Vinyl naar cd
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

JayTaph    posted on 27-01-2008 14:08
Ik post em maar in het rookie forum.. daar past ie denk ik wel het beste in :p

Het volgende: ik heb altijd met vinyl gedraaid en zodoende heb ik mezelf ook aangeleerd om muziek te associeren met kleur of design.. Beter gezegd: ik herken nummers niet aan de naam of artiest, maar aan de hoes of plaat zelf. Voordeel is dat je retesnel iets kunt herkennen / vinden (zeker als je in clubs werkt waar een dikke 5000 platen achter je staan), maar tegenwoordig ben ik ook een beetje aan de cd's geraakt. Hierin zit het em dus: geen kleurtjes en/of designs meer als je ze net als ik download en brand.

Ik ben dus benieuwd hoe andere vinyl-gebruikers dit doen of hebben opgelost. Of ben ik nu de enige die muziek op deze manier indexeerd? :p

What do you think about Vinyl naar cd ??

Vote :   

Nandi    posted on 27-01-2008 14:25
Ik herken mijn plaaten ook aan de hoes ( ik heb er namelijk nogmaar 12) Happy, laughing
Prozei    posted on 27-01-2008 14:41
daar zijn wel wat oplossingen voor.
tegenwoordig heb je van die mooie printable cd's.
en vinyl heb je meer te maken met labels en je zou een logo van het label op cd kunnen printen.
of boven de tracklist. zo blijf je toch met herkening met plaatjes werken.
Day-One    posted on 27-01-2008 14:46
ja dat wordt idd een probleem...maar ik heb het zelfde hoor Thumbs Up
ik rip de platen die ik leuk vind en stop ze in aparte mappen/gradaties vervolgens in onderstaand map (wel met kleuren) en dan op begin/mid/end zo kun jeje set opbouwen.

Gery    posted on 27-01-2008 14:59
ik denk dat dan idd het makkelijkst is om liedjes per single te branden (bvb original met zijn remixes) en dan in de cd map de cover te printen en te steken. album art kan je tegenwoordig overal vinden Happy, laughing
DJ - Producer
JayTaph    posted on 27-01-2008 18:57
nah, het gaat op zich wel om het gewoon het via artiest/track te doen, maar het is zoekt gewoon niet lekker :p

Was benieuwd of er meerdere waren die lange tijd van vinyl zo zijn overgestapt op cd..
Max-E    posted on 27-01-2008 18:58
kost wel n fortuin aan CD's.. denk dr aan dat je n 10 tje voor 25, heb dan nog maar ns 2500 nrs.. das al 1000 euro aan cd's?:S kun je netzogoed vinyls in de winkel halen:P
JayTaph    posted on 27-01-2008 19:03
Poster: Gery
ik denk dat dan idd het makkelijkst is om liedjes per single te branden (bvb original met zijn remixes) en dan in de cd map de cover te printen en te steken. album art kan je tegenwoordig overal vinden Happy, laughing

Ik denk dat er genoeg platen bijzitten waarvan de hoezen niet op internet (discogs etc) te vinden zijn, al is het alleen maar misschien omdat ik ze bijvoorbeeld als promo/whitelabel heb en ik dus niet de hoes / track associatie heb Happy, laughing, maar zowiezo zijn het wel ontzettend veel cd's die ik nog moet gaan rippen en om moet zetten.. beetje zonde van de inkt (en tijd :p)
JayTaph    posted on 27-01-2008 19:10
Poster: Max-E
kost wel n fortuin aan CD's.. denk dr aan dat je n 10 tje voor 25, heb dan nog maar ns 2500 nrs.. das al 1000 euro aan cd's?:S kun je netzogoed vinyls in de winkel halen:P

Mwah.. het geld is niet zo'n probleem,.. het rippen gaat wel ontzettend veel tijd inzitten alleen..
Vinyl rippen is niet zo het probleem.. Het is meer de tijd die erin gaat zitten.. 
cross-over    posted on 28-01-2008 15:21
Ben ook naast vinyl een aantal jaren geleden cd gaan doen...., je moet wel.Cry niet alles is er meer op vinyl.

