt heel degelijk te zijn en ook hele goede kwaliteit,
in basic is hij heel goed met grote EQ knoppen en makkelijke faders,
En dan heb je de effecten om mee te prutsen :P

Boven de kwaliteit van deze dinegn gaat niets, dat moet ik toegeven, maar ik denk niet dat je zomaar even die €800 extra krijgt, zoja, geweldig!
Jer    posted on 12-02-2008 08:19
Ik denk dat je beter voor een cdj 800 kunt gaan, zijn toch wat steviger en beter geschikt voor een school! Net zoals yogum zegt: Niet iedereen is even aardig met school apparatuur.

En een nuo 5 is idd een hele goede en stevige mixer! Het is in ieder geval een leuk idee voor school!
Wou dat ze dat bij mij hadden gedaan op schoolCry
DJ_Sintec    posted on 12-02-2008 11:21
Poster: Twello
Ik zou gewoon dikke kwalteit nemen met weinig functies.

Ecler MAC 40v
Cortex HCD-3000
Sennheiser HD25

Dit spul gaat niet zo snel kapot...

dat zou ik ook doen, steek het in flightcasen en dat gaat wel wat jaren mee.
ccc    posted on 12-02-2008 11:44
Poster: Lightzone

ja , dat.

wat denk je van de mensen die NIET hun oefeningen eerder klaar hebben , ik neem aan dat het zowiets in die trend is toch ?

Ja zo is het leven. Toch?

Mensen met veel geld kunnen allemaal leuke dingen doen. Mensen met weinig geld kunnen minder leuke dingen doen.

Mensen die niet leren krijgen een slechte baan, en mensen die wel leren een goede baan.

Maar goed, stel de mensen die minder slim zijn kunnen zich toch na school tijd dan "verbreden".
Het zal heus niet zo zijn dat alleen de gympikken het mogen doen.
Bram-V    posted on 12-02-2008 15:47

User edit by Bram-V on 13-09-2011 @ 13:36:16 (100%)
JollyJunkie    posted on 12-02-2008 16:27
Poster: bram-vercammen
aan.

Of kom 7 maart even langslopen want dan heb je weer feestWinking my eye

Wat voor feest hebben we dan ?:P
we hebben toch nog eerst gala
ccc    posted on 12-02-2008 16:33
Oew wie is die bram-vercammen. Raar hoor, hij meld zich aan op dit forum en post een reactie die totaal offtopic is.
JollyJunkie    posted on 12-02-2008 16:36
Zullen we maar weer even ontopic gaan dan ??:P
Flexii    posted on 12-02-2008 16:46
Poster: ccc
Oew wie is die bram-vercammen. Raar hoor, hij meld zich aan op dit forum en post een reactie die totaal offtopic is.

ja dat snap ik ook niet helemaal:P,, maar als het klopt wat hij zegt, zou ik als ik jasper was toch nog maar even goed navragen hoe het precies zit:P
Bram-V    posted on 12-02-2008 17:16

User edit by Bram-V on 13-09-2011 @ 13:36:34 (99%)
JollyJunkie    posted on 12-02-2008 17:19
Poster: bram-vercammen
Sorry jongens voor die offtopic
maar hoorde van n vriend (yogum) over deze topic
en moest het verhaaltje even goedpraten.

Maar kan je met het ff wat beter uitleggen,
ik snap het nut van je berichtje je niet helemaal,
Als de school geen geld heeft...; Jan Liefhebber zij zelfs dat hij bij Spincity Gratis wat kon krijgen :D
hoop..hoop...hoop:P
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

86 Users online: 40 Guests (46 Unknown)
Pages generated today : 19.954
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.687.969