Mixen met je laptop/pc
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Mischa    posted on 11-05-2005 16:05
heySs...ik hoorde dat je icm een latop/PC aangesloten op je mixer ook leuke effecten kan krijgen. Je kan digitaal 2 decks hebben en dan 2 mp3 inelkaar mixen en waarschijnluk nog meer... Maar nu vraag ik me af welk proggie je daar het best voor kan gebruiken en door wie of waar ik hier meer info over kan vinden..

Greets Mischa!!

What do you think about Mixen met je laptop/pc ??

Vote :   

dulfer    posted on 11-05-2005 16:13

Ik gebruik daar Virtual DJ voor! Ziet er leuk uit, werkt goed.
Maar je kan met je laptop natuurlijk veel meer proggies gebruiken:
Ableton Live, Reason...

Wat gebruiken pro DJ's eigenlijk als ze hun laptop gebruiken... Final Scratch..?
Mischa    posted on 11-05-2005 16:33
De final scrartch is ICM je turntables...over deze variant  heb ik het nu nietWinking my eye...
ik heb IDD virtual DJ...maar ik krijg er geen geluid uit :S...welke settings moet ik gebruiken enZ...(A)..
Nvie    posted on 11-05-2005 19:08
BPM  simpel, werkt als een dubbele cdspeler
DaRoyal    posted on 11-05-2005 19:43
Poster: dulfer

Ik gebruik daar Virtual DJ voor! Ziet er leuk uit, werkt goed.
Maar je kan met je laptop natuurlijk veel meer proggies gebruiken:
Ableton Live, Reason...

Wat gebruiken pro DJ's eigenlijk als ze hun laptop gebruiken... Final Scratch..?

Reason lijkt mij nou niet bepaald een programma om mee te gaan mixen. Happy, laughing

Traktor, Mixmeister, Virtual DJ, Ableton, BPM Studio, dat zijn voorbeelden van programma's die er wel geschikt voor zijn.
Mischa    posted on 11-05-2005 19:44
okee dannHappy, laughing...ik ga dr ff wat downloade...kijken welke ik het prettigst vindHappy, laughing

User edit by Mischa on 11-05-2005 @ 19:45:32 (61%)
Mischa    posted on 12-05-2005 11:56
mm...iemand misschien vantevoren een tip welke te gebruiken...?
Rhino    posted on 12-05-2005 15:29
ik gebruik mixmeister , je moet het even door hebben , maar het werkt fijn en vooral strak !
succes
Laidback    posted on 01-06-2005 02:32
Alcatech BPM Studio zeer aan te raden, werkt gewoon oersimpel Winking my eye, makkelijk te bedienen, makkelijk in te stellen

Kijk ma eens, www.alcatech.com 

Greetsz

djmamo    posted on 01-06-2005 11:42
ja ben ook voor bpm studio voor je computer, ik werk nu 4 jaar in een cafe dat bpm studio heeft (zit wel een bedienings paneel bij net als een dubbele cd speler) maar werkt echt geweldig.

je kan eigen folders aanmaken zodat als je gaat draaien je je eigen folder selecteerd en daar staan al jouw eigen platen in die je nodig hebt.

maar voor het gebruik heb je niet echt het bedieningspaneel nodig het lukt ook erg goed zonder.

alleen het nadeel is (vind ik) dat je je nummers moet kennen je moet best op de hoogte zijn van de muziek die je gaat draaien die avond voor je publiek.

en dat is, als je gewend bent om met cd's te draaien neem je een hoesje als je aan het zoeken bent en dan kom je altijd nummers tegen waar je dan van denkt, owja die kan nu ook, of die doe ik dadelijk nog.

en dan draai je wel iets makkelijker.

en als je het voor drive-in doet zou ik gewoon ff sparen en er ook een bedieningspaneel bij kopen.

dat paneel kun je dan gewoon op je computer aansluiten, werkt geweldig

groete
www.moonentertainment.nl
PauLvD    posted on 01-06-2005 12:20
traktor dj studio werkt ook wel fijn
NiftyFalcon    posted on 01-06-2005 22:26
is het voor windows
indien je ook de mogelijkheid hebt voor mac raad ik dj 1800
het ziet er echt uit als een gewone cd-speler, het is namelijk een kopie van de denon 1800 f

meer info op www.dj1800.com
User edit by NiftyFalcon on 01-06-2005 @ 22:28:48 (8%)
Mod edit by Lead on 12-06-2005 14:12 (1%)
[MOD Edit] Link new window
Mount    posted on 11-06-2005 13:32
www.djdecks.be is een Finalscratch alternatief wat redelijk goed werkt.. en maar 25€ kost Happy, laughing

