CDJ-1000 met DJM-400 (2/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

MissSalem    posted on 23-01-2008 11:30
De Search-functie heeft telkens niet veel opgebracht als antwoord op mijn vragen, dus eventjes mijn topic aangemaakt.

Ik was van plan om deze combinatie te maken.

Ik ben een beginnende DJ die nogal zeker is van haar zaak dat ze er voor wilt gaan, maar ik heb vooral het gevoel dat ik veel in te halen heb ten opzichte van andere DJ's - ben bijna 19 - die meestal toch al veel langer bezig zijn. Daarom wil ik ook hoger beginnen.

Op dit moment heb ik nood aan een zeer degelijke CD-speler die jaren moet kunnen meegaan en een degelijke mixer voor erbij. Ik twijfel nog enkel een beetje tussen de CDJ-800 en de 1000 omwille van de functies van de 1000. Zijn die zo broodnodig, zo handig, zo veel gebruikt?
Ik moet ze testen in de winkel, weliswaar wil ik graag op voorhand een idee van wat ik specifiek nodig heb...

Ik heb al 1000 keren gekeken naar de Chart die Lead opgesteld heeft rond de CD-spelers. Ik heb zo de indruk dat als ik hoog wil beginnen en snel vooruit wil, ik wellicht beter de 1000 neem -> ook wil ik graag op termijn in danscafés komen te staan en waar nog allemaal... Ik maak ook eigen Trance-muziek met de computer.
Maar die CDJ-800 laat me nog altijd twijfelen.

En dan hebben we nog de mixer: de DJM-400. Ik heb enkel 2 CDJ's nodig, een minimum aan effecten en een micro-ingang. Bij deze is de DJM-400 wel geschikt, maar is hij ook geschikt voor on the road, aangezien het een thuismixer is? Ik kan me niet voorstellen dat er op een trouwfeest of dergelijke al een set staat, dus neem ik aan dat ik af en toe wellicht mijn set zal mogen meenemen, ergens.

Heeft iemand hier ervaring mee? Kan iemand mij meer vertellen over het gebruik van de functies van de CDJ-1000? Heeft iemand deze combinatie al kunnen testen?

Ik hoop dat dit iets oplevert! Ik weet dat er verschillende topics gaande zijn (geweest), ook deels over wat hier gepost wordt, maar aangezien mijn vraag toch anders is, volgens mij, dan wat stond in de vorige topics...

Dank bij voorbaat voor alle nuttige reacties! Overtuig me!
User edit by MissSalem on 23-01-2008 @ 11:33:05 (2%)

What do you think about CDJ-1000 met DJM-400 ??

Vote :   

Didier_Deluxe    posted on 24-01-2008 14:15
Die staan daar omdat ze tegen een stoot kunnen en redelijk basic zijn, wat ze hier soms als hufterproof beschrijven.
Voor minder geld heb je een djm-400 die misschien maar 2 kanalen heeft, maar wel een effecten unit en sampler, waarmee je veel creatiever kan zijn en veel meer mee kan leren.
Als je met een djm kan mixen kan je zeker met een Rodec mixen. Maar als je gewend bent met Rodec te mixen ga je daarom nog niet met effecten en samplers overweg kunnen..
mrwhoopie    posted on 24-01-2008 14:27
Poster: simsoft
dit is wel het menpaneel die bij ons in brugge in de meeste fuifzalen en cafés te vinden is
misschien is dat dan nie slecht om daar op te leren mixen dacht ik ?

Is gewoon een non nonsens mixer heel degelijk en dat betaal je,maar het is niets speciaals.
Illusion    posted on 24-01-2008 14:48
Poster: mrwhoopie
Ik wil wel even zeggen een niet elke mixer is een goede mixer zoals ilusion wil doen geloven,in eerste instantie vind ik het heel belangrijk dat hij gebalanceerd is en dus xlr out heeft.

En miss wil de dingen hebben voor lange tijd,dus ik raad gaar echt aan de cdj1000(oer en oerdegelijk)en een gewone mixer,wil je dan effecten hebben.....neem dan een efx en je hebt efeecten,waarom^liever niet in de mixer?

Wat je hier allemaal wilt vertellen snap ik de ballen van. :p  Ik begrijp van het laatste stukje niks. Wil jij dan zeggen dat de DJM 400 geen goede mixer is? Ik beweer ook niet dat alle mixers goed zijn. Maar wel van Pioneer. De DJM 300 was zelfs een goede mixer.

