SL DZ 1200 dilemma! HELP ME OUT! Discussion!
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Bastiaan    posted on 12-05-2005 11:12
Ik lees overal dat de SL DZ 1200 suckt! Ik sta op het punt er 1tje aan te schaffen. Ik heb er 1 getest.. en IDD, digital distortion met Keylock (mastertempo). Dat is gewoon waar.

Maar DJ's.. Is er ook enige vorm van distortion o.i.d. als je scratcht of mixed met de keylock UITConfused

Want waarom zou je keylock gebruiken? Is dat niet alleen zodat je kan pitchbenden zonder dat de crowd het "gezwiep" hoort?? Ik bedoel.. Welke SL 1200mk2 (classic) heeft een keylockConfusedConfused 

Please help me out! Ik draai Techhouse/Techno/FunkyHouse en wil een beetje leren Scratchen (op een digi turtable dus).

Reageer zo nsle mogelijk want wil vanavond knoop doorhakken!

THNX a lot
DJ Bayson

What do you think about SL DZ 1200 dilemma! HELP ME OUT! Discussion! ??

Vote :   

LauW    posted on 12-05-2005 15:29
Waarom heb je hem dan ook niet zelf even getest zonder keylock?

Maargoed er staat hier in de download sectie zo'n filmpje van 3 cdj's waaronder de sl-dz1200 waar ze het scratchen testen, en daar zie dat de sldz wel beter is zonder keylock maar nog lang niet het best. Als je beetje wil gaan scratchen zou ik eerder naar de 3 andere alternatieven kijken cdx-1/cdj1000/denons5000. Vooral de cdx-1 schijnt voor scratchen subliem te zijn.. maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.

Bastiaan    posted on 12-05-2005 16:12
Bedankt voor de reactieHappy, laughing

Ik kwam na het testen er pas achter dat dit "keylock" probleem een algemeen voorkomend feit is.. (na wat forums gelezen te hebben thuis!!)

De pioneer is handig qua gangbaarheid in clubs.. maar als ik met een pioneer draai, heb ik niet het idee dat ik vinyl draai.. maar gewoon een cd speler..  En ik hou van vinyl!! 

Vandaar dat de technics me erg aanspreekt. Numark vertrouw ik niet op. Hun spullen zijn altijd net iets minder dan de topmerken.. dus dat zal in dit geval hetzelfde zijn denk ik.. en het ding ziet er niet uit!

Zijn er behalve die KEYLOCK nog andere problemenConfused?? En werkt hij met KEYLOCK uit perfect??

Meer reacties pls!!! Happy, laughing
Lead    posted on 12-05-2005 16:31
Hi Bastiaan, welkom op het forum Winking my eye

Ik heb zelf niet zoveel minder prettige dingen bij de SLDZ1200 opgemerkt, geen van de zaken wordt door Technics gezien als een probleem.

Lees deze topic eens, ik heb er een post gemaakt met een FAQ die ik op de site van Technics vond. Deze wordt door Techics overal gebruikt om de opmerkingen uit d e markt aan te kunnen. Als je op de eerste kolom in de tabel let zie je vanzelf de dingen waar ze antwoord op proberen te geven. 16 punten waar je over kunt denken of de antwoorden die je leest het probleem oplossen :

www.djresource.eu/Forum/topic/396/p/6/#6991

Op dit forum zijn al aardig wat topics over de SLDZ te vinden. Ik heb er hier een paar voor je opgezocht :

www.djresource.eu/Forum/topic/657/Technics-SLDZ1200-Sd-card-issues/

www.djresource.eu/Forum/topic/385/Technics-Sldz1200-movie/

www.djresource.eu/Forum/topic/439/cdj800,cdj1000-ofsldz1200/

Let the BASS be louder
MadSteven    posted on 16-05-2005 15:58
Ja, en als ik heel eerlijk ben...

Vergeet die hele SLDZ1200 en haal hem zo snel mogelijk uit je gedachten... haal van mijn part alle herinneringen over technics SL-1200's ook weg en ga met de toekomst mee van Numark...

De Numark CD-X. Da's gewoon een veeeel betere cd-speler dan die SLDZ1200 en werkt net zo intuitief als je platen gewend bent. Bovendien kost ie minder!

Ik zou zeggen, ga zo snel mogelijk eens naar een winkel waar ze hem hebben staan en probeer hem uit.

Okee, misschien vind je hem er niet uitzien... Ja, da's een kwestie van smaak, maar in mijn ogen moet een muziekinstrument en zeker DJ-apparatuur in het bijzonder _functioneel_ zijn en niet per se mooi. Persoonlijk vind ik de draaitafels van Numark een high-tech sfeer uitdragen.

En Numark geen kwaliteit? Think again.Hoe zou het toch kunnen dat Numark toch een beter product heeft? Numark heeft jaren ervaring met DJ-cdspelers bouwen en Technics niet.

