aan gebruikers van CDJ 400  (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

freddiejay    posted on 17-01-2008 18:50
Helo,
1 maand geleden, heb ik 2 cdj 400's besteld (voorschotje betaald)(en een djm 800).
maar ze laten maar op zich wachten.

Ondertussen moet toch al het meerendeel van de NL en BE Dj- bevolking
zijn cdj 400 in huis hebben. in in die tijd ben ik lichtjes aan het beginen twijfelen
daarbij zag ik dat "Jer", na 2 weken reeds zijn cdj 400's heeft verkocht en cdj 1000's in plaats heeft gezet

Daarom zou ik wel vragen of je jouw ERVARING MET DE CDJ 400 of een waardecijfer
erover kan geven.
Want door de tijd die is vetrseken heb ik ook wat meer geld, en
heb ik misschien interesse voor een 800 (en heel misschien een 1000)
Maar de MIDI/USB functies op de cdj 400 hadden mij vorige maand overtuigd.

(related topic's vond ik niet echt, deze topic is echt bedoeld om je kritisch of positief te uiten over je eigen ervaring met de cdj 400)

Dank je vriendelijk
User edit by freddiejay on 17-01-2008 @ 18:52:46 (2%)

What do you think about aan gebruikers van CDJ 400 ??

Vote :   

gregoireke    posted on 17-01-2008 19:09
ik heb mijn cdj's een 2-tal weken. het enige wat ik nog spijtig vind, is dat er nog geen native support voor virtual dj is. (en daarvoor had ik hem toch gekocht) daarom moet je hem volledig midi mappen. En ik slaag er nie in om het jogwheel fatsoenlijk te laten werken.
ik heb nog geen ervaring met de 800 of de 1000, dus ik kan je niet zeggen wat beter of slechter is. ben altijd gewoon geweest om met denon type 1800 te spelen dus 19". voor mij is dit dus een hele aanpassing, maar hji werkt lekker.

mvg,

Gregory
Jer    posted on 17-01-2008 19:42
Eigenlijk 4 weken volgens mij!

Ik vond alleen het jogwiel tegen vallen wat naar mijn idee zit daar toch een beetje het
denon s 1000 gevoel in dat je hem echt moet indrukken en dat scratch niet fijn.
En hij was voor mij gewoon te klein ik dacht dat de jog van de  cdj 400 iets groter zou zijn dan mij jog op de axis 9 dit was dus niet zo.

Die beat loop b.v. is een geweldige functie waarmee ik met toch wel heb vermaakt!
En die usb aansluiting daarkocht ik hem eigenlijk ook voor maar ik werd toch een beetje moe van he zoeken naar een nummer(misschien had ik het wel wat beter moeten ordenenCry)

Het is in ieder geval echt geen miskoop voor dat geld heb je gewoon een hele stabiele speler in huis die precies doet wat hij moet doen!

cijfer:8

mvg Jer
User edit by Jer on 17-01-2008 @ 19:42:23 (1%)
Lead    posted on 17-01-2008 19:55
Laten we niet bij iedere post iedereen de groeten doen... dat doe je al door te posten Winking my eye

CDJ-400 en CDJ-1000mk3 zijn 2 verschillende toestellen voor verschillende doelen. Als je tussen deze twee zit te dubben moet je nog eens goed denk waarvoor je een cd speler koopt.

Het jogwheel is niet ontworpen om hetzelfde te zijn als dat van de CDJ-800mk2 of CDJ-1000mk3. De grotere CDJ's hebben een beter jogwheel, de CDJ400 heeft digitale connectie mogelijkheden.
Let the BASS be louder
Jer    posted on 17-01-2008 20:10
Poster: Lead
... Als je tussen deze twee zit te dubben moet je nog eens goed denk waarvoor je een cd speler koopt.....

Daar heb je helemaal gelijk in lead, ik had ook eerst ze beter allebei kunnen testen maar hij was net uit en kon de laatste bestellen bij new-line. Maar heb ze nu nog voor een mooi prijs kunnen verkopen!

[mod-edit: quote alleen de tekst waarop je wilt reageren, dan blijft alles overzichtelijk] Winking my eye
Mod edit by Lead on 17-01-2008 22:28 (38%)
Dyno    posted on 17-01-2008 22:28
Ik ben echt heel erg tevreden met mijn CDJ-400.