Dj's zijn tegenwoordig teveel verwend met de mooie mixertjes. Ik wil dit, en ik wil dat. Maar voldoet de DJM 400 niet gewoon aan de basiseisen? En heeft deze ook niet een aantal extra's? Effecten etc. Naar mijn mening is deze goed genoeg om thuis te gebruiken!, En eventueel ergens anders op een klein feestje.

Daarnaast vraagt ze om ingangen voor 2 cdj's, minimale aan effecten, en een mic ingang. Dat is dus al wat de DJM 400 heeft. Als we over een DJM 700 of 800 gaan praten,heben we het niet meer over minimaal aantal effecten.

En dat onderste stukje begrijp ik niet, staat niet duidelijk geschreven. Beweer je nu dat je beter een EFX kan hebben en een gewoon mengpaneel? of een mengpaneel met effecten? Dat kan ik er niet zo goed uit opvattenWinking my eye
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
User edit by Illusion on 24-01-2008 @ 14:49:36 (1%)
MissSalem    posted on 24-01-2008 16:05
Veel mensen hebben het over de CDJ-800. Happy, laughing Ik ga akkoord, dat is een zeer goede cd-speler.

Maar dan blijf ik nog met de vraag of de CDJ-1000's functies nu echt zo handig zijn als beweerd wordt? Ik hoor overal dat waveform handig is, en die hotloops en die hotcues en die sd-card... Is dat dan eigenlijk wel zo handig, ook voor iemand als mezelf met zoveel toekomstplannen? Happy, laughing
Prozei    posted on 24-01-2008 16:55
ik zou zelf meer plezier hebben met een djm800 en 2 cdj 800 als met een djm 400 en 2 cdj1000's.

die hotcues zijn wel leuk maar als een dj ze gebruikt vin ik t vaker irriterend werken dan dat het iets toevoegt.

voor thuis vindt ik de cdj 800 meer als zat.
persoonlijk vindt ik het niet waard om 1000€ meer uit te geven voor cdj1000's

als ik op een feest sta te draaien draai ik echt niet beter op een 1000 dan op een 800.

mijn advies ga voor 2 cdj800's en een djm800 dit geeft je veel meer draai plezier
Twello    posted on 24-01-2008 19:59
Poster: Illusion

Waarom ben jij geen fan van de DJM 400? De DJM 400 zou Ideaal zijn. Het is een pro mixer, en waarom zou je groter willen. Ik neem aan dat je thuis niet groter nodig hebt, misschien voor de show. Of hij is gewoon voor jou te klein.

Nou, om hij heeft maar 2 kanalen. En ik was van plan een sampler op aan te sluiten dus hij valt al af. Dat is nog niet eens het grootste nadeel. Ik mix met de hoofdtelefoon over bijde oren, en de DJM-400 heeft geen cue/mix potmeter. Dus dan moet ik opeens heel anders gaan mixen...

+ hij heeft geen send/return, je zou denken het is niet nodig want de DJM-400 heeft al een prima effecten bak. Maarja het is toch handig als je eventueel een sampler of effectenbox hebt.

Kwa inputs heeft hij er natuurlijk genoeg, alleen je kan geen 3 bronnen te gelijk gebruiken en dat is wel een vereiste voor samples enzoCry

natuurlijk hebben veel mensen helemaal geen last van deze problemen, maar ik welCry
mrwhoopie    posted on 24-01-2008 20:28
Poster: Illusion

Wat je hier allemaal wilt vertellen snap ik de ballen van. :p  Ik begrijp van het laatste stukje niks. Wil jij dan zeggen dat de DJM 400 geen goede mixer is? Ik beweer ook niet dat alle mixers goed zijn. Maar wel van Pioneer. De DJM 300 was zelfs een goede mixer.

Dj's zijn tegenwoordig teveel verwend met de mooie mixertjes. Ik wil dit, en ik wil dat. Maar voldoet de DJM 400 niet gewoon aan de basiseisen? En heeft deze ook niet een aantal extra's? Effecten etc. Naar mijn mening is deze goed genoeg om thuis te gebruiken!, En eventueel ergens anders op een klein feestje.

