Fostex PM1 MKII of KRK Systems RP-8
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

JollyJunkie    posted on 04-02-2008 17:29

Ik kan niet kiezen tussen deze twee de KRK is 10 euro duurder maar zoveel is dat niet en hij kan ook 20 DB harder (120 DB en 140 DB)

What do you think about Fostex PM1 MKII of KRK Systems RP-8 ??

Vote :   

Jer    posted on 04-02-2008 18:02
Test ze ff allebei in de winkel!

Maar je had wel wat meer info neer kunnen zetten zo reageert niemand denk ik.
Kopieer de info van allebei en een foto.
En hoe ver sta je er vanaf of wat wil je er precies mee?
JollyJunkie    posted on 05-02-2008 14:41
Poster: Jer
Test ze ff allebei in de winkel!

Maar je had wel wat meer info neer kunnen zetten zo reageert niemand denk ik.
Kopieer de info van allebei en een foto.
En hoe ver sta je er vanaf of wat wil je er precies mee?

• Versterker: 
    * Vermogen: High frequency 45 Watt; Low frequency 75 Watt. 
    * Distortion: <0.007% THD@ 30 Watt/8 ohm 20Hz - 20kHz. 
    * Signaal/ruisverhouding: >93dB 20 Hz-30kHz (ongewogen). 
    * Slew rate 15V/µsec. 
    * Power consumptie: 58 Watt.
  • Speaker: 
    * Frequentierespons: 50Hz-20kHz ±2dB (free field). 
    * Low freq. cut-off: 38Hz (-10dB). * High freq. cut-off: 23,5kHz (-10dB). 
    * Afmeting: 380 x 215 x 283 mm (hxbxd). 
    * Gewicht: 11 kg.

Drivers:Woofer: 8" Glass Aramid Composite Woofer
Tweeter: 1" Neodymium Soft Dome Tweeter with Ferro Fluid
Input:XLR (3-pin), RCA & 1/4" TRS - 10k Ohm
Balanced / Unbalanced
Amplification:140 Watt Dynamic Power Bi-amp
24 dB Octave Filters
Frequency Response:45Hz - 20kHz
Video Shielding:Yes
DimensionsUnhappyH x W x D)15" x 10 7/16" x 12"
38.1cm x 26.5cm x 30.4cm
Shipping Weight:30 lbs (15 Kg)

Ik wil ze gebruike voor op mijn kamer en als ik ergens op een klein feestje draai,
ik ben pas 12 en net begonnen dus ik draai alln op kleine fuifjes ofso ik neem aan dat die boxen daar hard genoeg voor kunnen, en ik wil ze ook op mijn kamer hebben dus mij leken monitoren het best Cry
Jer    posted on 05-02-2008 22:12
Moet je wel een heel klein feestje hebben.
Dit zijn echt monitors speakers echt om je eigen mix te luisteren! Ik heb de rp 6 iets kleiner maar ook echt niet geschikt voor een feestje dan moet je echt naar een heel anders soort box kijken!
Daar hebben deze ook niet genoeg vermogen voor heel misschien met de subwoofer erbij!
Voor thuis de perfecte monitor misschien wel iets te hardCry Maar voor een feest niet geschikt De rp 8
Yorick    posted on 05-02-2008 23:04
kan beter kijken naar een dap setjeWinking my eye of een ander 2e hands setje.. ( klein pa setje) daar kan je makkelijk kleine feestjes op doenWinking my eye
Prozei    posted on 06-02-2008 00:53
ik heb zelf gekeken naar de rp8 en 6 en de fostex maar von de rp6 het mooiste klinken.
die staan nu ook hier.

ben er heel tevreden met m'n rp6jes. maar ze zijn iig niet geschikt voor feestjes.
deze studio monitoren zijn gemaakt om geluid helder en natuurlijk weer te geven.
dus voor thuis zijn ze echt perfect.

maar voor een feestje heb je toch minimaal 2 dap k-115 en een dap palladium p-1600 nodig.
met die 140 watt van die rp8 ga je niet ver komen.

ga binnenkort zelf mijn set uitbreiden met een rp10 sub.

Jer    posted on 06-02-2008 08:14

Ik denk dat je het best voor een soundmate set van dap kunt gaan!
Bijvoorbeeld de soundmate mk 2 voor 599 is 99 euro duurder dan 2 x rp 8 dat is 500
En dan heb je en lekker setje voor kleine feestjes en je kan hem ook thuis gebruiken.

Ben je het zat om te sjouwen met die grote speakers! De SoundMate Active 1 MKII is compact, krachtig (600 watt) en zeer compleet: 2 satellieten, 1 subwoofer met alle ingebouwde elektronica, kabels, stands, stofhoezen en tassen. Ideaal als complete PA voor band, tape artiest, karaoke avonden, drive in DJ, maar ook als keyboard monitor of voor elektronische drums.

JollyJunkie    posted on 06-02-2008 10:50
Poster: Jer

Ik denk dat je het best voor een soundmate set van dap kunt gaan!
Bijvoorbeeld de soundmate mk 2 voor 599 is 99 euro duurder dan 2 x rp 8 dat is 500
En dan heb je en lekker setje voor kleine feestjes en je kan hem ook thuis gebruiken.

Ben je het zat om te sjouwen met die grote speakers! De SoundMate Active 1 MKII is compact, krachtig (600 watt) en zeer compleet: 2 satellieten, 1 subwoofer met alle ingebouwde elektronica, kabels, stands, stofhoezen en tassen. Ideaal als complete PA voor band, tape artiest, karaoke avonden, drive in DJ, maar ook als keyboard monitor of voor elektronische drums.

Maar de soundmate set is denk ik niet bepaald geschikt voor op mijn kamer :P Ik zoek eigenlik iets wat geschikt is voor op mijn kamer en voor feestjes, dus ook compact maar krachtig en de soundmate MKII ligt ruim boven mijn budget
Jer    posted on 06-02-2008 22:52
Hij is 99 euro duurder dan de krk rp 8 2 stuks dan heCry ff doorsparenCry

Je zal niks vinden wat meer in de buurt van dat komt wat jij wil het zijn 2 totaal verschillende dingen. Veel vermogen voor op feestjes, makkelijk vervoerbaar, gemaakt om te vervoeren
Die krk hebben gewoon te weinig vermogen! En zijn ook echt niet gemaakt om te vervoeren.

This is an old Topic

No new postings for 6.069 days.
 Post CommentThat would be 202.3 months
or a whopping 16.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

71 Users online: 6 Guests (65 Unknown)
Pages generated today : 16.510
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 228.989.604