Nou, ik heb vorige week er nog een gekocht in de aanbieding. Valt nauwelijks mee te fietsen
, maar ja, zolang ze mijn cd-koffer meenemen met de bus of ik naar de locatie waar ik draai kan lopen, is het niet zo erg. Kennelijk stapt iedere DJ die een koffer gebruikteover naar dat soort mappen..
Nou, ik niet. Ik ben weer lekker eigenwijs en houd nou eenmaal niet van een cd kopen, en die dan vervolgens weer in een mapje steken en als je hem weer uit je mapje haalt het hoesje van kwijt bent. Om nog maar niet te zeggen dat je weer een hoesje moet afdrukken.
En persoonlijk lukt mij draaien beter met cd-koffers. Voor dat ik koffers gebruikte, gebruikte ik zelfs van die boodschappenkratten (nog niet zo gek als je toch drive-in deed, hoor). Dan heb ik zo een overzicht welke cd waar zit (want dat staat op het hoesje - handig he?), pak ik hem hupla eruit en kan ik... zowaar... hem zelfs netjes nog in hoesje ergens gereed leggen naast de cd-speler (desnoods op de bar). Dan pak ik hem als hij in de cd-speler moet uit het hoesje, leg ik het hoesje in de buurt van de cd-speler en als de cd uit de cd-speler moet hem weer in het hoesje.
Mijn persoonlijk onhandigheid met cd-mappen is simpelweg dit: heb cd uit pagina 2 in de cd-speler zitten, moet een cd van pagina 5 terugstoppen en die van pagina 3 eruit pakken, oh ja en na die van pagina 5 moet ik die van pagina 8 hebben. En zo raak ik dus alle 'hoesjes' kwijt...
En moeilijk leesbaar, hmz tja, ligt er wat aan. En wat je eraan doet. Je hebt wel eens lichtjes in je dj-meubel, nooit gezien? Of zo veel licht van de lampen, dat het je ook wel zonder een licht in je meubel (of op de tafel) lukt.
Weet je? Tis denk ik ook gewoon een kwestie van consequent bezig zijn. Mensen die zonder DJ-en al al hun hoesjes kwijtraken, kan ik zo'n cd-map aanraden, maar bij mij vind je maar heel zelden een cd niet in een hoesje als er geen cd-spelers aanstaan.