zit in een rolstoel en wil dj worden (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Robins    posted on 09-02-2008 16:51
Ik weet niet dit de goede forum is.

ik zit in een rolstoel wil graag gaan draaien alleen ik weet er nog niet echt zoveel van ik ken wel vrienden die al draaien enzo maar ik kan helaas nooit bij die mensen kijken hoe ze dat allemaal doen meestal is dat boven maar ik kan geen trap lopen helaas. hebben jullie mischien tips voor mij wat ik moet gaan kopen enzo.

vast bedankt

What do you think about zit in een rolstoel en wil dj worden ??

Vote :   

RAS    posted on 09-02-2008 16:56
Heb je verder nog beperkingen waardoor het draaien je minder goed af zou kunnen gaan dan een gemiddeld persoon, of moet ik gewoon mezelf in een rolstoel voorstellen? (om een beetje een idee te krijgen van je situatie)
User edit by RAS on 09-02-2008 @ 16:56:48 (2%)
bramv    posted on 09-02-2008 17:07
anders download je eerst de demo van het progamma ''virtual DJ''. Hier kan je wel een beetje zien, hoe dat allemaal gaat. Alleen moet je je wel realiseren dat het met dit progamma wel makkelijker gaat.
Cyspoz    posted on 09-02-2008 17:24
Check op internet demo filmpjes van DJ's. Er zijn wat online tutorials te vinden. Zijn niet allemaal even goed maar kunnen je wel een goed beeld geven van hoe het in zijn werk gaat. Dan kun je daarna met Virtual DJ wat uitproberen.
Kijk eventueel eens of je ergens een DJ Cursus kan volgen bij je in de buurt. Die zijn misschien wel op de begane grond.
Het in een rolstoel zitten hoeft verder geen probleem te zijn voor het DJ-en. Ik heb zelfs een DJ gezien die maar één arm had en verder ook gewoon goed kon draaien.
ccc    posted on 09-02-2008 17:36
Er bestaan een aantal filmpjes van een DJ die helemaal geen armen heeft en die met zijn voeten draait.
Hij zit gewoon op een barkkruk en draait dan, en nog goed ook.

Ik denk zelf dat je gewoon dezelfde apparatuur kunt aanschaffen als elke andere DJ. Ik zou het zeker doen als het je echt wat lijkt.

En voor de tips over wat je wilt kopen denk ik dat je het beste even door het forum kunt bladeren. Dan vindt je heel veel informatie.
Illusion    posted on 09-02-2008 18:20

Hey man! Ik vind het echt tof dat je Dj wil worden.

Als eerste punt moet je kijken of het ook echt wat voor je is. Dj is ook erg variërend en je kunt veel verschillende dingen doen. Daarnaast kun je ook nog eens gaan produceren.

Misschien is het handig om op internet te kijken (bijvoorbeeld youtube). Hoe een Dj nou mixt.

ZIE HIER voor een filmpje van mijzelf. Ik ben hier een lekker hardstyle setje aan het draaien

Je moet weten of het wat voor je is, en of je het ook echt wilt. Als je een setje hebt gekocht, en je bent er na 3 maanden al zat van, kun je beter niets kopen. Want als Dj bezig zijn, vraagt toch veel tijd van je. Oefenen is een groot belang in de Dj Wereld! Als Dj leer je alleen maar doorWinking my eye.

Als je denkt van.. hmm het is eigenlijk ook niks voor mij, kun je nog altijd de studio induiken:D. Een studio om te produceren kan heel klein beginnen. Je kunt beginnen op een eigen computer. Je download een trial van een Produceer programma, en je kunt kijken of het leuk is om je eigen tunes te maken. Als je er echt goed mee bezig bent, kun je het kopen! En extra Samplepacks of Plugins.

Als je weer wat langer bezig bent, kun je zelfs je eigen midi-Keyboard erbij aanschaffenWinking my eye Dan heb je al een keine studio, en heb je plezier aan het maken van je eigen nummers.

DeeJay en Producer is niet te vergelijken. Het is leuk om het allebei te zijn. Dat kan ook nog.

Maar altijd eerst proberen, voordat je iets koopt!

Succes in de toekomstWinking my eye

22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
JollyJunkie    posted on 09-02-2008 20:22
Poster: Illusion

Hey man! Ik vind het echt tof dat je Dj wil worden.

Als eerste punt moet je kijken of het ook echt wat voor je is. Dj is ook erg variërend en je kunt veel verschillende dingen doen. Daarnaast kun je ook nog eens gaan produceren.

Misschien is het handig om op internet te kijken (bijvoorbeeld youtube). Hoe een Dj nou mixt.

ZIE HIER voor een filmpje van mijzelf. Ik ben hier een lekker hardstyle setje aan het draaien

Je moet weten of het wat voor je is, en of je het ook echt wilt. Als je een setje hebt gekocht, en je bent er na 3 maanden al zat van, kun je beter niets kopen. Want als Dj bezig zijn, vraagt toch veel tijd van je. Oefenen is een groot belang in de Dj Wereld! Als Dj leer je alleen maar doorWinking my eye.

