Ik kom er niet meer uit
Ik ben nu al in bezit van 1 reloop rmp-1, deze wil ik graag houden maar ik wil wel graag wat meer opties. Daarom ben ik (vooral tweedehands) aan het kijken voor nog 2 cd spelers.
Uit het volgende kan ik "kiezen":
2x Reloop rmp-2 Deze speler vind ik mooi maar ik denk dat ik die al weer snel zal gaan verkopen omdat mijn uiteindelijke doel toch 2x cdj-1000 is. Ook vind ik die play en CUE knop op mijn rmp-1 niet zo heel fijn, je moet er niet te zacht op drukken, heb wel vaker dat hij niet begint te spelen omdat ik te ver naar de zijkant druk, de knop zal p de rmp-2 wel hetzelfde zijn. Ook zijn ze niet echt geweldig voor het trek en sleep werk
kosten: €800,-
2x Denon DN-S5000 Heb gehoord dat het goede spelers zijn maar ik heb het eigenlijk niet zo op Denon (terwijl ik nog nooit met een denon gewerkt heb)
kosten: tussen de €800 en €900 2de hands
1x Pioneer CDJ-800 mk2 eerst eentje aanschaffen en dan 2 maanden later nog een. Het zijn degelijke cd-spelers alleen vindt ik de kleur zo lelijk , klinkt stom maar ook daar hecht ik nogal veel waarde aan, als je die eens mooi zwart kon spuiten.. Maar dat kan niet dus zal ik het met die kleur moeten doen
kosten: 2de hands: +/- €550 nieuw: €689
1x Pioneer CDJ-1000 MK2 En dan 2á3 maanden later nog een tweede cdj-1000mk2 erbij. Toch wel mijn droom cd-speler die ik ook zeker nog een keer ga kopen. Probleem is dat bij deze speler de garantie toch wel verlopen is dus hij moet echt helemaal in orde zijn, al gaan die spelers heel lang mee heb ik gehoord.
kosten: +/- €750
Ik wil zelf voor de cdj-1000 gaan maar dat is wel de duurste optie en ik moet 2tot3 maanden doen met 1rmp-1 en 1cdj-1000, denk niet dat het zo moeilijk gaat worden aangezien ik nu met 1pc en 1 rmp-1 draai:P.. Die andere spelers zijn ook zeker niet slecht.. Ik kan eigelijk ook niet goed kiezen aangezien ik alleen maar een reloop rmp-1 in handen heb gehad Daarom vraag ik jullie, wat zouden jullie doen? Ik wil graag goen onderbouwde meningen zodat alles een beetje helde is voor mij.. Owja.. en ik ga ze in het begin gebruiken in mijn "disco/chill kamer" maar ze zullen later ook wel mee op stap gaan. (denk aan vrienden en kleine feestjes)
Later wil ik ook graag in clubs draaien (duurt nog 2 jaar, ben pas 16) en aangezien de cdj-1000 club/event standaard is lijkt me dat ook handig. Ik ga er trouwens niet van uit dat ik ooit op ene event mag gaan draaien maar je weet maar nooit. Een disco of danscafé moet wel lukken denk ik.. als je maar lang genoeg vraagt en domo's blijft stuuren
Owjah.. Als ik uiteindelijk gekozen heb en de speler ga testen (dit geld niet voor een nieuwe cdj-800) moet ik dan gewoon een cd meenemen en dan gewoon een beetje klooien met de cd-speler en alles uit proberen? Of moet ik het heel anders aanpakken?