Ik werk zelf sinds kort met Ableton live 4 icm. met m'n TT's en dat is ook wel heel erg gaaf.. soort semi live setup Happy, laughing

Mod edit by Lead on 12-06-2005 14:11 (4%)
[MOD Edit] Link fixed
Nightmoves    posted on 12-06-2005 09:44

Ik wil ook graag ableton n's aan de praat proberen te krijgen. Heb het al eens geprobeerd maar gemakkelijk is anders.
Weet iemand een goede, simpele (ben een newbie in produceren) tutorial.

Ja, ik weet google... maar daar staan er ook tig op, misschien heeft iemand ervaring met een programma.
Lead    posted on 12-06-2005 14:11
Ja, ik werk met ableton. Niet live om te mixen, maar om op de PC remixen en uurmixen te maken. Live heb ik er geen ervaring mee.

Je hebt in ableton 2 schermen : een soort Live sectie en het Sequence gedeelte. Ik gebruik het live scherm alleen om de level van uitsturen in de gaten te houden. In het sequence gedeelte doe ik vrijwel alles.

Let the BASS be louder
Mount    posted on 13-06-2005 18:57
Tsja, bij mij is dat juist net andersom Happy, laughing
Jorrit    posted on 13-06-2005 21:06
@ nightmoves
Ik geloof dat hier wel wat leuke tutorials bij staan:
http://www.ableton.com/index.php?main=tutorials
Taurus    posted on 13-06-2005 21:52
Probeer eens mixvibes, ik zelf werk met mixvibes DVS Vinyl
Mp3'smixen met je draaitafels

echt een aanrader
Final scratch is vele malen duurder

www.mixvibes.com 180 euri's
User edit by Taurus on 13-06-2005 @ 21:54:10 (28%)
Nightmoves    posted on 23-06-2005 10:47
Poster: Lead
Ja, ik werk met ableton. Niet live om te mixen, maar om op de PC remixen en uurmixen te maken. Live heb ik er geen ervaring mee.

Je hebt in ableton 2 schermen : een soort Live sectie en het Sequence gedeelte. Ik gebruik het live scherm alleen om de level van uitsturen in de gaten te houden. In het sequence gedeelte doe ik vrijwel alles.

Lead, dat wil ik ook eigenlijk, remixen (proberen) maken. Weet je misschien een goede site met info over het sequence gedeelte mbt remixen.
Bedankt!
Lead    posted on 23-06-2005 10:49
Eh... eigenlijk niet... Als je vragen hebt kun je ze wel stellen, hoewel ik mezelf de meeste dingen leer kan in ze misschien wel voor je beantwoorden. En ik ben er ook geen expert in, maar ik krijg er wel redelijk geluid uit Winking my eye
Let the BASS be louder
DJEduardo    posted on 02-07-2005 20:04
Als je er live mee wilt draaien en je wilt een goed professioneel systeem dan moet je een controller erbij hebben. Toetsenbord en muis bediening werkt gewoon niet lekker.
Voor zover ik weet is BPM studio, al eerder genoemd het enige echt goede systeem dat ook een remote erbij biedt.
Ik heb hiermee gewerkt en moet zeggen dat het heerlijk werkt.
Een collega dj draait er al jaren mee en wonder boven wonder loopt het ook nog vrijwel nooit vast...
De mastertempo is echter wel slechts van kwaliteit .

En verder kost dit systeem nogal wat( Software + controller 1500 euro)
Dan nog een pc of laptop erbij en evt flightcase en je zit aan de 3000

http://www.bpmstudio.nl/index2.html

User edit by DJEduardo on 02-07-2005 @ 20:07:11 (30%)

This is an old Topic

No new postings for 7.015 days.
 Post CommentThat would be 233.8 months
or a whopping 19.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

77 Users online: 17 Guests (60 Unknown)
Pages generated today : 17.040
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 228.851.752