Daarnaast vraagt ze om ingangen voor 2 cdj's, minimale aan effecten, en een mic ingang. Dat is dus al wat de DJM 400 heeft. Als we over een DJM 700 of 800 gaan praten,heben we het niet meer over minimaal aantal effecten.

En dat onderste stukje begrijp ik niet, staat niet duidelijk geschreven. Beweer je nu dat je beter een EFX kan hebben en een gewoon mengpaneel? of een mengpaneel met effecten? Dat kan ik er niet zo goed uit opvattenWinking my eye

De djm400 is zeker niet slecht,maar profesioneel??Neen,dat is hij niet.Miss wil nu investeren in iets dat jaren zal moeten meegaan en dat mega betrouwbaar is.Dus is mijn redenering dat je best zo min mogelijk toeters en bellen hebt.Als jouw DJM400 na 4 jaar begint raar te doenop je kamer is dat geen ramp.Doet hij dat echter bij miss op een fuif is dat een ramp.Cry

no hard feelings,het is eenn goede mixer maar niet proffesioneel.sorry
Day-One    posted on 25-01-2008 03:05

De djm400 is zeker niet slecht,maar profesioneel??Neen,dat is hij niet.Miss wil nu investeren in iets dat jaren zal moeten meegaan en dat mega betrouwbaar is.Dus is mijn redenering dat je best zo min mogelijk toeters en bellen hebt.Als jouw DJM400 na 4 jaar begint raar te doenop je kamer is dat geen ramp.Doet hij dat echter bij miss op een fuif is dat een ramp.Cry

no hard feelings,het is eenn goede mixer maar niet proffesioneel.sorry

dit slaat echt nergens op....dit ga ik niet uitleggen meer lees de specs en doe zelf even een vergelijking qua onderdeel zoals jij dat beschrijft
voyager    posted on 25-01-2008 19:59
1e : waarom altijd pioneer?miss moet het uiteraard op het eind helemaal zelf weten maar kijk, er is meer in de wereld dan dit merk=)
2e voor het geld kan ze net zo goed ook gaan opzoek naar 2e-handse dj-gear die je op de bekende site's vindtWinking my eye
freddiejay    posted on 25-01-2008 21:10
cdj 800 + djm 800
Prozei    posted on 25-01-2008 21:28
ik vindt de djm 400 ook niet geschikt voor proffesioneel gebruik.

de djm 400 is ontworpen om op een slaapkamer te staan en niet in een discotheek of op een feest.
maar dat maakt de djm 400 geen slechte mixer.

en specs zeggen zoiezo niks over betrouwbaarheid van een mixer.

maar wat is eigenlijk proffesioneel
denk dat je niet naar de mixer moet kijken
meer hoe je de mixer gebruikt.

als jij een mixer die je op een feest plaats waar je netjes mee omgaat en om de zoveel tijd netjes laat service'n ben je proffesioneel bezig. dan heb je een mixer die geschikt is voor professioneel gebruik.
als jij de zelfde mixer op een feest plaats waar al 20 x bier overheenis gegaan en niet heb laten service'n heb je geen proffesionele mixer meer.

en goede gear maakt nog geen goede dj dat moeten mensen niet vergeten

User edit by Prozei on 25-01-2008 @ 21:30:12 (9%)
mrwhoopie    posted on 25-01-2008 21:52
Poster: djprozei
ik vindt de djm 400 ook niet geschikt voor proffesioneel gebruik.

de djm 400 is ontworpen om op een slaapkamer te staan en niet in een discotheek of op een feest.
maar dat maakt de djm 400 geen slechte mixer.

en specs zeggen zoiezo niks over betrouwbaarheid van een mixer.

maar wat is eigenlijk proffesioneel
denk dat je niet naar de mixer moet kijken
meer hoe je de mixer gebruikt.

als jij een mixer die je op een feest plaats waar je netjes mee omgaat en om de zoveel tijd netjes laat service'n ben je proffesioneel bezig. dan heb je een mixer die geschikt is voor professioneel gebruik.
als jij de zelfde mixer op een feest plaats waar al 20 x bier overheenis gegaan en niet heb laten service'n heb je geen proffesionele mixer meer.

