Ja, en als ik heel eerlijk ben...
Vergeet die hele SLDZ1200 en haal hem zo snel mogelijk uit je gedachten... haal van mijn part alle herinneringen over technics SL-1200's ook weg en ga met de toekomst mee van Numark...
De Numark CD-X. Da's gewoon een veeeel betere cd-speler dan die SLDZ1200 en werkt net zo intuitief als je platen gewend bent. Bovendien kost ie minder!
Ik zou zeggen, ga zo snel mogelijk eens naar een winkel waar ze hem hebben staan en probeer hem uit.
Okee, misschien vind je hem er niet uitzien... Ja, da's een kwestie van smaak, maar in mijn ogen moet een muziekinstrument en zeker DJ-apparatuur in het bijzonder _functioneel_ zijn en niet per se mooi. Persoonlijk vind ik de draaitafels van Numark een high-tech sfeer uitdragen.
En Numark geen kwaliteit? Think again.Hoe zou het toch kunnen dat Numark toch een beter product heeft? Numark heeft jaren ervaring met DJ-cdspelers bouwen en Technics niet.
Maar ik snap wel hoe je aan je conclusie komt: Numark heeft een beetje hetzelfde probleem als Ibanez. Allebei hebben ze topproducten en meer budget oplossingen.
Ik heb op Ibanez gitaren gespeelt die... Nou ja, absoluut niet aan mijn eisen voldeden. Ik heb ook op Ibanez gitaren gespeeld die geweldig zijn.
Net zo met Numark:
De oude Numark mengpaneeltjes (budgetline) waren inderdaad niet zo geweldig. Maar ik verzeker je dat als je een CD-X, Axis 9 (cd-spelers) of FX5000 (mengpaneel) hebt, je echt wel een topproduct bezit.
Goed, in jouw geval lijkt het dan 'choose the lesser of two evils', maar als de rest het erover eens is dat de Numark beter is, leek mij het geen slecht idee om die toch eens goed uit te testen. Ik kan me anders voorstellen dat je over twee jaar terugkijkt en denkt 'ze hadden toch gelijk'. En weet je, persoonlijk vind ik de Technics weer best lelijk, dus tja... Maar daar gaat het niet om. Als de Technics funtioneel beter was, had ik dat ook hier gesteld en als de Numark technisch gesproken inferieur was, had ik het ook gezegd... Maar tis nu eenmaal niet zo.
Anderzijds kan je ook goed uit te voeten met een Denon S-5000 of zelfs een S-3000. En ja, dat zijn ook topproducten, voor je daaraan gaat twijfelen.
En trouwens... Als het puur om beatmatchen gaat, kun je al heel goedkoop uit zijn. De schijven hoeven dan echt niet te draaien en een loopfunctie is dan ook best optioneel. Ik verzeker je dat je met 1000 euro dan twee cd-spelers uit kan zijn. Het probleem is dat iedereen wil kunnen scratchen tegenwoordig

Deden ze niet op hun draaitafels, maar nu willen ze nu wel op hun cd-spelers. Tis wat.
Dus voordat je teveel geld besteed, zou ik even nadenken wat je doet.
En geloof me, ik probeer alleen maar te helpen.