Het enige puntje vind ik de herrie die het jogwheel maakt.
In de video die Lead heeft gemaakt hoor ik geen geluid als hij het jogwheel draait, maar bij mij hoor je heel duidelijk de lagers rollen.

Ik heb er ff een kort filmpje van geschoten met mijn telefooncamera:

http://nl.youtube.com/watch?v=4rKhO07I3wM (zet wel je geluid aan. Duh)

Is dit normaal? Of moet ik em laten nakijken?
http://www.beatport.com/artist/rick-dyno/306081
weijs    posted on 17-01-2008 23:23
Poster: DJDyno

In de video die Lead heeft gemaakt hoor ik geen geluid als hij het jogwheel draait, maar bij mij hoor je heel duidelijk de lagers rollen.

Dyno! Dat 'probleem' heb ik ook! Ik kreeg voor het eerst cdj's onder m'n neus dus ik wist niet of het zo hoorde, maar blijkbaar dus wel. Toen ik ze voor het eerst probeerde dacht ik dat er allemaal zand tussen zat, zo klonk het. Maar als jij het ook hebt zal het wel kloppen.

Mijn waardering voor de cdj 400 is zeer zeker een 8,5. Ik vind het echt een heerlijke speler, maar ik moet zeggen dat ik de midi-functie nog niet heb geprobeerd omdat ik:

1. Nog geen geschikte computer heb.
2. Niet eens zou weten wat ik ermee zou kunnen, omdat ik me er totaal niet in verdiept heb.

Ik gebruik ze gewoon in m'n dj booth thuis, en ze werken perfect! Maar wat Lead zegt, het doel van de cdj 400 is natuurlijk TOTAAAAAAAAL anders als een 800 of 1000. Maar goed, je moet maar ff nagaan wat je zelf wil.

Mijn oordeel is in ieder geval zeeeeeer positief!
Jer    posted on 18-01-2008 08:03
Poster: DJDyno

Dat hoort vond ik eerst ook raar het dat is bij elke pioneer speler behalve de cdj 100 volgens mij.
Ik zou me juist zorgen maken als je het niet meer hoortCry

Zet je gewoon je muziek wat harder.
User edit by Jer on 18-01-2008 @ 08:03:53 (1%)
Mod edit by Lead on 18-01-2008 08:45 (2%)
Lead    posted on 18-01-2008 08:46
Dat je het Jogwheel hoort is normaal. Misschien komt dat in het filmpjje niet naar voren, maar dat doet die van mij ook. Dit is niets om je zorgen over te maken.... Het is logisch dat je het hoort, want binnenin zitten rollers die het jogwheel laten bewegen... En als je maar snel genoeg rond draait hoor je dat...
Let the BASS be louder
freddiejay    posted on 18-01-2008 09:14
Ik ben een fervente ableton gebruiker,
dat is de reden dat ik de djm 800 heb besteld,
nu dacht ik dat de cdj 400 er een moie combinatie mee zal zijn, omdat deze ook midi heeft,
maar is het wel intressant om deze aan te sturen via ableton? ..
Ik denk het niet (kan je beter je djm 800 full midi mappen)
... de usb/ipod aansluit mogelijkhied is wel tof!.. maar als je altijd lang moet zoeken (als je het niet goed ordent) wat ik wss ook niet zal doen, als je om de week andere schijven op je stickje ze. ondervind je er dus niet zo een voordeel aan.
daarom weegt de grote van het jogwheel meerdoor..
en denk ik dus aan de cdj - 800..
Jer zei dat jet het johgweel door de lagers ook lawaai maakte bij de 800 en de 400 en neit bij de 100...
Bij de 1000 hoor je ze ook lichtjes, maar dat is niet storend)
de effectjes op die cdj-400, sprekeen mij toch niet zo aan,
behalve dan dat roll-effect..
Maar kan je dit ook nabootsen met een efx 1000 of 500?
tevens draai ik bij een maat vaak met de 1000's

Zo, wat kunnen jullie concluderen
ga ik voor de 400 of de 800
HELP me, ik zit zodanig in de knoop... Happy, laughing

Luxx    posted on 18-01-2008 09:42
waarom highlight je sommige dingen?

als je het geld hebt zou ik voor de 800 gaan. ik vind het jogwheel ervan gewoon zo veel fijner dan een kleintje zoals bij de 400. alleen al dat verschil doet het al voor mij.
www.mothermusic.nl
User edit by Luxx on 18-01-2008 @ 09:42:44 (1%)
freddiejay    posted on 18-01-2008 09:52
ik highlight
omdat ik dat zelf praktisch vind,
hoef je geen hele post te lezen,
en zie meteen waar de poster zijn nadruk op legt,
tijdbesparend en duidelijker  Happy, laughing

