Poster: simsoft
dit is wel het menpaneel die bij ons in brugge in de meeste fuifzalen en cafés te vinden is
misschien is dat dan nie slecht om daar op te leren mixen dacht ik ?
Poster: mrwhoopie
Ik wil wel even zeggen een niet elke mixer is een goede mixer zoals ilusion wil doen geloven,in eerste instantie vind ik het heel belangrijk dat hij gebalanceerd is en dus xlr out heeft.
En miss wil de dingen hebben voor lange tijd,dus ik raad gaar echt aan de cdj1000(oer en oerdegelijk)en een gewone mixer,wil je dan effecten hebben.....neem dan een efx en je hebt efeecten,waarom^liever niet in de mixer?
Poster: Illusion
Waarom ben jij geen fan van de DJM 400? De DJM 400 zou Ideaal zijn. Het is een pro mixer, en waarom zou je groter willen. Ik neem aan dat je thuis niet groter nodig hebt, misschien voor de show. Of hij is gewoon voor jou te klein.
Poster: Illusion
Wat je hier allemaal wilt vertellen snap ik de ballen van. :p Ik begrijp van het laatste stukje niks. Wil jij dan zeggen dat de DJM 400 geen goede mixer is? Ik beweer ook niet dat alle mixers goed zijn. Maar wel van Pioneer. De DJM 300 was zelfs een goede mixer.
Dj's zijn tegenwoordig teveel verwend met de mooie mixertjes. Ik wil dit, en ik wil dat. Maar voldoet de DJM 400 niet gewoon aan de basiseisen? En heeft deze ook niet een aantal extra's? Effecten etc. Naar mijn mening is deze goed genoeg om thuis te gebruiken!, En eventueel ergens anders op een klein feestje.
Daarnaast vraagt ze om ingangen voor 2 cdj's, minimale aan effecten, en een mic ingang. Dat is dus al wat de DJM 400 heeft. Als we over een DJM 700 of 800 gaan praten,heben we het niet meer over minimaal aantal effecten.
En dat onderste stukje begrijp ik niet, staat niet duidelijk geschreven. Beweer je nu dat je beter een EFX kan hebben en een gewoon mengpaneel? of een mengpaneel met effecten? Dat kan ik er niet zo goed uit opvatten
De djm400 is zeker niet slecht,maar profesioneel??Neen,dat is hij niet.Miss wil nu investeren in iets dat jaren zal moeten meegaan en dat mega betrouwbaar is.Dus is mijn redenering dat je best zo min mogelijk toeters en bellen hebt.Als jouw DJM400 na 4 jaar begint raar te doenop je kamer is dat geen ramp.Doet hij dat echter bij miss op een fuif is dat een ramp.
no hard feelings,het is eenn goede mixer maar niet proffesioneel.sorry
Poster: djprozei
ik vindt de djm 400 ook niet geschikt voor proffesioneel gebruik.
de djm 400 is ontworpen om op een slaapkamer te staan en niet in een discotheek of op een feest.
maar dat maakt de djm 400 geen slechte mixer.
en specs zeggen zoiezo niks over betrouwbaarheid van een mixer.
maar wat is eigenlijk proffesioneel
denk dat je niet naar de mixer moet kijken
meer hoe je de mixer gebruikt.
als jij een mixer die je op een feest plaats waar je netjes mee omgaat en om de zoveel tijd netjes laat service'n ben je proffesioneel bezig. dan heb je een mixer die geschikt is voor professioneel gebruik.
als jij de zelfde mixer op een feest plaats waar al 20 x bier overheenis gegaan en niet heb laten service'n heb je geen proffesionele mixer meer.
en goede gear maakt nog geen goede dj dat moeten mensen niet vergeten
blaat
Poster: MissSalem
Dat is ook een optie, maar kan ik die effecten van de DJM-800 dan ook optimaal gebruiken?
Ik heb het filmpje gezien van Lead, en toen dacht ik: "maar wanneer kan je dat nu gaan gebruiken? Ik snap het niet goed."
Gewoon omdat je zoveel kan doen met die effecten, zoveel zelfs dat je liedje eigenlijk na verloop ervan op niet veel meer trekt, volgens mij.
Poster: djprozei
beetje jammer dat je een mixer als de djm 400 zo afkraakt op alleen een xlr uitgang.
en dat je mogelijk verloopstekkers moet gebruiken.
so what!!!
heb je ooit wel eens een djm 400 geprobeert?? dit apperaatje zit vol technische hoogstandjes.
faders hebben totaal geen minpunten. crossfader is ook heerlijk.
je post gaat echt nergens over .je praat een beetje poep.
kom ff met goede onderbouwende punten. voor je advies geeft aan miss.
de minpunten van didier zijn wel belangrijke punten voor on the road gebruik voor de djm-400
maar zoals ik al zei deze mixer is niet ontworpen voor on the road gebruik.
maar dat maakt het niet gelijk een slecht mixertje
ik zeg ook niet dat pioneer geen minpunten heeft.
het gaat hier om advies geven over de aanschaf van de mixer.
in jou post noem je nergens het echte voordeel van gebalanceerd uit gaan tegenover ongebalanceerd uit gaan.het enige nadeel wat je noemt is dat je je dan een verloopje moet te gebruiken.
dus je licht absoluut niet duidelijk toe waarom miss nou een mixer moet kopen met een xlr-aansluiting.
die xlr heeft mischien alleen voordeel al je versterker meer als 10 meter vanaf de mixer staat.
en dit gebeurt alleen in discotheken en op grote events. dus je komt hier met een compleet nutteloos iets.
dus dan vindt ik dat je poep praat
Poster: Twello
+ hij heeft geen send/return, je zou denken het is niet nodig want de DJM-400 heeft al een prima effecten bak. Maarja het is toch handig als je eventueel een sampler of effectenbox hebt.