Ik ben al geruime tijd bezig om een groot deel van de vinyl collectie (hoofdzakelijk 12"Winking my eye om te zetten naar cd's (in veel gevallen gewoon 1 track per cd). De orginele hoes copieer ik verkleind op een kleuren copier op de zaak. Heb ik een herkenbare hoes in mijn cd-bak die gelijk is aan de vinyl hoes.
Verder werk ik niet met mapjes maar sjouw gewoon een bende koffers mee als ik met de drive-in weg ga (zie gallery). Ik ben gewend om in bakken te zoeken met vinyl en blijf dit met cd's gewoon volhouden.

Trouwens ik neem niet alle nummers 1op1 over van vinyl maar download de tracks die ik zelf heb als het mogelijk is (ongeveer 40% kon ik van internet halen, scheelt weer tijd)
.
En ja, het kost veel tijd maar het is de moeite waard. Zo heb ik de tracks ook nog als mp3 op de het netwerk staan.

http://soundcloud.com/lau-daniels
ArCee    posted on 28-01-2008 16:28
Ik gebruik 7 kleuren hard cases, elke stijl z'n eigen kleur(TRANCE). Groen/blauw voor de opbouw. Geel voor vocal opbouw. Zwart voor melodic. Wit voor uplifting. Rood voor techtrance, paars voor hard trance. Werkt ideaal voor mij.
Max-E    posted on 28-01-2008 17:45
ey, je hebt t over whitelabels?? dan pak je gwn n wit vakje, daar schrijf je whitelabels op, en op de cd zet je wat t precies is.. vandaag stond ik nog in de plaatselijke vinylshop en die man vroeg daar iets over, de eigenaar van de shop legde m t uit hoe hij dat deed, dus met n CD map met kleuren bladen drinHappy, laughing

EDIT: de kleuren stellen de platenhoezen/cd hoezen kleureen voorWinking my eye
User edit by Max-E on 28-01-2008 @ 17:48:12 (22%)
JayTaph    posted on 28-01-2008 18:32

Ok.. bij welke kleur moet ie? :p

Anyway..  denk dat ik toch aan de namen moet gaan...  gaat wel, alleen maakt het allemaal een stukje lastiger..  Plus nou moet ik discogs enzo gaan doorspitten om de goede namen te zoeken van sommige platen (waarvan ik al weet dat dat niet met alle gaat lukken, dus ik zal nog wel her en der wel wat fragmenten gaan posten :p)
cross-over    posted on 29-01-2008 08:42
een kleuren kopieer is toch handiger Cry,  zie post hierboven.
http://soundcloud.com/lau-daniels
Dubbelyou    posted on 06-02-2008 12:29
Goed dat ik dit topic spot :D
Ik denk op kleuren leggen per style inderdaad het beste is.

Alleen hoe pakken jullie dat op? stel kant A is funky en kant B is Tribal, splitsen jullie dan de tracks en leggen deze op style? of toch per label?

Met labels op cd plakken heb ik geen goede ervaringen (cd blijft hangen, of label blijft in de speler zitten).
Nou weet ik wel dat sommige merken cd's verschillende kleuren hebben. Dit is misschien ook een leuke optie voor sommigen.

Nog een leuke optie:

In 5 kleuren beschikbaar voor intotaal 24cd's. Zo kan je aan de map kleur jouw style toekennen.
http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=14486
User edit by Dubbelyou on 06-02-2008 @ 12:44:27 (100%)
thepenetrator    posted on 01-04-2008 23:13
ik steek mijn mp3's gewoon in een dvd doosje met de tracklist op de achterkant,ik brand ongeveer 35 mp3's per doosje.mijn doosjes geef ik ook steeds een naam.
bv:vol1,vol2,...
unspecified    posted on 07-04-2008 14:19

ik zou gwn de logo`s verkleind op het hoesje van cd plakken.

werkt wel goed

This is an old Topic

No new postings for 6.302 days.
 Post CommentThat would be 210.1 months
or a whopping 17.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

32 Users online: 9 Guests (23 Unknown)
Pages generated today : 5.634
Most visitors online this month : 390
Lifetime Pageviews since 2003 : 240.446.223