CDJ-400, wel of niet laten nakijken
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Dyno    posted on 19-01-2008 21:04
Naar aanleiding van een ander onderwerp hier op DJR, ben ik op zoek gegaan naar filmpjes van de CDJ-400. Er staan er veel op YouTube, maar in geen enkel filmpje hoor ik de jogwheel zoals ik hem hier bij mij hoor.

Ik had in dat andere onderwerp al een video geplaatst van dit geluid:

http://nl.youtube.com/watch?v=4rKhO07I3wM

Maar, ik heb eigenlijk nóg een dingetje gevonden dat niet helemaal goed is, denk ik.

Als ik met het jogwheel de track vooruit- of achteruit spoel, hoor je na een tijdje (en ook op het display is het te zien) dat de muziek even stopt, een paar seconden doorspoelt, en weer stopt en weer doorspoelt, enz. Dus hij blijft niet constant doorspoelen.

Ik heb er weer een filmpje van gemaakt. Ik hoop dat het te zien is wat ik bedoel:

http://nl.youtube.com/watch?v=rJDs26X2oXc

Wat denken jullie? (Lead?)
Moet ik em na laten kijken, of is dit bij iedereen zo?
http://www.beatport.com/artist/rick-dyno/306081

What do you think about CDJ-400, wel of niet laten nakijken ??

Vote :   

Luxx    posted on 19-01-2008 21:09
das gewoon einde bufferlengte van je cdj400. dat heeft mijn 800 ook als ik heeeeel lang ga vooruitspoelen via scratch of eerst fastforward en dan backspinnen.. hij moet eerst buffergeheugen aanmaken dan
www.mothermusic.nl
Hen    posted on 20-01-2008 01:02
Dat geluid lijkt me niet echt gezond Cry Zou ik zeker na laten kijken, je hebt toch nog garantie..
Jeffrey-E    posted on 20-01-2008 01:08
ik zou hem gewoon eens terug brengen voor dat geluid..
echter lijkt het niet dat er iets kapot is met het vooruitspoelen.. als ik met mijn cdj 800 mk2... mp3s vooruit spoel of terug spoel kan dit ook maar tot een bepaalde tijd en dan wacht hji even en dan daarna gaat hij weer verder.. dus lijkt me idd iets met buffering te maken hebben
maargoed als je garantie hebt waarom ga je dan niet ff langs de shop om dat geluid van de jogwheel eens te laten uitleggen

Lead    posted on 20-01-2008 04:11
Dat de teller stil komt te staan ligt aan het buffer geheugen... Deze is natuurlijk een stukje kleiner als die van de CDJ-1000's dus als je snel beweegt kun je er tegenaan lopen. Bij normaal gebruik doe je meestal niet zo wild Winking my eye

Dat je geluid hoort van de rollers is normaal. Ik kan aan het filmpje niet oordelen of het te veel is... wie weet klinkt jouw slaapkamer als een holle boom :D als je het niet vertrouwd : terug naar de winkel en hen er even naar laten kijken.
Let the BASS be louder
Dyno    posted on 20-01-2008 08:20
OK!

Bedankt voor de reacties.

Als ik em na moet laten kijken, moet ik em opsturen, want Bax zit helemaal in Goes, dus daar rij ik niet ff heen vanaf hier.
Ik kijk het nog wel even aan. Mocht het erger worden kan ik em altijd nog opsturen.

--edit--
Even wat nutteloze info: Mijn DJ-kamer (geen slaapkamer) klinkt niet als een holle boom!! Cry Cry
http://www.beatport.com/artist/rick-dyno/306081
User edit by Dyno on 20-01-2008 @ 08:23:14 (47%)
Jer    posted on 20-01-2008 10:20
Poster: DJDyno
OK!

Bedankt voor de reacties.

Als ik em na moet laten kijken, moet ik em opsturen, want Bax zit helemaal in Goes, dus daar rij ik niet ff heen vanaf hier.
Ik kijk het nog wel even aan. Mocht het erger worden kan ik em altijd nog opsturen.

--edit--
Even wat nutteloze info: Mijn DJ-kamer (geen slaapkamer) klinkt niet als een holle boom!! Cry 
Cry

Had ik ook hoor met de CDJ 400, de oorzaak is gewoon dat de buffer leeg is. Bij mij deden ze dat ook beide. Ik zou me geen zorgen maken als ik jou was..
loek    posted on 20-01-2008 11:42

Ligt het niet aan de MP3 ??

woxa    posted on 20-01-2008 12:09
Poster: loek

Ligt het niet aan de MP3 ??

met cd's ga je het idd veel minder vlug hebben dan met mp3

oook ga je zien dat zware mp3's er veel last mee hebben
en zeer lichten mp3's bijna niet
loek    posted on 20-01-2008 12:15
Poster: woxa

met cd's ga je het idd veel minder vlug hebben dan met mp3

oook ga je zien dat zware mp3's er veel last mee hebben
en zeer lichten mp3's bijna niet

Er staat ook VBR bij het filmpje daar ligt het ook aan volgens mij Cry
Lead    posted on 20-01-2008 12:57
VBR kost meer moeite om de decomprimeren dan een CBR muziekje...

Een CDjDA (audio CD) hoeft helemaal niet gedecomprimeerd te worden en zal het dus altijd het beste doen (minster/vrijwel geen last van het bereiken van de buffer)
Let the BASS be louder
loek    posted on 20-01-2008 12:59
Poster: Lead
VBR kost meer moeite om de decomprimeren dan een CBR muziekje...

Een CDjDA (audio CD) hoeft helemaal niet gedecomprimeerd te worden en zal het dus altijd het beste doen (minster/vrijwel geen last van het bereiken van de buffer)

En daarom brand ik ook nooit MP3 ! Cry

This is an old Topic

No new postings for 6.085 days.
 Post CommentThat would be 202.8 months
or a whopping 16.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

83 Users online: 5 Guests (78 Unknown)
Pages generated today : 9.321
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 228.927.233