Poster: mrwhoopieVoilla ne mens die snapt wa ik bedoel,en als je het over de specs wil hebben....de djm400 heeft geen xlr out(gebalanceerd) waar je dus rechtstreeks mee op een porf. Amp kunt inpluggen,je gaat dus altijd overgangstukjes moeten gebruiken.....da is dus niet profesioneel.
Maar zoals eerder gezegd zeggen specs niets,want ik vind het bv heel belangrijk hoe alles is opgebouwd en aanvoelt en dat aanvoelen vind ik bij elke djm tegenvallen,want de faders voelen heel jb aan.Sorry aan al de pio-fans,maar het is zo.Nogmaals het is een goede mixer maar zeker niet profesioneel.
er is iets foutgegaan. Sorry.
Poster: sparckless
Zeker wel! alleen niet per kanaal. Master 2 naar effecten apperaat, effecten apperaat aansluiten op je mic aansluitingen en deze op aux zetten. En whala je hebt een send&return.
Poster: djprozeiik zeg ook niet dat pioneer geen minpunten heeft.
het gaat hier om advies geven over de aanschaf van de mixer.
in jou post noem je nergens het echte voordeel van gebalanceerd uit gaan tegenover ongebalanceerd uit gaan.het enige nadeel wat je noemt is dat je je dan een verloopje moet te gebruiken.
dus je licht absoluut niet duidelijk toe waarom miss nou een mixer moet kopen met een xlr-aansluiting.
die xlr heeft mischien alleen voordeel al je versterker meer als 10 meter vanaf de mixer staat.
en dit gebeurt alleen in discotheken en op grote events. dus je komt hier met een compleet nutteloos iets.
dus dan vindt ik dat je poep praat
Alstublieft, iedereen noemt mij "miss", maar noem mij dan nog liever "Salem". :d
Ik ben dit weekend geweest gaan skiën. Was heel lang in de auto blijven zitten, en heb dus daardoor veel tijd gehad om erover te denken.
Mijn bevindingen zijn dat:
- als je de combinatie CDJ-1000 en DJM-400 koopt, je wel met zeer goede cd-spelers zit (zeer goed in verschillende opzichten, maar of dat hij bij mij past, zie ik zaterdag nog wel), maar je mixer is en blijft een slaapkamermixer, zoals ik dat noem. Wel ben ik zot van de looks van de CDJ-1000... En ik vrees dat ik nogal snel op mijn DJM-400 zou uitgekeken geraken.
- als je de combinatie CDJ-800 met DJM-800 verkiest, dat je zowel met professionele cd-spelers zit, als met een professionele mixer. Aan mij dan om gans dat spel uit te dokteren, maar ik ben zeer enthousiast en geduldig.
Over die 2 combinaties heb ik dit weekend zitten twijfelen.
Ik ben weliswaar maar een beginnende DJ, maar ik wil snel vooruit kunnen, snel kunnen evolueren volgens mijn mogelijkheden en vooral veel plezier hebben nu ik nog jong ben. Ik wil niet wachten tot ik 30 ben om het hoogtepunt in mijn carrière te halen, want tegen dan zit ik misschien al met andere prioriteiten. Ik wil graag over afzienbare tijd (eigen) fuiven draaien en producties maken. Mij amuseren met muziek dus.
Heb dus eigenlijk veel te veel toekomstplannen voor mijn hobby.
Mijn voorkeur gaat nu wellicht naar de CDJ-800 met DJM-800. Wel onder voorbehoud omdat alles moet getest worden, moet gezien worden... en dit gebeurt zaterdag.
Reacties zijn nog altijd even welkom!
Poster: MissSalem
De NUO 5 zal zijn verdiende aandacht krijgen ook, dat ben ik vergeten te zeggen.Weliswaar verschoot ik nogal van de prijs. Had verwacht dat die toch nog wat lager zou liggen, maar niet, dus.
Ik zou moeten kijken als die past in het budget, want ik mag niet vergeten dat er al een reis geboekt is die nog deels moet betaald worden.
.
Poster: Jer
Ja je moet keuzes maken he of een reis of gear
Maar hij is volgens mij schommelt hij tussen de 900 en 1000 bij de webshops. De nuo 5
In ieder geval raak je hier minder snel op uitgeken als wat je zelf al zegt djm 400.
Leuk mixertje maar toch maar 2 kanelen.
En als je de nuo neemt laat je budget misschien cdj 1000 mk3 toe.
En als ik jou posts leest denk ik toch dat als jij de cdj 800 heb, je hem snel zal vervagen door de cdj 1000 mk3.
En hij is ook wel wat beter voor on the road en dat is volgens mij ook iets wat jij graag wil doen!
Maar je moet gewoon alle combinaties die je in je hoofd heb testen en dan er voor gaan!
Bij de shop waar jij naar toe gaat zullen ze je denk ik als je zo'n aankoop wil doen met open armen ontvangen!Dus testen zal geen probleem zijn denk ik!
Succes
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.