en goede gear maakt nog geen goede dj dat moeten mensen niet vergeten

CryVoilla ne mens die snapt wa ik bedoel,en als je het over de specs wil hebben....de djm400 heeft geen xlr out(gebalanceerd) waar je dus rechtstreeks mee op een porf. Amp kunt inpluggen,je gaat dus altijd overgangstukjes moeten gebruiken.....da is dus niet profesioneel.
Maar zoals eerder gezegd zeggen specs niets,want ik vind het bv heel belangrijk hoe alles is opgebouwd en aanvoelt en dat aanvoelen vind ik bij elke djm tegenvallen,want de faders voelen heel jb aan.Sorry aan al de pio-fans,maar het is zo.Nogmaals het is een goede mixer maar zeker niet profesioneel.
Didier_Deluxe    posted on 25-01-2008 22:29
Daarnaast heeft de djm-400 geen cue/master regelaar voor de headphones en geen aparte regelaar voor booth monitors en zaal master. Allemaal kleine puntjes die van weinig belang zijn voor de bedroom DJ maar van levensbelang als je voor publiek moet draaien.
Prozei    posted on 25-01-2008 23:15

blaat

beetje jammer dat je een mixer als de djm 400 zo afkraakt op alleen een xlr uitgang.
en dat je mogelijk verloopstekkers moet gebruiken.
so what!!!
heb je ooit wel eens een djm 400 geprobeert?? dit apperaatje zit vol technische hoogstandjes.
faders hebben totaal geen minpunten. crossfader is ook heerlijk.
je post gaat echt nergens over .je praat een beetje poep.
kom ff met goede onderbouwende punten. voor je advies geeft aan miss.

de minpunten van didier zijn wel belangrijke punten voor on the road gebruik voor de djm-400 

maar zoals ik al zei deze mixer is niet ontworpen voor on the road gebruik.
maar dat maakt het niet gelijk een slecht mixertje

User edit by Prozei on 25-01-2008 @ 23:38:14 (23%)
Winston    posted on 26-01-2008 01:24
Poster: MissSalem

Dat is ook een optie, maar kan ik die effecten van de DJM-800 dan ook optimaal gebruiken?

Ik heb het filmpje gezien van Lead, en toen dacht ik: "maar wanneer kan je dat nu gaan gebruiken? Ik snap het niet goed."
Gewoon omdat je zoveel kan doen met die effecten, zoveel zelfs dat je liedje eigenlijk na verloop ervan op niet veel meer trekt, volgens mij.

Dat komt omdat de meeste DJ's, bijna echt allemaal, niet weten hoe je effecten moet gebruiken. Logisch want sound efx stammen af uit studio's en waren middelen die producers gebruiken. Sound efx gebruiken is dus een ander vak.

Een DJ behoorde vroeger alleen plaatjes af te draaien en geen nieuwe muziek te maken.

Toen kreeg je de sample-ende DJ's. Die met samples een remix van een track konden maken. Dan moet je weten hoe een track is opgebouwd. Zowel in de tijd als welke geluiden er op een moment te horen zijn.

En toen kwamen efx, zodat je de sound (klank) van je samples kon bewerken.

Very advanced DJ-ing dus als je de efx goed weet te gebruiken.

Maar de kunst ging verloren.
Nu krijg je van de DJ's die efx gebruiken voornamelijk gestutter en sound degradatie.

Wat de extra functies van de CDJ-1000 betreft had ik al eerder uitgelegd wat de bedoeling eigenlijk van is. Maar dat type DJ-ing is aan het uitsterven.

Je benut de CDJ-1000 maximaal, pas als je in staat bent 3 continu tegelijk te laten werken voor tenminste 1 uur. Veel gebruik van de players als sampler dus. Ik kan jammer genoeg geen mix vinden van DJ's die dat op een mooie manier kunnen en ik kan het zelf ook niet. Ik ben op dit moment wel al een beetje bezig bv om bij elk refrein alvast iets van de volgende track te laten horen.

Als je gewoon recht toe recht aan plaatjes wil draaien kun je met zeer eenvoudige players hetzlfde bereiken als de CDJ-1000. Wil je kosten effectief werken zou een CDJ-800 voldoende zijn.

Een goede mixer vindt ik zeeer belangrijk. De CDJ-400 is zeker niet mijn lievelings mixer, zelfs voor eenvoudig mix werk. Qua sound, looks, mogelijkheden en waarschijnlijk ook duurzaamheid is het o.k. Maar de bediening/lay out vindt ik niet lekker.

