Misschien een rare vraag en vreemde vergelijking, maar ik was voornemens op mijn Axis 4 spelers dit jaar te vervangen voor cdj's 400 of 800 (daar was ik nog niet uit) hoofdzakelijk omdat ik het draaien in vinyl mode veel lekkerder vind. Nu is mijn oog ook gevallen op de Reloop RMP-2 die dit ook heeft. Voor aanmerkelijk minder geld. Op zich maak ik geen gebruik van effecten aangezien ik Trance draai en die sound niet geschikt vind om loops mee te maken etc. Ik heb een aantal keren met de cdj 1000 mogen draaien (1e uitvoering) en daarom wilde ik Pioneers. Als ik nu voor Reloops zou gaan, wat zou mij dan tegenvallen qua gebruik in mijn manier van draaien? Als 2e, hoe is de kwaliteiut van Reloop, ik bedoel, ze zijn al een aardig stukkie duurder als mijn Axis 4 spelers. O ja, ik gebruik ze alleen maar thuis, niet voor "on the road". Is Reloop een leuk alternatief of vooral niet doen?
ArCee.
What do you think about Vergelijking. ??
Vote :
OK we understand you don't like ads (so don't we) but, Please consider making this website possible by disabling your Ad Blocker. Or become a Gold Member, they don't see ads.
De Reloops heb ik nog niet getest en ik weet dan ook niet of ik een objectief antwoord kan geven. Ik heb een tijd Numark axis-9 spelers gehad en toen ik de eerste keer met Pioneers draaide vond ik deze stap erg groot! Een heel groot verschil in kwaliteit en feeling. Ik betwijfel of Reloop deze kwaliteit kan everaren, zeker met het oog op andere Reloop producten..
Ik heb nog op een reloop RMP-1 gedraaid en die vond ik heel wat minder dan de Pioneers, maar de RMP-2 ziet er wel heel wat beter uit. Alles hangt ervan af wat jij het gemakkelijkste vind. Volgens mij moet die reloop toch volstaan om thuis te draaien.
ik denk dat die reloop goed is voor thuis.. al vind ik pioneer beter.. maargoed daar betaal je ook voor. heb jij een groot budget koop pioneer... wil je geld besparen en toch lekkere cd spelers hebben koop dan reloop. want zo slecht is reloop niet.
als je ze toch alleen maar thuis gebruikt, waarom dan geen reloop,, er zijn ook dj's die reloop cdspelers "on the road" gebruiken omdat hun budget nu eenmaal niet groter is.
Die reloops zullen hun werk echt wel doen en blijven toen, zeker voor het thuisverbruik, waar er niet mee gesleept word. Voor een setje CDJ's ben je een paar 100 meer kwijt, aan de andere kant is het ook weer zo dat die spullen daar wel weer een hele tijd blijven staan, dus het is voor de komende veel jaar een eenmalige uitgave. Dus dan kan je je wel afvragen zou ik die paar 100 extra daar aan willen uitgeven. Over al die jaren heen gespreid is dat niet veel namelijk. Je hebt dan toch een stuk meer kwaliteit in huis en spelers die aan je eisen voldoen. Ik denk ook wel dat de CDJ jogwheel feeling toch wel wat lekkerder zal zijn dan die van een rmp2. Dan heb ik het nog niet eens over 400's gehad kwa prijs.
Het Jog-Wheel van de RMP-2 zit er zeg maar los op, terwijl het Jog wheel van de CDJ-400 gelayerd is. Hij voelt dan ook veel steviger aan dan de RMP-2. Echter deze is wel weer groter dan de CDJ-400, dus als je daar de voorkeur aan geeft ...
Andere vraag dan, is die Reloop een verbetering ten opzichte van de Axis 4 van Numark. Op zich een speler die gewoon zijn werk doet, alleen vind ik dat mixen in vinyl mode zoveel fijner.
This is an old Topic
No new postings for 6.236 days. Post CommentThat would be 207.9 months or a whopping 17.1 years You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...
OK we understand you don't like ads (so don't we) but, Please consider making this website possible by disabling your Ad Blocker. Or become a Gold Member, they don't see ads.