Wat te kopen?!
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Jens    posted on 10-05-2005 21:18
Hallo, ik ben eigenlijk volledig nieuw in de dj en mix-wereld, maar ik heb al een dik jaar het gevoel dat ik wel eens moet beginnen mixen, gewoon omdat ik niet zonder muziek kan en ik overal en altijd mn i-pod bijheb om muziek te beluisteren
Nu vraag ik me af wat ik zo allemaal moeten kopen om te kunnen starten. Natuurlijk alleen het broodnodige want ik heb wel een studentjob, maar daar verdien ik niet zo veel mee.
Ik heb al eens rond gekeken maar ik zie overal wel turntables, maar ik heb eigenlijk geen platenOf kunnen daar ook cd's op?
Ik weet het ik weet er echt niet veel van maar toch zou ik graag wat beginne mixe..
Kan iemand mij tips geven over hetgeen ik moet kopen en dergelijke?

thx

What do you think about Wat te kopen?! ??

Vote :   

Lead    posted on 10-05-2005 22:50
Hi Jens, welkom op het forum Happy, laughing

Mixen kun je doen met platen en CD spelers, je hebt verschillende apparaten nodig. Je hebt ook een mixer nodig.

Vinyl wordt door veel mensen gezien als het ?chte old-school werk. CDs zijn goedkoper en kun je zelf maken, met de professionele CD spelers is er tegenwoordig eigenlijk weinig verschil meer tussen het werken met een CD of een plaat.

Lees verder deze topics eens :

////www.djresource.eu/Forum/topic/584/Welk-mengpaneel/

////www.djresource.eu/Forum/topic/762/Kies-het-juiste-mengpaneel-voor-mij/

////www.djresource.eu/Forum/topic/569/Advies-cd-spelers-gevraagd/

////www.djresource.eu/Forum/topic/581/Welke-draaitafel/

////www.djresource.eu/Forum/topic/529/SL1200-beater/

Let the BASS be louder
Nvie    posted on 11-05-2005 15:32
Wat ik aanraad, (en wat ik zelf ook gedaan heb) is eerst een dubbele cd-speler kopen en mixer, en daarna uitbreiden met b.v. draaitafels, of cdj's en soortgelijke.
Jens    posted on 11-05-2005 20:38
Alvast bedankt, Ik denk dat ik begin met een cdj en dan nog een mixer koop.Maar kan ik dan 2cd's mixen?