Waarom zie ik geen CDJ 400 + DJM 800 combi
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DjChiquePoes    posted on 14-01-2008 23:33
Hallo Allemaal,

Waarom zie ik geen CDJ 400 en DJM 800 combi? Is de CDJ 400 niet goed genoeg voor het draaien in een club? DJM800 zeker goede clubmixer, maar kan dat niet in combi met CDJ400?

CDJ400 schijnt de nieuwste generatie cd spelers te zijn vanwege de digitale input (Mp3, USB, etc), is dit niet wat voor de club scene van toepassing is?

Ben een beetje verloren. Ben ook een beginnende dj...wil goed beginnen althans wil goede spullen kopen om iets te hebben waarmee ik ook in clubs kan draaien binnen 6 maanden of zo.

Iemand advies?

DJ Chique Poes

What do you think about Waarom zie ik geen CDJ 400 + DJM 800 combi ??

Vote :   

tairip    posted on 14-01-2008 23:35
Binnen 6 maand? Heb je al enige ervaring met draaien? Winking my eye 6 maand is wel erg kort sommige DJ's doen er jaren over of komen er nooit!
DjChiquePoes    posted on 14-01-2008 23:39
Misschien idd te overdreven ... maar heb een streven... ik heb vroeger op vinyl gedraaid, maar niet zo lang. Nu zijn er wat jaren verstreken en heb mijn oude hobby opgepakt maar nu met cd's. Tips om de juiste appartuur te kopen?

Iig iets wat meegaat, waarmee ik ook in de meeste clubs kan draaien (denk dat dat niet zo veel uitmaakt welke ik nu koop, maar pioneer lijkt de standaard te zijn...).

Enig idee waarom de set cdj 400 en DJM 800 nergens als set wordt aangeboden? iets met koppelingen?
DJADMIN    posted on 14-01-2008 23:40
haha ik wilde net zeggen tairip, zelf heb ik er 4 jaar over moeten doen, en nog leer ik elke week....zelfs met de beste begeleiding lijkt me een half jaar gewoon erg kort.

In een club draaien is meer dan alleen plaatjes draaien. Dan komt het aanvoelen van het verschillende publiek naar voren. En dat is een constant proces, wat je zeker niet binnen de kortste keren onder de knie heb.

Verder vind ik het verhaal van wel of geen cd spelers / mixers voor in de club nogal persoonlijk. Ik draai zelf standaard met mijn DENONS DNS 1000 in discotheken...ik vind deze fijner als de pioneer 1000, maar dat is eigen voorkeur. Het kan wel, hoewel er vaker ook beweerd wordt dat dit niet kan....en een 400 is natuurlijk een prachtig aparaat, met veel mogelijkehden !
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
DjChiquePoes    posted on 14-01-2008 23:42
Admin,

Neem je ook je eigen mixer mee als je ergens gaat draaien?

tairip    posted on 14-01-2008 23:53
Poster: DjChiquePoes
Admin,

Er staat op de locatie altijd een mixer en anders claim je die! (raider)
Meestal staat er in een club: DJM-800 + CDJ-1000's!

Dus als je het gelijk goed wil doen voor thuis neem je dat ook of met CDJ-800's ofzo!
DjChiquePoes    posted on 14-01-2008 23:56
Tairip,

Maar kan een beginnende dj de in en outs leren op zo'n mixer of zijn er te veel effecten erop om te beginnen?

Ik begrijp dat de CDJ400 goed genoeg zijn. Kunnen die ook gebruikt worden met de DJM800 of DJM1000?
tairip    posted on 15-01-2008 00:04
Tairip,

Maar kan een beginnende dj de in en outs leren op zo'n mixer of zijn er te veel effecten erop om te beginnen?

Ik begrijp dat de CDJ400 goed genoeg zijn. Kunnen die ook gebruikt worden met de DJM800 of DJM1000?

Ja tuurlijk kunnen die gebruikt worden, alleen corrigeren ze wel net iets anders dan een CDJ-800/CDJ-1000. Voor de rest werken alle pioneers het zelfde dus als je op 1 kan draaien kan je het ook op een ander model!

