Sampler (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Max-E    posted on 20-01-2008 14:40
Hallo mensen, ik ben van plan om een Sampler te gaan kopen, nou wilde ik graag weten wat zoon dingetje kost, voor n redelijke qualiteit? En dan heb ik t jammergenoeg niet over zoon Akai 2500 sampler want zoon ding kost 2000 euro.. ik wil iets wat n mooie prijs heeft, wat is goed en kost niet zo belachelijk veel?

alvast bedankt voor de antwoorden en de moeiteHappy, laughing
Max

EDIT: ik heb nu wel een tweedehands AKAI MPD 24 gezien voor 140 eurotjes? is die goed? werkt het echt? ff afgezien datie tweedehands is, maar vergeleken met andre tot de 250-300 euro? En ik zie alleen MIDI in en OUT, hoe werkt dit allemaal enz.? iemand graag hulp:P
User edit by Max-E on 20-01-2008 @ 15:06:06 (65%)

What do you think about Sampler ??

Vote :   

bambamstudio    posted on 20-01-2008 15:47
Waar wil je je sampler voor gebruiken?
Je kunt ook bv een Akai s5000 ( rond de 400 euro ) 2e hands kopen en een pad controller.
Een MPD 24 is GEEN sampler maar een padcontroller.
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
JayTaph    posted on 20-01-2008 16:32
Ik heb heel erg veel plezier beleeft aan de Emu 6400.. Persoonlijk fijner werken dan de akai's, maar da's dan weer persoonlijk Happy, laughing.. 
Max-E    posted on 20-01-2008 17:06
ja kzag t, daar heb ik geen fluit aan, maar hoeveel kost de emu dan? en waar kun je deze dingen krijgen, de bekende shops hebben ze niet..

Mijn bedoeling van n sampler is, om er dus teksten enzo van nummers in n ander te mixen.. ik weet dat dit ook kan direct vanuit n nummer, maar dat klinkt zo stom als je de tonen druit filtert met bijvoorbeeld n EQ(die op je mengpaneel zit..)
User edit by Max-E on 20-01-2008 @ 17:15:46 (100%)
JayTaph    posted on 20-01-2008 17:12
De betere zaken zullen ze wel hebben, maar het is alweer een tijdje geleden dus misschien dat er ondertussen nieuwe versies zijn.  Snel gekeken, maar de prijs is denk ik nog steeds te hoog voor wat je wilt denk ik..
Max-E    posted on 20-01-2008 17:16
ja oke, maar voor dat geld koop ik me netzogoed n extra draaitafel drbij met n dikke equalizer..
JayTaph    posted on 20-01-2008 17:47
ah, kijk..  weten we ook direct de doeleinden..

Heb heel lang met een Yamaha SU10 gewerkt... heel leuk dingetje... handheld, "scratch" mogelijkheden, een aantal effecten (lowpass filters etc) dus je kunt daar heel wat leuke dingetjes mee doen.
Max-E    posted on 20-01-2008 17:49
nee ik bedoel niet dat ik scratch wil, ik heb zelf n draaitafel, ik werk niet met CD.. maar ik wil n Sampler hebben, om als ik aan t beatmatchen ben samples van het volgende nummer dr doorheen te laten komen.. daarvoor wil ik een sampler.. dit heb ik ook al gemeld, als je t ff gelezen hadXD
JayTaph    posted on 20-01-2008 17:57
euh.. ja.. dat kan gewoon daarmee..

feit dat een apparatuur bepaalde features heeft, wil niet zeggen dat je ze MOET gebruiken Happy, laughing
Max-E    posted on 20-01-2008 18:04
nee haha oke, maar ik wil wel dat t normale qualiteit is, hoeveel kost het en waar krijg je t? kheb ook n keer iets van n Korg Synth. gezien, maar wist niet precies of je daarmee ook kunt sampelen, als je wilt zienw elke ik bedoel, zie new/line dan geluid dan dacht ik randapperatuur ofso

of duw ff op korg zoeken..
Ziax    posted on 20-01-2008 18:06
een een korg pad kan dat toch ook ? korg pad 2/3 ?
JayTaph    posted on 20-01-2008 18:12
Ja, ik denk dat er keus genoeg is wat dat betreft.. SP-404, SP-303 etc..   Allemaal een beetje wat je denk ik zoekt en niet heel erg duur.

