Ik heb geen ervaring op het gebied van het DJ vak, maar ik zou graag jullie mening / advies horen.
Ik ben nu al enkele weken aan het kijken, en wil dan toch wel de stap zetten om iets te gaan mixen. Meer over leren op het DJ gebied. Maar ik weet niet goed waar ik moet beginnen.
Ik heb zelf het idee voor het gemak en enigsinds voorkeur om te gaan draaien met een laptop. En die heb ik al (zowel een PC als een Mac) en dan een leuke mixer. Ik heb nu op de Mac geloof ik Virtual DJ staan, is dat iets?
Wat is jullie mening voor een beginner, mix'jes maken met de pc of met twee cdspelers? of vinyl?
Hoe zijn de meeste van jullie begonnen met mixen? en eigen tunes / beats? Gewoon doen of zijn er ook goede sites / tutorials / boeken?
Op je vragen.
Goede site's je zit erop.
Tutorials vindt je genoeg op Youtube als je een beetje zoekt.
Boeken weet ik niet veel van.
Verder als je dingen niet begrijpt of niet kunt. Kun je altijd dingen hier posten,
dan proberen wij je wel uit de brand te helpen.
Om te beginnen en de smaak te pakken te krijgen kun je (als extra) voor je mac/pc een controller kopen waarmee je Virtual Dj kunt aansturen. (kijk eens voor een Berhinger BCD).
Natuurlijk als je een welbepaalde tijd genoeg krijgt van al dat computer gedoe kun je nog steeds een leuk ECHT setje gaan kopen met een mengpaneel en een stel cd-spelers (of draaitafels) waaraan je dan ook je laptop kunt aansluiten.
btw. Welkom op DJR en ik zie dat je van Tilburg bent. Ikzelf ben van Gilze-Rijen.
Zit je toevallig maandag niet in Gilze tijdens de carnaval kinderoptocht want dan kun je mij weleens tegenkomen.
Veel geluk!!
Als je nog vragen heb stel maar gerust!