Beginners vraag
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

wdesign    posted on 31-01-2008 23:00

Ik heb geen ervaring op het gebied van het DJ vak, maar ik zou graag jullie mening / advies horen.

Ik ben nu al enkele weken aan het kijken, en wil dan toch wel de stap zetten om iets te gaan mixen. Meer over leren op het DJ gebied. Maar ik weet niet goed waar ik moet beginnen.

Ik heb zelf het idee voor het gemak en enigsinds voorkeur om te gaan draaien met een laptop. En die heb ik al (zowel een PC als een Mac) en dan een leuke mixer. Ik heb nu op de Mac geloof ik Virtual DJ staan, is dat iets? 

Wat is jullie mening voor een beginner, mix'jes maken met de pc of met twee cdspelers? of vinyl?

Hoe zijn de meeste van jullie begonnen met mixen? en eigen tunes / beats? Gewoon doen of zijn er ook goede sites / tutorials / boeken?

What do you think about Beginners vraag ??

Vote :   

MickeyHouse    posted on 31-01-2008 23:07
Denk dat de meeste inderdaad gewoon beginnen met programma's als VirtualDJ, ben daar zelf ook mee begonnen. Leuk programma'tje om mixjes mee te maken, maar uiteindelijk verlangde ik toch naar het "echte" werk, en heb table-tops en een mixer aangeschaft. Kwa vinyl/cd is meer persoonlijk, het is maar wat je leuk vind.

Kwa produceren zijn er genoeg programmas. Ik zelf gebruik nu fruity loops, vind dat wel lekker gaan. Ook kan je verschillende tutorial voor zulke progs op internet vinden, maar het grootste gedeelte leer je toch door lekker te proberen en te klooien, gewoon alles aanclicken en proberenHappy, laughing

Succes!
Dj_Fantasy    posted on 31-01-2008 23:11

Op je vragen.

Goede site's je zit erop.
Tutorials vindt je genoeg op Youtube als je een beetje zoekt.
Boeken weet ik niet veel van.

Verder als je dingen niet begrijpt of niet kunt. Kun je altijd dingen hier posten,
dan proberen wij je wel uit de brand te helpen.