Kwa functionaliteit zullen de meeste allemaal wel redelijk gelijk zijn. Schrijf op voor jezelf wat het allemaal moet kunnen, kijk naar de specs van verschillende en zie welke de goedkoopste is.. dat zou de jouwe moeten zijn dan Happy, laughing
Max-E    posted on 20-01-2008 18:15
ja oke, maar ook nog een ding wat HEEEL belangrijk is, dat is de service van de maker/ van de verkoper, kijk als ik iets bij new-line bestel, weet ik gewoon dat ik goeie service en dat t aankomt:P

EDIT: Ik denk dat ik ga voor de Korg KP-3 FF doorsparen dus:P
User edit by Max-E on 20-01-2008 @ 18:23:14 (30%)
Gagarin12    posted on 20-01-2008 21:39
sp404 zou een hele goede keus zijn, maar kijk anders eens naar de mpc2000 (= dan wel 2ehands) heeft al gigantisch veel bewijzen en kost je zo'n 500 euro
Max-E    posted on 20-01-2008 21:46
Ja oke, ik zou zelf wel zoon MPC 2500 willen, Ben jammergenoeg niet de zoon van n miljonair.. en heb zelf ook geen baan waar ik 4500 euro per maand mee verdien, zodat ik me zoon apperaten kan permiteren.. (heb zelf n louter baantje bij n cafe in t dorp en ik ben 14 jaar..) Dus ik ga liever voor zoon sampler als de Korg KR-3
bambamstudio    posted on 21-01-2008 09:05
Of de mpc 500, of de mpc 1000
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
cross-over    posted on 21-01-2008 09:34
Poster: oMaxoNL
nee ik bedoel niet dat ik scratch wil, ik heb zelf n draaitafel, ik werk niet met CD.. maar ik wil n Sampler hebben, om als ik aan t beatmatchen ben samples van het volgende nummer dr doorheen te laten komen.. daarvoor wil ik een sampler.. dit heb ik ook al gemeld, als je t ff gelezen hadXD

waarom niet gewoon een laptop?
http://soundcloud.com/lau-daniels
robbert    posted on 21-01-2008 10:24
Roland heeft geloof ik ook aardige samplers voor niet al te veel geld. Ik heb hier echter ook geen verstand van al lijkt het me wel de moeite waard om me eens in te verdiepen. Heb het altijd al handig gevonden, een goed werkende sampler..
Jeffrey-E    posted on 21-01-2008 13:08

Ik heb de Roland Sp 555.. echt een supeerrr samplerCry
maargoed hij kost aardig wat. toch krijg je er dikke kwaliteit voor terug.
kijk anders ook eens naar de sp 404.. gebruiken ook veel djs..

Max-E    posted on 21-01-2008 16:01
aah oke bedankt, ik zal ns naar Roland kijken..

Waarom geen laptop.. dan moet ik namelijk n Goeie geluidskaart hebben(ben ik ook al genoeg kwijt .. komt drbij dat ik op n knop wil drukken datie aangaat(of wat dan ook) en dan meteen knopjes kan inrammen datie n sample geeft.. en ik wil geen pc bij mijn booth betrekken, deze kunnen namelijk virussen oplopen en de shit, crashen en t enige wat met n sampler kan gebeuren is datie kapot gaat, niks met software problemen of wat dan ookWinking my eye daar gaat t me omWinking my eye 
Ran-D    posted on 25-08-2009 20:53
Mensen moeten hier is begrijpen, Als iemand een sampler nodig heeft, Dan heeft ie dat nodig. Dat ze dan niet met een?cd speler suggestie aan komen ofzo. Of hetzelfde geld met een laptop. EEN SAMPLER IS EEN SAMPLER!!
TheMole    posted on 25-08-2009 21:10
Ik gebruik een sp-404 fijn ding heeft een paar voor-en nadelen
lek3ct    posted on 26-08-2009 15:52
Waarom geen groovebox?
korg emx?
Yorick    posted on 26-08-2009 15:53
Poster: TheMole
Ik gebruik een sp-404 fijn ding heeft een paar voor-en nadelen

Welke voor en nadelen heeft die dan?
TheMole    posted on 26-08-2009 16:54
Poster: Yorick

Welke voor en nadelen heeft die dan?
 De BPM veranderen doet hij niet goed, dat tap tempo (ook voor de bpm intestellen) werkt voor geen meter.
voordelen zijn dat hij handig te gebruiken is gewoon met flashcard samples in laden, effecten zijn ook wel leuk alleen jammer dat ge maar 1 effect per sample kunt gebruiken.
remixer    posted on 26-08-2009 16:58
ik heb pas een sampler van Roland (SP-555) en het is een fijn ding mooie effecten erop
het nadeel van de KP3 is dat je de samples eerst van het geheugenkaartje moet laden voordat je ze kunt gebruiken, en dat heeft de SP-555 niet, deze samples kun je dus direct afspelenCool
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

72 Users online: 7 Guests (65 Unknown)
Pages generated today : 81.766
Most visitors online this month : 205
Lifetime Pageviews since 2003 : 217.698.741