Xone92 vu-meter
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

mrwhoopie    posted on 04-01-2008 16:40
ik heb een vraag aan de xone gebruikers of kenners.

Ik heb deze mixer en de vu-meter werkt enkel als ik een cue geselecteerd heb en dan geeft hij dus de uitlezeing met betrekking tot deze cue,maar kan ik de vu meter niet zo instellen dat ik zie welk signaal niveau er naar de amp gaat?

What do you think about Xone92 vu-meter ??

Vote :   

Adrien1989    posted on 04-01-2008 16:49
Niet dat ik het weet ofzo, maar op de site van A&H is de gebruiksaanwijzing terug te vinden mocht je die niet hebben. Ik denk dat het daar wel in staatHappy, laughing
Cyspoz    posted on 04-01-2008 16:50

Heb geen Xone mixer, maar even uit mijn hoofd is het dan vaak zo dat je dat signaal kan zien als je of geen cue aan hebt staan of als je de master cue aan hebt staan.

tairip    posted on 04-01-2008 17:16
Jawel, zodra je niet cueéd moet je VU uitslaan!
Cyspoz    posted on 04-01-2008 17:55
Verder moet je er rekening mee houden dat de meter mogelijk Post of Pre master is.
Winston    posted on 05-01-2008 00:42

Je vraagstelling is een tikkie raar.

De Xone:92 heeft meerdere VU meters, of anders gezegd aparte voor pfl en master.

Cue level zie je als je cue hebt geselecteerd, naast de kanaalfader.

Master level, naar de amp toe dus, zie je rechtshboven.

Tic Toc
mrwhoopie    posted on 05-01-2008 01:52
Awel het gaat dus om de dubbele vu-meter rechts boven aan.

Bij branden die enkel als ik een cue selecteer.

uiteraard gaan de vu-meters bij de desbetreffende fader dan ook aan.
Bij splitcue zie ik beiden.
Maar ik zou gewoon willen zien welk signaal niveau er naar de amp gaat.Als ik alle cue's afzet geeft de vu meter dus geen uitlezing,in de handleiding word ik er niet heel veel wijzer van.
Ferrox    posted on 05-01-2008 17:11
als het goed is als je dus geen kanaal geselecteerd heb moet het niveau vóór de master aangeven. Dus zonder master regeling. Je moet dan dus wel een kanaal open hebben staan.

Selecteer je een kanaal dan krijg je deze op die VU's te zien. (zo kun je zien of links en rechts een beetje gelijk lopen)

Dus wat doe je fout? Toevallig geen microfoon kanaal geselecteerd staan? Die zie je namelijk niet zo goed als een kanaal fader cue knop. En deze blijft ook in na uitschakeling.
User edit by Ferrox on 05-01-2008 @ 17:11:25 (9%)
mrwhoopie    posted on 05-01-2008 17:21
Poster: Ferrox
als het goed is als je dus geen kanaal geselecteerd heb moet het niveau vóór de master aangeven. Dus zonder master regeling. Je moet dan dus wel een kanaal open hebben staan.

Selecteer je een kanaal dan krijg je deze op die VU's te zien. (zo kun je zien of links en rechts een beetje gelijk lopen)

Dus wat doe je fout? Toevallig geen microfoon kanaal geselecteerd staan? Die zie je namelijk niet zo goed als een kanaal fader cue knop. En deze blijft ook in na uitschakeling.

Goh,lijkt me straf dat ik dat over het hoofd zou zien,maar ik kijk het dadelijk nog eens na,maar het kan dus ik kan de master-out zien op die vu's?
Ferrox    posted on 05-01-2008 18:10
Als er géén cue is geselecteerd zou je moeten zien wat je naar de knop van je master stuurt. Pioneer heeft het net andersom, die heeft de VU's na de master zitten (wat ik eigenlijk ook dom vind).
mrwhoopie    posted on 05-01-2008 20:45
call me stupid maar na de master verranderd er toch niets?Cry je hebt post en pre EQ.....en daar zit natuurlijk verschil,ook was het handig geweest als je filters kon horen in de koptelefoon.

Het kan zijn dat ik ergens fouten maak hoor want dit paneel is geheel nieuw voor mij.

edit: na de master kan wel handig zijn,want met je master kan je ook gaan oversturen.
User edit by mrwhoopie on 05-01-2008 @ 20:46:57 (33%)
mrwhoopie    posted on 05-01-2008 23:54
@Ferrox je had gelijk,ik had een cue van mic/return2 aanstaanCrystom van me,bedankt en sorry.
Ferrox    posted on 06-01-2008 01:59
Maakt niet uit joh! We zijn hier om te helpen!

Maar even over de master/vu. Naar mij inziens kun je met de master tot maximaal 0 dB gaan mits je je kanalen met de gain ook op 0 dB hebt staan. Dan kan het toch niet fout gaan? Dat is tenminste mijn beredenering over master en de vu. Ik vond dat heerlijk, want dan kon ik tijdens het mixen ook een beetje de vu's in de gaten houden (want die gaan er dan soms maar wat graag overheen!!) Maar als je thuis mixt met een DJM moet je de master bijna vol open zetten, dan kun je dat verschil pas zien en dat vind ik jammer.

Want geloof me, een syrincs setje erachter en je WIL hem niet op 0 dB hebben. Dat gaat HARD!

Maargoed, ben blij dat het opgelost is Happy, laughing
mrwhoopie    posted on 06-01-2008 21:36
Ik snap wet je bedoeldCry

This is an old Topic

No new postings for 6.252 days.
 Post CommentThat would be 208.4 months
or a whopping 17.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

196 Users online: 11 Guests (185 Unknown)
Pages generated today : 42.092
Most visitors online this month : 356
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.909.114