Maar waarom zou je een DJM-800 kopen? Je kan al uit de voeten met een 2 kanaals mengpaneel met 3 delige toonregeling, hierop kan je goed leren mixen. Als je dat strak onder de knie hebt kan je met effecten gaan beginnen. Maar onthoud dat een effect een toevoeging is en niet een basis van je mix!

Zelf zou ik voor een DJM-400 gaan bij 2 CDJ-400! Bij een DJM-800 hoort toch al echt een klasse hoger. Wat niet wil zeggen dat het niet kan! Tuurlijk kan het, alle combinaties zijn mogelijk.
ccc    posted on 15-01-2008 00:16
Waarom zie ik geen CDJ 400 en DJM 800 combi?

Ik denk zelf omdat de CDJ 400 pas uit is. ?
Dj_Fantasy    posted on 15-01-2008 07:47
Poster: ccc

Ik denk zelf omdat de CDJ 400 pas uit is. ?

Een paar weken terug heeft Lead toch gezegd:

2 X CDJ 1000 MKIII + DJM 800 -> Club Standaard
2 X CDJ 400 + DJM 400 -> Bedroom Dj's

Hiervoor worden ze eigenlijk gebruikt.
dj2dj.nl
Luxx    posted on 15-01-2008 08:01
Tairip,

er word steeds niet goed op je vraag ingegaan:

je kan elke speler vrijwel op elke mixer aansluiten. het zijn gewoon RCA kabels die van de cd speler naar een kanaal van de mixer gaan. dus al koop je een JB systems beat4mkII dan zou het nog steeds prima werken in combinatie  met bijv. cdj-400's
www.mothermusic.nl
freddiejay    posted on 15-01-2008 11:03
ik heb over 3 weken de combi
 2 x cdj-400  met djm 800 (beide bestelt)
en waarom? midi en digital in/out
tairip    posted on 15-01-2008 12:44
Poster: Luxx

er word steeds niet goed op je vraag ingegaan:

je kan elke speler vrijwel op elke mixer aansluiten. het zijn gewoon RCA kabels die van de cd speler naar een kanaal van de mixer gaan. dus al koop je een JB systems beat4mkII dan zou het nog steeds prima werken in combinatie met bijv. cdj-400's

Ik heb ook al gezegd dat alle combinaties mogelijk zijn Winking my eye
gregoireke    posted on 15-01-2008 13:33
Hallo Allemaal,

Waarom zie ik geen CDJ 400 en DJM 800 combi? Is de CDJ 400 niet goed genoeg voor het draaien in een club? DJM800 zeker goede clubmixer, maar kan dat niet in combi met CDJ400?

CDJ400 schijnt de nieuwste generatie cd spelers te zijn vanwege de digitale input (Mp3, USB, etc), is dit niet wat voor de club scene van toepassing is?

Ben een beetje verloren. Ben ook een beginnende dj...wil goed beginnen althans wil goede spullen kopen om iets te hebben waarmee ik ook in clubs kan draaien binnen 6 maanden of zo.

Iemand advies?

DJ Chique Poes

toch wel, bij mij volgende week
robbert    posted on 15-01-2008 14:12

Als je denkt dat het draaien met goede spullen ervoor zorgt dat je het vak eerder onder de knie hebt, zit je er helemaal naast. Je zal er veel voor moeten oefenen en zelfs dan ben je er nog lang niet..
woudy    posted on 15-01-2008 14:20
volgens mij is er niks mis met die combinatie, al heb k zelf nog neit de cdj400 gebruikt dus kan hier niet over oordelen maar zal vast en zeker degelijk zijn.

haha 6 maanden ja voor somige snel andere niet, zelf stond ik na 4,5 maand al vrolijk @ Escape Deluxe, maar ja dat ligt natuurlijk heel persoonlijk,
DJADMIN    posted on 15-01-2008 16:02
Admin,

nee, die heb ik niet altijd bij me. Heb die DJX 700, wat ik wel een fijn ding vind....maar de cd spelers wel altijd bij me Happy, laughing
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
soundcollector    posted on 15-01-2008 16:07
Hallo,

Ik denk omdat de meeste mense die een djm 800 hebben, streven naar perfectie op vlak van materiaal.
Het is 'algemeen' bekend dat de cdj 1000 DE top speler is (ookal dit voor iedereen heel anders ligt)
Maar de meesten die een djm 800 hebben willen gewoon meer als een cdj 400, ze willen meer en groter Winking my eye denk ik... Het is gewoon een kwestie hoe je erover denkt en hoeveel geld je hebt.