Maar ik snap wel hoe je aan je conclusie komt: Numark heeft een beetje hetzelfde probleem als Ibanez. Allebei hebben ze topproducten en meer budget oplossingen.
Ik heb op Ibanez gitaren gespeelt die... Nou ja, absoluut niet aan mijn eisen voldeden. Ik heb ook op Ibanez gitaren gespeeld die geweldig zijn.
Net zo met Numark:
De oude Numark mengpaneeltjes (budgetline) waren inderdaad niet zo geweldig. Maar ik verzeker je dat als je een CD-X, Axis 9 (cd-spelers) of FX5000 (mengpaneel) hebt, je echt wel een topproduct bezit.

Goed, in jouw geval lijkt het dan 'choose the lesser of two evils', maar als de rest het erover eens is dat de Numark beter is, leek mij het geen slecht idee om die toch eens goed uit te testen.  Ik kan me anders voorstellen dat je over twee jaar terugkijkt en denkt 'ze hadden toch gelijk'. En weet je, persoonlijk vind ik de Technics weer best lelijk, dus tja... Maar daar gaat het niet om. Als de Technics funtioneel beter was, had ik dat ook hier gesteld en als de Numark technisch gesproken inferieur was, had ik het ook gezegd... Maar tis nu eenmaal niet zo.

Anderzijds kan je ook goed uit te voeten met een Denon S-5000 of zelfs een S-3000. En ja, dat zijn ook topproducten, voor je daaraan gaat twijfelen.

En trouwens... Als het puur om beatmatchen gaat, kun je al heel goedkoop uit zijn. De schijven hoeven dan echt niet te draaien en een loopfunctie is dan ook best optioneel. Ik verzeker je dat je met 1000 euro dan twee cd-spelers uit kan zijn. Het probleem is dat iedereen wil kunnen scratchen tegenwoordig Happy, laughing Deden ze niet op hun draaitafels, maar nu willen ze nu wel op hun cd-spelers. Tis wat. Happy, laughing

Dus voordat je teveel geld besteed, zou ik even nadenken wat je doet.

En geloof me, ik probeer alleen maar te helpen.

User edit by MadSteven on 16-05-2005 @ 16:14:50 (100%)
djmikmak1993    posted on 24-05-2005 08:07
ik moet togh ff zeggen dat dat ding er zo breekbaar uitziet en ik ging kijken bij de feedback(muziek winkel) ging ik dat ding testen die scratchwheel zat onder de vlekken zag er niet uit ik zetten mijn vinger op die scratchwheel zat meteen weer een vlek op
conclusie nadat je met dat ding hebt gedraait zitten er zo veel vlekken op

maar als je dat nie hinderlijk vind kan je hem wel nemen want geeft een  mooi scratch geluid

User edit by djmikmak1993 on 24-05-2005 @ 08:10:43 (100%)
Lead    posted on 24-05-2005 09:43
Mooi scratch geluid

Hij vlekt inderdaad heel erg snel.... Maar ja, alles wat glimt kan vuil worden zeg ik dan maar Happy, laughing
Let the BASS be louder
djmikmak1993    posted on 24-05-2005 15:50
ja met mooi scratch geluid bedoel ik goed nageboodst
Nvie    posted on 24-05-2005 16:14
Poster: djmikmak1993
ik moet togh ff zeggen dat dat ding er zo breekbaar uitziet en ik ging kijken bij de feedback(muziek winkel) ging ik dat ding testen die scratchwheel zat onder de vlekken zag er niet uit ik zetten mijn vinger op die scratchwheel zat meteen weer een vlek op
conclusie nadat je met dat ding hebt gedraait zitten er zo veel vlekken op

Op alles komt vlekken (zelfs op de cdj 1000 heb ik ontdekt...), oorzaak: vieze vette vingers. Voorkomen: handschoenen (eigenlijk niet mogelijk dus...)
Conclusie: gewoon na het draaien een poetsdoek over je cd speler/mixer/weetikveelwat halen
djmikmak1993    posted on 24-05-2005 21:01
je maar dan nog het feit dat dat ding elk moment uit elkaar kan vallen zoals het eruit ziet(lijk net speelgoed) het kan best bullshit zijn maar ik vind dat ding er niet al te stevig ui zien

Lead    posted on 24-05-2005 23:39
Hehehe, uit elkaar vallen heb ik nog niet gezien.... De schijf die op de platter ligt, ligt er los op... die heb ik al een paar keer rond zien vliegen :D
Let the BASS be louder
lmols    posted on 25-05-2005 16:26
En de pootjes vallen er zo onderuit, als je 'm een beetje meeleurt in de "speciaal ervoor ontworpen" draagtas ....

Tenminste, bij de mijne zitten er nu al 2 los c.q. die vallen er regelmatig spontaan onderuit ...

Voor de rest is'ie best stevig ...

This is an old Topic

No new postings for 7.208 days.
 Post CommentThat would be 240.3 months
or a whopping 19.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

204 Users online: 14 Guests (190 Unknown)
Pages generated today : 30.810
Most visitors online this month : 356
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.897.832