Klein, cue en monitor sectie onvoldoende, korte faders zijn een paar punten die niet bij mijn stijl passen, maar misschen wel bij de jouwe.
Tic Toc
mrwhoopie    posted on 26-01-2008 16:52

beetje jammer dat je een mixer als de djm 400 zo afkraakt op alleen een xlr uitgang.
en dat je mogelijk verloopstekkers moet gebruiken.
so what!!!
heb je ooit wel eens een djm 400 geprobeert?? dit apperaatje zit vol technische hoogstandjes.
faders hebben totaal geen minpunten. crossfader is ook heerlijk.
je post gaat echt nergens over .je praat een beetje poep.
kom ff met goede onderbouwende punten. voor je advies geeft aan miss.

de minpunten van didier zijn wel belangrijke punten voor on the road gebruik voor de djm-400 

maar zoals ik al zei deze mixer is niet ontworpen voor on the road gebruik.
maar dat maakt het niet gelijk een slecht mixertje

Ik denk dat er hier bij een groot deel van de forumers een gebrek hebben met het lezen.Ik schreef heel duidelijk dat het een goede mixer is maar NIET profesioneel!!!!!

Ik heb met elke djm gewerkt en werk er graag mee maar koop het zelf niet omdat het naar mijn mening niet is wat ik wil de,als jij vind dat ik poep zegCrydan ben je daar maar gelukkig mee,jij vind een xlr ms niet belangrijk ik dus wel,en dit is niet het enige minpunt maar dat hebben de anderen al allemaal aangekaart.
En ik denk dat miss meer heeft om al de punten heel duidelijk toe te lichten,dan hier wat praat te lezen van pio-fanboys.Pioneer is top maar alles heeft zijn minpunten,durf die dan ook onder ogen komen.
Prozei    posted on 26-01-2008 18:56

ik zeg ook niet dat pioneer geen minpunten heeft.
het gaat hier om advies geven over de aanschaf van de mixer.
in jou post noem je nergens het echte voordeel van gebalanceerd uit gaan tegenover ongebalanceerd uit gaan.het enige nadeel wat je noemt is dat je je dan een verloopje moet te gebruiken.

dus je licht absoluut niet duidelijk toe waarom miss nou een mixer moet kopen met een xlr-aansluiting.

die xlr heeft mischien alleen voordeel al je versterker meer als 10 meter vanaf de mixer staat.
en dit gebeurt alleen in discotheken en op grote events. dus je komt hier met een compleet nutteloos iets.  

dus dan vindt ik dat je poep praat

Boyd    posted on 26-01-2008 20:09
Poster: Twello

+ hij heeft geen send/return, je zou denken het is niet nodig want de DJM-400 heeft al een prima effecten bak. Maarja het is toch handig als je eventueel een sampler of effectenbox hebt.

Zeker wel! alleen niet per kanaal. Master 2 naar effecten apperaat, effecten apperaat aansluiten op je mic aansluitingen en deze op aux zetten. En whala je hebt een send&return.
Boyd    posted on 26-01-2008 20:10

CryVoilla ne mens die snapt wa ik bedoel,en als je het over de specs wil hebben....de djm400 heeft geen xlr out(gebalanceerd) waar je dus rechtstreeks mee op een porf. Amp kunt inpluggen,je gaat dus altijd overgangstukjes moeten gebruiken.....da is dus niet profesioneel.
Maar zoals eerder gezegd zeggen specs niets,want ik vind het bv heel belangrijk hoe alles is opgebouwd en aanvoelt en dat aanvoelen vind ik bij elke djm tegenvallen,want de faders voelen heel jb aan.Sorry aan al de pio-fans,maar het is zo.Nogmaals het is een goede mixer maar zeker niet profesioneel.

Of gewoon 1 mooi strak kabeltje tulp <-> XLR ?
Boyd    posted on 26-01-2008 20:11

er is iets foutgegaan. Sorry.