Btw als je trug wil beginnen draaien voor over een half jaar in een club te draaien dan denk ik dat ge het beter niet kan doen, zo voorkom je eventuele grote teleurstellingen... Niet slecht bedoelt ofzo hoor.
Je kan het een beetje vergelijken met ooit eens voetbal gespeeld en nu begin ik trug en over een half jaar wil ik bij ajax spelen (je kan dan wel een grote streven naar hebben maar dit wil nog altijd niet zeggen dat dit je lukt)

Het kan natuurlijk altijd maar je kan beter zo weinig mogelijk hopen hierop. Ik vraag me af waarom je terug wil beginnen, voor de liefde voor muziek of gewoon omdat je in een club wilt staanConfused

gr
ccc    posted on 15-01-2008 19:32
Poster: Dj_Fantasy

Een paar weken terug heeft Lead toch gezegd:

2 X CDJ 1000 MKIII + DJM 800 -> Club Standaard
2 X CDJ 400 + DJM 400 -> Bedroom Dj's

Hiervoor worden ze eigenlijk gebruikt.

Klopt. Ik zeg ook niet dat mijn reden de enige reden is. Cry Cry
DjChiquePoes    posted on 15-01-2008 22:45
Poster: soundcollector
Hallo,

Ik denk omdat de meeste mense die een djm 800 hebben, streven naar perfectie op vlak van materiaal.
Het is 'algemeen' bekend dat de cdj 1000 DE top speler is (ookal dit voor iedereen heel anders ligt)
Maar de meesten die een djm 800 hebben willen gewoon meer als een cdj 400, ze willen meer en groter Winking my eye denk ik... Het is gewoon een kwestie hoe je erover denkt en hoeveel geld je hebt.

Btw als je trug wil beginnen draaien voor over een half jaar in een club te draaien dan denk ik dat ge het beter niet kan doen, zo voorkom je eventuele grote teleurstellingen... Niet slecht bedoelt ofzo hoor.
Je kan het een beetje vergelijken met ooit eens voetbal gespeeld en nu begin ik trug en over een half jaar wil ik bij ajax spelen (je kan dan wel een grote streven naar hebben maar dit wil nog altijd niet zeggen dat dit je lukt)

Het kan natuurlijk altijd maar je kan beter zo weinig mogelijk hopen hierop. Ik vraag me af waarom je terug wil beginnen, voor de liefde voor muziek of gewoon omdat je in een club wilt staanConfused

gr

Hey Ja dat komt hoofdzakelijk doordat een vriend van mij een knallend nieuw feest heeft en ik nu de mogelijkheid heb om daar te draaien... heb het lang laten liggen en toen hadden we het erover en toen dacht ik van WHY NOT. Sindsdien ben ik geobsedeerd om het weer op te pakken.

Of ik het binnen 6 maanden kan... dat weet ik ook niet. Ik luister heel goed naar wat iedereen hier zegt en zal niet ergens op hopen. Een ding weet ik wel, ik pik het razend snel op en het mixen gaat me erg goed af. Heb een vriend die dj is en die is erg verbaasd hoe snel ik het oppak. Dit is natuurlijk ook erg motiverend...  Maar we zien wel... no hopes alleen strevens! Doelen! Winking my eye

Bedankt allemaal voor jullie advies. Ik koop de CDJ 400 en de DJM 400 om me te focussen op het mixen. Dat is uiteindelijk het belangrijkste en zeker geen onderdeel van de mix, maar een toevoeging op!

Nog een vraag... wat is een battle mixer en wat is het verschil tussen de DJM400 en de DJM 707? De 707 schijnt erg goed te zijn voor mixenConfused

DJ Chique POES

This is an old Topic

No new postings for 6.237 days.
 Post CommentThat would be 207.9 months
or a whopping 17.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

79 Users online: 30 Guests (49 Unknown)
Pages generated today : 20.463
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.688.478