Als je denkt van.. hmm het is eigenlijk ook niks voor mij, kun je nog altijd de studio induiken:D. Een studio om te produceren kan heel klein beginnen. Je kunt beginnen op een eigen computer. Je download een trial van een Produceer programma, en je kunt kijken of het leuk is om je eigen tunes te maken. Als je er echt goed mee bezig bent, kun je het kopen! En extra Samplepacks of Plugins.

Als je weer wat langer bezig bent, kun je zelfs je eigen midi-Keyboard erbij aanschaffenWinking my eye Dan heb je al een keine studio, en heb je plezier aan het maken van je eigen nummers.

DeeJay en Producer is niet te vergelijken. Het is leuk om het allebei te zijn. Dat kan ook nog.

Maar altijd eerst proberen, voordat je iets koopt!

Succes in de toekomstWinking my eye

Jij draait nog lekker (ouderwets) met 2 tt's volgens mij zijner maar weinig meer mensen die het doen met alleen 2 tt's zonder cd-spelers:P
Maar dat komt ook doordat je hardstyle draait,
Dus robin het licht er ook aan wat voor stijl je draait,
Hardstyle Hardcore en Techno word nog bijna altijd et tt's gedraait
Flexii    posted on 09-02-2008 20:27
kunnen die vrienden van je of mensen die je kent die ook draaien, niet eens een keer hun spullen naar onder nemen voor jou, zodat jij er eens mee kan spelen, ik bedoel hoeveel werk is het om ff een mixertje en cdspelers of tt's naar onder te nemen en ze daar een middagje te gebruiken
TheMole    posted on 09-02-2008 21:19
Poster: Jasper777
Jij draait nog lekker (ouderwets) met 2 tt's volgens mij zijner maar weinig meer mensen die het doen met alleen 2 tt's zonder cd-spelers:P
 ik draai ook alleen met TT's ma miss wil ik wel 1 cd speler
Max-E    posted on 09-02-2008 21:33
ik denk dat je gewoon alles moet kopen(2x cd-spelers of 2x TT's met n mengpaneel en n koptelefoon..) en zorgen dat je redelijk hoogzit en alles dichtbij staatWinking my eye dan werkt het denk ik welHappy, laughing
Robins    posted on 10-02-2008 01:14
quote:
Poster: RAS
Heb je verder nog beperkingen waardoor het draaien je minder goed af zou kunnen gaan dan een gemiddeld persoon, of moet ik gewoon mezelf in een rolstoel voorstellen? (om een beetje een idee te krijgen van je situatie)

ik heb eigenlijk geen beperkingen kan nog besst veel auto rijen enzo maar dit lijkt mij echt zo gaaf om te doe allemaa,
Robins    posted on 10-02-2008 01:16

Ik wil dance en house gaan draaien en wat draai jij?
OneSixty    posted on 10-02-2008 02:09
hey , als je dance en house wil gaan draaien zou ik al geen tt's nemen.

wat is ongeveer je buget ?

maar dan nog een vraagje : hoe kan je wel auto rijden maar niet gewoon lopen ?
dus je kunt je benen nog wel gewoon bewegen  ?

waardoor moet je dan in die rolstoel zitten ?
Twizz    posted on 10-02-2008 10:34
Poster: Robins
Ik weet niet dit de goede forum is.

ik zit in een rolstoel wil graag gaan draaien alleen ik weet er nog niet echt zoveel van ik ken wel vrienden die al draaien enzo maar ik kan helaas nooit bij die mensen kijken hoe ze dat allemaal doen meestal is dat boven maar ik kan geen trap lopen helaas. hebben jullie mischien tips voor mij wat ik moet gaan kopen enzo.

vast bedankt

wat is je echte naam?? misschien dat ik je ken.. (ik kom uit venhorst)
Adrien1989    posted on 10-02-2008 11:15
Kijk eens op www.djtutor.com , een site die uitgaan van iemand die op 0 begint Happy, laughing.
Ziax    posted on 10-02-2008 12:52
Hey,

Ik vind het super dat je zoiets zou willen proberen !!
Dat je niet kan rechtstaan is toch echt geen ramp. Je kunt een tafel ineen knustelen samen met wat vrienden waar je met je rolstoel tussen/onder kan waar je je gerief opzet.
Om het echt  te zien moet je mss eens afspreken met iemand hier op DJresource die bij jou in de buurt woont
D-Coentjee    posted on 10-02-2008 13:04
Ik vind dit echt knap dat je dit wil gaan doen/proberen ondanks je handicap Winking my eye
Veel mensen zouden zoiets niet meer doen Winking my eye Respect ervoor Winking my eye Ik weet zeker dat het je gaat lukken !
JollyJunkie    posted on 10-02-2008 13:06
Poster: Robins

Ik wil dance en house gaan draaien en wat draai jij?