400 en 800,
hebben zeer klein prijs verschil
dus dat is het probleem niet
max 100 euro (per cdj)

ceesietopc    posted on 18-01-2008 10:02

Je zei in je TS ook iets over evt een CDJ1000...
Kan je dan ook niet nadenken over 2*CDJ800 + Traktor scratch?
2*CDJ400 = 1180euro
2*CDJ800 = 1380euro
2*CDJ1000 = 2378euro
1*CDJ1000 + 1*CDJ800 = 1878euro
2*CDJ800 + Traktor scratch = 1909euro

Volgensmij blijf je gewoon al je functies, inclusief loopjes enzo, gewoon houden, en toch kan je nummers via de pc aanklikken..

robbert    posted on 18-01-2008 10:10
Poster: Jer

...Ik vond alleen het jogwiel tegen vallen wat naar mijn idee zit daar toch een beetje het
denon s 1000 gevoel in dat je hem echt moet indrukken en dat scratch niet fijn.
En hij was voor mij gewoon te klein ik dacht dat de jog van de  cdj 400 iets groter zou zijn dan mij jog op de axis 9 dit was dus niet zo...

Vind het wel grappig dat gebruikers dit pas toegeven nadat ze de speler hebben gebruikt. In het cdj-400 topic kreeg ik een hele lading commentaar over me heen, op het moment dat ik aangaf, dat het jogwheel niet mijn voorkeur heeft. Het kleinere jogwheel van de cdj-400 zou volgens jullie niks uitmaken en ik zou niet objectief zijn, omdat ik zelf een cdj-800 heb..

Gelukkig krijg ik dan nu toch gelijk..
MissSalem    posted on 18-01-2008 11:06
Hmm... Ik zou opteren voor de CDJ-800 als je de keuze zo stelt. Zou je eventueel de 1000 overwegen?

Ik heb zelf heel lang getwijfeld of ik de 400 zou nemen...
User edit by MissSalem on 18-01-2008 @ 11:07:26 (100%)
freddiejay    posted on 18-01-2008 11:39
missalem, welke heb jij genomen?
de 400 of de 800?
MissSalem    posted on 18-01-2008 11:52
Poster: freddiejay
missalem, welke heb jij genomen?
de 400 of de 800?

Daar stel je nu de vraag. Ik heb een topic lopen met de naam "Keuze Gear: Help!" net omdat ik vastloop erin. Happy, laughing Ik bekijk al dagen video's over de CDJ-400, de 800 en de 1000. En moet zeggen, als je het geld hebt, lijkt de 1000 mij nog de beste keuze, maar test je toestel wel in de winkel! Ik ga over een paar week heel die winkel testen... 400, 800 én 1000 en vragen welke mixer ik het beste zou nemen naar mijn eisen...

Dat wordt heel wat. Happy, laughing

De 400 is in mijn achting gedaald omdat de jog dan toch niet blijkt dat te zijn. Ik ben niet superzot van de USB-functie, omdat ik niet veel staan heb op de computer. Ik zou ook alles kopen om geen problemen te hebben met Sabam en wie is het daar allemaal...

Nu nog de 800 of de 1000. Met de 1000 kan je mixen opslaan naar horen zeggen, op een cardreader, en die cardreader zou ik wel weer kunnen gebruiken op de computer, mijn mix zo een beetje aanpassen... Zou super zijn. Dat heb je op de 800 niet denk ik? EDIT: Simsoft laat me weten dat dit blijkbaar wel kan, ook op de 800.
De Jog adjust op de 1000 lijkt mij ook wat... Elk zijn zin nu. Happy, laughing

Welke verschillen zijn er nog...?

Hoe dan ook, om je vraag te beantwoorden... Ik zou zowel de 400, 800 en 1000 testen in de winkel, maar ik moet al moeite doen om objectief te blijven over de 400. Ik zou eerder gaan voor op zijn minst een 800, om niet te zeggen de 1000.
freddiejay    posted on 18-01-2008 12:32
dan is de vraag.
is de cdj 1000, zijn 1000 euro prijsverschil wel waart.

