inhoud van de cd's
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

gitalia    posted on 14-05-2005 23:18
Hallo,

Ik had ffies een vraagje, hoe doen jullie dat nou met de inhoud van de cd's? Doen jullie de cd's in een mapje of hoesje en waar zetten jullie dan neer welke tracks er op de cd zitten?

Ik vraag dit omdat als ik ga draaien ik steeds met allemaal cd hoesjes zit, en eruit vallende blaadjes met de inhoud van de cd.

Een beetje stomme vraag maar het lijkt me handig als ik het nou een keertje netjes heb bij mijn tafel.

Ciao!

What do you think about inhoud van de cd's ??

Vote :   

Gilles    posted on 15-05-2005 12:37
Ik geloof dat hier op het forum een hele goede aanbieding is van cd mappen.
Even zoeken zou ik zeggen Winking my eye

Lead    posted on 15-05-2005 12:51
Ik maak mijn eigen kaartjes die ik bij de CD in mijn CD map stop. Zo hou ik altijd een overzichtelijke tracklisting. Ik maak deze zelf op 220grams papier ( dat is bijna karton) voor stevigheid en zo gaan de kaartjes langer mee.

Dit is meestal makkelijker te lezen, want de hoesjes van de CDs zijn meestal nogal druk bedrukt waardoor je ze in de club of op een feest meestal moeilijk kunt lezen. Mijn eigen kaartjes zijn vrijwel altijd duidelijk te lezen.

Let the BASS be louder
Stephanie    posted on 15-05-2005 14:39
Idem dito, ik ben dit weekend net overgestapt van een veel te zware cd-koffer naar twee cd-mappen en dat bevalt heel erg goed. Net als Lead maak ik de kaartjes op nogal dik papier en met een kleuren / font-combinatie di in het donker goed zicht baar is. Werkt prima.....had ik veel eerder moeten doen. En het voordeel, je legt ze na gebruik automatisch terug, anders vind je niks meer terug.....en dat scheelt met opruimen!

Dus.....iemand nog interesse in een veel te grote cd-koffer?
MadSteven    posted on 31-05-2005 17:29
Nou, ik heb vorige week er nog een gekocht in de aanbieding. Valt nauwelijks mee te fietsen Happy, laughing, maar ja, zolang ze mijn cd-koffer meenemen met de bus of ik naar de locatie waar ik draai kan lopen, is het niet zo erg. Kennelijk stapt iedere DJ die een koffer gebruikteover naar dat soort mappen..

Nou, ik niet. Ik ben weer lekker eigenwijs en houd nou eenmaal niet van een cd kopen, en die dan vervolgens weer in een mapje steken en als je hem weer uit je mapje haalt het hoesje van kwijt bent. Om nog maar niet te zeggen dat je weer een hoesje moet afdrukken.

En persoonlijk lukt mij draaien beter met cd-koffers. Voor dat ik koffers gebruikte, gebruikte ik zelfs van die boodschappenkratten (nog niet zo gek als je toch drive-in deed, hoor). Dan heb ik zo een overzicht welke cd waar zit (want dat staat op het hoesje - handig he?), pak ik hem hupla eruit en kan ik... zowaar... hem zelfs netjes nog in hoesje ergens gereed leggen naast de cd-speler (desnoods op de bar). Dan pak ik hem als hij in de cd-speler moet uit het hoesje, leg ik het hoesje in de buurt van de cd-speler en als de cd uit de cd-speler moet hem weer in het hoesje.

Mijn persoonlijk onhandigheid met cd-mappen is simpelweg dit: heb cd uit pagina 2  in de cd-speler zitten, moet een cd van pagina 5 terugstoppen en die van pagina 3 eruit pakken, oh ja en na die van pagina 5 moet ik die van pagina 8 hebben. En zo raak ik dus alle 'hoesjes' kwijt...

En moeilijk leesbaar, hmz tja, ligt er wat aan. En wat je eraan doet. Je hebt wel eens lichtjes in je dj-meubel, nooit gezien? Of zo veel licht van de lampen, dat het je ook wel zonder een licht in je meubel (of op de tafel) lukt. 

Weet je? Tis denk ik ook gewoon een kwestie van consequent bezig zijn. Mensen die zonder DJ-en al al hun hoesjes kwijtraken, kan ik zo'n cd-map aanraden, maar bij mij vind je maar heel zelden een cd niet in een hoesje als er geen cd-spelers aanstaan.

Nvie    posted on 31-05-2005 17:39
Poster: MadSteven
En moeilijk leesbaar, hmz tja, ligt er wat aan. En wat je eraan doet. Je hebt wel eens lichtjes in je dj-meubel, nooit gezien? Of zo veel licht van de lampen, dat het je ook wel zonder een licht in je meubel (of op de tafel) lukt. 

Goosenecks! (ik heb er een stuk of 3, alleen al bij mijn apparatuur)
MadSteven    posted on 01-06-2005 15:58
Psies wak bedoel.

Goosenecks en zo ja.  Of een nachtlampje voor de beginnende drive-in show gastjes van een jaar of 15 onder ons.  Kwas er zelf ook een Happy, laughing. Kom je op inventieve oplossingen soms, hoor...

Stroomverdelers met een schakelknop erop hangen aan je stroboscoop, da's ook zo'n inventief idee. Hehe. Sterker nog: als je wat afwisseling in lichteffecten wilt, koop dan een stuk of vier, vijf lichteffecten van een euro of 50 en vier, vijf van die stekkerdoosjes erbij - uv-licht en lichtorgel op een andere controller en feesten maar!

Maar goed, even terug naar het oorspronkelijke probleem:

je hebt het over uit de hoesjes vallende papiertjes - nou, als je van dat dikke papier gebruikt voor je hoesjes, vallen ze er ook met heel veel moeite uit.  Bovendien kan je ook de tracklisting achterop zetten, heb je helemaal weinig kans dat er iets uit valt.... Da's net zo veel moeite als een cd-map kopen en het cd-hoesje weer opbergen.

Of weten mensen niet meer hoe een cd-hoesje werkt tegenwoordig of zo?

This is an old Topic

No new postings for 7.136 days.
 Post CommentThat would be 237.9 months
or a whopping 19.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

74 Users online: 10 Guests (64 Unknown)
Pages generated today : 16.521
Most visitors online this month : 236
Lifetime Pageviews since 2003 : 232.434.128