Reloop RMX2 of Pioneer cdj1000 MK3  (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

donkey    posted on 05-01-2008 22:09
De laatste tijd zie je ze steeds meer ! De Reloop RMP-2.. Ik heb ze zelf ook en ze draaien naar mijn mening perfect.

Nu vroeg ik mij af wat jullie van de reloop RMP-2 vinden?
en of jullie ook vinden dat hij minstens even goed is als een Pioneer cdj-1000 MK3 ?
(terwijl de rmp-2 maar de helft kost!)

graag jullie mening ..

MAX
Maniax

What do you think about Reloop RMX2 of Pioneer cdj1000 MK3 ??

Vote :   

Ziax    posted on 05-01-2008 23:34
Sorry dat ik niet echt een antwoord op je vraag geef maar ik vind dat je dit zeer moeilijk kunt vergelijken.

Zet een mercedes naast een citroën... je snapt wel wat ik bedoel Winking my eye
donkey    posted on 05-01-2008 23:52
@ Ziax : ok, pioneer is misschien wel een prijsklasse hoger, maar ik denk niet dat de rmp-2 zoveel moet onderdoen voor de cdj1000 MK3..
Maniax
Laidback    posted on 06-01-2008 00:04
ok..

wat vind jij lekker draaien ?
wat is jouwn budget ?

"Punt"

vind dit niet echt Topic waardig..
allemaal erg persoonlijk.
Boyd    posted on 06-01-2008 15:56
De rmp2 is prima voor thuis gebruik en een feestje. Alleen ik denkt niet dat ie in een club zou overleven!
Dus het is aan je zelf. Draai je vooral thuis neem de rmp2(of de cdj als je geld teveel hebt)
doe je drive-inn, verhuur, noem het maar op. Dan kan je waarschijnlijk beter de cdj nemen.

de rmp heeft meer functies dan de cdj
de build quality van de cdj is beter
soundcollector    posted on 06-01-2008 16:04
Poster: sparckless
De rmp2 is prima voor thuis gebruik en een feestje. Alleen ik denkt niet dat ie in een club zou overleven!
Dus het is aan je zelf. Draai je vooral thuis neem de rmp2(of de cdj als je geld teveel hebt)
doe je drive-inn, verhuur, noem het maar op. Dan kan je waarschijnlijk beter de cdj nemen.

de rmp heeft meer functies dan de cdj
de build quality van de cdj is beter

Hoe kan jij nu zegge dat deze niet in een club zal overleven, het is gewoon omdat Pioneer het 'beste' is dat dit in elke club staat. Het is gewoon de speler die alle standaardfuncties heeft (plus paar extras) die volgens het meerendeel van de dj's het gemakkelijkste is (om te draaien). Zet een dj aan een dns 3500 of een cdj 1000 dan zal je zien dat deze de cdj 1000 onmiddellijk doorheeft terwijl het bij de denon langer duurt.

Ik denk niet dat jij kan beslissen als deze in een club zou overleven, tenzij jij eigenaar van een club bent. De rmp 2 moet zich nog bewijze qua kwaliteit, deze is tenslotte nog niet zo lang uit. Wrs zal hij de pioneer ofzo nooit verslaan maar ik denk dat dit toch zeker een cd speler is met potentiaal. Ik heb er mee gespeelt, voor mij maakt maakt het nie veel uit om op een pioneer of op een reloop te spelen...

Ik denk dat je ze allebei eens moet teste... Je kan tenslotte 4 reloops kopen voor 2 pioneers... Dit is alweer budget wat je ergens anders kan insteken...

mvg
donkey    posted on 06-01-2008 17:56
Ik ben het eens met soundcollecter. Van de rmp-2 is gewoon nog niet bekend of die in clubs het zal overleven of niet.. omdat iedereen pioneer-freak is. En de rmp-2 is helemaal niet moeilijker te bedienen als een cdj-1000, ik vind zelfs makkelijker, maar dat is een beetje persoonlijk..
Maniax
soundcollector    posted on 06-01-2008 18:08
 ok je hebt gelijk van the clubscene en the pio freaks :d , van die bediening is indd persoonlijk Winking my eye
donkey    posted on 06-01-2008 18:11
jaa.. en als ze (= de clubscene) nu een beetje vertrouwen in die rmp-2 krijgen, en ze in de clubs plaatsen, en dan zien dat deze er goed tegenkunnen, dan heb je zowat hetzelfde als een cdj-1000 alleen voor DE HELFT van het geld :D
Maniax
Boyd    posted on 06-01-2008 18:25
Poster: donkey
jaa.. en als ze (= de clubscene) nu een beetje vertrouwen in die rmp-2 krijgen, en ze in de clubs plaatsen, en dan zien dat deze er goed tegenkunnen, dan heb je zowat hetzelfde als een cdj-1000 alleen voor DE HELFT van het geld :D