Daarom kan ik besluiten t.o.v de cdj 400
- effecten die je na een maand niet meer gebruikt (enkel die roll effect is vet)
- kleine joghweel
- space rode cirkels
- usb/midi

liever 200 euro meer voor een
CDJ - 800 met:
- deftige jogwheel
- betrouwbare interface
- stabiele groote
- mp3, cue's kan opslagen en beatloops heeft

(het enige is, dat ik de kleur niet mooi zo mooi vind
en face plates voor de 800 verkopen ze niet,
iemand die soms een mooie foto heeft van cdj 800 + djm 800 , kan hij mij mss overtuigen dat ze wel mooi bijeen passen, ik weet dat dat je keuze niet mag bepalen, maar het oog wil ook wat)

dan 1000 euro meer voor een
CDj - 1000 met
- adjustible joghweel
- sd kaart
- hotcue
- en heel den nuttige tralala

dus ik kan concluderen dat
als die cdj 400 nu groter was, had ik deze genomen,
maar dat is hji niet,
dus ik ga voor de cdj-800,
die dezelfde feelling heeft als de 1000

Jer    posted on 18-01-2008 12:34
Poster: robbert

Vind het wel grappig dat gebruikers dit pas toegeven nadat ze de speler hebben gebruikt. In het cdj-400 topic kreeg ik een hele lading commentaar over me heen, op het moment dat ik aangaf, dat het jogwheel niet mijn voorkeur heeft. Het kleinere jogwheel van de cdj-400 zou volgens jullie niks uitmaken en ik zou niet objectief zijn, omdat ik zelf een cdj-800 heb..

Gelukkig krijg ik dan nu toch gelijk..

Heb ik nooit gezegd!Cry
Ik heb hem gewoon 4 weken geprobeerd en ben toch maar voor cdj 1000 gegaan.
User edit by Jer on 18-01-2008 @ 12:35:36 (20%)
Bartjens    posted on 18-01-2008 14:40
soundcollector    posted on 18-01-2008 14:49
ff vraagje, ik heb ook al met cdj 800's enzo gedraait maar als je hier luisterd hoor je de lagers toch ook gaan zo rollen? of vergis ik mij?...

Ik vind dit wel raar, dit is gewoon speling tussen de ringen en de kogels die er in zitte, kvind het raar dat pio hier niks aan kan veranderen?...
MissSalem    posted on 18-01-2008 14:50

Mensen die bewust voor de 800 kiezen, wat de redenen ook mogen zijn... Nooit geen spijt dat je niet voor de 1000 heb gekozen? Happy, laughing

robbert    posted on 18-01-2008 14:58
Poster: Jer

Heb ik nooit gezegd!Cry
Ik heb hem gewoon 4 weken geprobeerd en ben toch maar voor cdj 1000 gegaan.

Deze opmerking is ook niet speciaal gericht op een iemand, maar meer in het algemeen. Ik kreeg namelijk van veel mensen de opmerking dat ik er helemaal naast zou zitten en de cdj-400 echt de betere keuze zou zijn!
Bartjens    posted on 18-01-2008 14:59
Poster: soundcollector
ff vraagje, ik heb ook al met cdj 800's enzo gedraait maar als je hier luisterd hoor je de lagers toch ook gaan zo rollen? of vergis ik mij?...

Ik vind dit wel raar, dit is gewoon speling tussen de ringen en de kogels die er in zitte, kvind het raar dat pio hier niks aan kan veranderen?...

Klopt, maar wie wie hoort dat nou als de muziek volop staat? :P
www.djbrowbeat.com
robbert    posted on 18-01-2008 15:02
Als het goed is zou je de lagers heel zacht moeten horen. Ik heb echter wel eens in een cafe gedraaid waar niet zo zuinig met de cd-spelers om werd gegaan, tering wat maakte dat ding een geluid!
yogum    posted on 18-01-2008 15:27
Freddyjay, ik heb mijn CDJ-400's ook nog niet. Heb ze eind December besteld, maar ze zijn gewoon niet meer op voorraad... Cry

Maar als ik dit allemaal lees begin ik ook n beetje te twijfelen. Maar ach, ik heb mijn CDJ-400's redelijk goedkoop kunnen kopen en als ik toch later anderen wil, kan ik ze altijd nog weer verkopen.
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

62 Users online: 10 Guests (52 Unknown)
Pages generated today : 15.035
Most visitors online this month : 236
Lifetime Pageviews since 2003 : 232.432.642