User edit by Boyd on 26-01-2008 @ 20:12:21 (81%)
Prozei    posted on 26-01-2008 20:24
Poster: sparckless

Zeker wel! alleen niet per kanaal. Master 2 naar effecten apperaat, effecten apperaat aansluiten op je mic aansluitingen en deze op aux zetten. En whala je hebt een send&return.

dit gaat nooit werken. het geluid wat uit je fx komt gaat via mixer gelijk weer terug in fx
krijg je master>fx>mixer>fx>mixer>fx> etc. je krijgt dan een oneindige lus
en geeft een irritant geluid.

als het effect apperaat je invoersigniaal 1 db versterkt dan zit je na 10 van deze loops al op + 10 db en dit is binnen een paar milliseconden bereikt.

en is de kans groot dat iets in je setup het gaat begeven

je zou wel de fx tussen je mixer en de versterker kunnen plaatsen.
User edit by Prozei on 26-01-2008 @ 20:45:15 (99%)
mrwhoopie    posted on 27-01-2008 04:37

ik zeg ook niet dat pioneer geen minpunten heeft.
het gaat hier om advies geven over de aanschaf van de mixer.
in jou post noem je nergens het echte voordeel van gebalanceerd uit gaan tegenover ongebalanceerd uit gaan.het enige nadeel wat je noemt is dat je je dan een verloopje moet te gebruiken.

dus je licht absoluut niet duidelijk toe waarom miss nou een mixer moet kopen met een xlr-aansluiting.

die xlr heeft mischien alleen voordeel al je versterker meer als 10 meter vanaf de mixer staat.
en dit gebeurt alleen in discotheken en op grote events. dus je komt hier met een compleet nutteloos iets.  

dus dan vindt ik dat je poep praat

Ik dacht hier nochthans ergens gezegd te hebben dat dit vooral handig is om storingen te voorkomen in zalen waar er oude frigos draaien of waar er netvervuiling aanwezig is.Als ik eens tijd heb om mij bezig te houden met het van naadje tot draadje uit te leggen wil ik de technische uitleg gerust eens doen.
Maar kortom XLR is gewoon minder gevoelig voor storingen,en nogmaals dat is niet het enige probleem met de djm400 maar in mijn inziens wel 1 van de belangrijkste om hem geen pro-mixer te noemen.
En nu stop ik met er over te strijden want dit is een straatje zonder einde.

MissSalem    posted on 28-01-2008 09:19

Alstublieft, iedereen noemt mij "miss", maar noem mij dan nog liever "Salem". :d

Ik ben dit weekend geweest gaan skiën. Was heel lang in de auto blijven zitten, en heb dus daardoor veel tijd gehad om erover te denken.

Mijn bevindingen zijn dat:

- als je de combinatie CDJ-1000 en DJM-400 koopt, je wel met zeer goede cd-spelers zit (zeer goed in verschillende opzichten, maar of dat hij bij mij past, zie ik zaterdag nog wel), maar je mixer is en blijft een slaapkamermixer, zoals ik dat noem. Wel ben ik zot van de looks van de CDJ-1000... En ik vrees dat ik nogal snel op mijn DJM-400 zou uitgekeken geraken.

- als je de combinatie CDJ-800 met DJM-800 verkiest, dat je zowel met professionele cd-spelers zit, als met een professionele mixer. Aan mij dan om gans dat spel uit te dokteren, maar ik ben zeer enthousiast en geduldig. Happy, laughing

Over die 2 combinaties heb ik dit weekend zitten twijfelen.

Ik ben weliswaar maar een beginnende DJ, maar ik wil snel vooruit kunnen, snel kunnen evolueren volgens mijn mogelijkheden en vooral veel plezier hebben nu ik nog jong ben. Happy, laughing Ik wil niet wachten tot ik 30 ben om het hoogtepunt in mijn carrière te halen, want tegen dan zit ik misschien al met andere prioriteiten. Ik wil graag over afzienbare tijd (eigen) fuiven draaien en producties maken. Mij amuseren met muziek dus. Happy, laughing Heb dus eigenlijk veel te veel toekomstplannen voor mijn hobby.

Mijn voorkeur gaat nu wellicht naar de CDJ-800 met DJM-800. Wel onder voorbehoud omdat alles moet getest worden, moet gezien worden... en dit gebeurt zaterdag.

Reacties zijn nog altijd even welkom! Winking my eye

Jer    posted on 28-01-2008 09:29
Poster: MissSalem
De NUO 5 zal zijn verdiende aandacht krijgen ook, dat ben ik vergeten te zeggen. Happy, laughing Weliswaar verschoot ik nogal van de prijs. Had verwacht dat die toch nog wat lager zou liggen, maar niet, dus.