En daar heb je ook gelijk in. Maar de pioneer heeft zich al bewezen, voor de rmp2 is het een kwestie van tijd. ik zeg overgens niet dat een rmp2 geen hele mooie cd-speler voor thuis is! (en meshien ook wel voor in een club)En dat betekend dus ook dat ik binnekort een rmp2 ga kopen, omdat ik geen geld heb voor een cdj800 / 1000. En een reloop hetzelfde heeft voor minder
donkey    posted on 06-01-2008 18:27
Inderdaad, dat duurt gewoon eventjes voordat de rmp2 zich kan bewijzen Winking my eye

ps. ik heb niks tegen pioneer ofzo als sommigen dat denken :D
Maniax
loek    posted on 06-01-2008 18:29
Ik
loek    posted on 06-01-2008 18:36

Bij Pioneer betaal je denk ik toch ook vooral voor de naam, en natuurlijk laten we eerlijk zijn het prijsverschil zal ook wel echt in de kwaliteit zitten. Kijk bijvoorbeeld eens naar de pitch schuiver van reloop en die van pioneer en de play en cue knoppen niet te vergetenCry Ik heb zelf 2 RMP2s en bij 1tje kreeg ik na 1 dag mn cd al niet meer terug was het slot-in systeem defect, heb natuurlijk wel nieuwe kregen! Maar ik denk dat zoiets bij Pioneer minder snel gebeurt als bij Reloop. Het zijn natuurlijk super spelers voor een heel aantrekkelijk budget en natuurlijk is Reloop ook echt niet van slechte kwaliteit!!Cry Maar ze kiezen in clubs toch niet voor niets voor Pioneer he?

Vibemaster-D    posted on 06-01-2008 18:39
misschien voor thuis en mensen met lager budget leuk maar voor Professioneel gebruik is de CDJ1000 toch de koning

want

ga maar is lekker rammen op je cue's etc. ook degelijkheid speelt een rol. de Jog van de CDJ kan veel hebben (zie lead ze filmpje voor het "DJ proof" bewijs). dat zou ik toch op de reloop niet doen.

en dan nog deze vergelijking is zinloos

een kia kan rijden want waarom zou die ondergeschikt zijn aan een ferrari.
ze kunnen allebei rijden ze hebben 4 wielen.

@ TS snap je het verhaaltje een beetje.
en zoals laidback zegt. doe wat je zelf het lekkerst vind draaien.
donkey    posted on 06-01-2008 18:51
@ Loek : de clubs met een groot budget ( de meeste dus) zullen altijd voor pioneer blijven gaan, dat zit er nu eenmaal in en krijg je er niet uit ! en dat bewijst natuurlijk dat pioneer heel goed is. Maar dat wil niet zeggen dat de reloop minder goed is, omdat je hem niet in clubs ziet staan..

@ Vibemaster-D : ik ram veel op de cue buttons en op het jog wheel, en hij doet het nog altijd, dus stevig is ie wel :D en de vergelijking van een kia met een ferrari vind ik niet juist. zo groot is het verschil nu ook weer niet eh! maar ik snap wat je bedoelt Winking my eye
Maniax
loek    posted on 06-01-2008 19:09
@ Donkey: Ik heb ook Rmp2s en ze zijn super!! Alleen laten we eerlijk blijven Pioneer is gewoon beter dan Reloop. Kijk alleen maar eens naar de materialen waarmee de Cdj1000 is gemaakt en waarmee de Rmp2 is gemaakt.. Ik denk dat je beter had kunnen stellen: Reloop rmp2 of Pioneer cdj800mk2

Tip: Vraag anders eens aan een dealer wat de verschillen zijn waardoor het prijsverschil zo groot is!Cry
donkey    posted on 06-01-2008 19:14
@ Loek : tuurlijk is pioneer beter, dat ontkennen zou belachelijk zijn, maar ik zeg alleen maar dat reloop ook heel goed is Happy, laughing
Maniax
loek    posted on 06-01-2008 19:18
Donkey: en dat bewijst natuurlijk dat pioneer heel goed is. Maar dat wil niet zeggen dat de reloop minder goed is

Dat zijn jouw woordenCry
Burton206    posted on 06-01-2008 19:46
als je geld hebt voor een ferarri?
koop je dan nog steeds die lelijke eend?

hij rijd toch ook......
Jobe    posted on 06-01-2008 21:00
Ja, maar dan nog...

Stel dat je met een minder budget zit en je zou voor de RMP-2 gaan, dan vind ik dat nog niet logisch.
Persoonlijk zou ik dan voor de CDJ-400 gaan. Waarom? Omdat het hetzelfde kan als de RMP-2, plus USB en MIDI functie. Plus het feit dat je bij de CDJ-400 de effecten kan bedienen wanneer je wel, terwijl je bij de RMP-2 kan kiezen tussen 1/16 en 1/8 etc...

Maar goed dat is nu niet relevant want de CDJ-1000 heeft geen effectenWinking my eye
MissSalem    posted on 06-01-2008 21:07
Volgens mij zal de kwaliteit gewoon hoger liggen bij Pioneer. Daarvoor is het ook zo goed gekend. Naar horen zeggen heb je met dat merk ook het minste problemen.