House, Electro en sommige Trance
christiano    posted on 10-02-2008 14:38
nou waarom zou iemand die in een rolstoel zit niet draaien toch :p
nou ik zou gewoon een keer vragen aan je vrienden ofze het een keer naar beneden halen en meschien vind je het wel leuk en meschien niet
en als je wil gaan producen kan je op de website van fl studio of reason en ableton gewoon demo's downloaden en kijken hoe het is producen
Illusion    posted on 10-02-2008 15:00

Jah heerlijk ouderwets. Maar k'heb ook een Pioneer CDJ 100. En ik kan je verzekeren dat er nog GENOEG:p mensen zijn die dat doen. Mensen die de echte dj sfeer nog een beetje in proberen te houden. En daarnaast maakt het niet uit of ik op plaat draai en wat voor stijl. Hij moet een beetje de indruk krijgen hoe het in zijn werk gaat.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
McBany    posted on 10-02-2008 15:23
JJJJJJJAAAAAAAAAHHHHHHHHH

een drive-inn dj met drive-inn booth Cry
moet je wel een stoel me wieltjes hebben....
RAS    posted on 10-02-2008 15:25
Het lijkt me niet dat jij heel andere eisen zou moeten stellen dan andere beginners hier op het forum. Ik zou dus voor een relatief goedkoop setje gaan met cd-spelers van rond de 150 EUR per stuk en een mengpaneeltje in die prijscategorie. Er zijn al veel topics over de keuze van cd-spelers voor beginners. Ik zou die gewoon eens nalezen. (maar daar ben je vast al mee bezig).

De goedkoopste cd-oplossing is een dubbele cd-speler van circa 200 euro en dat is wat mij betreft zeker geen slechte keus als je net begint! Als je daarmee kunt draaien kun je overal mee draaien Happy, laughing. Ik spreek uit ervaring, want ik ben ook begonnen met een dubbele cd-speler zonder enige poespas. 2 jaar lang veel plezier van gehad.

Het echte verschil tussen jouw toekomstige dj-booth en de mijne, is dat jij alles anders op zou moet stellen. Ik zie de foto's van je dj-booth dan ook graag in de gallery verschijnen Happy, laughing. Ik vermoed dat het handig voor je is om de cd-spelers schuin te zetten, waardoor cd-spelers met een laadje geen optie zijn (of het moet een dubbele cd-speler zijn waarbij de bediening schuin gezet kan worden).
Max-E    posted on 10-02-2008 16:28

Poster: Illusion

Jah heerlijk ouderwets. Maar k'heb ook een Pioneer CDJ 100. En ik kan je verzekeren dat er nog GENOEG:p mensen zijn die dat doen. Mensen die de echte dj sfeer nog een beetje in proberen te houden. En daarnaast maakt het niet uit of ik op plaat draai en wat voor stijl. Hij moet een beetje de indruk krijgen hoe het in zijn werk gaat.

Hell yeah, lees onder GENOEG ook Max-E:P

@ Robins, ik zou voor zoon dubele cd-speler van DAP gaan en dan n mengpaneel, 19 inch drbijWinking my eye

de "cd-laatjes'' zijn hierbij los, dus die kan je neerleggen maar ook schijnzetten:D dan ronsel je ff bij familie enzo n oude versterker met 2 boxen enzo:P

Adrien1989    posted on 11-02-2008 01:37
Of een 2e hands denon'tje kopen, die dubbelaars zijn zeker goede shit:P.

@illusion:
Ik draai sinds kort ook met vinyl erbij en ik moet wel zeggen dat het uitermate geil is, maar om enkel met vinyl te draaien is niet echt te doen als je meerdere genres draaid en je regelmatig muziek wilt bijhebben. Denk dat een beginner ook wel beter af is met een wat cd spelertjes, goedkoper gebeuren om er achter te komen of diegene het wel wat vindHappy, laughing
ccc    posted on 11-02-2008 08:35

Als je een mengpaneel en een dubbelaar hebt betekent het meestal dat je de cd-speler en de mixer achter elkaar hebt staan.

Ik denk zelf dat het fijner is als je zit dat je je gear naast elkaar hebt staan, denken jullie niet?
Als je het achter elkaar hebt staan moet je namelijk verder rijken.

Ik weet het het is niet veel, maar toch.

RAS    posted on 14-02-2008 01:30
@ccc, je kunt het mengpaneel iets schuin zetten en de dubbelaar bijna verticaal plaatsen.
Hoeft dus niet veel uit te maken. Misschien heb je gelijk en zijn een paar schuin geplaatste frontloaders makkelijker. Het beste is dat de topicstarter eens ergens gaat kijken wat voor hem fijn is. Eén of andere muziekzaak die beide dingen (en meer) heeft.
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

205 Users online: 10 Guests (195 Unknown)
Pages generated today : 204
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.530.277