Ik zou moeten kijken als die past in het budget, want ik mag niet vergeten dat er al een reis geboekt is die nog deels moet betaald worden.
. Happy, laughing

Ja je moet keuzes maken he of een reis of gearCry

Maar hij is volgens mij schommelt hij tussen de 900 en 1000 bij de webshops. De nuo 5
In ieder geval raak je hier minder snel op uitgeken als wat je zelf al zegt djm 400.
Leuk mixertje maar toch maar 2 kanelen.

En als je de nuo neemt laat je budget misschien cdj 1000 mk3 toe.
En als ik jou posts leest denk ik toch dat als jij de cdj 800 heb, je hem snel zal vervagen door de cdj 1000 mk3.

En hij is ook wel wat beter voor on the road en dat is volgens mij ook iets wat jij graag wil doen!
Maar je moet gewoon alle combinaties die je in je hoofd heb testen en dan er voor gaan!
Bij de shop waar jij naar toe gaat zullen ze je denk ik als je zo'n aankoop wil doen met open armen ontvangen!Cry Dus testen zal geen probleem zijn denk ik!

Succes
User edit by Jer on 28-01-2008 @ 09:30:15 (1%)
MissSalem    posted on 28-01-2008 09:42
Poster: Jer
Ja je moet keuzes maken he of een reis of gearCry

Dat wordt gear én reis. Winking my eye Wellicht kan ik dan niet meer aan een CDJ-1000 MK3 geraken samen met een DJM-800 of alsnog de Nuo 5.

Maar hij is volgens mij schommelt hij tussen de 900 en 1000 bij de webshops. De nuo 5
In ieder geval raak je hier minder snel op uitgeken als wat je zelf al zegt djm 400.
Leuk mixertje maar toch maar 2 kanelen.

Ja, die test ik ook nog wel even. Ben benieuwd naar de effecten ervan. Happy, laughing Want de DJM-800 is misschien een beetje té, maar dat vertel ik je wel zaterdag. Winking my eye

En als je de nuo neemt laat je budget misschien cdj 1000 mk3 toe.
En als ik jou posts leest denk ik toch dat als jij de cdj 800 heb, je hem snel zal vervagen door de cdj 1000 mk3.

Ik vrees een beetje upgrades, omdat dat meestal verlies met zich mee brengt, maar ik weet nog altijd niet of die functies van de CDJ-1000 beter bij mij passen dan de die van de CDJ-800. Sowieso zijn beide professionele cd-spelers.
Upgraden komt op het zelfde bedrag neer, ongeveer, voor beide combinaties.

CDJ-1000 + DJM-400 = ongeveer 3000 euro
CDJ-1000 + DJM-800 = ongeveer 3800 euro -> streefdoel (geen upgrades meer nodig, normaal)
CDJ-800 + DJM-800 = ongeveer 2800 euro

Dus om het doel na te streven, zou ik ongeveer 1000 euro moeten opleggen bij beide combinaties. Het gaat dus om kiezen tussen een goede cd-speler met slaapkamermixer, ofwel een goede cd-speler met degelijke, professionele mixer, volgens mij.

En hij is ook wel wat beter voor on the road en dat is volgens mij ook iets wat jij graag wil doen!
Maar je moet gewoon alle combinaties die je in je hoofd heb testen en dan er voor gaan!
Bij de shop waar jij naar toe gaat zullen ze je denk ik als je zo'n aankoop wil doen met open armen ontvangen!Cry Dus testen zal geen probleem zijn denk ik!

Dat komt er nu eenmaal van als je zegt dat je bereid bent ze hun maandlonen te betalen. Winking my eye

Maar hoe dan ook, er zal veel gaan afhangen van zaterdag. Wat de verkopers nog gaan zeggen, zie ik wel, maar ik hoop vooral alles te kunnen testen dat ik wil testen. Dan kijk ik even wat het beste volgens mij bij mij  past en dan spreken we ons spaarvarkentje aan, he... Dat zal zo pijnlijk worden, het moment van betalen... Maar wellicht ook zeker de moeite waard. Happy, laughing

Succes

Heel erg bedankt. Winking my eye
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

178 Users online: 7 Guests (171 Unknown)
Pages generated today : 16.785
Most visitors online this month : 518
Lifetime Pageviews since 2003 : 237.441.436