Reloop daarentegen ken ik veel minder goed... Maar het kan niet zijn dat de Reloop maar de helft van de CDJ kost omdat Pioneer enkel een goede naam heeft. Het zal wel zijn dat je de naam ook deels betaalt... Het is hoe dan ook populair en al wat je wilt, maar ik denk dat er meer achter steekt, veel meer zelfs, waarom het prijsverschil zo hoog ligt. En volgens mij mag ik zelfs zeggen dat het het prijsverschil waard is, maar dat is opnieuw persoonlijk.
mrwhoopie    posted on 06-01-2008 21:21
De geluidskwaliteit van de pioneer is anders wel van heel goede kwaliteit,en beter dan reloop.Over de rest spreek ik mij niet uit,omdat dat bij alles wat ik koop belangrijk is,daarom heb ik ook geen mixer gekocht van pioneer.
Adrien1989    posted on 07-01-2008 00:48
Denk toch dat de kwaliteit van een CDJ toch wel wat hoger ligt dan het reloop spul, wat zeker niet slecht is. Ik heb ook wel eens gedraaid met een rmx40, welke versie weet ik verder niet precies maargoed. Dat is opzich wel lekker, maar het is niet van het niveau als een mixer van een merk als Dateq of Pioneer.  Ik ben verder ook niet zo Pioneer geil als veel mensen hier:P, maar ik denk wel dat die paar 100 extra toch wel ergens goed zijn. Kwa gear is het duurdere spul 9,9 v/d 10x ook beter dan het goedkope spul. Sinds kort heb ik ook een CDJ800 staan en bijvoorbeeld die pitchbend. Dat is zo toegankelijk, naar een paar overgangen voelde het al als een 2e natuur, terwijl ik voorheen vooral met buttons bende, omdat ik dat gewoon lekker vond.
MissSalem    posted on 07-01-2008 07:29
Poster: mrwhoopie
De geluidskwaliteit van de pioneer is anders wel van heel goede kwaliteit,en beter dan reloop.Over de rest spreek ik mij niet uit,omdat dat bij alles wat ik koop belangrijk is,daarom heb ik ook geen mixer gekocht van pioneer.

Waarom heb je nu geen mixer gekocht van Pioneer? Volg je redenering eventjes niet meer...
soundcollector    posted on 07-01-2008 14:05
Poster: loek

Bij Pioneer betaal je denk ik toch ook vooral voor de naam, en natuurlijk laten we eerlijk zijn het prijsverschil zal ook wel echt in de kwaliteit zitten.

Dit is een toffe opmerking die zeker waar is, bij pioneer betaal je gewoon voor de NAAM... Alleen de cdj 400 brengt hier een beetje verandering in naar mijn mening. Deze kan evenveel als vele cd spelers in deze prijsklasse en kost dan ook evenveel. Als je nu bv naar de cdj 1000 kijkt, hij heeft een paar extra functies, grote jog maar geen effecte, waarom is dit ding dan 1200 euro waard?? De cdj 400 kan gewoon bijna evenveel...

Is het omdat deze speler zo 'legendarisch' is of omdat hij gewoon overal word gebruikt en iedereen hem gewoon wil... Ik vind pioneer echt duur (heb zelf cdj 200's)

De eerste week dat ik de speler had hebk de eject pin kunne gebruike, dit was wel de enige keer...

Ik draaide evenveel met een DAP cd speler als met een cdj toen ik de daps in begin nog had en deze hebbe me nooit in de steek gelate en werkten altijd perfect zelfs na 7 uur intensief gebruik...

Pioneer is een beetje OPGEBLAZEN (iedereen heeft en wil het), het is een beetje zoals rijke mense bij wijze van spreken een porsche zouden moeten hebbe en oester etc moeten eten. Terwijl dit helemaal niet moet.

Het is belangrijke en cd speler te kiezen waar jij voor 100 prc achter staat. Als iemand aan je vraagt waarom je die speler hebt gekocht dat je dan kan zegge daarom en hij is top... Als er meerdere dingen zijn waarvan je de speler in twijfel stelt kan je deze beter in de winkel laten staan.

Zoals eerder gezegt: test de spelers en kijk hoeveel geld jij er aan wilt uitgeven...

Het is dom om hier te vraagen als je beter pioneer of iets anders moet kopen want iedereen zegt pioneer, terwijl dit niet altijd waar is... (ik denk aan het gebruik, het geld dat je eraan wil uitgeven, hoe vaak je hem gebruikt etc)
Julemac    posted on 07-01-2008 15:30
Pioneer heeft het gewoon slim gespeeld, en in zowat alle clubs staan pioneers, 800's
of 1000's. Dat is gewoon erg goed voor de marketing
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

64 Users online: 8 Guests (56 Unknown)
Pages generated today : 962
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.573.115